منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / لیزر بهترین روش درمان زگیل

لیزر بهترین روش درمان زگیل

زگیل ها دانه ای شکلی هستند که دارای ابعاد کوچکی بوده و در بیشتر مواقع دست ها و انگشتان دست را درگیر می کنند. زگیل ها از طریق ویروس پاپیلوما انسانی (HPV) به فرد منتقل می شود. این ویروس بسیار شایع بوده و حدود 100 تا 150 نوع مختلف دارد؛ اما فقط تعداد محدودی از این ویروس ها باعث به وجود آمدن زگیل بر روی دست ها می شوند. سیستم ایمنی هر فردی در برابر ویروس HPV واکنش متفاوتی از خود نشان داده و هر شخصی در مواجهه با زگیل به آن مبتلا نخواهد شد. ممکن است از زمان انتقال ویروس به سطح پوست تا بروز زگیل بین 2 تا 6 ماه طول بکشد. اغلب زگیل ها بی خطر بوده و خود به خود و بدون هیچ درمانی بهبود می یابند؛ اما بعضی از افراد مبتلا به خاطر احساس بد و آزار دهنده این دانه های پوستی ترجیح می دهند آن را درمان کنند. به عمل سوزاندن لیزر گفته می شود که روش جراحی معمولی است و برای درمان انواع زگیل تناسلی و معمولی کاربرد دارد. در این روش پزشک از جریان الکتریسیته برای گرم کردن و از بین بردن بافت های غیر طبیعی استفاده می کنند. از کاربردهای این روش جراحی می توانیم به جلوگیری یا توقف خونریزی پس از جراحت یا در طی عمل جراحی، حذف رشد بافت غیر طبیعی و جلوگیری از عفونت اشاره کنیم.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

علت بروز زگیل

ریشه بروز هر نوع زگیلی ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) است. بیش از ۱۰۰ نوع ویروس HPV وجود دارد. زگیل نتیجه تماس مستقیم با این ویروس واگیردار است. این ویروس موجب می‌شود پوست سریعتر از حد معمول رشد کند. HPV می‌تواند قسمت‌هایی از پوست با کوچک‌ترین آسیب مانند بریدگی یا ساییدگی را آلوده کند.

عوامل خطرزای زگیل

استفاده از دوش‌های همگانی، شغل‌هایی که در آن فرد باید گوشت را زیاد لمس کند، دستگاه ایمنی سرکوب شده بر اثر مصرف برخی داروها یا بیماری‌هایی مانند ایدز، احتمال بروز زگیل را افزایش می‌دهند. معمولاً زگیل در افرادی که دستگاه ایمنی سالمی دارند، بی‌ضرر است و پس از گذشت چند ماه یا یکی دو سال خودبه‌خود از بین می‌رود.

علائم زگیل

در موارد جدی تر زگیل های دست و پا می توانند دارای علائم زیر باشند:

لیزر بهترین روش درمان زگیل

انواع زگیل

تشخیص زگیل

در اکثر موارد مبتلا پزشک با استفاده از تکنیک های زیر این عارضه پوستی را تشخیص می دهد:

اقدامات قبل از درمان زگیل با لیزر

به هیچ آمادگی خاصی برای انجام این فرایند نیاز نیست. چند روز قبل از جراحی، پزشک از فرد تقاضا می کند تا مصرف داروهای رقیق کننده خون از جمله موارد زیر را متوقف کند:

  1. آسپرین
  2. ایبوپروفن (آدویل، موترین)
  3. وارفارین (کومادین)

روش درمان زگیل با لیزر

امروزه لیزر درمانی روشی موثرترین و ایمن در دنیای پزشکی شناخته می شود که برای درمان بسیاری از بیماریها و مشکلات پوستی، از جمله زگیل های تناسلی کاربرد دارد. روش لیزر درمانی زگیل با توجه به میزان بالای موفقیت و رضایت بیماران و پزشکان، بهترین و قطعی ترین روش درمان این عارضه شناخته می شود. به این منظور لیزر زگیل، بویژه زگیل تناسلی یکی از بهترین روشهای درمان این عارضه محسوب می شود.

در همین راستا لیزر CO2 یکی از بهترین لیزرها برای درمان زگیل محسوب میشود. در روش لیزر درمانی، اشعه های لیزر این ویژگی را دارند که به عمق بافت های آسیب دیده نفوذ کنند و بدین ترتیب زائده های ایجاد شده و ویروس عامل ایجاد آن را ریشه کن نمایند. در روش درمان زگیل تناسلی با لیزر تهاجم کامل تر و نفوذ بیشتری نسبت به سایر روشهای درمانی دارد و از این رو امکان بازگشت و عود مجدد بیماری بسیار کم و ناچیز است.

ضمن اینکه میزان اثربخشی و موفقیت روش لیزر درمانی زگیل های تناسلی 2 برابر بیشتر از روشهای درمانی دیگر مانند کرایوتراپی می باشد. لازم به ذکر است رفع کامل زائده های زگیل واژن و تناسلی و زگیل مقعد با لیزر تنها در یک جلسه قابل انجام می باشد.

مراقبت های پس از لیزر زگیل

بسیار ضروری است تا جهت پیشگیری از عفونت، زخم به وسیله آب و صابون پاکیزه نگه داشته شود. می توان جهت محافظت از زخم، آن را به مدت چند روز توسط یک بانداژ کوچک پوشاند. در صورتی که بانداژ مرطوب شود، باید آن را با یک بانداژ خشک و تمیز تعویض کرد.

در صورتی که زخم در مدت 24 ساعت اول به خونریزی خود ادامه دهد، می توان به مدت 10 دقیقه به وسیله یک دستمال یا پارچه تمیز فشاری آرام بر روی آن اعمال کرد. در صورت عدم توقف خونریزی به مدت 10 دقیقه دیگر این کار را انجام دهید. در صورت ادامه خونریزی پس از 20 دقیقه با پزشک خود تماس بگیرید.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض لیزر زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی به کمک لیزر به خودی خود خطرات محدودی دارد. عوارض لیزر عبارتند از:

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :لیلا [ 1402-03-14 ]
سلام وقت بخیر من چند وقت هست که زگیل تناسلی دارم دکتر که رفتم گفتن با لیزر برطرف میشه یه جلسه رفتم درمان خانگی هم با سرکه سیب و سیر و زردچوبه انجام دادم خیلی کم رنگ شدن ولی باز دوباره برگشتن که راهکاری را پیشنهاد میکنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی و پی آر اف چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند؟پی آر پی و پی آر اف چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند؟

کاربرد روشهایی مانند پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) و پی آر اف (فیبرین غنی از پلاکت) در جوانسازی پوست یک استراتژی درمانی نوین می باشد که بر اساس فاکتورهای رشد خودی، پایه ریزی شده است. بیس اصلی مواد قابل تزریق در این روشها پلاکت است ... ادامه مطلب

بیماری ناگاشیما یا خارش لک داربیماری ناگاشیما یا خارش لک دار

خارش پوست، به عنوان یکی از انواع بیماری های پوستی، یک احساس تحریک کننده و غیرقابل کنترل است. دلایل احتمالی خارش می تواند شامل انواع بیماری های پوستی خارش دار باشد. بیماری ناگاشیما یا خارش لک دار یکی از این موارد است. ... ادامه مطلب

رعایت چه نکاتی به سلامت پوست در تابستان کمک میکند؟رعایت چه نکاتی به سلامت پوست در تابستان کمک میکند؟

گرمای شدید تابستان می‌تواند برای پوست ناخوشایند و مضر باشد. آلودگی هوا، آفتاب شدید تابستان، گرما و رطوبت همگی دست به دست هم داده و مسبب بسیاری از مشکلات پوستی می‌شوند. با این وجود اصلی ترین عامل تخریب پوست در این فصل تابش نور خورشید است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین