منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / روشهای مقابله با پیری پوست

روشهای مقابله با پیری پوست

با افزایش سن، به ‌اندازه‌ ی کافی کلاژن و الاستین ساخته نمی‌شود. این دو ماده بر روی زیبایی و جوانی پوست بسیار مؤثر و از مواد تشکیل دهنده‌ ی بافت آن هستند. علاوه بر این‌ مواردی مانند عدم رسیدگی کافی به پوست در دوران جوانی، استرس، مصرف مواد مخدر و نور آفتاب باعث تخریب پوست می‌شوند. یکی دیگر از شرایطی که ممکن است صورت را پیر نشان دهد کاهش حجم صورت است که به خاطر تحلیل بافت چربی ایجاد می شود. اغلب کاهش حجم صورت در نواحی زیر چشم، گونه، نیمه تحتانی صورت و اطراف لب و بینی رخ می دهد.در بیشتر تکنیک‌های جوانسازی، پوست تحریک به کلاژن‌سازی شده و فرآیند خود ترمیمی را آغاز می‌کند. رفع چین و چروک ، افزایش خاصیت کشسانی پوست، جبران حجم از دست رفته، بهبود رنگ و درمان لک و لیفت پوست نیز از جمله سازوکارهای تکینک‌های مختلف جوانسازی پوست است.

در کلینیک دکتر واعظ شوشتری با بهره گیری از جدیدترین ابزار و تکنولوژی موجود، امکان بازگشت جوانی و جوانسازی پوست در اصفهان برای متقاضیان گرامی فراهم گردیده است. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن : 91620100 - 031 اقدام فرمایید.

علل پیر شدن پوست

صورت همانند دیگر ارگان‌ها و اندام‌های بدن مشمول پیری است؛ اما به دلیل اینکه بیش از نقاط دیگر بدن در معرض دید است، علائم پیری در آن بارزتر و قابل توجه‌تر است. به مرور زمان عوامل متعددی با‌عث تغییراتی در صورت و به خصوص پوست آن می‌شود که اهم آن عبارتند از:

روشهای مقابله با پیری پوست

علائم پیری پوست

به خطوط روی پوست، چین‌وچروک می‌گویند. با افزایش سن، پوست شما کلاژن و الاستین کمتری تولید می‌کند. این امر باعث نازک شدن و کاهش مقاومت پوست در برابر آسیب‌ها می‌شود. عوامل محیطی، کم‌آبی و سموم، منجر به ایجاد چین و چروک می‌شوند.

شل شدگی و لاغری صورت از قسمت های جدا نشدنی بالا رفتن سن است. با افزایش سن، ساختار زیرین پوست نیز بیشتر دچار مشکل می شود. همچنین پوست، استحکام کششی خود را از دست می دهد. در کنار پیر شدن، فاکتورهایی مانند آسیب خورشید، سیگار کشیدن و تغییرات وزنی می توانند روی شل شدگی پوست تأثیر بگذارند.

بیشترین علت از بین رفتن بافت چربی صورت، عامل وراثت و روند پیری است. گرچه مصرف برخی داروها، استرس و مشکلات احساسی و عاطفی، سبک زندگی، رژیم غذایی ناسالم و چاق و لاغر شدن مکرر نیز در تشدید لاغر شدن صورت مؤثر هستند و سبب تسریع این روند می گردند. کاهش حجم صورت با از بین رفتن رگ های خونی، کلاژن و لایه های چربی صورت سبب تو رفتگی صورت می شود. علت از بین رفتن بافت چربی صورت می تواند از عواملی مانند سیگار کشیدن، بیماری‌های شدید و… نیز ناشی شود. همچنین تغییرات هورمونی بدن نیز می تواند باعث لاغری صورت شود.

پوست از سه لایه با نام های اپی درم، درم و بافت زیر پوستی تشکیل شده است. اپی درم لایه سطحی پوست بوده و سرشار از کراتین سفت و مقاوم به آب است. در این لایه تمام سلول های پوستی مرده تجمع یافته و ملانین یافت می شود. ملانین به رنگدانه های پوست گفته می شود. دومین لایه درم نام دارد که عروق خونی، چربی ها، اعصاب و فیبر های کلاژن و الاستین را در خود جای داده است. فیبر های کلاژن و الاستین خاصیت ارتجاعی به پوست می بخشند. با افزایش سن، بدن کلاژن کمتری تولید می کند. این کمبود کلاژن منجر به علائم رایج پیری می شود. چین و چروک، شل شدن پوست که در واقع پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد از علائم کم شدن تولید کلاژن در بدن است.

پوست ما از سه لایه تشکیل شده است. لایه‌ی سطحی اپی‌درم یا روپوست نام دارد. این لایه از چند لایه‌ی سلول تشکیل شده و به مرور زمان خشک، زمخت و نسبت به اشعه‌ی مضر آفتاب (فرابنفش) حساس‌تر می‌شود. ایجاد لکه‌ها و خال‌ها از جمله تغییراتی است که در این لایه مشاهده می‌شود. لایه میانی یا درم از سلول‌های سازنده پوست، غدد چربی و عرق و بافت پیوندی (شامل رشته‌های کلاژن، رشته‌های الاستین و هیالورونیک اسید ) تشکیل شده است. لایه‌ی میانی علاوه بر در شکل دادن به پوست و حفظ قوام آن نقش، وظیفه‌ی حفظ آب پوست را نیز برعهده دارد. به همین دلیل با تحلیل رفتن این لایه، پوست خشک و کم‌طراوت می‌شود. لایه‌ی زیرین، زیرپوست یا هیپودرم نام دارد که حاوی بافت پیوند و بالشتک‌ها یا پدهای چربی است. با افزایش سن، تعداد سلول‌ها، ضخامت هیپودرم و حجم بالشتک‌های چربی کم می‌شود. این وقایع منجر به کاهش حجم پوست و ظاهر شدن چین و چروک‌ها می‌گردد.

ماهیچه های صورت نیز با گذشت زمان ضعیف تر می شوند. با از دست دادن تن و انقباض عضلانی (Muscle Tone) و نازک شدن پوست صورت ظاهری شل و افتاده پیدا می کند و خط فک ما کانتور خود را از دست می دهد و برجستگی ها کمتر مشخص می شود.

استخوان های صورت شاکله اصلی برای جایگیری ماهیچه ها، پد های چربی و پوست می باشد. این ساختار استخوانی چیزی است که شکل و کانتور منحصر به فرد افراد را مشخص می کند. ساختار استخوانی فرد جوان، دارای گونه های پر و برجسته است و استخوان های زاویه فک، چانه و گونه به خوبی برجستگی خود را نشان می دهند. با افزایش سن، تحلیل استخوان صورت را تجربه می کنیم. این نوع تحلیل استخوان، کانتور و ابعاد صورت ما را تغییر می دهد و باعث بزرگتر شدن حفره حدقه چشم و کاهش زاویه استخوان های گونه و چانه کمتر دیده شدن خط فک می شود.

زمان انجام جوانسازی پوست

بهترین زمان برای دریافت درمان‌های جوانسازی پوست به شرایط شما بستگی دارد. این که چه زمانی علائم پیری برایتان آزاردهنده یا نگران کننده می‌شود و چقدر از پوست خود محافظت کرده‌اید، از جمله عوامل مؤثر بر زمان جوانسازی هستند. برخی از متقاضیان جوانسازی پوست از اوایل ۳۰ سالگی دچار علائم اولیه پیر پوستی مانند چین و چروک‌های ظریف می‌شوند. افتادگی و لکه‌های پوستی هم ممکن است در این سنین مشاهده شود. درمان‌های لیزری، لایه برداری و هایفوتراپی از جمله روش‌های کم‌تهاجمی و مؤثری هستند که می‌توانند باعث بهبود ساختار پوستی و جلوگیری از پیری شوند. دهه‌ی چهارم زندگی زمانی است باید بیشتر مراقب پوست خود باشید. بدن خانم‌ها با نزدیک شدن به سنین یائسگی دچار تغییرات هورمونی می‌شود که تأثیر فراوانی روی پوست صورت دارند. نمایان شدن چین‌ و چروک‌های اطراف چشم و دهان، خشکی و لکه‌های پوستی از جمله مواردی هستند که در سنین بالای ۴۰ سالگی رخ می‌دهند.

روشهای مقابله با پیر شدن پوست

لیزر اندولیفت

اندولیفت یکی از روش‌های جدید جوانسازی پوست است. در این روش کم تهاجمی، فیبر بسیار نازکی وارد پوست می‌شود و درون لایه‌‌های عمقی پوست قرار می‌گیرد. فیبری با استفاده از اشعه‌ی لیزر مادون قرمز (فرو سرخ) کلاژن‌سازی پوست را تحریک کرده و باعث ذوب شدن تجمعات اضافی چربی می‌شود. به این ترتیب شاهد کاهش افتادگی و سفتی پوست خواهیم بود.

تزریق ژل

تزریق ژل یک عمل زیبایی است که برای کاهش چین و چروک صورت و سایر علائم پیری استفاده می‌شود. تزریق ژل به صورت حجم می‌بخشد و درخشندگی و طراوت آن را بازیابی می‌کند. تزریق ژل به پوست می‌تواند برای مقابله با اولین علائم پیری و جوانسازی پوست بسیار مفید باشد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی بسیار مؤثر و بی‌خطر می‌باشد که به‌وسیله سوزن‌های ریز پزشکی به پوست صورت ضربه‌های ریزی وارد می‌کنند که باعث تولید سلول‌های فیبروپلاست پوستی و تحریک کلاژن می‌شود. با انجام میکرونیدلینگ مشکلات پوستی تا حدی برطرف شده و همچنین باعث جوانسازی پوست می‌شود.

هایفوتراپی

ساز و کار مورد استفاده در این روش، بر اساس اولتراسوند ساده یا همان امواج صوتی ا‌ست. با این تکنولوژی، پزشک انرژی امواج صوتی را در عمق دلخواهی در لایه‌های زیرین پوست متمرکز می‌کند، بدون اینکه آسیبی به سطح پوست برساند. این روش در یک جلسه و بدون تحمل درد و زمان و هزینه زیاد، از بهترین شیوه‌های حال‌ حاضر در دنیا برای لیفت صورت است. اثر‌ هایفوتراپی در از بین بردن پلک‌های افتاده و آویزان، از بین بردن چین‌وچروک‌های صورت، چروک‌های ریز و چین‌خوردگی‌های باریک اطراف چشم مؤثر است. این روش شلی پوست گردن و گونه‌ها را تا حدودی برطرف می‌کند و به رفع غبغب، محکم شدن پوست صورت و کاهش عمق خط خنده و رفع افتادگی گوشه‌های لب کمک می‌کند.

تزریق چربی

تزریق چربی یکی از روش‌های کمتر تهاجمی برای جوانسازی پوست است. در این روش مقدار مشخصی چربی از بخش‌های دیگر بدن مانند شکم و پهلوها، ران‌ها یا باسن برداشته ‌شده و به محل موردنظر تزریق می‌شود. به همین دلیل برای انجام این عمل نیاز به استفاده از بی‌حسی موضعی یا عمومی وجود دارد. توجه کنید که چربی برداشته شده از دیگر نواحی بدن باید پیش از تزریق به‌طور کامل تصفیه و پاک شده و سپس به بدن تزریق شود؛ چراکه این چربی با ناخالصی‌هایی همراه است که می‌تواند به بافت پوست آسیب برساند. عمل برداشت و تزریق مجدد چربی شبیه به پیوند است و درصورتی‌که چربی از بدن شخص دیگری وارد شود، ممکن است بدن نسبت به آن واکنش منفی نشان دهد. این روش را می‌توان برای برگرداندن حجم ازدست‌رفته بخش‌های مختلف بدن مانند گودی زیر چشم یا چروک‌های ریز و همچنین رفع افتادگی استفاده کرد.

اکسیژن تراپی

اکسیژن یکی از اصلی‌ترین مواد مغذی موردنیاز پوست است که تأثیر زیادی در جوانی و شادابی آن دارد. در روش اکسیژن تراپی، اکسیژن و بعضی مواد مغذی از طریق دستگاه مخصوص وارد پوست می‌شوند تا روند تولید کلاژن و بهبود ساختار پوست را سرعت ببخشند. در این روش سرم حاوی هیالورونیک اسید و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای پوست به لایه‌های زیرین آن تزریق می‌شوند. این مواد خواص درمانی دارند و با بهبود فعالیت سلول‌های پوستی خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و آن را سفت و مقاوم می‌کنند.

کربوکسی تراپی

در این روش از تزریق کربن دی‌اکسید برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. تزریق این گاز به نواحی مختلف پوست باعث افزایش گردش خون در آن ناحیه شده و سلول‌های آن را تقویت می‌کند. در واقع فعالیت گلبول‌های قرمز با تجمع کربن دی‌اکسید افزایش پیدا می‌کند و در اثر این موضوع، خونرسانی به سلول‌ها تقویت می‌شود. این روش را می‌توان برای از بین بردن چین ‌و چروک‌های چهره، تیرگی و پف اطراف چشم و شل شدگی پوست استفاده کرد. تزریق کربن دی‌اکسید به نواحی پشت دست و دکلته نیز باعث جوانسازی این مناطق و روشن شدن رنگ پوست آنها خواهد شد. کربوکسی تراپی یکی از روش‌های کم تهاجمی و بدون عارضه برای جوانسازی پوست است.

آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال از روش‌های جدید ضد پیری و جوانسازی پوست است که ایمنی و اثرگذاری بالایی دارد. مکانیسم آر اف فرکشنال ، مشابه هایفوتراپی با حرارت و افزایش دمای پوست و تحریک تولید کلاژن است. در این روش با استفاده از سوزن و نیدل های بسیار نازک که روکش طلا دارند به آرامی پوست را سوراخ می‌شود و انرژی امواج رادیویی (RF) به بافت‌های زیرین رسانده می‌شود. این فرایند منجر به افزایش دما و در نهایت بهبود ساختار پوست می‌شود.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن از روش‌های رایج لایه‌برداری پوست به کمک دستگاه است. در این روش، کریستال‌های کوچک را روی سطح پوست مالش می‌دهند و منجر به لایه‌برداری از سطح پوست می‌شود. میکردرم ابریژن برای هر نوع پوستی ایمن بوده و عوارضی به همراه ندارد. این روش برای ترمیم زخم‌ها، لکه‌های پوستی، بافت غیرطبیعی پوست، جای جوش، ملانوما یا سرطان پوست و آثار پیری مؤثر است.

درم ابریژن

در روش درم ابریژن، از ابزاری استفاده می‌شود که در قسمت انتهایی آن یک بخش چرخنده وجود دارد که با چرخش این قسمت روی سطح پوست، لایه سطحی پوست برداشته می‌شود. درم ابریژن برای درمان آفتاب سوختگی، آسیب‌ها و جراحات عمیق‌تر پوستی، چین و چروک‌ها و از بین بردن اثر خالکوبی کاربرد دارد. این روش نسبت به میکرودرم ابریژن، استفاده کمتری دارد. برخلاف میکرودرم ابریژن که برای هر نوع پوستی قابل انجام بود، فقط برای افراد خاصی قابل انجام است. عوارضی نظیر بزرگ‌تر شدن حفرات روی پوست، ایجاد حالتی شبیه جای جوش، عفونت‌ها و ایجاد زخم را به همراه دارد.

مزوتراپی

در مزوتراپی از ترکیبات فعالی استفاده می‌شود که مشابه برخی از روش‌های دیگر توسط سوزن‌های بسیار ریز تزریق می‌شوند. ترکیبات مختلف در مزوتراپی با اهداف مختلف استفاده می‌شود. برای جوانسازی پوست و ترمیم آسیب‌های پوستی ترکیبی از فاکتورهای رشد، پپتیدها، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، نوکلئیک اسیدها و هیالورونیک اسید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیبات تولید کلاژن را تحریک می‌کنند که منجر به افزایش مقاومت پوست می‌شود. اسید هیالورونیک موجود در این ترکیب نیز با جذب بیشتر آب، ظاهر پوست را جوان‌تر و بهتر می‌کند. مزوتراپی دارای فواید ضد پیری، جوانسازی پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی کاربرد دارد.

ترماژ

ترماژ یکی از متدهای جدید زیبایی و جوانسازی پوست محسوب می‌شود و روشی غیرتهاجمی و بدون جراحی است که باعث سفت شدن پوست و از بین رفتن خطوط می‌شود. در این روش بر اثر ایجاد حرارت کلاژن‌سازی تحریک شده و پوست ترمیم می‌شود. از مهم‌ترین دلایل افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک می‌توان به کم شدن کلاژن در لایه‌های پوست اشاره کرد. آر اف ترماژ در واقع نام دیگر این روش درمانی است. از آنجایی که در این روش از فرکانس رادیویی (RF) استفاده می‌شود، به این روش آر اف ترماژ هم می‌گویند. انرژی آر اف باعث تحریک لایه‌های پوست شده و کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند. می‌توان از این درمان در قسمت‌های مختلف صورت و بدن استفاده کرد. RF ترماژ باعث لیفت صورت و کانتورینگ می‌شود. گونه‌های افتاده، رفع غبغب ، افتادگی پلک ، شکم یا بازو با این روش به خوبی برطرف می‌شوند. این درمان همچنین رنگ صورت را شاداب‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

پلکسر یا پلاسما جت

پلکسر (پلاسما جت) یک روش درمانی زیبایی بدون نیاز به جراحی بوده که به‌خصوص برای رفع افتادگی و لیفت پلک فوقانی چشم استفاده شده و جایگزین مناسبی برای عمل « بلفاروپلاستی » است. در این روش درمانی می‌توان برای رفع خطوط ظریف و عمیق اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی، غدد کوچک زیرپوستی استفاده کرد. پلکسر یا پلاسما جت در واقع نوعی از فناوری «پلاسما درمانی» یا « پلاسما تراپی » بوده که باعث تحریک سریع پوست به ساخت کلاژن، انقباض فوری و سفت شدن پوست می‌شوند. دستگاه‌ مربوط به این روش، پالس‌های انرژی را به لایه‌های عمیق پوست ارسال کرده که تولید کلاژن را به صورت طبیعی فعال می‌کند.

نخ لیفت

یکی از جدیدترین و بهترین تکنیک‌ها و روش‌های جوانسازی صورت، استفاده از نخ‌های کوچک زیر پوستی است. لیفت صورت با نخ یک روش راحت و با سطح تهاجم کم است که به منظور از بین بردن علائم ناشی از افزایش سن طراحی شده است و برای مثال می‌تواند برای از بین بردن افتادگی ناچیز در پوست صورت مفید باشد. لیفت صورت با نخ را می‌توان فقط در طول 10 الی 15 دقیقه بر روی بیمار بدون نیاز به بیحسی انجام داد. این نخ‌های زیر پوستی، در طی زمان و حدود 4 تا 6 ماه از بین رفته و تجزیه می‌شوند؛ اما در زمانی که وجود دارند، باعث تحریک ساخت سلول‌های فیبروبلاست و تکثیر آنها می‌شود. این سلول‌ها که مسئول ایجاد، شکل‌دهی و نظم دادن به بافت‌ها هستند، باعث جوانسازی پوست اطراف خود خواهند شد. در طول این درمان، جراح پلاستیک، نخ‌های ریز را به ناحیه صورت از طریق شکاف‌های ریز ایجاد شده در نواحی هدف وارد می‌کند. این نخ‌ها به بافت پوست متصل شده و با کشیدن آنها، لیفت در ناحیه پوست صورت ایجاد می‌شود. این درمان همچنین می‌تواند باعث صاف شدن پوست صورت شود. تقریباً بلافاصله پس از این درمان، نواحی درمان شده با کمی برآمدگی مواجه می‌شوند و به این ترتیب افتادگی پوست از بین رفته و فرد ظاهر جوان و شاداب خود را به دست خواهد آورد. هنگامی که این نخ‌ها گره زده شد، نخ در ناحیه داخل پوست پنهان می‌شود و جای زخم و جراحت باقی مانده بر روی پوست پس از این درمان برای سایرین قابل مشاهده نخواهد بود.

لیزر دی اکسید کربن

جوانسازی پوست با لیزر CO2 جای جوش را محو می‌کند، پوست آسیب دیده زیر نور خورشید را مجدداً جوان می‌کند و بافت و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد. به این منظور با توجه به عمق درمان، این روش ممکن است تحت بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی بر روی بیمار انجام شود. لیزر لایه بیرونی به نازکی کاغذ، پوست و لایه درم را با دقت بالا و سرعت زیاد برمی‌دارد. پوست در نتیجه بخار شدن آب موجود در بافت منقبض و محکم می‌شود.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

پیشگیری از پیر شدن پوست

خواب بیش از ۸ ساعت یا کمتر از ۶ ساعت به پوست آسیب می رساند. بدن به ۷ تا ۸ ساعت خواب برای ترمیم خود نیاز دارد؛ اما نباید دیرتر از ۱۱ شب به خواب بروید. بهترین زمان بازسازی پوست در خواب بین ۱۰ شب تا ۲ صبح است. از خوابیدن روی صورت نیز بپرهیزید و به پشت بخوابید.

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی یکی از علت های اصلی پیری زودرس است. کم آبی بدن، چین و چروک زودرس، از دست دادن کلاژن و انعطاف پذیری و قرمزی پوست از پیامدهای این دو عادت مخرب است. پس این عادت ها را کنار بگذارید.

شاید صورت شما از سن شما جوان تر به نظر بیاید؛ اما گردن، شانه ها و دست ها می تواند سن واقعی فرد را نشان دهد، بنابراین به طور روزانه پوست این قسمت ها را قبل از خواب با کرم مرطوب کننده ماساژ دهید و طی روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

این موضوع به آن معنی نیست که به طور کامل نباید در معرض نور خورشید قرار گرفت. در طول روز باید زمان کمی در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا بدن ویتامین D دریافت کند؛ اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید برای پوست مناسب نیست . قبل از ترک منزل از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید و در صورت نیاز طی روز چند بار از آن استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای بارانی و آفتابی نیز فراموش نشود.

برای پیشگیری از پیری زودرس و آکنه، از دست زدن به پوست صورت و گردن اجتناب کنید. چشم ها را نمالید و به بینی دست نزنید. اطراف چشم ها بسیار حساس است. هنگام زدن کرم دور چشم، از نوک انگشت استفاده کنید و این کار را به آرامی انجام دهید.

برخی افراد به شستن صورت خود در صبح و شب و پاک کردن آرایش، اهمیت نمی دهند. این یکی از بدترین عادت هایی است که به پیری زودرس پوست منجر می شود. با رعایت این نکته می توان از پیری زودرس پوست و آکنه پیشگیری کرد.

مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. آنتی اکسیدان ها به بدن کمک می کند تا با رادیکال های آزاد آسیب رسان پوست مقابله کند؛ از این طریق از بروز چین و چروک های زودرس پوست پیشگیری می شود. موادغذایی حاوی آنتی اکسیدان شامل میوه های توتی، لوبیا، شکلات تلخ، هویج، انگور قرمز و آلو سیاه است.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شیوا بیات [ 1402-08-30 ]
من و خواهرم از روش‌های میکرودرم ابریژن و هایفوتراپی استفاده کردیم البته از هایفوتراپی خواهرم بیشتر رضایت داشت چون واقعا با همون بار اول جواب میده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چرا پوست دچار لک و پیس پوست میشود؟چرا پوست دچار لک و پیس پوست میشود؟

بیماری پیسی نوعی بیماری است که باعث از بین رفتن رنگ پوست در بخش‌ های مختلف بدن می‌ شود. مناطق بی‌ رنگ معمولاً با گذشت زمان وسیع‌تر می‌ شوند. بیماری پیسی هنگامی رخ می دهد که سلول هایی که ملانین تولید می کنند از بین می روند یا از کار می افتند. ... ادامه مطلب

درمان ریزش مو به روش PRPدرمان ریزش مو به روش PRP

به لطف تکنولوژی جدید، برای داشتن موهایی پرپشت‌تر، الزاماً نیازی به قرار گرفتن زیر تیغ جراحی نیست. درمان ریزش مو به روش PRP یک درمان غیر جراحی جدید و هیجان‌انگیز است که در بسیاری از افراد سبب کاهش چشمگیر ریزش مو می‌شود. این روش به درمان پلاسمای غنی از پلاکت نیز شناخته می‌شود ... ادامه مطلب

لیزر هلیوس جدیدترین درمان لک و کک و مک پوستلیزر هلیوس جدیدترین درمان لک و کک و مک پوست

روش لیزر هلیوس یک روش لیزردرمانی برای جوانسازی پوست است که جهت درمان کک مک استفاده می شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین