منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع موهای زائد / آیا لیزر مو در درمان کیست پیلونیدال موثر است ؟

آیا لیزر مو در درمان کیست پیلونیدال موثر است ؟

کیست پیلونیدال چیست؟

بیماری پیلونیدال به شکل یک آبسه حاد یا سینوس تخلیه شونده در ناحیه ساکرو کوکسیکس (بالای خط بین دو باسن) بروز می‌کند. در مورد علت این بیماری اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد ولی مهمترین علت آن گرفتار شدن مو در نسج عمقی ناحیه ساکرو کوکسیکس می‌دانند. بیماری پیلونیدال بطور شایع, مردان را بیش از زنان گرفتار می‌کند، بخصوص آنهایی که دارای موی بسیار در چین گلوتئال هستند.

بیشترین زمان شیوع کیست پیلونیدال

این بیماری اغلب برای اولین بار در دوران بلوغ و هنگاهی که رشد مو و فعالیت غدد چربی افزایش می‌یابد، بروز می‌کند. بنابراین افرادی که موهای زیادی در ناحیه بالای باسن دارند با انجام لیزر موهای زائد از بروز این بیماری پیشگیری می‌کنند. در صورتی که کیست یا سینوس ایجاد شود به دلیل فرآیند التهابی درد و قرمزی در محل ایجاد می‌شود که ممکن است عود و بهبود داشته باشد.

این حالت، تازمانی که تخلیه از طریق جراحی یا خود بخود انجام شود، ادامه دارد. در این مرحله اغلب موهایی که از سوراخ‌ها خارج شده اند، قابل رویت می‌باشند. درمان بهتر است از راه برش و تخلیه، (که گاهی در مطب یا اتاق اورژانس و با بی حسی موضعی انجام می‌گیرد) انجام شود. بنابراین درمان این بیماری صرفاً از طریق جراحی است و لیزر مو در درمان این بیماری اثری ندارد.

بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان

تاثیر لیزر موهای زائد بر کیست پیلونیدال

متاسفانه بدلیل وجود مو امکان عود پس از جراحی زیاد است. از طرف دیگر گاهی بدلیل وجود مو جوش خوردن زخم جراحی به سختی و با تاخیر زیاد انجام می‌شود.اخیراً بررسی دقیقی از سال 1999 تا 2007 در آمریکا بر روی 60 بیمار انجام شده و مشاهده کرده‌اند که انجام لیزر موهای زائد پس از جراحی بیماری پیلونیدال شدیداً احتمال عود این بیماری را کاهش می‌دهد.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

بنابراین لیزر مو پس از جراحی بیماری پیلونیدال احتمال عود بیماری را کاهش می‌دهد و احتمال بهبود سریعتر زخم را افزایش خواهد داد. پس به طور خلاصه می‌توان گفت که لیزر موهای زائد بر پیشگیری از ایجاد بیماری پیلونیدال و پیشگیری از عود پس از جراحی بیماری پیلونیدال موثر است ولی درمان این بیماری فقط با روش جراحی انجام میشود.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل یا فیلر در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدی اولیایی [ 1400-12-05 ]
با سلام من یک کیست مویی در ناحیه کمر دارم و حالا دارم آنتی بیوتیک مصرف میکنم میخواستم ببینم شما عمل با لیزر را برام انجام می دید و آیا عمل با لیزر مطمئن هست؟با تشکر

omid [ 1391-10-05 ]
عالي خوب

omid [ 1391-09-19 ]
مباحث گفته شده بسیار عالی بود و تشکر میکنم بابت مطالب خوب شما

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
خدمات پاکسازی پوست شامل چه کارهایی میشود؟خدمات پاکسازی پوست شامل چه کارهایی میشود؟

پاکسازی پوست به روش کلینیکی طی مراحل مختلف انجام می‌شود. بعد از معاينه و تشخيص نوع پوست و آنالیز پوست هر فرد، روش پاکسازی، آبرسانی، میکرودرم ابريژن و پیلینگ صورت می‌گیرد که در ادامه بررسی میگردد. ... ادامه مطلب

انواع مشکلات و بیماری های ناخنانواع مشکلات و بیماری های ناخن

برخی شرایط ممکن است ظاهر و رشد ناخن شما را تحت تأثیر قرار دهند و ناخن را دچار مشکل کنند. در این مطلب انواع مشکلات و بیماری های ناخن معرفی میگردد. ... ادامه مطلب

آیا موهای سفید شده را می توان مجدد سیاه کرد؟آیا موهای سفید شده را می توان مجدد سیاه کرد؟

سفید شدن مو در افراد مختلف تحت تأثیر دلایل بسیاری از جمله بیماری، عوامل محیطی، شرایط روحی و... ممکن است تسریع شود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین