منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / میکرودرم ابریژن و جوانسازی پوست

میکرودرم ابریژن و جوانسازی پوست

زیبایی پوست از زمان‌های بسیار قدیم مورد توجه همگان بوده است و از روشهای مختلف برای رفع چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست استفاده شده است. با گذشت زمان روشهای جوانسازی تکامل پیدا کرده و از عوارض آنها کاسته شده و روشهای جدید جایگزین روشهای قدیمی شده است. یکی از راه‌های جدید و بدون عارضه در جوانسازی پوست میکرودرم ابریژن می‌باشد که در ذیل راجع به تکنیک، اثرات، عوارض و چگونگی انجام بهتربن میکرودرم ابریژن بحث می‌شود.
میکرودرم ابریژن اولین بار در سال 1985 در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. سپس در اکثر کشورهای اروپایی به عنوان روش بدون عارضه جوانسازی استفاده شد. بعد از آن، این روش در کشورهای امریکایی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

تکنیک انجام میکرودرم ابریژن

در این روش با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده‌ای با سطح پوست در تماس قرار می‌گیرد و ایجاد تراش بسیار سطحی در لایه‌های فوقانی شاخی پوست می‌نماید. ضمناً یک مکش نیز روی پوست انجام می‌شود که باعث جمع شدن کریستال‌ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول‌های فیبروبلاست و نتیجتاً، ترمیم و طراوت پوست می‌گردد.

مزایای میکرودرم ابریژن

این روش بدون درد می‌باشد و نیازی به استفاده از بیهوشی یا بی‌حس کننده‌های موضعی نیست. میکرودرم ابریژن روشی ساده است به همین دلیل به آن لایه‌برداری زمان ناهار نیز می‌گویند. یعنی می‌توان در زمان استراحت برای ناهار از این روش استفاده کرد و دوباره سر کار برگشت. مهمترین مزیت میکرودرم این است که این روش کاملا بدون عارضه می‌باشد. میکرودرم با فواصل زمانی کوتاه قابل انجام است. در پوست‌های با رنگ مختلف و حتی بسیار تیره نیز می‌توان از این روش درمانی استفاده کرد.

کاربرد و مزایای میکرودرم ابریژن

موارد استفاده میکرودرم ابریژن
جوانسازی پوست

از این روش در درمان چروک‌های سطحی و کم عمق پوست می‌توان استفاده کرد. چندین جلسه درمان در این مورد به کار می‌رود. فواصل درمان را بر حسب وضعیت بیمار می‌توان تغییر داد و از هفته‌ای یک بار تا دو هفته یک بار فواصل را اضافه کرد. چروک‌های خیلی عمیق با این روش درمان نمی‌شوند ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف‌تر و محکم‌تر می‌شود. چون در این روش سایش پوست، سطحی است جوشگاه و تغییر رنگ پوست دیده نمی‌شود. به همراه این متد، از لیزرهای جوانسازی بدون زخم نیز می‌توان استفاده کرد که نتیجه درمان را خیلی بهتر می‌کند .

لکه‌های پیری

این لکه‌ها یا مربوط به آفتاب بوده یا در سنین بالا در پوست‌های روشن دیده می‌شود. این لکه‌ها با میکرودرم ابریژن قابل درمان می‌باشد.

لکه‌های حاملگی

مهمترین اثر میکرودرم ابریژن کمرنگ یا محو کردن لکه‌های حاملگی است مخصوصاً اگر همزمان با آن از داروهای لک بر استفاده شود. بررسی‌های اخیری که روی میکرودرم ابریژن انجام شده نشان دهنده افزایش 20 برابری نفوذ ویتامین سی موضعی پس از یک جلسه درمان می‌باشد. این اثر میکرودم در لک‌هایی که قبلا با درمان‌های ضد لک بهبود نیافته‌اند مشهودتر است.

درمان جوشگاه‌های (اسکار) آکنه و آبله مرغان

جوشگاه‌های زخم و اسکارها نباید زیاد عمیق باشد و معمولا بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن به چندین جلسه درمان هفتگی نیاز دارد. در ترمیم جوشگاه‌های سوختگی نیز از این روش می‌توان استفاده کرد.

کوچک کردن منافذ پوست

باز شدن منافذ پوست یکی از مشکلات عمده در خانم‌ها و آقایان می‌باشد. یکی از راههای درمان این مشکل استفاده از میکرودرم ابریژن است. بعد از چند جلسه درمان به علت بافت سازی و محکم‌تر شدن پوست منافذ پوستی نیز کوچکتر می‌شود.

تمیز کردن پوست و از بین بردن کومدون‌های سرسیاه

برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه که بسیار شایع می‌باشد نیز می‌توان از میکرودرم ابریژن استفاده کرد. کاهش جوش‌های سرسیاه پوست به کم شدن ضایعات جوش‌های غرور جوانی نیز کمک خواهد کرد .

درمان ترک‌های پوستی

در درمان ترک‌های پوست در زمان حاملگی یا چاقی و بلوغ نیز می‌توان از این روش استفاده نمود که البته خیلی خوب به درمان پاسخ نمی‌دهد.

روش انجام میکرودرم ابریژن

در ابتدا پوست تمیز می‌شود و از آرایش و چربی کاملاً پاک می‌گردد. سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که توسط پزشک متخصص پوست تعیین می‌گردد، سایش در جهات مختلف و روی قسمتهای گوناگون انجام می‌شود. زمان لازم حدوداً 30-20 دقیقه در صورت و 20 دقیقه در گردن است. پس از درمان، قرمزی سطحی در پوست ایجاد می‌شود که ممکن است به مدت چند ساعت باقی بماند و به مرور از بین می‌رود.

پس از خاتمه درمان، صورت پاک و سپس شسته می‌شود. یک کرم قابض (مثل اکسید دو زنک یا کالامین) به محل مالیده می‌شود. ممکن است پوسته ریزی مختصری پس از درمان ایجاد شود. بجز مصرف ضد آفتاب مراقبت خاصی پس از درمان لازم نیست و این روش برای افرادی که کار می‌کنند مناسب می‌باشد. تعداد جلسات درمانی، بر حسب تمایل بیمار قابل تغییر می‌باشد .

صفحه اینستاگرام دکتر واعظ

چکیده مطلب

به طور خلاصه میکرودرم ابریژن یک روش ساده، ارزان، بدون عارضه و بدون درد است که مناسب برای چروک‌های سطحی، لکه‌های حاملگی و پیری، منافذ باز پوست، جوشگاه غرور جوانی و سوختگی می‌باشد. امروزه دستگاه‌های جدید با تکنولوژی بالاتری به بازار آمده است که معمولا با سیستم پودری کار نمی‌کند.

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوستی خود می‌توانید به بهترین متخصص پوست اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :منیرنوربخش [ 1393-08-19 ]
بسیارعالی.تشکر

لیلا حداد [ 1393-03-06 ]
روش خیلی خوبیه فقط اگه میشه درمورد سیاهی اطراف چشم یه توضیحاتی بدید.

اسرین [ 1392-05-07 ]
سلام روش بسیار خوبی است اگر جای جوشهار ا خوب کند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاول چیست و چه مناطقی از پوست را درگیر می کند؟تاول چیست و چه مناطقی از پوست را درگیر می کند؟

تاول در واقع نوعی برآمدگی و جوش روی پوست است که درون آن پر از مایع بوده و ممکن است بر روی قسمت‌های مختلف بدن به وجود بیاید. تاول‌ها به‌شدت آزاردهنده هستند و حتی اگر هیچ دردی ایجاد نکنند، ظاهر ناخوشایندی دارند ... ادامه مطلب

آیا ادامه ندادن بوتاکس منجر به عوارض میشود؟آیا ادامه ندادن بوتاکس منجر به عوارض میشود؟

بوتاکس یک نوروتوکسین است که سیستم عصبی را مورد هدف قرار داده و فرآیندهای مربوط به پیام رسانی عصبی را که باعث انقباض عضلات می شوند، مختل می نماید ... ادامه مطلب

پرمویی در زنان یا هیرسوتیسمپرمویی در زنان یا هیرسوتیسم

پرمویی یک بیماری نسبتاً شایع در بین خانم‌ها محسوب می‌شود به طوری که از هر ۲۰ خانم یک نفر با این مشکل درگیر است که رقم نسبتاً بالایی است. گاهی افراد تصور می‌کنند کههیرسوتیسم یک بیماری است در صورتی که این‌گونه نبوده و باید به این نکته توجه داشت که پرمویی یک علامت طبی محسوب می‌شود و نه یک بیماری ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین