منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / لیزر کیوسوئیچ و پاک کردن تاتو یا خالکوبی

لیزر کیوسوئیچ و پاک کردن تاتو یا خالکوبی

خالکوبي یا تاتو (tattoo) عبارت است از ايجاد يک علامت يا شکل پاک نشدني روي پوست که با وارد کردن رنگ به داخل پوست از طريق سوزن يا ساير وسايل نوک تيز انجام می‌پذیرد. به دلیل دائمی بودن این نقوش روی پوست، برای پاک کردن آنها نیاز به اعمال روشهای خاص و اقدامات ویژه‌های خواهد بود. توصیه می‌شود این کار حتما در مراکز معتبر انجام شود به این دلیل که پاک کردن تاتو از طریق فرو کردن سوزن قابل انجام است و احتمال انتقال انواع عفونت، و بیماری‌هایی مانند ایدز، هپاتیت، عفونت استافیلوکوکی و سلولیت وجود دارد.

بسیاری از افرادی که خالکوبی انجام می‌دهند ممکن است پس از مدتی از شکل و فرم آن ناراضی باشند و تصمیم گیرند همه یا قسمتی از آن را پاک کنند. انگیزه این افراد هم متفاوت است از عدم رضایت طرح تاتو شده گرفته تا استخدام در ادارات دولتی!

برای پاک کردن خالکوبی روشهای متعددی وجود دارد ولی این افراد باید دقت کنند که تعدادی از این روشها در کنار از بین بردن تاتو می‌تواند اسکاری مشابه و بعضاً بدتر از خالکوبی برجای گذارد. به همین دلیل در ادامه، مزایا و معایب هر روش را مورد بررسی قرار می‌دهم.

جراحي ناحيه خالکوبي وبخیه کردن ناحيه

در این روش، خالکوبی با بافت اطراف آن کاملا خارج شده و محل آن بخیه می‌شود. در این روش خالکوبی کاملا از بین می‌رود ولی معمولا خط بخیه برجا می‌ماند. این روش در ناحیه بازو و سینه و پشت می‌تواند باعث کلویید یا گوشت اضافه شود که درمان آن بسیار مشکل خواهد بود.

سایش مکانيکي با درم ابریژن یا میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یا درم ابریژن برای تاتوهای سطحی مفید است معمولا نتیجه آن کامل نیست و امکان ایجاد اسکار سطحی هم وجود دارد.

سرما درماني يا کرايوتراپي

کرایوتراپی هم معمولا به طور کامل خالکوبی را از بین نمی‌برد و به جلسات متعددی نیاز دارد.
اگر از تاتوی خود راضی نیستید و یا پس از گذشت مدتی، از مدل آن خسته شده‌اید، با مطالعه ادامه این مطلب، نکات مهم انتخاب بهترین لیزر تاتو در اصفهان را خواهید آموخت.

استفاده از اسيدهاي شيميايي

در این روش احتمال بروز اسکار بعد از درمان زیاد است و امروزه کمتر استفاده می‌شود

بهترین پاک کردن تاتو در اصفهان

لیزرهای لایه بردار

لیزرهایی مانند دی اکسید کربن یا اربیوم نیز برای از بین بردن خالکوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی این روشهای درمانی، با از بین بردن بافت پوست، رنگدانه‌ها را نیز از بین می‌برند. قرمزی طولانی مدت و امکان ایجاد اسکار از معایب این روشها است.

لیزرهای رنگدانه

این لیزرها به طور تخصصی فقط رنگدانه را از بین می‌برند و به پوست آسیبی نمی‌رسانند. به همین دلیل روش ایده‌آل درمان تاتو هستند. بهترین نوع این لیزر کیوسوئیچ یا QS Nd-Yag نام دارد. این لیزر بدون اینکه برای پوست آسیبی ایجاد کند وارد پوست می‌شود و فقط رنگدانه‌های تاتو را تکه تکه می‌کند تا سلول‌های ایمنی پوست این تکه‌ها را ببلعند و از محل دور کنند. بلافاصله بعد از انجام لیزر، منطقه تحت درمان سفید رنگ می‌شود. بعد از چند ساعت این رنگ سفید از بین می‌رود و تاتو تیره‌‌ترمی‌شود. پس از آن با گذر زمان به تدریج تاتو کم رنگ‌ترخواهد شد. بعضی از تاتوها با یک جلسه درمانی از بین می‌روند ولی بعضی دیگر به چند جلسه نیاز دارند. فواصل جلسات درمانی بین 1 الی 2 ماه می‌باشد. نکته مهم در مورد این نوع لیزر آن است که بعد از پاک شدن تاتو، پوست کاملا طبیعی است و هیچ‌گونه اثری از تاتو یا آسیب روی پوست برجا نمی‌ماند.

در پایان ذکر دو نکته لازم است

۱- افرادی که به هر دلیل از انجام خالکوبی خود راضی نیستند، نهایت دقت را در انتخاب روش درمانی، اعمال نمایند تا پشیمانی بیشتری برای آنها ایجاد نکند. روشهایی مثل جراحی یا سایش و حتی لیزرهای غیر تخصصی امکان ایجاد اسکار زیادی دارند که بعضاً از خود تاتو هم بدتر است.

https://www.instagram.com/drvaez/

۲- خانم‌هایی که از تاتو ابرو یا پلک خود راضی نیستند معمولاً به آرایشگر خود مراجعه می‌کنند و آنها پیشنهاد تاتوی همرنگ به این افراد می‌دهند(تاتو بژ). باید دقت کنید انجام تاتو بژ یا همرنگ مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی اگر پوشش تاتوی همرنگ کافی نبود یا از فرم آن رضایت نداشتید، انجام لیزر تخصصی هم بسیار مشکل می‌شود چرا که گاهی خود تاتو بژ تغییر رنگ تیره می‌دهد و از بین بردن آن زمان بر است.

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لیلی [ 1400-10-20 ]
سلام من تتوخط چشم انجام دادم وبرای پاک کردنش مراجعه ب دکترکردم 6جلسه رفتم بالیزرتاحدی پاک شده ولی هنوزازموادداخل پوستم باقی مانده،وخیلی ناراحتم ازاین قصیه چ بایدبکنم بنظرشناچندجلسه دیگربایداقدام ب پاک کردن بالیزربکنم

محمدرضا دهقان [ 1398-09-10 ]
سلام. ببخشید من تاتو دارم یزد چند جلسه رفتم لیزر ولی فایده ای ندارع چجوری باید وقت بگیرم برای لیزر و میخوام بدونم هزینه اش چقدر میشود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هایفوتراپی بهترین روش غیرجراحی از بین بردن غبغبهایفوتراپی بهترین روش غیرجراحی از بین بردن غبغب

هایفوی غبغب یکی از روش های غیر جراحی و کم تهاجم برای از بین بردن غبغب است. در این روش، پزشک امواج اولتراسوند را با شدت بالا به لایه های عمیق پوست می فرستند ... ادامه مطلب

آیا زگیل تناسلی به طور قطعی درمان می شود؟آیا زگیل تناسلی به طور قطعی درمان می شود؟

زگیل های تناسلی در اثر ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) ایجاد می شوند. زگیل های تناسلی قابل درمان هستند ، اما می توانند برگشت پذیر باشند و هرگز نمی‌توان گفت؛ این بیماری با روشهای درمانی به کلی از بین خواهد رفت ... ادامه مطلب

روشهای جبران خشکی پوست بانوان پس از یائسگیروشهای جبران خشکی پوست بانوان پس از یائسگی

بعد از یائسگی، کاهش میزان هورمون استروژن تأثیر زیادی بر پوست باقی می‌گذارد. کاهش استروژن باعث می‌شود که پوست نازک‌تر، خشک‌تر و دارای چین و چروک بیشتری گردد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین