منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / بوی بد بدن را چگونه درمان کنیم ؟

بوی بد بدن را چگونه درمان کنیم ؟

در مبحث قبلي درباره بوي بد عرق صحبت كرديم وگفتیم كه دربدن دو دسته غدد ترشحي عرق به نامهاي اكرين وآپوكرين داريم.هردو نوع غدد ترشحي با وجود تفاوت هاي مشخص اين ويژگي را دارا هستند كه مايع ترشح شده ازآنها اغلب بدون بواست وپس از مدتي تماس با باكتريهای موجود روي پوست ايجاد بوي بد میكنند.امروز مي خواهيم ببينيم چه اقدامات عملی باید انجام دهيم تا بوي بد عرق را به حداقل برسانيم. به طور كلي مهمترين اقدام براي كنترل بوی بد عرق اين است كه تعداد باكتری هاي روي پوست وميزان ترشح عرق به حداقل برسد.

براي كاهش تعداد باكتري هاي روي پوست توصيه مي شود مناطق خاص بدن مثل زير بغل وكشاله ران روزي دو بار باصابون آنتي باکتریال شستشو شود وسپس كاملاً خشك شود. اقدام ديگري كه در كاهش تعداد باكتري های زير بغل موثر است اصلاح مرتب موهای منطقه است. اصلاح مرتب موهای زير بغل محيط را براي رشد باكتري نامناسب مي كند وبه همين دليل باعث كاهش باكتري ها میشود. بعضي ازافراد مبتلا به بوي بد عرق دچار بيماري پوستي(مثلاً اریتراسما یا قارچ پوستی) در نواحي خاصي ازبدن هستند. درمان اين بيماريها هم موجب كاهش تعداد باكتري درمحل مي شود.

تعويض سريع لباسهاي زير كه به عرق آلوده است از اقدامات مفید برای كاهش بوي بد عرق است.
درصورتيكه اقدامات فوق تغييري دروضعيت بوي بد عرق ايجاد نكرد، بايد به پزشك مراجعه كرد.
پزشكان باتجويز دارو، جراحي يا انجام ليزر اقدام به درمان اين بيماري مي كنند.

بهترین درمان برای رفع بوی بد بدن ، دکتر واعظ شوشتری جراح و متخصص پوست

روش جدیدی که باعث کاهش تعریق میگردد تزریق بوتاکس میباشد. این عمل این حسن را دارد که بدون آنکه جراحی انجام شود میتواند به مدت ۱۲-۶ ماه باعث قطع یا کاهش شدید تعریق محل شود.روش دیگری که جدیداً به درمانهای کاهش تعریق افزوده شده است آر اف فرکشنال (Microneedle fractional RF) میباشد. مزیت این روش این است که بدون هیچ جراحی و طی چند جلسه درمانی به مدت طولانی (و بعضی اوقات دایمی) تعریق به شدت کاهش میابد.

اینستاگرام دکتر واعظ

داروهای تجویز شده ممکن است خوراکی یا موضعی باشد.جراحی یا لیپوساکشن با خارج کردن غدد عرق باعث كاهش بوي بد عرق میشود. لیزرها با از بین بردن موهای محل سهم بسزایی در کاهش بوی بدن دارد.پس به طور خلاصه در این مقاله راههاي اصلي كاهش بوي بد عرق راباهم مرور كرديم. اصول اوليه كاهش بوي بد عرق شامل كاهش باكتري های روي پوست وكاهش ميزان ترشح عرق است. درصورتي كه اين اقدامات كافي نبود مراجعه به پزشك براي درمان دارويي، جراحي، تزریق بوتاکس یا لیزر مي تواند مفید واقع شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدی رضایی [ 1399-04-07 ]
سلام بعضی وقت ها از بوی بد دهان رنج میبرم چه کار کنم تا دیگر دهانم بوی بد ندهد

رئیسی [ 1399-01-05 ]
مشگل من اینه که اصلا عرق نمیکنم ولی بدنم بوی بدی میده خیلی وقتا پیش اومده چند ساعت بعد از این که از حموم دراومدم بدنم بو داده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رعایت چه نکاتی به سلامت پوست در تابستان کمک میکند؟رعایت چه نکاتی به سلامت پوست در تابستان کمک میکند؟

گرمای شدید تابستان می‌تواند برای پوست ناخوشایند و مضر باشد. آلودگی هوا، آفتاب شدید تابستان، گرما و رطوبت همگی دست به دست هم داده و مسبب بسیاری از مشکلات پوستی می‌شوند. با این وجود اصلی ترین عامل تخریب پوست در این فصل تابش نور خورشید است ... ادامه مطلب

آیا استفاده از نرم کننده مو عوارض دارد؟آیا استفاده از نرم کننده مو عوارض دارد؟

نرم‌ کننده مو حاوی ترکیباتی مانند سیلیکون‌ ها، روغن‌ ها و نرم‌ کننده است و برای انواع مو استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

آیا می توان ژل و بوتاکس را همزمان تزریق کرد؟آیا می توان ژل و بوتاکس را همزمان تزریق کرد؟

تزریق ژل و بوتاکس از رایج ترین اقداماتی است که این روزها افراد را روانه مطب های پوست می‌نماید. این روشها به دلیل نتایج فوری و عوارض بسیار کم طرفداران فراوانی را به خود جلب نموده و متقاضیان زیادی دارند ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین