منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت

مشاوره پوست و زیبایی صورت

زیبایی صورت را می‌توان به صورت مجموعه صفاتی تعریف کرد که باعث جذابیت فرد مخصوصاً برای جنس مخالف می‌گردد. بخشی از این زیبایی را ما از والدین خود به ارث می‌بریم ولی این همه ماجرا نیست و بخش مهمی از زیبایی دست خود ماست که می‌توانیم با افزودن زیبایی اکتسابی به زیبایی ارثی حداکثر جذابیت را برای خود ایجاد کنیم.

ویژگی‌های مذکور اغلب ذاتی بوده و ایجاد تغییر در آنها بسته به نوع صفت از کم تا متوسط میسر است. ولی موضوع اصلی بحث ما عوارض بیماری‌ها و صفات اکتسابی است که قابلیت تغییر و برگرداندن آن بسیار زیاد است و در واقع بخش اعظم کارهای زیبایی در این قسمت صورت می‌گیرد.

صورت زیبا چه ویژگی‌های دارد؟

1. پوست هموار و شفاف
2. وجود تقارن در اجزای صورت
3. چانه کوتاه و باریک، لب‌های پر با لبه‌های کاملاً مشخص، چشم‌های درشت و ابروهای پر. البته این ویژگی‌های صورت جذاب زنانه است و ملاک‌های صورت مردانه تفاوت دارد. در بین این مشخصات چشم‌های درشت از امتیاز بیشتری برخوردار است.
4. عدم وجود بیماری مثل ضایعه پوستی، زگیل، کیست، تومور، آکنه و موی زائد

شایعترین علل مراجعه به متخصص پوست و مو

شایعترین علت مراجعه بیماران به متخصصین پوست موارد زیر می‌باشد.

1. لک صورت (pigmentation)

لک‌های صورت که شایعترین فرم آن ملاسما یا لک حاملگی است از مشکلات اصلی خانم‌ها است. امروزه علاوه بر دارو استفاده از دستگاه میکرودرم ابریژن و درماپن کمک زیادی به رفع لک‌های مقاوم به درمان‌های معمول کرده است. لک‌های موضعی را می‌توان با لیزر یا لایه برداری نقطه‌ای از بین برد. برای لک‌های مقاوم به درمان نسل جدید لیزرها بسیار موثر هستند. تکنیک جدیدی که با تزریق مواد ضد لک به پوست انجام می‌شود نیز اثرات خوبی در درمان لک صورت یا ملاسما دارد.

2. اسکار آکنه (جای جوش)

اسکار آکنه از مخرب ترین عوارض مشکلات پوستی می‌باشد که بر اعتماد به نفس بیمار نیز موثر است. جای جوش می‌تواند به صورت فرورفتـگی، لک نقطه‌ای یا به ندرت برجستگی ظاهر گردد. امروزه روشهای متفاوتی برای درمان اسکار آکنه وجود دارد که بهترین آنها لیزر است.لیزرهای فرکشنال که نسل جدیدی از لیزرها هستند بدون داشتن عوارض لیزرهای قدیمی اثرات مشابه آنها دارند.

3. کک و مک

با وجود ارثی بودن کک و مک علاوه بر درمان دارویی از لیزر یا لایه برداری نقطه‌ای نیز می‌توان در درمان کک و مک استفاده کرد. درمان کک و مک با لیزر معمولاً برای بیمار بسیار رضایت بخش است.

4. موهای زائد

در حال حاضر بهترین روش دائمی از بین بردن موهای زائد، لیزر می‌باشد. دقت کنید رفع دائمی موهای زائد فقط در صورتی است که دستگاه لیزر موهای زائد درست انتخاب شده و تنظیمات دستگاه دقیق و بر اساس صورت بیمار باشد. اگر لیزر موهای زائد انجام داده‌اید و از نتیجه آن راضی نیستید اینجا کلیک کنید.

بخشی از زیبایی افراد بواسطه افزایش سن و تماس طولانی با آفتاب دستخوش تغییر می‌شود که اغلب این تغییرات قابل برگشت هستند. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

1. چروک دور چشم

از شکایت‌های شایع خانم‌ها، ایجاد چین و چروک اطراف چشم است که با تزریق بوتاکس(BOTOX) و لیزر قابل درمان است. در مواردی هم لایه برداری و درمان طولانی مدت موثر است. کرم‌های دور چشم اکثراً هیچ اثری ندارند. لیزرهای فرکشنال و آراف فرکشنال نتایج خوبی در درمان چروک‌های دور چشم دارد. تکنولوژی جدید پلاسما تراپی یا پلاسما جت نیز که به تازگی وارد بازار شده، اثر فوق العاده‌ای در درمان چروک‌های دور چشم دارد.

2. تیرگی و گود افتادگی زیر چشم

این حالت اغلب ارثی است که با افزایش سن تشدید می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل با توجه به علت آن روشهای زیادی وجود دارد که می‌توان از لیزر، تزریق فیلر هیالورونیک اسید، لایه برداری، مزوتراپی و کربوکسی تراپی استفاده کرد.

3. چروک‌های پیشانی

خط اخم و چروک‌های پیشانی با تزریق بوتاکس(BOTOX) یا در صورت تمایل بیمار با جراحی لیفت صورت (face lift) قابل درمان است.

4. فرورفتگی چین‌های کنار لب (nasolabial fold)

این فرورفتگی به راحتی با تزریق فیلر (ژل)هیالورونیک اسید قابل درمان است.

5. افتادگی پلک

این حالت که به صورت پف کردگی پلک ظاهر می‌شود، به صورت فرد نمای غمگین یا خسته می‌دهد. این مشکل به راحتی با جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی(Blepharoplasti ) قابل درمان است. اگر به هر دلیلی مایل به جراحی نیستید می‌توانید از تکنولوژی پلاسما تراپی یا پلکسر برای درمان افتادگی پلک استفاده کنید.

6. افتادگی ابرو و صورت

افتادگی ابرو به همراه چروک‌های پیشانی با تزریق بوتاکس(BOTOX) قابل درمان است. در صورت تمایل بیمار به جراحی و درمان همزمان افتادگی ابرو و صورت جراحی لیفت (face lift) درمان مفیدی است.

7. شلی پوست

شلی پوست یکی دیگر از علایم پیری پوست است که بسیاری افراد به دنبال درمان آن هستند. خوشبختانه روشهای غیرجراحی جدید این مشکل را به خوبی حل کرده است. پاسخ دستگاه آراف فرکشنال برای درمان شلی پوست بسیار عالی است. معمولا ۳ جلسه درمانی برای این کار لازم است. اگر بیش از این عجله دارید می‌توانید از هایفو(HIFU) برای سفت کردن و لیفت صورت استفاده کنید. هایفوتراپی این مزیت را دارد که طی یک جلسه لیفت پوست صورت را انجام می‌دهد.

8. کاهش حجم پوست

هر گاه پوست صورت کاهش حجم داشته باشد به کمک تزریق چربی یا تزریق ژل یا فیلر می‌توان این مشکل را حل کرد. به طور کلی وقتی نیاز به افزایش حجم زیاد و در حد وسیع باشد تزریق چربی بهتر است ولی اگر نیاز به افزایش حجم موضعی باشد تزریق فیلر کمک بهتری می‌کند.

بهترین مشاوره رایگان پوست در اصفهان

در یک مشاوره زیبایی چه مواردی مد نظر قرار می‌گیرد؟

1. هزینه درمان

از مهمترین پارامترهای درمان است. بیمار باید واقع بینانه سطح مالی خود را در نظر بگیرد و بهترین درمان را انتخاب کند. درمان‌های گرانتر معمولاً اثر سریعتر و بهتری دارند.

2. سرعت اثر درمان

بعضی از بیماران برای بهبودی خود ضرب العجل خاصی دارند. معمولاً درمان‌های سریع هزینه بیشتری دارند.

3. مدت استراحت (Down time)

بعضی از درمان‌ها باعث قرمزی، پوسته ریزی، التهاب و... می‌گردند که در نتیجه موجب دوری بیمار از فعالیت روزمره می‌گردد.

4. عوارض درمان

تقریباً تمامی روشهای درمانی عارضه ایجاد می‌کنند که بسته به روش شدت و ضعف دارد.

5. تمایل بیمار

در نهایت این بیمار است که با توجه به همه شرایط بهترین درمان مناسب حال خود را انتخاب می‌کند.

6. تجربه پزشک

چیزی که یک مشاوره موثر را از تحقیقات شخصی متمایز می‌کند تجربه پزشک است. پزشک می‌تواند بر اساس تجربیات و دانش خود، شرایط بیمار و نتیجه معاینات به بیمار بهترین روش درمان را پیشنهاد دهد. با این کار دامنه انتخاب‌های بیمار محدود شده و نتیجتاً انتخاب درمانی بهتری انجام می‌شود.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

در خاتمه اینکه در یک مشاوره خوب پزشک می‌تواند بیمار را از تمامی انتخاب‌های درمانی پیش روی بیمار مطلع سازد و مزایا و عوارض هر روش را با بیمار در میان گذارد. این کار باعث می‌شود تا بیمار آگاهانه بهترین و مناسب ترین درمان برای خودش را از نظر هزینه، سرعت اثر، عوارض و سایر پارامترها انتخاب کند. انتخاب آگاهانه روش درمانی یعنی موثرترین روش با کمترین عارضه.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل گونه در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :عاشوری [ 1401-12-04 ]
مشاوره تلفنی می خواستم

زهرا غفوری [ 1400-12-14 ]
سلام من میخام صورتم را جوانسازی انجام بدم ممنون میشم راهنمایی کنم

طاهره گلی [ 1400-11-28 ]
در مورد جوان سازی صورت سوال داشتم

فریبا فتحی پور [ 1400-11-24 ]
سلام خسته نباشید برای گودی دور چشم و تزریق ژل در خط خنده سوالم این بود که ایا ژلی هست که حجم داده و اثر ماندگار داشته باشه

محدثه سیفی [ 1400-08-21 ]
سلام وقتتون بخیر من ۱۶سالمه.خط خنده دارم جوش میزنم منافذ پوستم بازه چندتا اسکار دارم جوش زیر پوستی هم میزنم .وقتی کرم پودر میزنم خط خندم کاملا معلومه .

سونیا شافعی [ 1400-07-01 ]
سلام من یه جوش کوچیک پیش جشمم داشتم بابام فشار داد تبدیل به ویست شد الان ۴سال هست دارمش پیش دکتر رفتم واسه عمل سرپایی تذلشتم عمل کنه گفتم درد دلره

احلام عسکری ازاد [ 1400-05-02 ]
سلام برای جوش چی استفاده کنم.

لیلا برات [ 1400-03-13 ]
میخواهم جلد شفاف داشته باشم پوست من لک دارد چگونه درمان کنم

شکیلا [ 1400-02-28 ]
سلام خسته نباشید من برای جای جوش میخواستم ببینم آیا راه درمانی توی یک ماه هست یا نه ممنون میشم در جریان بزارید منو

وحید پَشم اهدا [ 1399-12-11 ]
پوست سرم سوزش داره و ریزش مو دارم

اکبر اسماعیلی [ 1399-10-28 ]
مشاوره جهت پوست

یگانه محمودی [ 1399-10-27 ]
کمک کنید جوش هام از بین بره

رضا صداقت [ 1394-12-07 ]
با سلام و ادب و وقت بخیر. می خواستم بپرسم که استفاده از روغن کندش برای جلوگیری از ریزش مو و روغن زیتون و نارگیل و کنجد برای رفع چین و چروک و رفع لکهای صورت مناسب است . ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا پی آر پی صورت را چاق میکند؟آیا پی آر پی صورت را چاق میکند؟

تزریق پی آر پی باعث می شود که بدن، کلاژن بیشتری در محل تزریق تولید کند که این میزان کلاژن بیشتر باعث می شود که حجم از دست رفته صورت جبران شود ... ادامه مطلب

مزایا و معایب کرم موبر صورت و بدن برای پوستمزایا و معایب کرم موبر صورت و بدن برای پوست

روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که از جمله می توان به استفاده از کرم های موبر اشاره کرد.کرم موبر يک محصول کاربردي و مؤثر براي از بين بردن موهاي اضافي صورت و بدن است.البته این کرم ها مزایا و معایبی دارند و روی هر نوع پوستی واکنش متفاوتی نشان خواهد داد. ... ادامه مطلب

همه چیز در مورد پمفیگوسهمه چیز در مورد پمفیگوس

پمفیگوس بیماری نادری است که افراد مبتلا به آن دچار تاول ها و حباب های مشتق شده از آن می‌شوند. این بیماری با علت نقص در سیستم ایمنی بدن بروز پیدا می‌کند و پوست و غشاهای مخاطی را در بر میگیرد ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین