منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و چربی / در دو هفته اول تزریق چند درصد ژل لب جذب میشود؟

در دو هفته اول تزریق چند درصد ژل لب جذب میشود؟

لب‌ ها یکی از اصلی ترین اجزای صورت می باشند که فرم و حالت آنها اثر فراوانی در زیبایی شخص دارد. بعضی از اشخاص بنا به علل متعددی از فرم و حالت لب ‌های خود راضی نیستند. بهترین روش جهت تغییر دادن فرم لب تزریق ژل لب است‌. ژل لب ماده ای است که به روش تزریق باعث حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌شود و ظاهری برجسته به لب‌ها می‌بخشد، همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می‌کند. انواع مختلفی از مواد جهت تزریق ژل استفاده می‌شوند؛ اما محبوب‌ترین آنها اسید هیالورونیک است.

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از دلایل محبوبیت این ماده این است که اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است و در حالت عادی در بدن یافت می‌شود. در نتیجه خطر واکنش‌های آلرژیک کاهش پیدا می‌کند و عوارض جانبی بسیار کمتری دارد. همه ی ژل ها بلافاصله پس از تزریق شروع به جذب شدن می کنند. سرعت این جذب ممکن است برای هر ماه بین 5 تا 30 درصد باشد. به طور متوسط یک ژل خوب حدود 10 درصد در هر ماه جذب می شود. معمولاً دو هفته پس از تزریق ژل لب نیاز است شما مجدداً به پزشک مراجعه نمایید.

با گذشت این مدت زمان، تورم و التهاب لب رفع می‌شود و اشکالات تزریق، قابل بررسی می‌گردد. گاهی ممکن است در جلسه تزریق، به دلیل تورم و التهاب نتوان میزان مناسب ژل و قرینه بودن لب را ارزیابی کرد. به همین دلیل با گذشت این مدت زمانی، چنین مشکلاتی بارز می‌گردند و حتی ممکن است نیاز به تزریق مقدار اندکی از ژل برای رفع عیوب جزئی لب وجود داشته باشد.

علل زود جذب شدن ژل لب

1- حرکت دهان باعث می شود ژل با سرعت بیشتری تجزیه شود.

حرکت مداوم می تواند باعث تجزیه اسید هیالورونیک شود. از آنجا که ژل توسط پیوند به هم متصل شده است، حرکت مداوم باعث می شود این پیوند ها در نهایت شکسته شده و محصول جذب شود. به عبارت دیگر، رابطه مستقیمی بین میزان حرکت لب ها، صحبت کردن، جویدن، بوسیدن، سرعت تجزیه ژل وجود دارد. با این وجود، تعیین قدرت این رابطه دشوار است؛ زیرا به خود شخص و نوع ژل مورد استفاده بستگی دارد.

2- سوخت و ساز بدن شما بر طول عمر ژل تأثیر می گذارد.

همان مکانیسم که میزان سرعت سوخت و ساز کالری را تنظیم می کند، بر سرعت تجزیه ژل نیز تأثیر می گذارد.

3- ادعاهای مربوط به طول عمر ژل لب بیشتر از میزان واقعی است.

4- با افزایش سن، توانایی طبیعی بدن ما برای تولید کلاژن کاهش پیدا می کند، در نتیجه ژل لب در افراد جوان نسبت به افراد مسن تر مدت زمان بیشتری دوام می آورد.

ژل لب

عوامل افزایش ماندگاری تزریق ژل

مراقبت از پوست

مهمترین فاکتور برای افزایش ماندگاری ژل‌های تزریقی محافظت از پوست و استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده است. اسیدهای هیالورونیک معمولاً به سرعت جذب بدن شده و ماندگاری خود را از دست می‌دهند. از این رو با آشامیدن آب سرعت جذب آن را کاهش و در نتیجه ماندگاری آن را افزایش دهید.

حفاظت پوست در برابر نور خورشید

یکی دیگر از روش‌های افزایش ماندگاری تزریق ژل، حفاظت پوست در برابر نور خورشید است. به همین دلیل هنگام بیرون رفتن حتماً از کرم‌های ضدآفتاب مرغوب استفاده کنید. در غیر این صورت اشعه های نور خورشید موجب تخریب بافت پوست و در نتیجه از بین رفتن اثر ژل‌ها می‌شوند.

مصرف ویتامین‌های مناسب

بهتر است برای ماندگاری ژل‌های تزریقی از غذاهایی استفاده کنید حاوی ویتامین‌های مختلف به‌ویژه زینک (روی) باشند. مصرف زینک باعث می‌شود تا عملکرد پوست بهتر و در نتیجه ماندگاری ژل‌های تزریقی بیشتر شود. در ضمن از خوردن غذاهایی مضر مانند کنسرو و مواد غذایی فرآوری شده خودداری کنید. همچنین مصرف مواد قندی نظیر نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های گازدار را کاهش دهید.

عدم انجام ورزش‌های سنگین

اغلب پزشکان توصیه می‌کنند بعد از تزریقات ژل از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید. ورزش با افزایش تعریق بدن سبب جذب سریع مواد پرکننده یعنی ژل و فیلرها می‌شود و همین امر سبب کاهش مدت ماندگاری این ماده در بدن خواهد شد.

نحوه تزریق ژل لب

برای انجام این عمل زیبایی، نیاز به بی حسی موضعی یا تزریقی دارید که با توجه به شدت و آستانه تحمل درد شما می‌تواند به صورت موضعی یا با تزریق ژل بی‌حس‌کننده انجام شود. سپس، ژل لب توسط متخصص زیبایی با استفاده از سرنگ به زیر پوست لب تزریق می‌شود.

اقدامات قبل از تزریق ژل لب

حدود یک هفته قبل از تزریق فیلر لب، از مصرف آسپرین (البته اگر دارویی حاوی آسپیرین مصرف می کنید با پزشک عمومی یا پزشک خود صحبت کنید)، ایبوپروفن، ویتامین E و مکمل های روغن ماهی خودداری کنید؛ زیرا اینها رقیق‌کننده‌های طبیعی خون هستند که ممکن است باعث کبودی بیشتر شما شوند؛ اما مصرف استامینوفن مانعی ندارد.

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

  1. در روز نخست پس از تزریق از مواد آرایشی روی موضع استفاده ننمایید.
  2. در یک روز نخست بعد از تزریق ژل لب، باید از ورزش های سنگین (مانند ایروبیک)، قرارگرفتن بیش از حد در معرض آفتاب یا گرمای شدید و مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  3. پس از تزریق ژل تا ۷۲ ساعت از دستکاری نمودن و ماساژ ناحیه تزریق شده پرهیز نمایید.
  4. بهتر است در دو هفته اول از برخورد با گرمای فراوان مانند سونا و حمام های داغ خودداری نمایید.
  5. خوردن غذاهاى سفت، استعمال سیگار، قلیان و به صورت کلی هرگونه ضربه در دو روز پس از تزریق فیلر (ژل) به ویژه در بخش لب ها ممنوع است.
  6. حتماً ۲ هفته بعد از تزریق ژل، برای معاینه و ادامه تزریق (در صورت احتیاج) به پزشک مراجعه نمایید.

اینستاگرام دکتر واعظ

کاندید نامناسب تزریق ژل لب

مدت ماندگاری ژل لب

مدت زمان ماندگاری ژل لب به نوع آن بستگی دارد و می تواند بین 3 ماه تا 18 ماه ماندگاری داشته باشد.

هزینه تزریق ژل لب

هزینه تزریق ژل لب بستگی به تخصص پزشکی که این عمل را انجام می دهد، نوع ژلی که استفاده می شود و مقدار ژلی که قرار است استفاده شود می تواند متغیر باشد.

عوارض تزریق ژل لب

برای اطلاع از پاسخ سوالات خود درباره جراحی بلفاروپلاستی در اصفهان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :راضیه [ 1402-06-04 ]
سلام آقای دکتر علت تبخال بعد از ژل لب چیه

ساناز [ 1402-06-04 ]
شما چه برند ژلی رو واسه لب پیشنهاد میدید آقای دکتر

شیرین [ 1402-06-04 ]
آقای دکتر من پیش خودتون انجام دادم فقط هفته اول یه کم ورم ذاشت خیلی خیلی راضیم

قدیری [ 1402-06-04 ]
سلام آقای دکتر من یک سی سی ژل لب زدم ولی اصلا موندگار نبود بعد چندماه جذب شد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای رفع تیرگی پوست صورت و بدنروشهای رفع تیرگی پوست صورت و بدن

هر روش درمان تیرگی پوست را می توان برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار داد. کرم‌ ها و ژل‌ ها اغلب برای ایجاد یک اثر سفیدکنندگی کلی استفاده می‌ شوند، در حالی که درمان با لیزر یا جراحی سرمایشی معمولاً جهت کاهش لکه‌ های تیره کاربرد دارد. در این بخش به راه های درمان تیرگی پوست پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

بهترین روش لیفت گونه بدون جراحیبهترین روش لیفت گونه بدون جراحی

لیفت گونه یک روش متداول برای از بین بردن چین و چروک و جوا‌نسازی صورت است که به دو روش با جراحی و بدون جراحی امکان پذیر است ... ادامه مطلب

آیا کمبود آهن در بدن باعث ریزش مو میشود؟آیا کمبود آهن در بدن باعث ریزش مو میشود؟

وقتی بدن شما با کمبود آهن مواجه شود، بدن شما سعی می کند خود به خود این کمبود آهن را جبران کند و از انتقال آهن به بافت های غیر ضروری مانند مو و ناخن جلوگیری می کند.به همین دلیل دیگر فریتین به مو ها نمی رسند و به اندام های حیاتی و ضروری تر بدن انتقال می یابند و این گونه است که ریزش مو اتفاق می افتد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین