منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پلک / بلفاروپلاستی چیست و به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

بلفاروپلاستی چیست و به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

در میان اعضای صورت، نفوذ و اهمیت چشمها بر هیچکس پوشیده نیست. چشمهای شما، در مواجهه با دیگران بیشترین تأثیر را خواهند داشت و دقیقاً به همین دلیل، زیبایی چشمها و جذابیت آنها بسیار مهم است. از طرفی پوست اطراف چشم، تحت تأثیر بسیاری از عوامل محیطی و افزایش سن (چروکیدگی یا پف کردگی پلک بالایی و در برخی موارد پلک پایین ، بخشی از روند پیری است. با افزایش سن؛ پوست پلک‌ کشیده و چروکیده می‌شود، عضلات تضعیف می‌گردند و کیسه‌های چربی متورم خواهند شد)، به دلیل ظرافت و حساسیت این ناحیه، بیشتر و سریعتر از هر جای دیگری دچار پیری پوست و چین و چروک خواهد شد که با این وجود خوشبختانه، روشهای بسیاری نیز برای جوانسازی پوست اطراف چشم وجود دارد، یکی از این روشها بلفاروپلاستی یا جراحی پلک است که در ادامه به تفصیل در ارتباط با آن توضیح خواهیم داد.

آنچه در این مطلب میخوانید

بلفاروپلاستی چیست؟

عمل زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که از لحاظ پزشکی انجام آن ضرورتی ندارد و تنها به دلیل ایجاد زیبایی بیشتر در اطراف چشم و جوانسازی پوست این ناحیه انجام می‌پذیرد. چروکیدگی یا پف کردگی پلک بالایی و در مواردی هم پلک پایینی، تضعیف عضلات و رفع کیسه‌های چربی متورم، از مواردی است که با عمل جراحی زیبایی پلک قابل درمان است. زمانی که سن افزایش می‌یابد به دلیل کاهش خاصیت ارتجاعی و تولید کلاژن و الاستین، شادابی و رنگ و ضخامت پوست تغییر خواهد کرد و چروک‌ها به مرور زمان نمایان خواهند شد.

با کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، عضله پلک توان نگهداری از بافت چربی زیر پلک را از دست می‌دهد؛ در نتیجه مقداری چربی به زیر پوست تراوش خواهد کرد و کیسه چربی ایجاد خواهد شد که این شرایط پلک را پف آلود نشان می‌دهد. نکته مهم اینکه جراحي زیبایی پلك تاثيري بر چروك‌هاي کنار چشم ، خط اخم و پيشاني ندارد. براي درمان اين چروك‌ها و خطوط، می‌توان از تزریق بوتاکس استفاده کرد. حلقه‌های تیره و کبودی اطراف چشم نیز از مواردی است که برای درمان آنها، بلفاروپلاستی کاربرد ندارد و به جای آن تزریق ژل می‌تواند گزینه مناسب تری باشد.

بلفاروپلاستی در اصفهان

علت افتادگی پلک

از اصلی ترین دلایل افتادگی پلک، نازک بودن پوست این ناحیه است. به همین دلیل نشانه‌های پیری ابتدا در پوست اطراف چشم ظاهر می‌گردد.

کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی

همانطور که در مطالب قبلی سایت عنوان نمودیم، اگر به افتادگی پلک مبتلا هستید و سنتان از 35 سال بیشتر است و افتادگي پلك باعث تغييرات ناخوشايند در چهره شما شده، می‌توانید با صلاحدید پزشک اقدام به جراحی بلفاروپلاستی نمایید. البته ممکن است طبق نظر پزشک، در افراد کم سن تر نیز جراحی زیبایی پلک انجام شود که در این صورت، برداشت پوست و عضله با دقت خاصی باید انجام شود تا نتایج خوبی برای بیمار داشته باشد. اگر مشکل خاص یا بیماری زمینه‌ای نداشته باشید، انجام جراحی زیبایی پلک بلامانع است.

پلک نمونه کارهای دکتر واعظ شوشتری

مراحل انجام بلفاروپلاستی

پس از معاینه دقیق پلک‌ها و بررسی وضعیت چشم بیمار توسط پزشک متخصص، و تشخیص به انجام جراحی پلک، ابتدا بی حسی موضعی، در محل جراحی اِعمال می‌گردد. در این شیوه، بیمار بدون بیهوشی و در حالت هوشیاری کامل، صرفاً احساس درد و ناراحتی را در اطراف پلک از دست می‌دهد. پس از بی حسی کامل، پزشک برش‌های لازم را در اطراف پلک ایجاد می‌نماید و بعد از آن، پوست و چربی اضافه این ناحیه که باعث ایجاد ظاهری نامطلوب (پف کردگی، چین و چروک و افتادگی پلک) در اطراف چشم بوده است را برمی‌دارد.

اقداماتی برای کاهش تورم اطراف چشم پس از بلفاروپلاستی

ممکن است چند روز پس از عمل، دچار دوبینی یا تاری دید شوید. در طول این دوره به ویژه در خارج از منزل از عینک آفتابی تیره استفاده کنید.

بلفاروپلاستی عکس قبل و بعد در اصفهان

دوران نقاهت پس از بلفاروپلاستی

در اکثر موارد جراحی پلک به صورت سرپایی انجام می‌شود، بنابراین وقتی بی حسی شما از بین می رود، می‌توانید به منزل بازگردید. بینایی شما تار شده و چشم‌ها ممکن است با گاز پانسمان شده باشند، بنابراین باید برنامه ریزی کنید تا شخصی از نزدیکان، شما را به منزل برساند. در ۲۴ ساعت اول از فعالیت بدنی بیش از حد اجتناب شود و در هنگام خواب سر بالاتر از بدن قرار گیرد. برای این منظور می‌توانید از دو بالش معمولی یا یک بالش بزرگ استفاده کنید.

سعی کنید زیاد سر خود را به اطراف نچرخانید و در وضعیتی نیمه نشسته بخوابید. ممکن است احساس کنید پلک‌های شما دچار کشیدگی شده و متورم است. در حالت ایده آل باید تا ۳ روز بعد از عمل پد گاز خنکی را به طور مرتب روی چشم‌ها قرار دهید. از قطره چشم یا پماد طبق تجویز پزشک جراح استفاده کنید. هر گونه درد و ناراحتی را می‌توان با داروهای مسکن، تسکین داد. همچنین می‌توانید از کمپرس سرد سبک مانند بسته‌های خنک کننده به شکل چشم یا ذرت و نخود فرنگی یخ زده در کیسه پلاستیکی تمیز و استریل بر روی پلک‌ها استفاده کنید.

در هفته اول مقداری پف یا تورم در اطراف چشم‌ها وجود خواهد داشت. این امر کاملاً طبیعی است و بخشی از فرآیند بهبودی پس از عمل است و باید طی ۷ تا ۱۰ روز کاهش یابد. برش‌های اطراف چشم ممکن است صورتی و کاملاً قابل مشاهده باشند و ممکن است تا چند روز همچنان پلک‌ها بی حس بمانند. در مواردی، چشم‌ها دچار آبریزش، خشکی چشم و حساسیت به نور می‌شوند. امکان ایجاد حساسیت به لمس و کبودی نیز محتمل است.

بهترین دکتر بلفاروپلاستی در اصفهان

دوره بهبودی پس از بلفاروپلاستی

استراحت حداقل دو هفته‌، پس از جراحی ایده آل است، استراحت به شما فرصت می‌دهد تا سریعتر به حالت عادی بازگردید. همچنین برای اینکه روند بهبودی زودتر صورت گیرد، از استرس‌های غیر ضروری اجتناب کنید. توصیه می‌شود، در طی هفته‌های اول پس از جراحی تا حد امکان از نگاه کردن به صفحه‌های نمایشگر، مانند رایانه و موبایل، تماشای بیش از حد تلوزیون و خواندن کتاب که موجب خشکی مضاعف چشم می‌شوند پرهیز نمایید.

حداقل ۲ هفته اول از دویدن، رفتن به باشگاه، شنا کردن یا ورزش‌های شدید اجتناب کنید. همچنین از خم شدن یا بلند کردن اجسام خودداری نمایید، هر دوی این حرکات جریان خون چشمان شما را افزایش می‌دهند. انجام حرکات کششی سبک ممکن است مشکلی نداشته باشد، اما از قرار دادن سر در موقعیتی پایین تر از سطح قلب خوداری کنید.

کشیدن سیگار علاوه بر همه اثرات نامطلوبی که برای سلامتی خواهد داشت، پس از انواع جراحی، می‌تواند فرآیند بهبود را کند نماید. سیگار کشیدن همچنین احتمال بروز عفونت پس از عمل را بالا می‌برد. به همین دلیل ضروری است طی دو هفته قبل از عمل و در دوره بهبودی پس از جراحی بلفاروپلاستی، از سیگار کشیدن اجتناب کنید. پس از دو هفته می‌توانید از لنزهای تماسی و آرایش سبک استفاده نمایید. عینک‌های آفتابی باید همچنان در خارج از منزل استفاده شوند تا از چشم شما در مقابل نور خورشید یا باد محافظت کند.

بعد از حدود شش هفته نتیجه نهایی عمل جراحی پلک خود را خواهید دید. در این مرحله تورم باقی مانده، بسیار خفیف خواهد بود اما ممکن است با هماهنگ شدن بافت‌ها و عضلات حساس اطراف چشم، هنوز هم قابل مشاهده باشد.

ماندگاری نتایج عمل بلفاروپلاستی

با وجود اینکه ماندگاری عمل جراحی بلفاروپلاستی دائمی بوده و برگشت پذیر نخواهد بود؛ این جراحی نمی تواند مانع تحلیل و پیر شدن پوست در اثر افزایش سن شود. در واقع روند تخریب پوست در همه جای بدن با بالا رفتن سن طی خواهد شد و ممکن است بعد از چند سال پوست پلک مجدد دچار افتادگی شود. با این وجود مراقبتهای بعد از جراحی بلفاروپلاستی، و رعایت برخی نکات می تواند تا حدی به افزایش ماندگاری و نتایج بهتر بلفاروپلاستی منجر شود.

آدرس اینستاگرام

هزینه عمل جراحی افتادگی پلک (بلفاروپلاستی) در اصفهان

هزینه عمل جراحی افتادگی پلک به عوامل گوناگونی وابسته است و نیازمند بررسی پلک می‌باشد؛ به همین دلیل نمی‌توان بدون ویزیت بیمار و تخمین مشکلات پوست اطراف چشم، مبلغ دقیقی را برای آن برآورد نمود. اگر بخواهید درباره جراحی افتادگی پلک با بیمه در اصفهان نیز بدانید؛ لازم به ذکر است که این روش به دلیل قرار گرفتن در دسته جراحی های زیبایی، شامل بیمه نمی شود مگر در مواردی که افتادگی پلک، فرد را دچار عوارضی مانند اختلال در بینایی کرده باشد؛ که در چنین شرایطی لازم است به مراکز تحت پوشش بیمه های درمانی مراجعه شود.

در کلینیک تخصصی پوست و لیزر دکتر علیرضا واعظ شوشتری، جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی در اصفهان، برای پلک بالا و پلک پایین، به وسیله لیزر قابل انجام است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :عبدالوهاب شهیدانی [ 1401-10-29 ]
سلام روز بخیر. وقت عمل و هزینه عمل پلک بالا؟ ممنون

بهروز نادی [ 1400-09-07 ]
باسلام ادب دیشب پیامی گذاشتم بابت جراحی پلک بالای دوچشمم که هزینه خودتون بفرمایید حدودی ممنونتون میشم منتظرپاسخ پرمهرتان هستم ممنونم تشکر اقای دکترعزیز انشاالله دیگه به پیام سوم نرسه پاسخ خودم گرفته باشم

بهروز نادی [ 1400-09-06 ]
باسلام ادب واحترام خدمت شما بنده افتادگی پلک بالا رو دارم متاسفانه چشمهام اذیت میشند واهل مازندران بابل هستم پیش دکترمتخصص چشم رفتم وگفتند پلک بالایی هردوچشم باجراحی انجام بشه بعضی ازدوستان اصفهان بمن معرفی کردند که بهترمیباشد وکارهاتون ظریفترمیباشد ناگفته نماندبنده بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح هستم بادکتربابت هزینه صحبت کردم خوشبختانه تخفیفشون خوب بوده هزینه رو دومیلیون سیصدهزارتومن اعلام کردند وقراره ماه بعدازماموریت کاری برگشتم دربیمارستان دولتی جراحی انجام بشه اماالان هزینه شماچقدربفرمایید

زینب پورجوهری [ 1400-08-06 ]
مشاوره در مورد افتادگی پلک

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برای جوانسازی پوست تزریق پروفایلو بهتر است یا اندولیفت؟برای جوانسازی پوست تزریق پروفایلو بهتر است یا اندولیفت؟

اندولیفت و پروفایلو دو راهکار عالی برای جوانسازی پوست محسوب می شوند که این روزها به شدت مورد توجه قرار دارند. ... ادامه مطلب

برداشتن پف زیر چشم با بلفاروپلاستی پلک پایینبرداشتن پف زیر چشم با بلفاروپلاستی پلک پایین

افتادگی پلک پایین ممکن است از نظر جسمی و روحی منفی روی شخص بگذارد. خوشبخانه یک درمان سرپایی نسبتاً ساده برای از بین بردن کیسه های پلک پایین وجود دارد که می تواند بافت پوست پلک را بهبود بخشد. این روش که بلفاروپلاستی پلک پایین نام دارد ظاهر جوان تر و زیباتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. ... ادامه مطلب

بهترین روش لیفت گونه بدون جراحیبهترین روش لیفت گونه بدون جراحی

لیفت گونه یک روش متداول برای از بین بردن چین و چروک و جوا‌نسازی صورت است که به دو روش با جراحی و بدون جراحی امکان پذیر است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین