منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و چربی / مزوژل پروسترولین چیست؟

مزوژل پروسترولین چیست؟

پوست از جمله ساختارهای بدن است که با افزایش سن از میزان تولید دو پروتئین کلاژن و الاستین آن کاسته می شود، لذا زیبایی و استحکام پوست تأثیر قرار می گیرد و چین و چروک ها و خطوط پوستی نمایان می شوند. علاوه بر این، عواملی از قبیل استعمال دخانیات، تماس با نور خورشید، سبک زندگی ناسالم و تماس پوست با آلاینده ها می توانند باعث تخریب سلول های پوستی و ظاهر شدن چین و چروک ها شوند. مزوژل، روشی نوین در علم پزشکی است که در آن از ترکیبی از مؤثرترین مواد برای جوانسازی پوست استفاده می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

در تهیه مزوژل از اسید هیالورونیک هایی استفاده می شود که غلظت بالایی دارد؛ اما خاصیت حجم دهندگی ندارند. هدفی که مزوژل دنبال می کند، بازگرداندن طراوت و شادابی به پوست است. یکی از مطرح ترین و معروف ترین برندها در زمینه مزوژل ها پروسترولین است که با توجه به استانداردهای روز دنیا تولید شده است. پروسترولین یکی از محبوب ترین برندها است که با استفاده از مواد اولیه و استانداردهای تولید شده برای جوانسازی پوست کاربرد دارد.

ترکیبات موجود در مزوژل پروسترولین

مزوژل پروسترولین در سال‌های اخیر به محبوب‌ترین روش ترمیمی و زیباسازی بدون نیاز به جراحی صورت شناخته شده است و پوست را با مواد زیر تغذیه می‌کند:

کاربردهای مزوژل پروسترولین

مهم‌ترین کاربردها و ویژگی‌های مزوژل پروسترولین عبارتند از:

مزوژل پروسترولین

انواع پروسترولین

  1. پروسترولین Prostrolane Natural B : در جوانسازی پوست،آبرسانی، تحریک و تولید کلاژن ، الاستین (ماده پروتئینی که در لابلای الیاف کلاژن قرار دارد و حالت ارتجاعی به پوست می‌دهد) و فیبرونکتین ( یک داربست مهم پروتئینی برای حفظ بافت است)، مهار رادیکال‌های آزاد و برطرف کردن خطوط و چین و چروک‌های سحطی در صورت، گردن، دکلته و پشت دست کاربرد دارد. این نوع مزوژل برای افرادی که دچار آفتاب سوختگی، خشکی پوست ، شل شدن و افتادگی پوست هستند، مناسب است.
  2. پروسترولین Prostrolane Inner B : این محصول در لاغری موضعی خصوصاً در ناحیه پهلوها، کنار ران پا، غبغب، قسمت‌های پایین صورت که به علت تجمع چربی افتاده شده (ناحیه جاگینگ) و چربی‌هایی که در قسمت پایین پلک وجود دارد کاربرد دارد و در نهایت استحکام و لیفت پوست را به ارمغان می‌آورد.
  3. پروسترولین Prostrolane Blanc B : در جوانسازی، آبرسانی، کاهش تراکم رنگدانه‌ها در پوست، رفع تیرگی زیر چشم ، روشن کردن پوست صورت و درمان بیماری‌هایی مانند ملاسما، لک‌های ژنتیکی، لک‌های ناشی از نور خورشید و تغییرات هورمونی کاربرد دارد.

نحوه تزریق مزوژل پروسترولین

برای تزریق مزوژل در ابتدا می بایست سایر بخش های صورت کاملاً ضدعفونی شود و این کار توسط پاک کننده های مخصوصی صورت می گیرد. پس از این بخش نیاز به استفاده از میکروکانولا ها بوده که معمولاً دارای نوک گرد با یک سوزن کوچک هستند و سبب می شود که مزوژل بین پوست استخوان تزریق شود و در نهایت اجازه داده می شود که پخش در محل مورد نظر صورت بگیرد. این فرایند معمولاً نیاز به ۳۰ الی ۶۰ دقیقه زمان دارد.

اقدامات قبل از تزریق مزوژل

  1. پزشکان برای پیشگیری از بروز کبودی به شما توصیه می‌کنند که از پنج روز قبل از درمان، از مصرف مکمل‌ها، ویتامین و روغن ماهی بپرهیزد.
  2. از مصرف هرگونه داروی رقیق‌کننده خون پرهیز کنید. در صورت لزوم باید یک هفته قبل از درمان با پزشک مشورت کنید. برخی داروهای رقیق‌کننده خون عبارتند از ناپروکسن، ایبوپروفن و آسپیرین.
  3. حداقل 24 ساعت قبل از تزریق مزوژل نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید؛ زیرا الکل سبب رقیق شدن خون و افزایش خطر کبودی می شود.
  4. ممنوعیت مصرف سیگار و دخانیات حداقل یک هفته قبل از انجام تزریق

مراقبت بعد از تزریق مزوژل پروسترولین

از جمله اقداماتی که بعد از تزریق پروسترلین به جهت ماندگاری بیشتر و جلوگیری از عوارض جانبی باید رعایت کنید عبارت است از:

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

موارد منع تزریق مزوژل پروسترولین

  1. افراد مبتلا به بیماریهای انکولوژیکی
  2. بیماران دیابتی وابسته به انسولین
  3. افراد درگیر با سنگهای صفراوی و اختلالات کبدی و کلیوی
  4. افراد مبتلا به بیماریهای عفونی و بیماریهای التهابی در ناحیه تزریق
  5. بیماران قلبی
  6. خانم های باردار یا شیرده
  7. اختلالات تشنج و لوپوس

ماندگاری مزوژل پروسترولین

ماندگاری ژل پروسترولین به طور میانگین بین 9 تا 12 ماه است.

عوارض مزوژل پروسترولین

عوارضی که مزوژل پروسترولین به همراه دارد اغلب موقت هستند. از جمله رایج ترین عوارض مزوژل عبارتند از:

هزینه تزریق مزوژل پروسترولین

هزینه تزریق مزوژل بستگی به عواملی مانند تعداد جلسه ها، مقدار مزوژل، قسمت مورد نظر برای تزریق، تعداد جلسه ها، تجربه‌، مهارت پزشک متخصص و همچنین موقعیت مکانی کلینیک بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات درباره جوانسازی پوست با لیزر اندولیفت روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :جابرزاده [ 1402-06-02 ]
آقای دکتر ممنونم از سایت خوبی که دارید و اطلاعات مفیدی که در اختیار کاربرها میزارید واقعا میگم سایتی مثل سایت شما ندیدیم که اینقد واضح توضیح بدند

غلامی [ 1402-06-02 ]
آقای دکتر اگه ماه دوم بارداری باشه باز هم ضرر داره ؟

صبا [ 1402-06-02 ]
سلام آقای دکتر من گودی زیر چشم دارم و همینطور سیاهی دور چشم مزوژل پروسترولین رو انجام بدم این گودی و سیاهی رو از بین میبره

ضهوری [ 1402-06-02 ]
من هر چی از این مزوژل بگم کم گفتم فوق العادس پیشنهاد میدم به کسایی که واقعا دوست دارند پوست صاف و شاداب داشته باشن وروشن انجام بدند خیلی عالیههههههه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربردهای درمانی رادیوسرجریکاربردهای درمانی رادیوسرجری

رادیو سرجری ضایعات پوست یکی از روش‌هایی است که پزشکان در بسیاری از موارد برای رفع عواملی که بر روی پوست مزاحمت ایجاد می‌کنند توصیه می‌کنند.کاربردهای این دستگاه در جراحی زیبایی پوست متنوع است از جمله برداشتن خال‌های سطحی و برجسته پوستی، کک‌ومک، تگ‌های پوستی و زگیل. ... ادامه مطلب

اگزمای ناحیه پوشک در کودکان چیست و چگونه درمان میشود؟اگزمای ناحیه پوشک در کودکان چیست و چگونه درمان میشود؟

از مشکلاتی که در صورت حساسیت به پوشک و یا دیر تعویض کردن آن برای کودک ایجاد می شود اگزما ناشی از بستن پوشک است. این مشکل یک‌ نوع‌ درماتیت‌ تماسی‌ است که‌ در آن‌ پوست‌ در ناحیه‌ ای که پوشک‌ بسته می شود دچار تحریک‌ می‌شود ... ادامه مطلب

اختلالات قابل درمان با اسکلروتراپی کدامند؟اختلالات قابل درمان با اسکلروتراپی کدامند؟

اسکلروتراپی یک روش درمانی است که از آن برای درمان واریس و رگ‌های عنکبوتی استفاده می‌شود. در این روش، پزشک یک محلول را به طور مستقیم به درون عروق آسیب دیده تزریق ‌می‌کند که این محلول باعث التهاب دیواره داخلی رگ می‌شود و منجر به تورم و چسبیدن آنها به هم خواهد شد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین