منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / لوپوس چیست و چه علائمی دارد؟

لوپوس چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری لوپوس که با علائم پوستی بروز می‌کند در دو نوع منتشر و پوستی وجود دارد. در نوع منتشر این بیماری، علاوه بر درگیری پوست، بسیاری از ارگان های بدن نیز ممکن است دچار گرفتاری شوند؛ لوپوس منتشر یا لوپوس اریتماتوس سیستمیک جزو بیماری های خود ایمنی محسوب می‌شود که در آن سیستم دفاعی بدن، علیه ارگان‌ها و بافت‌های خود عمل کرده و به‌ آنها آسیب می‌رساند. این بیماری اغلب پوست و چندین اندام داخلی را درگیر می‌کند. ولی در نوع پوستی، فقط خود پوست درگیر خواهد شد. البته در مواردی (حدود 10% از بیماران مبتلا به لوپوس پوستی) ممکن است بیماری به نوع سیستمیک یا منتشر تبدیل شود. سیر بالینی انواع لوپوس شامل دوره‌های فعالیت و بهبود است. در این مقاله به بررسی علائم، روشهای درمان و تشخیص لوپوس پوستی خواهیم پرداخت.

همشهریان گرامی برای درمان بیماری های پوستی مانند لوپوس می‌توانید به دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. ایشان با سالها تجربه در زمینه امراض پوستی، می‌توانند شما را در رفع این عارضه یاری رسانند. برای مشاروه تلفنی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

چه کسانی بیشتر به لوپوس مبتلا می‌شوند؟

اینستاگرام دکتر واعظ

علائم اولیه لوپوس پوستی

در این بیماری علائم به صورت ضایعات پوستی است که بر خلاف لوپوس سیستمیک، معمولاً غیر قرینه می‌باشند و به صورت پلاک‌های بدون علامت و با حدود مشخص به رنگ قرمز یا بنفش دیده می‌شوند و با پوسته‌هایی که بر روی آن چسبیده است، بروز می‌کنند.
در این بیماری نازک شدن سطح پوست موجب صاف شدن سطح ضایعه شده و باعث می‌شود پوست در آن ناحیه سفید یا چروکیده به نظر برسد. ضایعات ممکن است برای ماه‌ها پایدار بمانند یا خود به خود بهبود یابند ولی حتی پس از بهبودی پوست همچنان نازک است و نهایتاً اسکاری سفید رنگ و صاف یا لکه ای بزرگ و فرورفته، بر جای می‌گذارند. ضایعات بر روی پوست سر می‌توانند آلوپسی همراه با اسکار ایجاد نمایند. شایعترین محل درگیری صورت، گوش و اطراف چشمها (نواحی در معرض نور) می‌باشد ولی ضایعات ممکن است در هر کجای بدن ایجاد شود.

بهترین درمان لوپوس در اصفهان ، بهترین متخصص پوست و مو

علت ایجاد بیماری لوپوس

گرچه منشأ و عامل بروز این بیماری ناشناخته مانده است، ولی نظریه هایی مطرح شده که عامل بروز این بیماری احتمالاً نوعی تروما یا پرتو فرابنفش است. علاوه بر فرضیه یادشده، نتایج حاصل از آزمایشات حاکی از این است که عامل ژنتیکی نیز در این بیماری مؤثر است.

تشخیص بیماری لوپوس پوستی

اگر پوست همزمان دچار، آتروفی (نازک شدن پوست) همراه با خشکی، التهاب و قرمزی باشد؛ معمولاً حدس پزشک ابتلا به لوپوس پوستی است ولی با این وجود، تشخیص قطعی این بیماری با بیوپسی انجام می‌شود.

درمان لوپوس

هدف از درمان این بیماری، پیشگیری یا به حداقل رساندن بدشکلی‌های حاصل از ضایعات پوستی است. انتخاب روش درمان بر اساس شدت ضایعات می‌باشد. ضایعات کوچک و محدود را باید به صورت موضعی درمان نمود ولی ضایعات وسیعتر و ضایعاتی که به درمان‌های موضعی پاسخ نمی‌دهند را باید به صورت سیستمیک درمان کرد. درمان لوپوس پوستی، اغلب با ضدآفتاب، کورتیکواستروئید و کلروکین خوراکی است.

بیشترین مراجعین به کلینیک های پوست و زیبایی را افرادی تشکیل می‌دهند که در پی افزایش حجم و فرم دلخواه در اندام و صورت خود هستند. روشهای متعددی برای اینکار وجود دارد که تزریق ژل و تزریق چربی از بهترین آنها به شمار می‌روند. همشهریان گرامی! دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست در اصفهان، با سالها تجربه در زمین تزریق پرکننده ها (فیلرها) می‌تواند با کمترین عوارض، نتایجی مطلوب برایتان ایجاد کند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فهمیده [ 1402-08-01 ]
منم لوپوس دارم.ولی تازه متوجه شدم اون هم از یک تشنج متوجه شدیم نمیدونم از چه نوعی هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا ادامه ندادن بوتاکس منجر به عوارض میشود؟آیا ادامه ندادن بوتاکس منجر به عوارض میشود؟

بوتاکس یک نوروتوکسین است که سیستم عصبی را مورد هدف قرار داده و فرآیندهای مربوط به پیام رسانی عصبی را که باعث انقباض عضلات می شوند، مختل می نماید ... ادامه مطلب

کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی چگونه برطرف می شود؟کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی چگونه برطرف می شود؟

مزوتراپی تکنیکی است که در طی آن، با استفاده از تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، هورمونها و سایر مواد مغذی، سلولهای پوست تحریک شده و در نهایت کشیدگی پوست و ... ادامه مطلب

در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف فرکشنال؟در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف فرکشنال؟

هایفوتراپی و آر اف فرکشنال هر دو از موثرترین شیوه‌های درمانی غیرجراحی و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست هستند که با گرم کردن پوست موجب بازسازی کلاژن در لایه‌های عمیق پوست می‌شوند. اگرچه هر دو روش باعث کاهش چین و چروک پوست صورت خواهند شد اما در بکارگیری آنها از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌شود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین