منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل

زونا چگونه درمان میشود؟

زونا نوعي بيماري ويروسي است كه توسط ويروس عامل بيماري آبله مرغان ايجاد مي شود. هر فردي كه زماني مبتلا به آبله مرغان بوده است، ممكن است دچار زونا شود. ويروس اين بيماري در سلول هاي خاصي در ريشه اعصاب به صورت نهفته و خاموش باقي مي ماند ولي هنگامي كه دوباره فعال شود باعث ايجاد زونا مي گردد. حدوداً 20 درصد از افرادي كه قبلاً مبتلا به آبله مرغان بوده اند در طول زندگي مبتلا به زونا مي شوند. خوشبختانه بيشتر بيماران بيش از يكبار به اين بيماري مبتلا نمي شوند.

عاملي كه باعث فعال شدن يا بيداري ويروس در افراد سالم مي شود دقيقاً مشخص نيست. ضعف سيستم ايمني فرد ممكن است زمينه را براي تكثير ويروس و حركت آن در مسير اعصاب به سمت پوست مساعد كند. با اينكه كودكان نيز ممكن است مبتلا به زونا شوند، اين ويروس بيشتر افراد بالاي 50 سال را گرفتار مي كند. بيماري ها، ضربه و استرس نيز ممكن است باعث تحريك اين ويروس و ابتلا به زونا شوند. افرادي كه به هر دليل سيستم ايمني آن ها ضعيف شده است، بيشتر مستعد ابتلا به زونا هستند.

همچنين اينگونه افراد استعداد بيشتري براي ابتلا به اشكال وخيم زونا دارند. بيماري هايي كه باعث تضعيف سيستم ايمني انسان مي شوند عبارتند از سرطان ها (مثل سرطان هاي خوني) و ايدز. برخي از روش هاي درماني مانند شيمي درماني يا پرتو درماني براي مقابله با سرطان، داروهايي كه براي جلوگيري از پس زدن اعضاء پيوندي استفاده مي شوند و يا استعمال درازمدت كورتن ها ممكن است باعث تضعيف سيستم ايمني بدن شوند و ریسک ابتلا به زونا را افزایش دهند. در ادامه این مقاله به روشهای درمان و کنترل بیماری زونا پرداخته می‌شود.

درمان بیماری های پوستی، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام پذیر است. در کلینیک دکتر واعظ علاوه بر درمان بیماری ها و مشکلات پوستی، انواع روشهای جوانسازی، تزریق ژل، چربی و بوتاکس همچنین لیزر موهای زائد نیز با بهره گیری از تخصص ایشان و استفاده از مدرن ترین تجهیزات، صورت می‌گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

روش‌های درمان زونا می‌تواند شامل موارد زیر باشد :

  1. قرص‌های مسکن برای کمک به کاهش درد: درد ناشی از زونا می‌تواند بسیار شدید باشد و مصرف قرص‌های مسکن برای تسکین آن ضرورت پیدا کند.
  2. داروهای ضد ویروس: این دارو در زمانی تجویز می‌شود که پزشک بیماری را ظرف ۷۲ ساعت بعد از ظاهر شدن اولین جوش‌ها تشخیص دهد. هر چقدر مصرف داروی ضد ویروس زودتر آغاز شود، تأثیر بهتری خواهد داشت. مهم‌ترین داروهای ضد ویروس شامل فامسیکلوویر، والاسیکلوویر و آسیکلوویر می‌باشد. این داروها می‌تواند درد ناشی از بیماری را کاهش دهد و زمان دردناکی تاول‌ها را کوتاه‌تر کند.
  3. مسدود کننده عصب: این داروهای تزریقی که در صورت شدید بودن درد تجویز می‌شود، شامل یک عامل بی حس کننده و در بعضی از موارد شامل کورتیکواستروئید می‌باشد.
  4. کورتیکواستروئیدها: برای برخی از بیماران ممکن است جهت کاهش ورم و درد، قرص‌های کورتیکواستروئید همراه با داروی ضد ویروس تجویز شود. البته این روش درمانی چندان رایج نیست، زیرا می‌تواند باعث گسترده‌تر شدن جوش شود.
درمان زونا

درمان درد بعد از برطرف شدن جوش‌ها

در صورت وجود هرگونه درد بعد از برطرف شدن تاول‌ها و بهبودی التهاب، ممکن است پزشک اقدامات زیر را توصیه کند:

عوارض جانبی زونا

افراد مبتلا به زونا به ندرت نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، اما زونا می‌تواند باعث مشکلات خطرناکی از قبیل موارد زیر شوند:

درد عصبی بعد از درمان

درد عصبی شایع‌ترین عارضه ناشی از زونا می‌باشد. زونا می‌تواند باعث درد، بی حسی، خارش و سوزش شدید شود و برای چند ماه یا حتی چند سال ادامه داشته باشد. افرادی که به این مشکل دچار می‌شوند، ممکن است ضعف شدید، بی اشتهایی و اختلال خواب نیز داشته باشند. در این افراد گاهی از اوقات حتی یک تماس کوچک مانند دست زدن به پوست می‌تواند باعث احساس درد بسیار شدیدی شود. احتمال بروز این عارضه در افراد با سن بالاتر از ۶۰ سال بیشتر است.

مشکلات چشم

حالتی از بیماری زونا که چشم را درگیر کند، تحت عنوان زونای چشمی یا چشم درد ناشی از زونا نامیده می‌شود. نشانه‌ها و علایم زونای چشمی شامل تاول‌هایی در اطراف چشم یا روی پلک، ورم و قرمزی چشم یا پلک و درد شدید در ناحیه چشم می‌باشد. برخی از بیماران نسبت به نور حساسیت پیدا می‌کنند. مدت کوتاهی بعد از آنکه زونای چشمی ایجاد شد، شخص مبتلا ممکن است تاری دید پیدا کرده یا مرتباً احساس کند که چیزی در داخل چشم وجود دارد. اگر تاول‌ها در نوک بینی ظاهر شود، می‌تواند هشداری برای احتمال ایجاد زونای چشمی باشد. بنابراین هر گاه تاول زونا بر روی بینی ظاهر شد، باید فوراً به پزشک مراجعه کرد. عدم درمان زونای روی بینی می‌تواند باعث آسیب دائمی به بینایی شود. احتمال بروز گلکوم (آب سبز یا آب سیاه)، زخم و حتی کوری چشم نیز وجود دارد. همچنین افرادی که دچار زونای چشمی می‌شوند، بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عفونت باکتریایی

ممکن است تاول‌های زونا عفونی شده و باعث کند شدن روند بهبودی شود. درد و قرمز شدن طولانی جوش‌ها می‌تواند نشان دهنده عفونت باشد. اگر این حالت اتفاق افتاد بلافاصله به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. برای رفع این مشکل ممکن است به درمان با آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. در صورتی که عفونت باکتریایی به طور مناسب درمان نشود، می‌تواند منجر به جای زخم (اسکار) گردد.

سندرم رامزی هانت

در صورتی که گوش و یا اطراف آن در زونا درگیر شد، سریعا به پزشک خود مراجعه کنید، زیرا در صورت عدم درمان منجر به سندرم رامزی هانت می‌شود و علائم زیر را به دنبال دارد:

پیشگیری از زونا

واکسن زونا برای افراد با سن ۵۰ سال و بالاتر وجود دارد. مهم‌ترین مزایای گرفتن این واکسن شامل موارد زیر است:

در یک مطالعه تحقیقاتی مشخص شد که این واکسن خطر ابتلاء به زونا را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. اگر با وجود گرفتن واکسن باز هم به زونا مبتلا شوید، شدت درد ناشی از آن کمتر خواهد بود. درد معمولا اولین نشانه‌‌ی زونا است و برای برخی می‌تواند شدید باشد و برخی دیگر درد را بدون هر گونه ضایعه‌ای تجربه می‌کنند، با توجه به این که کدام مناطق در زونا درگیر شوند، ممکن است با علائم مشکلاتی نظیر بیماری‌های قلبی، ریوی یا کلیوی اشتباه گرفته شود. ضایعات زونا به طور شایع به صورت تاول‌های خطی در سمت چپ یا راست تنه ایجاد می‌شوند و گاهی اوقات این ضایعات در اطراف یک چشم یا یک سمت از گردن یا صورت رخ می‌دهند.

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوستی خود می‌توانید به بهترین متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محمود کریمی [ 1402-09-19 ]
سلام من حدود سه هفته است که مبتلا به بیماری زونا شدم درد شدیدی در ناحیه کمر دارم شبها اصلا راحت نیستم چگونگی مبتلا شدن من به زونا جالب است من در اثر تصادف دچار این بیماری شدم دلیل ان هم استرس شدید بوده است که سرنشین ماشین جلو با من گلاویز شده و خودرا به درد وناراحتی زده بطوریکه امبولانس ایشان با بستن اتل بدور گردن ودیگر تشریفات عازم بیمارستان شد ومن ازاین بابت بسیار دچار استرس ونگرانی شدم درهر صورت ارزوی سلامتی برای همه بیماران را دارم

رهروان [ 1402-09-03 ]
سلام استرس به خودتون ندید من درگیرشم درد وحشتناکی تو ناحیه کمرم اومد که حس میکردم مهره کمرم چند تیکه شدن یهو جوش ها دسته ای رو کمرم و سینه ام ریخت منو بردن اورژانس از شدت درد مورفین بهم زدن دردهام خوابید اما سی ساعت خوابیدم در اخر هیچ دارویی نداره باسد صبر کنید و تغذیه خوب بشید همش غذای سرد بخورید و میوه زیاد بخورید حتی جای جوش ها هم زخم میکنه باز درد باهاتونه فقط باهاش راه بیاین به خودتون انرژی بدید غذای گرم و زیر اب گرم نرید جوش ها تشدید میشه کمپرس اب رو زخما بذارید موفق باشید

ابوالفضل میرزالو [ 1402-07-05 ]
با عرض سلام خدمت شما من یه 4 روز که در قسمت پهلوی سمت راست احساس درد میکردم بعد یه سری شبیه به جوش ظاهر شد که بعد از دو روز دیگر هم اندازه یه کف دست فاصله باز هم جوش دیدم که میخواستم ببینم چی هست و چیکار باید انجام دهم ممنون میشم راهنماییم کنید.

پریا [ 1402-06-26 ]
عرض سلام و خسته نباشید. من چهار روزه که احساس درد و سوزش در ناحیه پهلو دارم اول غمر میکردم سنگ کلیه ۶ست چون تیز میکشید تا دیروز که جوش ها خودشونو نشون دادن. پزشک عمومی گفتن احتمالا زونا هست و یا سنگ کلیه.. باید چیکار کنم؟۲۷ سالمه و بچه شیر میدم.

مسعود [ 1402-06-26 ]
با درود آرمان نوشته ها تشکر می کنم منم زونا گرفتم ازروزی که شروع شد درد وسوزش زیر بغلم ورودی کتفم بود بعد از سه روز تاول زد وزیربغلم خیلی درد دارم وهنوز پنج روز این مشکل را دارم ولی از چهارروزقبل دارومصرف می کنم هنوز هم درد وسوزش دارم ولی یه کم از تاولها کم شده ولی دکتر میگه تا ده روز ادامه دارد

گوهرنیا [ 1402-06-20 ]
سلام آقای دکتر!!سه ماه پیش مادرم زونا گرفته از همان ابتدا تب می‌کند باعث افزایش فشار خون می‌شود تبش ۳۶ درجه اما اظهار می کند چنان تب دارد باعث سوزش پوست می‌شود آزمایش دادیم چیزی نشان نداده اکثر دکترای تخصص بردیم ولی جواب نگرفتیم. لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم.

یوسفی [ 1402-06-18 ]
سلام دکتر بخاطر وجود تاول در یک سمت گردن و روی شونم این بیماری رو تشخیص داده دارو رو مرتب مصرف میکنم دو روزه چقد طول میکشه تا بتونم برای کارم برنامه ریزی کنم

فاطمه رضایی [ 1402-04-12 ]
سلام مادرم یک هفته هست که درگیر بیماری زونا هست،در مورد نحوه درمان و مدت بهبودی راهنمایی می خواستم در ضمن دکتر دارو هم داده و لی تاثیری نداشته. ممنون از شما

فاطمه [ 1402-04-06 ]
سلام چندین هفته است درد شدید و سوزش و خارش در زیر کتف چپ تا پهلو دارم بدون هیچ جوش یا ضایع پوستی سالها پیش مادرم زونا گرفته است و من الان ۵۰ سال دارم

فاطمه قهرمانی [ 1402-02-28 ]
سلام یک ماه هست که مادرم این بیماری راگرفته ودرد شدیدی داره وخوب نیشه میشه راهنمایی کنید لطفاً

نوید بیگدلی [ 1402-02-27 ]
سلام آقای دکتر مامانم یه ماه میشه درگیر زونا شده دردش خوب شده ولی حالت تهو خوب نمیشه یه ماه بستری کردیم هیچ چی نمیتونه بخوره خواهشن راهنمایی کنید ممنون میشم

رییسی [ 1402-01-22 ]
مطالب بسیار مفید بودند من یک هفته اس درگیرشم خیلی دردناکه

سید مهدی کاظمی [ 1402-01-13 ]
سلام من زونا گرفتم برای رفع تاول ها چه قرص و چه پمادی پیشنهاد میشود

فاطمه گولب [ 1402-01-13 ]
سلام مادر بزرگم حالش خیلی بده و زونا گرفته و در قسمت شکم احساس درد و سوزش میکنه و حالش خیلی بده چشاش تار میبینه و غذا چیزی نمیخوره

فاطمه [ 1401-12-27 ]
مطالب خوب بود اما من وقتی مبتلا ب زونا شدم اول تاول زدم و بعد درد پهلو شروع شد و زیر بغل نزدیک قفسه سینه زیر پوست قلمبه های گرد که فقط با دست میشد حس کرد در اومد بود و اینکه من ۲۶ سال سن داشتم سنم بالا نبود

فاطمه [ 1401-12-24 ]
سلام خسته نباشید من ۲۵سالمه و ب این بیماری دچار شدم دلیلشم نمیدونم.

سعید درانی [ 1401-11-15 ]
سلام من چند سال پیش زونا گرفتم که در پهلوی چپ بصورت تاول ظاهر شد اولین دکتر که رفتم نتونست تشخیص بده اما خواهرم به محض دیدن تاولها گفت زونا گرفتم دکتر رفتم و درمان شدم الان همان قسمت درد دارم ممکنه دوباره برگرده چه دارویی باید مصرف کنم؟

معصومه حسین خانی [ 1401-11-10 ]
سلام ممنون از اطلاعات دقیق من در حال حاظر مبتلا به این بیماری هستم ولی 33سال دارم و درد کمتری حس میکنم و زخم بیشتری در قسمت زیر دنده راستم تحمل میکنم با تشکر

مائده کريمي [ 1401-11-07 ]
سلام خاله من هم زونا داره الان يک سال هست پشت شونش زده ولي اين زونا از داخل بدنش زده دکتر هم زياده رفته ولي نتيجه نگرفته شما چه پيشنهادي ميکنيد توروخدا کمک کنيد واقعا اذيت ميشه

جواد ستوده [ 1401-10-02 ]
سلام اطلاعات کافی بود فقط بگید برای کاهش درد باید چه کنم الان دو شبه از شدت درد نخوابیدم چرا رد تاول ها سوزن سوزن میشه و به یک دفعه درد میگیر لطفا راهنمایی کنید

شراره اسدی [ 1401-09-28 ]
سلام مادرم حدوده دو هفته هست زونا گرفته و درد خیلی زیادی در بیشتر اعضای بدنشون دارن فعلا ایران زندگی نم کنن لوکزامبورگ هستن دکترشون اول چرک خشک کن قوی دادن بعد از اتمام آنها از مسکن زالدیار دارن استفاده می کنن که به شدت بهشون حالت تهوع میده می فرمایید چه کاری باید انجام بدن و چه مواد غذایی باید استفاده کنن

علیرضا اردشیری [ 1401-09-17 ]
باعرض سلام میخواستم بدانم استحمام برای زونا با اب صابون خوب است با عرض تشکر

امین رسولی [ 1401-08-29 ]
سلام من ده روزه درد خیلی شدید انگار کلیه چپم داره می ترکه پشتم وکمرم درگیره پوستمم تاول زده این سومین باره زونا می گیرم اینبار اسیکلویر چارم نشده تو رو خدا اغای دکتر کمکم کنید

محمدرضادنیادیده [ 1401-05-31 ]
باسلام ونهایت احترام. چندروزه علایم مشابه ظاهرشده. الان واکسناتوصیه میکنید؟ چه دستوروتوصیه ای برام دارید؟ ممنون.

سمیه [ 1401-05-27 ]
همسر من 5روز زونا گرفته دکتر رفته یک سری قرص دارو داده می خواهد بره سرکار آیا مسری نیست برای بهبودی سریع چکارکنیم

م م [ 1401-05-25 ]
من چند سال پیش زونا گرفتم لباس نخی گفتن بپوش چیزهای خنک مثل شربت خاک شیر و هندوانه خوردم جلوی باد و بو گفتن نمون رعایت کردم چند روز دکتر گفتن استراحت کردم خوب شد

ااعظم جبلب [ 1401-05-03 ]
سلام من از ۱۵ تیر در گیر بیماری زونا هستم والان که حدود ۲۰ روز از بیماری میگذرد هنوز درد و سوزش دارم در ضمن دیابت هم دارم لطفا من رو راهنمایی بفرمایید از چه مواد غدایی استفاده کنم بهتر هست در ضمن سرگیجه هم دارم سن ۶۲ سال وزن ۴۶ کیلو

آسیه بزرگمهر [ 1401-04-27 ]
سلام مادر شوهرم زونا داره تقریبا یک ماه میشه اما دردش خیلی زیاده چکار باید کرد راهنمایی کنید لطفا

حشمت الله [ 1401-04-25 ]
سلام ودرودمن الا ن بااین بیماری دست وپنجه نرم میکنم توضیحات دکتردقیق بود فقط درباره نشانه اولیه دردشدیددرآن ازبدن من قسمت پشت پهلوی چپ بودکه پس از سه شب دردقرمز شوجوش زدوتاولهای چرکین

محمدی [ 1401-04-14 ]
دست شما درد نکنه . فقط یه سوال داشتم اینکه رژیم غذایی هم میتومه در بهبود هرچه زودتر زونا کمک کنه؟

زهرا مختاری [ 1401-04-06 ]
سلام. مادرم ۶۸ ساله هست .۲۰ روزه مبتلا به زونای چشمی شده ورم پلکهاشو چطوری میشه کم کرد ؟

کهلانی [ 1400-12-19 ]
سلام اطلاعات خوبی دادین ای کاش میشد غیر حضوری برای زونا با آقای دکتر نوبت بگیریم و ویزیت بشیم ی ساعات و شماره تماس برای اینکار اگر اختصاص بدین عاااالی میشه چون من الان گرفتا زونا هستم و اونقدر درد دارم ک میخوام غیر حضوری برسم خدمتتون

مژگان خیری [ 1400-12-08 ]
سلام ،آیا آفتاب گرفتن برای زونا خوب است؟ یا آب تنی در آب دریا؟

خانم گودرزی [ 1400-11-29 ]
با سلام واقعا عالی تو ضیح دادید و واقعی ممنون از اطلاعات شما

کوچک نژاد [ 1400-11-25 ]
سلام بنده 43 سال دارم حدود 3هفته مبتلا به زونا از ناحیه چشم وقسمتی از سیستم عصبی سر شده ام در حال حاضر جای تاول ه خوب شده ولی همچنان سوزش شدید دارم لطفا کمکم کنید

شهرام عزتی [ 1400-11-24 ]
سلام . دخترم که 18 سال سن داره به زونا مبتلا شده که از پدرم که 70 سال سن داره مبتلا شده متاسفانه به چشم دخترم هم سرایت کرده خواهشمندم راهنمایی کنید . خدا خیرتان بدهد . یا الله

نسرین خوشعطر [ 1400-11-13 ]
راهنمایی شما همشون عالی بود ممنون اجر شما با خداوند منان

مژگان احترامی [ 1400-11-11 ]
سلام ممنون از متن مفید شما من به تازگی بهزونا مبتلا شدم اول فکر کردم که سیاتیک دارم تا وقتی بدنم تاول زد بعد که رفتم دکتر فهمیدم که زونا است ازمتن شما خیلی استفاده کردم تشکر

چی جی [ 1400-11-10 ]
تشکر میکنم از مطالب خوب شما من این بیماری رو درست ۶۲ سالگی تجربه کردم علامه بیماری درمان ابتدا با نوعی درد در سینه راست شروع شد بعد از مراجعه به پزشک چون هیچ غلام ظاهری جوش ها و خارش هنوز شروع نشده بود دکتر نوار قلب گرفت وپس از آن دستور سنو درناحیه لگن جهت سنگ صفرا صادر نمود مقداری مسکن نیز به من داد درست یک روز پس از مراجعه به دکتر پشت کمر ضمن در شدید سلولهای ریزی همچون تصویر ارائه شده سرمقاله شما را تجربه کردم که بلافاصله مجددا به پزشک مراجعه ودارود گرفتم تقریبا که تقریبا خوب ولی هنوز دردکم

نوروزعلی فرهادی [ 1400-11-03 ]
باسلام من مدت کوتاهی است در پشت سرم احساس تورم همراه با درد دارم ممکن است زونا باشد

محسن ناصری [ 1400-10-06 ]
سلام عرض ادب و احترام بنده درگیر این بیماری شدم الان دو هفته هست و تازه متوجه شدم بسیار سپاس گزارم از این اطلاعات مفیدتون ممنون از راهنمایهاتون بنده 39 سالمه ودر گیر شدم. ایا داروی خاصی هست استفاده کنم ممنون

عبدالله پورموحد [ 1400-09-24 ]
سلام مطالب خوب ومفیدونافع بود وبا واقعیت بیماری مطابقت دارد با تشکر از شما خداوند خیرتون بده آمین یا رب العالمین خدا حافظتان باد

ولی اله کریم زاده [ 1400-09-21 ]
سلام مادرم یکسال دیالیز میشه الان 3 روزه دکتر میگه زونا گرفته ضخم های پوستی داره با درد شدید وتهوع خارش باید چکار کنیم ممنون میشم جواب بدین

پرویز خسروانی [ 1400-09-18 ]
سلام به زونا مبطلا هستم و20 روزه که دردهای شدید دارم 3بار به پزشک مراجعه کرده ام ولی همه می گویندزوناست ومسکن داده اندچه کنم؟

محسن روشندل [ 1400-09-15 ]
سلام. من بیماری پوستی زونا کرفتم طرف سینه و پشتم چ پواد یا داروویی بزم. با شکر

رحیم گرگری [ 1400-09-03 ]
باسلام ووقت بخیر واقعآ دست نگارنده اطلاعات درد نکنه خیلی عالی وکافی وبه حالت ساده وقابل فهم میباشدبنده جوانباز ۶۵درصد از ارومیه هستم نهایت تشکر وقدردانی میکنم

آیناز حسینی [ 1400-08-17 ]
من چون گرفتار این بیماری شدم کاملا مواردبالا را تجربه کردم توضیحات آقای دکتر بسیا ر دقیق و عالی بود با تشکر

تیناطاهری [ 1400-08-14 ]
سلام مادر بزرگ من تقریبا ماه پیش به زونا مبتلا شدند که درگردنش هست ویکم هم پشت گوش و سرش میخواستم یکم ازتون راهنمایی بخوام

تیناطاهری [ 1400-08-14 ]
سلام مادر بزرگ من تقریبا ماه پیش به زونا مبتلا شدند که درگردنش هست ویکم هم پشت گوش و سرش میخواستم یکم ازتون راهنمایی بخوام

تیناطاهری [ 1400-08-14 ]
سلام مادر بزرگ من تقریبا ماه پیش به زونا مبتلا شدند که درگردنش هست ویکم هم پشت گوش و سرش میخواستم یکم ازتون راهنمایی بخوام

تیناطاهری [ 1400-08-14 ]
سلام مادر بزرگ من تقریبا ماه پیش به زونا مبتلا شدند که درگردنش هست ویکم هم پشت گوش و سرش میخواستم یکم ازتون راهنمایی بخوام

فاطمه محمودآبادی [ 1400-07-27 ]
سلام حدودیک هفته است که ازیک سفرکوهتاه ساق پای چپم دچار درد شدیدشد وبعدازسه چهار روز چندتا لکه های کوچک قرمز ته خودکاری قرمز حتی تاسینه پاطاهرشده که دچار دردشدید شده ام لطفا اگرممکن هست برای درمان راهنمایی فرمایی دعاگوی شما. فاطمه محمودابادی ازمشهدمقدس

جمشید مشایخی [ 1400-07-17 ]
سلام بنده مدت ۷ ماه است که زونای چشمی سمت راست گرفتم وبا مصرف بعضی از غذا ها سرم خارش دارد و چشم راست به نوعی در گیر است و دکتر چشم گفته چشم عفونی شده و در شرف آب مروارید است خواهش می کنم آقای دکتر من را راهنمایی کنند. در حال حاضر روزی یک عدد کپسول گاوا پنتین مصرف دارم و بعضی از غذا ها اثر سو دارد. متشکرم ۰۹۱۲۸۹۴۵۹۷۵

فاطمه مرمزی [ 1400-07-13 ]
سلام من واکسن سینوفارم زدم زونا گرفتم کل دستم جوش زده خیلی درد داره لطفا به من بگید داروش چیه ؟

لیلاشکو ی [ 1400-06-28 ]
درمان درد زوناشدید بعدسه سال

معدنی پور [ 1400-06-17 ]
سلام مدت 3 هفته اس که زونا گرفتم جای زخم ها خوب شده و لی سوزش شدید و خارش و درد پام امانمو بردیده . میزاره اصلا بخوابم حسابی بی رمق و بی جون شدم. راهنمایم کنید چطور خارش و سوزش رو کم کنم.زونا در منطقه الت تناسلی و باسن و و پشت کمرم بود

شهناز صاحبدل [ 1400-05-26 ]
سلام تا حدودی کمک کردمتوجه بیماری بشم با تشکر

ابوالفضل امامی [ 1400-05-17 ]
چندین سال پیش آبله مرغان گرفتم.بیماری کولیت السروزهم دارم.الانیک هفته قسمت پشت بدنم زیر کتف درد پوستی دارم الان دوروزه طرف سیه ها و زیر بغل راست و چپ درد میگیره.حتی لباسم بهش می خوره درد میگیره.ایا زونا باشه.درمانش چیه

غلامرضا سعادتی بهبهان [ 1400-05-16 ]
سلام ودرود اطلاعات زو نا مفید بود سپاس

فرشته خاتمی اصل [ 1400-05-12 ]
سلام جوشهای تو کمرم هست دکتر گفته زونا هسته درد دارم چکار کنم تا خوب بشه

ستاره افرا [ 1400-05-11 ]
سلام آقای دکتر مامانم که 65سالشونه ، دو سال پیش روی بینیشون جوش زد که با تشخیص زونا بهشون انتی بیوتیک دادن تا مدتی که آنتی بیوتیک رو مصرف میکنن جوش های روی بینی پاک میشه و به محض قطع دارو بیست روز بعد مجدد جوش ها رو بینی ظاهر میشن ، چندین دکتر رفتن و این روال تکرار شد تا اینکه یکسال پیش به چشمشون زد و یکساله که توسط چشم پزشک تحت مداوا یکی از چشمها هستن و همچنان روی بینی جوش میزند چشم درگیر شده به زونا در حال بهبودی است که چشم دیگر مادرم در حال درگیر شدنه ، درمانی وجود ندارد؟ چه کنیم خسته شدیم؟؟

فهیمه صرامی [ 1400-05-11 ]
ممنون از اطلاعات مفید اولیه در مورد این بیماری پوستی اگر در باره زمان درمان و همچنین اولین آثار بالینی قبل از ظهور جوش ها بیشتر توضیح دهید نیز برای درمان به موقع مفید خواد بود

عباس نبگان [ 1400-04-23 ]
سلام من پیشونیم خارش گرفت وچشمم از درد سوخت بطوری که گریه میکردم والان چشمم نصف بینایبش از دست داده من حدود پنج سال قطره ویروسد وپماد ویرولیز استفاده کردم تا اینها رو میزدم برای پانزده روز درد به س۹راغم می اومد خیلی از این کار خسته شدم اومدم یه کاری کدوم گفتم یا بهتر مبشم یا کور چون خیلی ازیت بودم من اومدم یه تیکه یخ صاف کوچیک گذاشتم روی چشمم همیه چشمم از سوز سرا سور می زد یخ ورمیداشتم این کار پانزده مرتبه کردم و تمام ویروسها از بین رفت و الان هیچ دردی ندارم

نورالله خزایی [ 1400-04-14 ]
درود بر شما راهکارها و دستورات بسیار عالی شما را برای درمان زونا و درد ناشی بعد از بهبود طاول و زخمها بسیار مفید و پر فایده بود با سپاس فراوان سرهنگ وزارت دفاع خزایی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر زئو چیست و چه کاربردهایی برای پوست دارد؟لیزر زئو چیست و چه کاربردهایی برای پوست دارد؟

دستگاه لیزر Xeo همه کاره ترین و سازگارترین پلت فرم زیبایی شناسی یکپارچه است که برای رفع موهای زائد، لایه برداری فرکشنال و فرسایشی نشان داده شده است. ... ادامه مطلب

مهمترین نکات تزریق ژل لبمهمترین نکات تزریق ژل لب

تزریق ژل یا فیلر لب در اصفهان توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست، با کمترین عوارض و بهترین نتایج انجام می‌پذیرد ... ادامه مطلب

پرمویی در زنان یا هیرسوتیسمپرمویی در زنان یا هیرسوتیسم

پرمویی یک بیماری نسبتاً شایع در بین خانم‌ها محسوب می‌شود به طوری که از هر ۲۰ خانم یک نفر با این مشکل درگیر است که رقم نسبتاً بالایی است. گاهی افراد تصور می‌کنند کههیرسوتیسم یک بیماری است در صورتی که این‌گونه نبوده و باید به این نکته توجه داشت که پرمویی یک علامت طبی محسوب می‌شود و نه یک بیماری ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین