منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / علل به وجود آمدن ضایعات پوستی

علل به وجود آمدن ضایعات پوستی

شاید شما هم در طول دوران زندگی خود با ضایعاتی بر روی پوستتان روبه رو شده باشید. ضایعات پوستی بارزترین ویژگی بیماری های پوستی هستند. آنها از لحاظ شکل، اندازه و علت متفاوت بوده و بر اساس نمای ظاهری، و منشا ایجادشان طبقه بندی می شوند. ضایعات پوست را می توان به انواع اولیه و ثانویه طبقه بندی کرد که در ادامه مطلب به آنها می‌پردازیم.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

انواع ضایعات پوستی

1. ضایعات پوستی اولیه

ضایعات پوستی ابتدایی، از مشخصات خود بیماری یا مشکل پوستی هستند. انواع خال ها، ماه گرفتگی ها، تاول، لکه های پوستی، کورک و واکنش های پوستی مانند کهیر و حساسیت ها همگی جزء ضایعات اولیه پوستی محسوب می شوند.

2. ضایعات پوستی ثانویه

ضایعات پوستی ثانویه در نتیجه تغییر در ضایعه اولیه در اثر مواردی نظیر خراشیدگی، ضربه، عفونت ها یا تغییرات ناشی از التیام زخم ها ایجاد می شوند؛ و بسته به مرحله رشد، در مرحله بعد ضایعات پوستی بر طبق ظاهر و نوع آنها طبقه بندی می شوند. یکی از ضایعات پوستی که ممکن است آزار دهند باشد اسکارها هستند. هر ضایعه ای که روی پوست ایجاد شود از قبیل بریدگی ها اعمال جراحی اثری از خود به جا می گذارد که به آن اسکار گفته می شود.

ضایعات پوستی

اسکار چیست؟

اسکار یا جای زخم، بقایای هر آسیب بر روی پوست است که می‌تواند به شکل تغییر رنگ، فرو رفتگی یا برآمدگی دیده شود. اسکار در واقع اثر برجای‌مانده از التیام زخمی است که بافتهای آسیب‌دیده آن به‌طور کامل بازسازی‌نشده و بافت همبند جای آنها را گرفته باشد.

علت ایجاد اسکار

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

چه زمانی باید برای درمان ضایعات پوستی به پزشک مراجعه کرد؟

بسیاری از ضایعات ایجاد شده بر روی پوست خطری ندارند، نیاز به درمان نداشته و نباید موجب نگرانی شوند. اما در صورت مشاهده هر یک از علائم ذیل لازم است به متخصص پوست مراجعه نمود:

تزریق چربی به روش نانوفت یکی از روشهای جوانسازی پوست است که با بهره گیری از مهارت بالای پزشک در این زمینه، می‌تواند نتایج بسیار درخشانی داشته باشد. اگر ساکن اصفهان هستید، با مراجعه به کلینیک‌های تخصصی پوست موجود در سطح شهر، می‌توانید از آثار این روش در جوانسازی پوست بهره مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :الهه [ 1400-05-28 ]
سلام ۱۲ روز عمل بلفاروستی انجام دادم پماد ترمیم کننده رژواسیل استفاده میکنم االان بشت پلک راستم یکمی بالاتر از بخیه ها یک برآمدگی بوجود آمده باید چ کارکنم ؟ آیا باماساز بدهم راهنمایی ام کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ریزش مو در زنان بالای 40 سالریزش مو در زنان بالای 40 سال

هر زن جوان یا میانسالی می‌ تواند تحت تأثیر انواع ریزش مو قرار گیرد، اگرچه ریزش مو معمولاً در زنان بالای ۴۰ سال، زنانی که تازه بچه‌ دار شده‌ اند، زنانی که شیمی‌ درمانی کردند یا تحت تأثیر دارو های دیگر قرارگرفتند، شایع‌ تر است ... ادامه مطلب

مزوتراپی غبغب چه روشی است؟مزوتراپی غبغب چه روشی است؟

در شیوه درمانی مزوتراپی جهت رفع غبغب، پزشک به کمک سوزن های بسیار ریز و مخصوص، چند تزریق ساده براي از بین بردن ناحیه های موضعی کوچک چربی انجام ميدهد. محلول مستقیم در لایه های چربی و تزریق ميشود و فرآیند متلاشی شدن چربی در اصطلاح لیپولیز انجام ميشود. ... ادامه مطلب

رعایت چه نکاتی به سلامت پوست در تابستان کمک میکند؟رعایت چه نکاتی به سلامت پوست در تابستان کمک میکند؟

گرمای شدید تابستان می‌تواند برای پوست ناخوشایند و مضر باشد. آلودگی هوا، آفتاب شدید تابستان، گرما و رطوبت همگی دست به دست هم داده و مسبب بسیاری از مشکلات پوستی می‌شوند. با این وجود اصلی ترین عامل تخریب پوست در این فصل تابش نور خورشید است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین