منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / لیزر تراپی مو برای درمان ریزش موها

لیزر تراپی مو برای درمان ریزش موها

لیزر تراپی یکی از روش‌های درمانی است که با استفاده از تابش پرتوی متمرکز عمل می‌کند. نور لیزر قابل تنظیم در طول موج‌های مختلفی است که امکان درمان نواحی گسترده‌تری را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد. اگرچه لیزر درمانی روش گران‌قیمت است؛ اما درد، تورم و جراحت کمتری در مقایسه با دیگر روش‌های جراحی خواهد داشت. با توجه به تأثیراتی که این روش در درمان‌های مختلف داشته است، استفاده از آن برای درمان مشکلات مو نیز بررسی شده است. لیزر تراپی مو یا LLLT با تابش فوتون‌های نور به صورت متمرکز بر سطح پوست سر، منجر به درمان ریزش مو می‌شود. این روش غالباً برای افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک استفاده می شود.

چرخه‌ی مو شامل سه مرحله‌ی رشد (فاز آناژن)، استراحت (تلوژن) و ریزش (کاتاژن) است. زمانی که مو در مرحله استراحت است، ریزش و کم پشت شدن موها رخ می‌دهد. نقش لیزر درمانی این است که با افزایش گردش خون در پوست سر منجر به تحریک متابولیسم موهایی ‌شود که در مراحل کاتاژن یا تلوژن هستند. این فرآیند موجب می‌شود فولیکول‌های مو وارد فاز آناژن شوند. در نتیجه‌ی گردش بیشتر جریان خون فولیکول‌های مو مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کنند. با این تفاسیر می‌توان از تأثیر مفید لیزرتراپی مو در رشد مو یاد کرد.

درمان ریزش مو با روشهای مختلف مانند لیزر تراپی، پی آر پی و مزوتراپی ، همچنین تجویز داروهای موثر، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزرتراپی مو

لیزر تراپی مو برای درمان ریزش موها

لیزرتراپی مو چگونه انجام میشود؟

در طول جلسه درمان دستگاه لیزردرمانی بالای سر قرار می‌گیرد. کلاهک لیزری یک ابزار ثابت است که در آن تعدادی دیود لیزری قرار دارد. دیودها طول موج و فرکانس به خصوصی از نور را منتشر کرده و به این ترتیب باعث درمان فولیکول‌های مو با نور کم توان می‌شوند. موقعی که زیر دستگاه قرار دارید چیزی را احساس نکرده و جلسه درمان حدوداً 25 دقیقه طول می‌کشد.

مراقبت های بعد از لیزر تراپی مو

  1. رعایت نکات مراقبتی پس از تابش لیزر در نواحی پوست سر شما منجر به دریافت نتایج عالی‌تری خواهد شد، لذا تذکراتی که عموماً توسط پزشک اعلام می‌شود را نادیده نگیرید.
  2. تا 48 ساعت از حضور در اماکنی نظیر استخر، سونا، جکوزی خودداری کنید.
  3. به هیچ عنوان در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. گرم شدن سطح پوست سر، تأثیرات لیزر را از بین می‌برد.
  4. دارو و پمادهایی که توسط پزشک تجویز شده‌ است را خریداری و به موقع مصرف کنید.
  5. ژل‌های مرطوب کننده و آنتی بیوتیک ها را طبق نظر پزشک خود مصرف کنید.
  6. در این مدت از کشیدن سیگار خودداری کنید

کاندید مناسب لیزر تراپی مو

پزشکان معمولاً لیزرتراپی مو را به همه افرادی که دارای ریزش مو هستند توصیه نمی کنند. آنها عموماً دارو یا کاشت و پیوند مو را بهترین گزینه میدانند، مگر اینکه فرد در شرایطی خاص که در ادامه توضیح می دهیم، قرار داشته باشند:

ماندگاری لیزر تراپی مو

بسته به شرایط مراجعین و نوع پوست و موی آنها، مدت زمانی که طول می کشد تا نتیجه حاصل از این شیوه درمانی، بروز کند، متفاوت است. به طور معمول پس از 3 ماه علائم اولیه تأثیر لیزر بر ریزش مو نمایان می شود. نتیجه حاصل از لیزرتراپی ریزش مو، در صورت شرکت در تمام جلسات تجویزی پزشک و رعایت نکات مراقبتی که توصیه کرده است تا مدت زمان زیادی می تواند ماندگار باشد. بسته به میزان گستردگی ریزش مو، جلسات درمان می‌بایست به مدت حدوداً 6 ماه به صورت هفتگی تکرار شوند.

برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، علاوه بر جلساتی که زیر دستگاه لیزر قرار می‌گیرید، یک سری داروهای مخصوص مراقبت از مو و رشد مجدد مو به شما داده می‌شود که همراه با لیزر درمانی از آنها استفاده کنید.

قیمت لیزر تراپی مو

تعداد جلسات درمانی موردنیاز به شدت ریزش مو بستگی داشته و هزینه‌ی درمان با لیزرتراپی نیز به هزینه‌ی پزشک و تجهیزات موردنیاز برای درمان وابسته خواهد بود.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض لیزر تراپی مو

این روش‌ها با تابش لیزر کم توان انجام می‌شود، بنابراین نمی‌توان عوارض قطعی برای آن لیست نمود. گزارش‌هایی که تا کنون در مورد این روش و عوارض پس از آن به ثبت رسیده‌ است، هیچگونه خطر یا مشکلات احتمالی را ذکر نکرده‌اند. پرتوهای لیزر به ناحیه‌ی مزو درم پوست می‌رسند. در این ناحیه فولیکول‌های مو وجود دارند که تنها مقدار تنظیم شده‌ای از فوتون‌ها را دریافت می‌کنند.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
در کلینیک پوست مو و لیزر چه کارهایی انجام میشود؟در کلینیک پوست مو و لیزر چه کارهایی انجام میشود؟

بهترین خدمات پوست و زیبایی در کلینیک تخصصی دکتر علیرضا واعظ شوشتری، با بهره گیری از سالها تجربه و بکارگیری ابزار مدرن و مواد با کیفیت در اصفهان انجام می‌شود ... ادامه مطلب

پرسش و پاسخ های متداول درباره عمل بلفاروپلاستیپرسش و پاسخ های متداول درباره عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب زیبایی صورت میباشد که باعث از بین بردن نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های می شود ... ادامه مطلب

خطوط استاتیک و داینامیک صورت کدامند؟خطوط استاتیک و داینامیک صورت کدامند؟

خطوط دینامیک که خطوطی هستند که در حالت عادی وجود ندارند و تنها در زمان فعالیت عضلات پیشانی مانند زمان اخم کردن پدیدار میشوند. دیگری خطوط استاتیک هستند که به صورت دائمی در پیشانی وجود دارند و ربطی به فعالیت عضلانی ندارند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین