منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / تلوژن افلوویوم یا ریزش موی شوکی چیست؟

تلوژن افلوویوم یا ریزش موی شوکی چیست؟

ریزش مو مشکلی می باشد که باعث می گردد نگرانی و استرس روحی زیادی در فرد ایجاد گردد. ریزش مو در هر فردی با الگوهای مختلفی ایجاد می گردد و یکی از الگوهای ریزش مو که بین زنان و مردان مشترک می باشد تلوژن افلوویوم نام دارد که اغلب در اثر استرس، شوک یا آسیب بروز می دهد. موی سر، چرخه حیات مشخصی دارد. در هر مقطع زمانی معین، حدود ۸۵ الی ۹۰ درصد موی سر یک فرد، فعالانه و در طول چند سال رشد می‌کند و ۱۰ الی ۱۵ درصد موی باقی‌مانده به‌طور هم‌زمان، وارد فاز ریزش می‌شود. به مرحله رشد فعالانه موها، آناژن و به مرحله ریزش آن‌ها تلوژن می‌گویند. با ریزش موها، موهای جدید که در ابتدای فاز آناژن قرار دارند، جایگزین آنها شده و این چرخه به‌طور مستمر ادامه پیدا می‌کند. ریزش مو تلوژن افلوویوم زمانی رخ می‌دهد که این چرخه، دچار نقص و اختلال شود؛ یعنی چرخه حیات مو، در فاز تلوژن (ریزش) باقی بماند و رویش فاز آناژن، آنقدر نباشد که بتواند خلأ موهای ازدست‌رفته را جبران کند. به‌عبارت‌دیگر، رویش مجدد موهای ریخته شده آن‌طور که باید و شاید صورت نگیرد.تلوژن افلوویوم نوعی از حالت ریزش موها می باشد که مو را به صورت تار به تار دچار ریزش می سازد و موجب تخریب فولیکول مو نخواهد شد، بلکه دوره خواب مو را طولانی خواهد ساخت و پس از آنکه علل این نوع ریزش مو رفع گردد موها به رشد سابق خود باز می گردند.

تقویت موها و درمان ریزش مو با روشهای مختلف و تجویز داروهای موثر، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ریزش مو تلوژن افلوویوم

مجموعه‌ای از دلایل مختلف می‌توانند باعث ریزش مو تلوژن افلوویوم شوند که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

تلوژن افلوویوم

علائم تلوژن افلوویوم

انواع تلوژن افلوویوم

بیماری تلوژن افلوویوم به دو دسته شدید (ریزش موقتی) و مزمن (زمانی که ریزش شدید طولانی مدت باقی می‌ماند) تقسیم می‌شود. در تلوژن افلوویوم شدید یا همان ریزش موقتی موها، ریزش مو می‌تواند به دلیل تغییر فصل یا به دنبال یک شوک ناگهانی ایجاد شود، مانند زمانی که موها فوراً وارد مرحله استراحت می‌شود. معمولاً در اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت و همچنین در فصل پاییز ریزش موها افزایش می‌یابد. تغییر ناگهانی دما، بیشتر شدن تابش خورشید، آسیب دیدن موها در طول مسافرت‌های فصل بهار، همگی دست به دست هم داده و ریزش موها را در بعضی از زمان‌های سال تشدید می کند؛ اما این ریزش مو معمولاً بیشتر از سه ماه طول نمی‌کشد.

افراد در معرض خطر تلوژن افلوویوم

ریزش مو تلوژن افلوویوم حاد، می تواند در تمام افراد، با هر جنسیت و گروه سنی اتفاق بیفتد؛ اما تلوژن افلوویوم مزمن، (بدون هیچ دلیل مشخصی) در زنان سالم بین ۳۰ تا ۶۰ سال رایج تر است.

تشخیص تلوژن افلوویوم

در ابتدا برای تشخیص تلوژن افلوویوم، پزشک موهای ریزشی را معاینه می کند. او از چندین آزمایش برای تشخیص تلوژن افلوویوم استفاده می کند که عبارتند از:

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

درمان تلوژن افلوویوم

درمان تلوژن افلوویوم با توجه به آنچه که موجب ریزش مو می گردد متفاوت است. زمانی که چرخه ی ریزش مو شروع شد باید مجدداً چرخه را به حالت نرمال در آورد تا ریزش مو قطع شود.

گزینه های درمان:

  1. داشتن رژیم غذایی مناسب و رفع کمبودهای تغذیه ای
  2. کاشت مو بدون انجام عمل حراجی
  3. درمان های هورمونی برای افراد یائسه
  4. مراجعه به مشاور برای مدیریت استرس یا اضطراب

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شمیم [ 1402-08-07 ]
سلام خسته نباشید شوهر منم همین مشکل رو داره و دقیقا استرس خیلی داره و ریزش موهاش زیاده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع مشکلات و بیماری های ناخنانواع مشکلات و بیماری های ناخن

برخی شرایط ممکن است ظاهر و رشد ناخن شما را تحت تأثیر قرار دهند و ناخن را دچار مشکل کنند. در این مطلب انواع مشکلات و بیماری های ناخن معرفی میگردد. ... ادامه مطلب

علل به وجود آمدن ضایعات پوستیعلل به وجود آمدن ضایعات پوستی

ضایعات پوستی بارزترین ویژگی بیماری های پوستی هستند. آنها از لحاظ شکل، اندازه و علت متفاوت بوده و بر اساس نمای ظاهری، و منشا ایجادشان طبقه بندی می شوند. ضایعات پوست را می توان به انواع اولیه و ثانویه طبقه بندی کرد که در ادامه مطلب به آنها می‌پردازیم ... ادامه مطلب

رعایت چه نکاتی به سلامت پوست در تابستان کمک میکند؟رعایت چه نکاتی به سلامت پوست در تابستان کمک میکند؟

گرمای شدید تابستان می‌تواند برای پوست ناخوشایند و مضر باشد. آلودگی هوا، آفتاب شدید تابستان، گرما و رطوبت همگی دست به دست هم داده و مسبب بسیاری از مشکلات پوستی می‌شوند. با این وجود اصلی ترین عامل تخریب پوست در این فصل تابش نور خورشید است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین