منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / مقایسه برخی از روشهای جوانسازی پوست

مقایسه برخی از روشهای جوانسازی پوست

با افزایش سن، به ‌اندازه‌ی کافی کلاژن و الاستین ساخته نمی‌شود. این دو ماده بر روی زیبایی و جوانی پوست بسیار مؤثر و از مواد تشکیل دهنده‌ی بافت آن هستند. علاوه بر این‌ مواردی مانند عدم رسیدگی کافی به پوست در دوران جوانی، استرس، مصرف مواد مخدر و نور آفتاب باعث تخریب پوست می‌شوند. جوانسازی پوست یکی از انواع درمان‌های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است. با توجه به عمق درمان پوست، روش‌های جوانسازی با هم تفاوت دارند. جوانسازی پوست صورت می‌تواند تقارن را به صورت بازگرداند و حتی می‌توان برای درمان چین‌وچروک‌ها، شل شدگی و افتادگی پوست و جای زخم‌ها اقدام کرد. در این روش‌ها تمرکز بر حفظ زیبایی و طراوت پوست و جلوگیری از تخریب آن است. در ادامه برخی از روشهای جوانسازی پوست مقایسه میگردند.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی ، آر اف فرکشنال ، لیزر CO2 فرکشنال در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

آنچه در این مطلب میخوانید

هایفوتراپی

هایفو یا «امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا» یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های پزشکی است که جایگزین مؤثر و بدون عوارض جانبی برای جراحی لیفتینگ صورت است. به کمک این روش، پیشرفت علائم کهولت در پوست متوقف می‌شود و قابلیت انعطاف‌پذیری پوست صورت، گردن و آرواره‌ها افزایش می‌یابد. همانند جراحی زیبایی، هایفوتراپی، لایه‌های عمیق پوست را هدف قرار می‌دهد. در استفاده از این دستگاه نیازی به جلسات متعدد نیست و با انجام یک جلسه حداکثر دو ساعته نتیجه مطلوب به دست می‌آید. هایفو به واقع نوین‌ترین سیستم جوانسازی با روشی مدرن برای افزایش محسوس اثرات درمان‌های جوانسازی پوست (مانند تحریک تولید کلاژن، بازسازی لایه‌های پوست) است که بدون نیاز به تزریق، برش و یا لیزر و همچنین بدون هیچ نیازی به دوره نقاهت اعمال اثر می‌کند.

کاربرد هایفوتراپی

نحوه انجام هایفوتراپی

پزشک قبل از هر چیزی قسمت مورد نظر را کاملاً پاکسازی می‌کند و سپس دستگاه هایفو روی پوست شما قرار داده می‌شود. نمایشگر فراصوت روی صفحه اطلاعات را نشان می‌دهد و باعث می‌شود که تنظیمات درستی را برای دستگاه اعمال کند و انرژی فراصوت به قسمت مورد نظر انتقال داده می‌شود که ممکن است بین 30 تا 90 دقیقه طول بکشد. سپس دستگاه را از روی صورت برداشته می‌شود.

ماندگاری هایفوتراپی

ماندگاری و میزان اثربخشی هایفوتراپی به عواملی زیادی بستگی دارد. مواردی مانند سن، میزان افتادگی پوست، سلامت عمومی، سبک زندگی، رژیم غذایی و مقدار رشته‌های کلاژن موجود در پوست می‌ توانند ماندگاری و میزان اثرات درمانی را کاهش یا افزایش دهند. حداقل تا ۶ ماه و حداکثر تا ۳ سال بعد از هایفوتراپی نتایج قابل مشاهده است.

جوانسازی پوست

عوارض هایفوتراپی

به طور کلی شواهد نشان می‌دهد که هایفوتراپی صورت عوارض جانبی کمی دارد، اگرچه برخی از افراد ممکن است بلافاصله بعد از عمل درد و ناراحتی را تجربه کنند؛ اما هیچ عارضه جانبی جدی در درمان وجود ندارد. ممکن است عوارض زیر به‌طور موقتی مشاهده شوند که پس از چند ساعت از بین می‌روند:

لیزر اندولیفت

لیزر اندولیفت روشی برای جوانسازی پوست صورت و دیگر بخش‌های بدن است که نوعی روش لیزر درمانی کم‌تهاجمی است که به منظور تحریک بافت‌ های عمقی جهت ساخت کلاژن‌ های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و سفت‌ سازی آن می‌ باشد. اندولیفت از پرتو لیزر با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر استفاده می‌ کند که نوعی نور مادون قرمز محسوب می‌ شود. این طول موج اثر خاصی بر سلول های چربی نیز دارد، بدین معنی که اگر در برخی افراد تجمع بافت چربی سبب افتادگی و شل شدن پوست شده باشد، این متد درمانی با اثر بر روی این سلول ها و حذف آنها سبب استحکام پوست و لیفت در ناحیه مورد نظر می گردد.

کاربرد لیزر اندولیفت

روش انجام اندولیفت

اندولیفت با استفاده از ابزارهایی که ضخامت آنها به اندازه یک تار مو می باشد انجام می گردد. ناحیه مورد نظر برای انجام اندولیفت توسط پزشک آماده می‌شود. این آماده‌سازی شامل تمیز و استریل کردن پوست بیمار است. معمولاً در این روش از امواج با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر برای جوانسازی و لیفت صورت استفاده می‌شود. پزشک با در نظر گرفتن ناحیه مورد نظر به وسیله منفذ ریزی که زیر پوست ایجاد می کند انرژی پرتو لیزری را به بافت های عمقی پوست می رساند.

ماندگاری اندولیفت

دوام و ماندگاری اندولیفت نسبت به سایر روش‌های جوانسازی خیلی بیشتر است و حداقل زمان ماندگاری اندولیفت بین 2 تا 3 سال می‌باشد.

عوارض اندولیفت

پس از انجام اندولیفت ممکن است در عوارض خفیفی چون تورم، کبودی یا قرمزی مشاهده شود که طبیعی است و با گذشت چند روز بهبود خواهد یافت.

آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال یکی از مدرن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست است. روشی ایمن و کم‌تهاجمی که می‌تواند بدون دردسرهای عمل جراحی، نتایج بسیار خوبی را به شما هدیه دهد. در این روش از امواج رادیویی ایمنی استفاده می‌شود که به لایه‌ی میانی پوست نفوذ می‌کنند و باعث تحریک کلاژن سازی و دیگر تغییرات در ساختمان پوست شده در نهایت بازسازی و احیای پوست را شاهد خواهیم بود.

کاربرد آر ‌اف فراکشنال

نحوه روش آر اف فرکشنال

برای انجام این روش ابتدا پوست را با کرم موضعی بی‌حس‌کننده، بی‌حس می‌‌کنند. سپس با استفاده از کیت سوزنی که این سوزن‌ها برای هر بیمار به‌طور جداگانه استفاده می‌شود، امواج را با انرژی زیاد به لایه‌ی زیرین پوست فرستاده‌ و با تحریک بافت پوست باعث کلاژن سازی و سفتی پوست می‌شوند. بعد از انجام این روش در ناحیه‌ی درمان قرمزی و ورم‌هایی مشاهده می‌شود که طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین می‌روند.

ماندگاری آر اف فرکشنال

با مراقبت مناسب از پوست، نتایج این روش درمانی می‌تواند ۲ تا ۳ سال ماندگار باشد.

عوارض آر اف فرکشنال

  1. پوسته‌پوسته شدن موقت پوست
  2. آکنه که البته قابل‌ درمان است.
  3. تورفتگی پوست: معمولاً موقت است و درعین‌حال می‌توان آن را با پرکننده‌ها در صورت نیاز اصلاح کرد.
  4. حساسیت یا دیسستزی گذرا (احساس غیرطبیعی) یا بی‌حسی (از دست دادن احساس).
  5. تبخال قابل ‌درمان
  6. تغییرات رنگی قابل‌درمان

لیزر CO2 فرکشنال

جوانسازی با لیزر CO2 نوعی درمان پوستی است که توسط متخصصان پوست برای کاهش جای جوش، چین‌وچروک‌های عمیق و سایر ناهنجاری‌های پوستی انجام می‌شود. لیزر فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر دی‌اکسید کربن، لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد. لیزر فرکشنال با هدف قرار دادن لایه اول و دوم پوست به بازسازی کلاژن و تحریک رشد آن کمک می‌کند. لیزر تنها قسمت‌های آسیب‌دیده پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از این طریق زخم‌ها و آسیب‌های پوستی را درمان می‌کند.

کاربرد لیزر co2 فرکشنال

نحوه درمان با لیزر co2 فرکشنال

برای جوانسازی با لیزر CO2 فرکشنال از بیحسی موضعی استفاده می‌کنند؛ زیرا در آن واحد نقاطی با حداکثر اندازه‌ی ۱ میلی‌متر از پوست مورد هدف لیزر قرار می‌گیرند، احساس درد یا ناراحتی نخواهید داشت. در طول جلسه اشعه‌ی لیزر به پوست شما تابیده شده و لایه‌ای از سطح پوست شما برداشت می‌شود. همزمان لیزر به لایه‌های زیرین نفوذ کرده و باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود. بسته به وسعت ناحیه‌ی تحت درمان، جلسه درمانی بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول می‌کشد. به طور معمول ۳ تا ۴ جلسه درمانی برای رسیدن به نتایج مورد نظر کافی است.

ماندگاری لیزر co2 فرکشنال

ماندگاری نتایج حاصل شده به نحوه‌ی مراقبت شما از پوست خود در برابر نور خورشید و همچنین عوامل ژنتیکی و روند سالخوردگی بستگی خواهد داشت. با مراقبت مناسب از پوست، نتایج این روش درمانی می‌تواند ۲ تا ۳ سال ماندگار باشد.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض لیزر co2

  1. سوختگی یا آسیب‌های دیگر ناشی از گرمای لیزر
  2. اسکار پوستی
  3. تغییر در رنگدانه پوست، از جمله نواحی تیره‌تر یا سبک‌تر پوست
  4. عود تبخال هرپس
  5. عفونت باکتریایی
  6. میلیا که برآمدگی‌های کوچک سفید هستند، ممکن است در نواحی درمان شده با لیزر در طول بهبودی ظاهر شوند.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در زمینه جوانسازی دور چشم در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات تخصصی می‌باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پیشوایی [ 1402-08-07 ]
سلام آقای دکتر لیزر اندولیفت برای لیفت شقیقه و ابرو کاربرد دارد کدوم روش بدون جراحی مناسبتره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ریزش مو در زنان بالای 40 سالریزش مو در زنان بالای 40 سال

هر زن جوان یا میانسالی می‌ تواند تحت تأثیر انواع ریزش مو قرار گیرد، اگرچه ریزش مو معمولاً در زنان بالای ۴۰ سال، زنانی که تازه بچه‌ دار شده‌ اند، زنانی که شیمی‌ درمانی کردند یا تحت تأثیر دارو های دیگر قرارگرفتند، شایع‌ تر است ... ادامه مطلب

ملانونیشیای طولی چیست؟ملانونیشیای طولی چیست؟

ملانونیشیا توسط یک خط تیره در ناخن یا ناخن‌ها ایجاد می‌شود. این می‌تواند نشانه‌ای از بیماری جدی‌تر باشد، به همین دلیل تشخیص مناسب ضروری است. معاینه میکروسکوپی یا بیوپسی گاهی لازم است که علل و گزینه‌های درمان را تعیین کند. پیدا کردن علت اصلی ملانونشیا کاملاً یک فرایند پیچیده می‌باشد. ... ادامه مطلب

رفع تورم و نحوی شستشو و آریش بعد از مزوتراپی زیر چشمرفع تورم و نحوی شستشو و آریش بعد از مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی بعنوان یک روش جوانسازی پوست در پزشکی زیبایی شناخته میشود که در طی آن، با استفاده از تزریق محلولی که حاوی ترکیبی از ویتامین ها، آنزیم ها، مواد ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین