منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل

از بین بردن خط اخم

خط اخم چیست؟

هنگام اخم کردن و نزدیک کردن دو ابرو به یکدیگر، خطی میان آنها نمایان می‌شود که به آن خط اخم می‌گویند. خط اخم یکی از شایعترین عوارض پوستی است که به چهره، حالتی عبوس و گرفته می‌دهد و رفع آن برای بسیاری از افراد دغدغه است.

زمان بوجود آمدن این خط ممکن است برحسب عادت یا نوع پوست و شرایط محیطی در افراد، متفاوت باشد. حتی گاهی امکان دارد در سنین پایین این خط در صورت فرد نمایان شود. خط اخم باعث می‌شود سن افراد بیشتر به نظر برسد.

برای رفع خط اخم در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری، با شماره‌ درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

دلایل ایجاد خط اخم

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

یکی از شایع‌ترین دلایل ایجاد این اختلال در صورت، قرار گرفتن در مقابل آفتاب و نور خورشید بدون محافظت و استفاده از ضد آفتاب به مدت زیاد است چرا‌ که اشعه‌ی خورشید باعث کاهش الاستین و کلاژن در پوست شده در نتیجه پوست صورت نازک خواهد شد و این خطوط نمایان می‌شوند. با بروز این مشکل پوست قابلیت استحکام و یکدست بودن خود را از دست می‌دهد.

بهترین درمان خط اخم در اصفهان

افزایش سن

با افزایش سن و روند پیری، خط اخم تشکیل می‌شود که این اتفاق کاملاً طبیعی بوده زیرا با بالا رفتن سن کلاژن پوست کاهش می‌یابد و پوست حالت ارتجاعی و رطوبت خود را از دست می‎‌دهد؛ در لایه‌ی داخلی پوست (درمیس)، تکثیر سلولی کاهش می‌یابد در نتیجه پوست نازک شده و فرد با مشکلاتی از قبیل ایجاد چین و چروک و خطوط در چهره روبرو خواهد‌شد.

رژیم غذایی نامناسب

نداشتن رژیم غذایی مناسب و عدم نوشیدن آب کافی نیز دلایلی برای بوجود آمدن خط اخم و اختلال در پوست هستند.

سیگار کشیدن

کشیدن سیگار باعث پیری سریع‌تر پوست و تشکیل چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

استرس و کم خوابی

داشتن استرس، افسردگی و کم‌خوابی، می‌تواند باعث بروز خط اخم بشود.

عادات حرکتی چهره

برخی از عادت‌های غلط مانند اخم کردن بی‌علت، در ایجاد این مشکل دخیل هستند.

عوامل ژنتیکی

گاهی به دلایل ژنتیکی و ارثی، افراد دارای خط اخم هستند.

با پیشرفت علم در حوزه پزشکی، روشهای درمانی مختلفی برای جوانسازی پوست و از بین بردن خط اخم بوجود آمده است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

درمان خط اخم با آر اف فرکشنال

یکی از این روشها برای درمان خط اخم، لیزر RF فرکشنال است که در این متد درمانی اشعه‌های لیزر به عمق مشخصی از پوست نفوذ کرده و آسیب‌های جزئی به آن وارد می‌کنند تا کلاژن‌سازی را در پوست فعال نمایند؛ در نتیجه پوست به طور خودکار ترمیم و بازسازی خواهد‌ شد و این خطوط برطرف می‌شوند.

درمان خط اخم با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس روشی امن و موثر در رفع چین و چروک‌ و خطوط اخم است که با نتیجه‌ دهی بالا همراه خواهد‌ بود. در این متد درمانی از سم باکتری بوتولنیوم استفاده می‌شود که باعث فلج شدن موقت ماهیچه‌ها خواهد‌ شد. تزریق بوتاکس به دلیل به صرفه بودن، نتایج زودهنگام و راحت بودن اجرا، روشی پرطرفدار شناخته شده است.

تزریق ژل و درمان خط اخم

تزریق ژل بهترین درمان خط اخم عمیق است. با تزریق فیلرها که ساختاری مشابه ژل دارند و نوعی پرکننده و افزایش دهنده حجم پوستی هستند، حجم از دست رفته در زیر پوست جبران شده و چین و چروک‌ها رفع خواهند‌ شد. همچنین با تزریق ژل فضای خالی بوجود آمده زیر سطح پوست از بین رفته و پر می‌شود.

لیفت با نخ و رفع خطوط

لیفت با نخ نیز یکی دیگر از روشهای کم عارضه و بی ضرر درمان خط اخم است. در این روش با استفاده از نخهای قابل جذب و کارگذاری آنها در زیر پوست، خطوط اخم درمان می‌شوند. ماندگاری این روش دائمی می‌باشد ولی در اثر افزایش سن و تخریب پوست، ممکن است مجدداً خطوط اخم ظاهر شوند که در این صورت، نیاز به تکرار لیفت با نخ می‌باشد.

هزینه درمان خط اخم

برای درمان خط اخم همانطور که به برخی از آنها اشاره شد، روشهای فراوانی وجود دارد که هر کدام هزینه خاص خود را خواهند داشت. به همین دلیل نمی‌توان مبلغ واحدی برای این عمل تعیین نمود. برای اطلاع از تعرفه‌ها و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

همشهریان گرامی، اگر می‌خواهید موهای زائد خود را در سریع‌ترین زمان ممکن، با حداقل عوارض و با استفاده از بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان از بین ببرید، حتما به کلینک‌های مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کرده و با اطمینان خاطر اقدام به این عمل نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :آمیر طاهری [ 1400-08-03 ]
مشکل خط اخم دارم لطفاً راه درمونش بهم توضع بدهد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا می توان ژل و بوتاکس را همزمان تزریق کرد؟آیا می توان ژل و بوتاکس را همزمان تزریق کرد؟

تزریق ژل و بوتاکس از رایج ترین اقداماتی است که این روزها افراد را روانه مطب های پوست می‌نماید. این روشها به دلیل نتایج فوری و عوارض بسیار کم طرفداران فراوانی را به خود جلب نموده و متقاضیان زیادی دارند ... ادامه مطلب

بیماری زونا چگونه تشخیص داده میشود؟بیماری زونا چگونه تشخیص داده میشود؟

زونا یک عفونت ویروسی است که باعث بروز ضایعات دردناک می‌شود؛ این ضایعات در هر نقطه از بدن می‌توانند ایجاد شوند، اما معمولا تاول به صورت خطی در سمت چپ یا راست تنه پدیدار می‌شود ... ادامه مطلب

ماندگاری عمل زیبایی پلک به چه عواملی بستگی دارد؟ماندگاری عمل زیبایی پلک به چه عواملی بستگی دارد؟

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب زیبایی صورت میباشد که باعث جوانسازی دور چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین