منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / هر اندولیفتی اندولیفت نیست!

هر اندولیفتی اندولیفت نیست!

زیبایی، جوانی و شادابی پوست از جمله عوامل تأثیرگذار در جذابیت چهره افراد می باشند. افزایش سن، قرارگیری در معرض نور خورشید، رژیم غذایی ناسالم و مشکلات هورمونی از علل بروز چین و چروک، جوش، آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند. بسیاری از افراد به سلامت پوست خود اهمیت می دهند و به دنبال روش هایی هستند که بتوانند جوانی و شادابی پوست خود را احیا کنند. خوشبختانه امروزه انواعی از روش های جوانسازی و بهبود پوست، از جمله اندولیفت می توانند برطرف کننده این خواسته باشند . ارائه فناوری اندولیفت اولین بار توسط شرکت ایتالیایی یوفتون (EUFOTON) انجام شد که از فیبرهای نوری یکبار مصرف 300 میکرون بهره می برد و اشعه ی لیزر از طریق این فیبرهایی ظریف به قسمت درم پوست تابانده می‌شود تا اثرات کلاژن سازی اندولیفت انجام شود. یوفتون از دستگاه‌های پرکاربرد در خدمات جوانسازی و زیبایی پوست است. این دستگاه یک بدنه اصلی مکعب‌ شکل دارد که تا حدودی شبیه به دستگاه‌های ویدئو است. روی ضلع جلویی این دستگاه مانیتوری تعبیه شده است که می‌توان در هنگام کار با آن، اطلاعات لازم را روی مانیتور مشاهده کرد.

دستگاه اندولیفت اصل

همانطور که در تصویر دیده می شود دستگاه اندولیفت با قاب طلایی و مانیتور آبی از لیزری با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر استفاده می‌کند. این طول موج با حداقل آسیب به بافتهای اطراف جذب حداکثری در بافت مورد نظر را دارد. لازم به ذکر است که این روش بدون برش و سوراخ در پوست انجام می‌گیرد و به همین دلیل این شیوه و دستگاه آن، از محبوب‌ترین دستگاه‌های جوانسازی پوست است. از مزیت‌های دیگر استفاده از دستگاه لیزر اندولیفت یوفتون باید به تحریک پوست به کلاژن سازی و سفت شدن آن، اشاره کرد. از بین بردن بافت‌های چربی مضر پوست، زاویه‌سازی در صورت، بهبود عملکرد و افزایش متابولیک ماتریکس خارجی سلول‌های ناحیه تحت درمان نیز از مزایای دیگر استفاده از اندولیفت یوفتون است.

در حال حاضر دستگاه ایرانی اندوآراف که هزینه کمی در قیاس با اندولیفت دارد به عنوان اندولیفت به افراد معرفی میگردد. دستگاه اندوآر اف بجای لیزر، آر اف به پوست می دهد به این معنی که بافت اطراف را گرم می‌کند. این دستگاه به عنوان درمان با فرکانس رادیویی پوست شناخته می‌شود که دارای کانولاهای چندبار مصرف است که پس از هر بار استفاده از آن استریل شده و در بیماران بعدی به کار برده می شود. در این روش پس از مشخص شدن ناحیه تحت درمان، یک کانولای نه چندان ظریف، وارد پوست میشودو ناحیه تحت درمان را با امواج آراف گرم می‌کند. این گرما میتواند باعث بهبود ناحیه تحت درمان شود ولی نتایج نهایی و لیفت آن به هیچ وجه شبیه به اندولیفت اصلی نمی باشد.

نحوه انجام اندولیفت

ناحیه مورد نظر برای انجام لیزر اندولیفت توسط پزشک آماده می‌شود. این آماده‌سازی شامل تمیز و استریل کردن پوست بیمار است. معمولاً در این روش از امواج با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر برای جوانسازی و لیفت صورت استفاده می‌شود. پزشک با در نظر گرفتن ناحیه مورد نظر به وسیله منفذ ریزی که زیر پوست ایجاد می کند انرژی پرتو لیزری را به بافت های عمقی پوست می رساند.

مراقبتهای قبل از انجام اندولیفت

-اگر بیماری خاصی دارید و یا دارو مصرف می‌کنید، پزشک را مطلع کنید.
-از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید.
-پوست ناحیه درمان کاملاً تمیز باشد.
-از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
-از برنزه کردن و اپیلاسیون ناحیه درمان بپرهیزید.

مراقبت‌های بعد از انجام اندولیفت

از آنجایی که اندولیفت روشی کم تهاجمی است، افراد بلافاصله می‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرند؛ اما رعایت کردن توصیه‌های پزشک می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، این توصیه‌ها عبارتند از:
از انجام دادن فعالیت‌های شدید فیزیکی برای مدتی پرهیز کنید.
از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.
از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده نکنید.
از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید.

در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان از روشهای متعددی برای کاهش منافذ باز پوست استفاده می‌شود که می‌توانند با نتایج بسیار چشمگیری همراه باشند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدی [ 1402-06-27 ]
سلام. سابسیژن با کانولا یا نوکور بهتر است یا لیزر اندولیفت ؟ برای بهبود جای جوش.

علیمرادی [ 1402-06-07 ]
من اندولیفت غبغب انجام دادم خیلی عالی جواب داد بسیار راضی بودم

پدرام [ 1402-06-07 ]
سلام آقای دکتر برای چه مواردی میشه از اندولیفت استفاده کرد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آنچه باید قبل از جراحی زیبایی پلک بدانیدآنچه باید قبل از جراحی زیبایی پلک بدانید

جراحی زیبایی پلك عملی است كه در جریان آن چربی ، پوست و عضله اضافی پلك های بالا و پایین برداشته می‌شود. این عمل افتادگی پوست و پف آلودگی پلك بالا كه می تواند حالت خستگی و پیری به چهره شما بدهد را بر طرف سازد ... ادامه مطلب

کدام خال ها را می توان لیزر کرد؟کدام خال ها را می توان لیزر کرد؟

برای برداشتن خال با لیزر باید ابتدا نوع خال توسط پزشک متخصص به‌ طور کامل بررسی شود و در صورت صلاح‌ دید پزشک از لیزر استفاده شود. ... ادامه مطلب

چرا جوش میزنیم؟چرا جوش میزنیم؟

جوش یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه‌ های مختلفی نظیر جوش‌ های سرسیاه، جوش‌ های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی‌ می‌ شود. مسدود شدن غدد مویی توسط چربی‌ های اضافه، پوست مرده و یا باکتریها باعث به وجود آمدن جوش صورت می‌ شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین