منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / چه زمانی بعد از بوتاکس می توان آرایش کرد؟

چه زمانی بعد از بوتاکس می توان آرایش کرد؟

آرایش بعد از بوتاکس یکی از دغدغه های افرادی است که از مزایای تزریق بوتاکس بهره مند میشوند. تزریق بوتاکس مانند سایر روشهای جوانسازی پوست همچون تزریق ژل و فیلر ممکن است با عوارضی همچون کبودی همراه باشد و برخی افراد بخواهند برای پوشاندن این کبودی ها از مواد آرایشی استفاده کنند. اگرچه بصورت عمومی این مسئله در روزهای پس از تزریق بوتاکس مشکلی ایجاد نمیکند اما لازم است تا نکاتی مدنظر قرار گیرند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با آرایش بعد از بوتاکس و شرایط آن آشنا کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

آرایش بعد از بوتاکس

تزریق بوتاکس نیاز به برش پوست ندارد و از طریق سوزنهایی که به داخل بافت هدف وارد میشوند صورت میگیرد. همین مسئله منجر میشود تا عوارض پس از تزریق بوتاکس بسیار محدود باشد و جای زخم آن به سرعت بهبود یابد. بسیاری از افراد میتوانند پس از یک روز به فعالیتهای روزانه خود مانند ورزش بازگردند. در مورد آرایش بعد از بوتاکس نیز مشکل خاصی وجود ندارد. تنها لازم است تا افراد صبر کنند تا جای سوزنها بسته شده و قرمزی محل تزریق از بین برود.

رفع قرمزی محل تزریق بوتاکس معمولا یک روز زمان نیاز دارد. یکی از مشکلاتی که آرایش بعد از بوتاکس ایجاد میکند این است که استعمال مواد آرایشی نیاز به مالش این مواد بر روی پوست دارد که فشار ناشی از مالش مواد آرایشی بر روی پوست میتواند منجر به مهاجرت و جابجایی بوتاکس در بافتها شده و عوارض جانبی ایجاد کند. بنابراین توصیه میشود تا حداقل 4 تا 6 ساعت پس از تزریق بوتاکس، مواد آرایشی استفاده نگردد. بهترین شکل مراقبت از محل تزریق بوتاکس این است که به مدت حداقل 24 ساعت از لمس محل تزریق خودداری شود.

علاوه بر این، انگشتان و مواد آرایشی میتوانند حاوی میکروارگانیسم های عفونت زا باشند. این میکرو ارگانیسم ها ممکن است از طریق منفذ ناشی از تزریق بوتاکس به بافتهای زیر پوست منتقل شده و منجر به ایجاد عفونت گردند. برای جلوگیری از عفونت محل تزریق بوتاکس توسط مواد آرایشی، لازم است تا زمان کافی داده شود تا جای سوزن بوتاکس به طور کامل بسته شود. با توجه به موارد مذکور، میتوان بهترین زمان برای آرایش بعد از بوتاکس را از 24 ساعت پس از تزریق آن بیان کرد.

آرایش بعد از بوتاکس

آرایش قبل از بوتاکس

توصیه عمومی این است که حداقل از یک روز قبل از تزریق بوتاکس از مواد آرایشی استفاده نگردد. استفاده از مواد آرایشی از یک روز قبل از تزریق بوتاکس و حضور این موارد بر روی پوست در حین تزریق بوتاکس احتمال ایجاد عفونت را افزایش میدهد. در صورتی که از مواد آرایشی استفاده شده باشد، لازم است تا پوست صورت به خوبی شسته شود تا این مواد به طور کامل از روی پوست جدا شده و شسته شوند.

ضد آفتاب بعد از بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس ضروری است تا از پوست در مقابل تابش آفتاب محافظت شود. این مسئله از جمله در 4 ساعت اول پس از تزریق بوتاکس بسیار مهم است و لازم است تا 4 تا 6 ساعت اول پس از تزریق بوتاکس، افراد از قرارگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری کنند. گرما و نیز آسیب ناشی از تابش نور آفتاب میتواند منجر به به افزایش فشار خون در محل تزریق بوتاکس شده و کبودی ناشی از تزریق بوتاکس را تشدید کند. در صورت امکان، توصیه میشود تا افراد 48 ساعت اول پس از تزریق بوتاکس، در فضای آزاد و زیر تابش آفتاب قرار نگیرند. در صورتی که این مسئله امکانپذیر نباشد، میتوان پس از 4 تا 6 ساعت پس از تزریق بوتاکس، از کرم های ضدآفتاب استفاده کرد تا از پوست در مقابل تابش نور آفتاب مراقبت کند. برای استفاده از کرم ضدآفتاب ، لازم است تا مانند مواد آرایشی و بهداشتی، حداقل 4 تا 6 ساعت صبر کرد تا فشار ناشی از مالش این کرم ها بر روی پوست منجر به ایجاد عوارض ناخواسته نگردد.

بهترین کرم بعد از بوتاکس

بهترین کرم برای بعد از بوتاکس را میتوان در 4 دسته جای داد:

  1. کرم هایی که برای پاک کردن محل تزریق بوتاکس مصرف میشوند. این کرم ها را میتوان 72 ساعت پس از تزریق بوتاکس شروع به مصرف کرد.
  2. کرم هایی که برای بهبود محل تزریق بوتاکس استفاده میشوند. این کرم ها میتوانند با بهبود وضعیت پوست، تحریک پذیری و حساسیت آن را کم کرده و منجر به بهبود سریعتر جای بوتاکس شوند.
  3. کرم های مرطوب کننده پوست نیز یکی از انواع کرم هایی هستند که پس از بوتاکس میتوان استفاده نمود. این کرم ها برای کاهش احساس خشکی پوست پس از تزریق بوتاکس کاربرد دارند.
  4. کرم های آرایشی و بهداشتی که برای کاهش آثار عوارضی همچون کبودی و قرمزی محل تزریق بوتاکس و پس از 24 ساعت استفاده میشوند.
  5. استفاده از هر نوع کرمی بر روی پوست منوط به نظر پزشک متخصص شماست. بنابراین بهترین کرم بعد از بوتاکس بر اساس نیاز افراد و با نظر تخصصی پزشک مشخص میشود.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

براق شدن پیشانی بعد از بوتاکس

گاهی ممکن است پس از تزریق بوتاکس پیشانی شاهد براق شدن بیش از حد پیشانی باشیم. برای براق شدن پیشانی بعد از بوتاکس میتوان دو عامل اصلی را نام برد. عامل اول، تزریق بیش از حد بوتاکس است. زمانی که مقدار بوتاکس تزریق شده نسبت به حجم بافت بیش از اندازه مورد نیاز باشد، میتواند منجر به ایجاد صاف شدگی بیش از حد در پوست پیشانی شود. در این حالت، براق شدن پیشانی ایجاد میگردد که ناشی از خطای پزشک است و از عوارض بوتاکس نیست. عامل دوم، تکرار تزریق بوتاکس زودتر از موعد مقرر است. تزریق بوتاکس تاثیر موقتی دارد و لازم است تا هر سه تا چهار ماه یکبار تکرار شود. در صورتی که تکرار تزریق بوتاکس در بازه های زمانی کوتاهتری انجام گیرد میتواند منجر به ایجاد ظاهری براق در پیشانی گردد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حداد [ 1402-06-04 ]
برای کم شدن درد بعد از بوتاکس صورت چکار کنیم من اصلا نمیتونم دست بزنم به پیشونیم

پرهامی [ 1402-06-04 ]
آقای دکتر من بعد از هر بار که بوتاکس میزنم سرم درد میگیره و احساس کشش تو ناحیه شقیقه رو دارم دلیلش چیه؟

باکی [ 1402-06-04 ]
آقای دکتر من میخاستم نوبت بوتاکس بزنم چکار باید بکنم ؟

وکیلی [ 1402-06-04 ]
آقای دکتر لطف می کنید بهترین برند بوناکس رو معرفی کنید

گلاله تهرانی [ 1402-06-04 ]
سلام برای خط اخم چند واحد بوتاکس نیازه من فقط خط اخم دارم

یوسفی [ 1402-06-04 ]
آقای دکتر اگه من بخام برای بالا بردن ابرو و چشمهام تزریق بیشتری انجام بدم افتادگی داره یا نه ؟

فاطیما [ 1402-06-04 ]
من که خدار روشکر اهل آرایش نیستم هر وقت هم بوتاکس کردم راحت بود ممنونم از آقای دکتر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تیکسل چیست و چه کاربردی دارد؟تیکسل چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه تیکسل یک دستگاه توسعه یافته و نوآورانه‌ی فرکشنال برای زیبایی و جوانسازی پوست است که با فناوری جدید، ثبت اختراع جهانی کمپانی نووکسل در آلمان ساخته شده است. این دستگاه جوانسازی پوست از فناوری نوینی برخوردار است که ترمومکانیکال ابلیشن نام دارد و یک شیوه نوآورانه است. ... ادامه مطلب

لیزر موهای زائد بدن و صورت آقایانلیزر موهای زائد بدن و صورت آقایان

در سال‌ های اخیر با پیشرفت علم و روی کار آمدن دستگاه‌ های پیشرفته لیزر موهای زائد مردان مورد توجه بسیاری از اشخاص واقع شده است. به کمک این روش مردان میتوانند برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوند. ... ادامه مطلب

تشخیص موی چرب و خشکتشخیص موی چرب و خشک

موها بر حسب ساختمانی که دارند به چند گروه از جمله موی چرب و موی خشک تقسیم می شوند. معمولاً هر کدام از این جنس موها درگیر یک نوع بیماری مویی می شوند که در نهایت به حالتهای متعددی مثل خشکی، چربی، موخوره، ریزش، شکنندگی، وزی دچار می شوند. در این بخش به مراقبت های هر دو نوع مو پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین