منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / اقدامات پس از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

اقدامات پس از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

مسلماً داشتن چهره‌ای شاداب و بدون هیچگونه چین و چروک و خط در نواحی مختلف صورت، از جمله خواسته‌های همه‌ی افراد در طول زندگی آنها می‌باشد. برای رفع چین و چروک‌های صورت از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود که یکی از این روش‌ها، تزریق بوتاکس به چین و چروک‌های صورت است. بوتاکس پیشانی و دور چشم یکی از روش‌های قدیمی و پرطرفدار جوانسازی صورت است که برای رفع خطوط پوستی در نواحی پیشانی و دور چشم استفاده می شود و به کاهش چین های این نواحی کمک می کند.

بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum است. در مقادیر غلظتی بالا، این سم می تواند نوعی فلج عضلانی موسوم به بوتولیسم ایجاد کند. مقادیر کوچک، رقیق شده (ضعیف شده) مستقیماً به عضلات خاص تزریق می شود و باعث کنترل ریلکسیشن و انقباض عضلات می شود که به اصطلاح تزریق بوتاکس نام گرفت. بوتاکس از طریق مسدود کردن انقباض عضلانی، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و چین و چروک ها را رفع می کند. تزریق بوتاکس به راحتی توسط یک پزشک آموزش دیده انجام می‌شود؛ اما این مراقبت‌ های بعد از بوتاکس هستند که اثر و ماندگاری آن را تضمین می‌کند.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

بوتاکس پیشانی و دور چشم

تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم چگونه است؟

تزریق بوتاکس بسیار ساده و آسان است و تمام مراحل تزریق نهایتاً ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید. این مراحل به صورت زیر است:

  1. قبل از هر چیز یک جلسه مشاوره با پزشک انجام خواهد شد تا پزشک از خواسته‌های بیمار آگاه شده و هدف از تزریق بوتاکس و نتیجه نهایی را مشخص کنند. همچنین پزشک از سابقه بیماری‌های فرد و داروهای مصرفی مطلع خواهد شد.
  2. پس از انتخاب برند مناسب و میزان مورد نیاز از بوتاکس نوبت به تزریق می رسد.
  3. محل تزریق به خوبی ضد عفونی و تمیز خواهد شد و در صورت نیاز از بیحسی موضعی در محل تزریق استفاده می‌شود.
  4. تزریق با سرنگ توسط پزشک انجام می‌شود. زمان حدودی برای تزریق بوتاکس بین ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت است.
  5. در انتها پس از تزریق بوتاکس، پزشک تمامی نکات مراقبتی که فرد باید در ۲۴ ساعت آینده و بعد از آن رعایت کند را توضیح خواهد داد.

توصیه های مراقبتی قبل از تزریق بوتاکس

یک هفته قبل از تزریق بوتاکس باید از مصرف‌ دارو‌های رقیق‌کننده خون دوری کرد. همچنین یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، نباید روغن ماهی، ویتامین‌هایی مانند ویتامین E، چای سبز، دارچین، زنجبیل و شراب قرمز خورد. مسکن‌هایی مانند آسپرین و ایبوپروفن را قبل از درمان کنار بگذارید؛ زیرا این نوع دارو‌ها مانع از لخته شدن خون می‌شوند و احتمال بروز کبودی را افزایش می‌دهند.

حدود ۱۰ روز قبل از تزریق بوتاکس از الکل دوری کنید. الکل خون را رقیق کرده و احتمال بروز شرایط خطرساز را افزایش می‌دهد.

مصرف سیگار و قلیان سبب می‌شود تا روند بهبودی به شدت کاهش یابد. در نتیجه می‌توان شاهد بروز عوارض جانبی در حین درمان و بعد از آن بود. به همین دلیل توصیه می‌شود کاندید‌های تزریق بوتاکس حداقل ۱ هفته قبل از تزریق بوتاکس مصرف دخانیات را کنار بگذارند.

از دیگر مواردی که حتماً باید قبل از تزریق بوتاکس به آن توجه داشت، خودداری از برنزه کردن پوست است؛ زیرا پوست‌هایی که دچار آفتاب سوختگی شده‌اند از حساسیت بالایی برخوردار بوده و تا حد امکان پزشک برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، از تزریق بوتاکس در این پوست‌ها خودداری می‌کند.

کسانی که به دنبال تزریق بوتاکس هستند حتماً باید قبل از اقدام به این کار سوابق بیماری خود را با پزشک مربوطه در میان بگذارند. با این کار می‌توان اقدامات لازم قبل و بعد از تزریق را انجام داد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن، سابقه تبخال ، بیماری‌های عصبی و … اشاره کرد.

مراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی

مراقبت‌های بعد از بوتاکس بسیار ساده هستند. در زیر به برخی از کار‌هایی که می‌توان بعد از تزریق بوتاکس انجام داد اشاره می‌کنیم:

  1. ریتم و شدت ضربان قلب خود را در محدوده طبیعی حفظ کنید تا شدت جریان خون بالا نرود. این اتفاق کبودی و التهاب پوست را تشدید خواهد کرد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود تا چند روز به سراغ فعالیت‌های سنگین نروید.
  2. بلافاصله پس از تزریق به مدت ۲۴ ساعت سر خود را بالا و مستقیم نگه دارید (دولا و خم نشوید).
  3. تزریق بوتاکس به صورت، گاهی ممکن است موجب ایجاد برجستگی‌های کوچکی در مناطق تزریق شود. در صورت مواجهه با این موارد می‌توانید روی این مناطق یخ بگذارید. به این ترتیب این برجستگی‌ها خود به خود و در عرض چند ساعت و با سرعت زیاد از بین ‌می‌روند.
  4. توصیه می‌شود بعد از بوتاکس از داروها و مواد رقیق‌کننده خون مانند چای سبز، ویتامین E و امگا ۳ استفاده نکنید؛ زیرا آن‌ها حاوی موادی هستند که باعث خونریزی و کبودی پوست می‌شوند.
  5. بهتر است تا یک یا دو روز از حمام، سونا، استخر دوری کنید.
  6. تا ۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس در صورت از ماساژ دادن یا ساییدن ناحیه مورد نظر خودداری کنید.

موارد منع تزریق بوتاکس

ماندگاری بوتاکس

به طور معمول بوتاکس می تواند تا ۳ الی ۴ ماه دوام داشته باشد. اگرچه عواملی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از عوامل مؤثر این است که حالات چهره شما چقدر قوی و فعال هستند. اگر حالات پر تحرک و قوی را در صورت‌ ایجاد کنید، احتمال ایجاد خطوط عمیق تر، چین و چروک در صورت شما بیشتر خواهد بود. این می تواند بر سرعت تحلیل رفتن بوتاکس شما تأثیر بگذارد.نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، مقدار بوتاکس تزریق شده است؛ زیرا این عامل در طول عمر بوتاکس تأثیر خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر مقدار ماده‌ی تزریق شده‌ی بوتاکس کمتر باشد تا ۴ ماه بیشتر دوام نخواهد داشت.

هزینه تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

هزینه تزریق بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به اینکه در چه منطقه و چه کلینیکی اقدام به تزریق کنید، هزینه ها کمی متغیر خواهد بود. همچنین میزان تزریق ماه بوتاکس و برند آن نیز در قیمت آن تأثیرگذار است.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

معایب بوتاکس پیشانی

مهمترین عوارض بوتاکس مربوط به ۳ چیز است، تزریق بیش از اندازه، تزریق نابجا و انتشار دارو به نقاط اطراف که مورد نظر و قابل پیشبینی‌ نیستند. در نتیجه ممکن است عضلات یا بیش از اندازه ضعیف شوند یا عضلات اطراف از کار بیفتند. گاهی اوقات نیز ممکن است عدم تقارن در دو طرف صورت به دلیل تزریق نامساوی و یا تفاوت در جذب به وجود آید مثلاً ابرو در یک طرف بالاتر از طرف مقابل باشد. باید در نظر داشت که تمامی این عوارض موقتی بوده و پس از 2 تا 3 ماه خوب میشود. برخی عوارض جانبی مانند ورم، قرمزی، کبودی و حساسیت دیده می‌شود که این علائم بسیار خفیف هستند و بعد از 48 ساعت از بین می روند. بوتاکس دور چشم مانند بوتاکس دیگر نواحی صورت عوارض مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  1. افتادگی پلک بالا یا پایین
  2. ایجاد درد و قرمزی در ناحیه تزریق
  3. اختلال در بینایی
  4. افتادگی و سنگین شدن پلک ها
  5. خونریزی در محل تزریق
  6. کبودی پس از تزریق بوتاکس
  7. اشکی شدن چشم ها
  8. بیحسی هر دو چشم

استفاده از پلاکت ، فاکتورهای رشد و سلول‌های موجود در محلولی که از نمونه خون شما تهیه می‌شود؛ تزریق پی آر پی نام دارند که انجام این روشها می‌تواند با نتایج درخشانی در ترمیم و بهبود پوست و مو همراه باشد. شما می‌تواند برای تزریق پی آر اف و پی آر اف در اصفهان توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری، متخصص پوست با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟آیا بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

بلفاروپلاستی غیر جراحی بدون هیچ گونه برش اقدام به از بین بردن و برداشتن پوست اضافی یا پلک ها می کند. ... ادامه مطلب

آیا هایفوی صورت واقعا تاثیر دارد؟آیا هایفوی صورت واقعا تاثیر دارد؟

در گذشته لیفت پوست فقط به واسطه جراحی قابل انجام بود؛ ولی امروزه روشی به نام هایفوی صورت، بدون نیاز به جراحی و تحمل عوارض آن، با نتایجی بسیار چشمگیر و مطلوب به لیفت پوست صورت می‌پردازد ... ادامه مطلب

بهترین برندهای فیلر کدامند؟بهترین برندهای فیلر کدامند؟

تزریق ژل یا فیلر برای افزایش حجم وبرجسته سازی برخی نقاط، همچنین به منظور پرکردن چین وچروک ها و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین نتایج تزریق فیلر علاوه برتکنیک و تجربه پزشک، همچنین استفاده از محصولات معتبر، به سلیقه و زیبایی شناسی پزشک هم بستگی دارد ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین