منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و چربی / برای رفع خط خنده تزریق ژل مناسب است یا بوتاکس؟

برای رفع خط خنده تزریق ژل مناسب است یا بوتاکس؟

یکی از خطوطی که بر روی ظاهر افراد بسیار تأثیر گذار است، خط خنده است. پس از گذر زمان و با افزایش سن در کنار نواحی بینی و دهان خطوطی عمیق ظاهر می‌شود که به آنها خط لبخند گفته می‌شود. این خطوط باعث جدا شدن سطح گونه‌ها و لب‌ها می‌شود و باعث ظاهری پیرتر برای افراد می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

به همین دلیل بسیاری خواهان برطرف کردن و محو کردن خطوط خنده هستند. خط خنده محدودیت سنی خاصی ندارد و تمامی افرادی که از ظاهر آن ناراضی باشند می‌توانند نسبت به رفع آن اقدام کنند. تزریق ژل خط خنده یکی از بهترین و کم عوارض ترین روش‌های درمان خط خنده است. تزریق بوتاکس نمی‌تواند خط خنده را به طور کامل از بین ببرد و تنها می‌تواند چین و چروک‌های فعال را کاهش دهد که توسط فعالیت‌های عضلانی ایجاد می‌شود.

تزریق ژل خط خنده یکی از بهترین و کم عوارض ترین روش‌های درمان خط خنده است. تزریق ژل باعث پر شدن چروک‌ ها می‌شود و در نتیجه سطح پوست را هموار می‌ سازد. یکی از پرطرفدار ترین انواع ژل ها، ژل هیالورونیک اسید است. این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد و باعث آبرسانی و سفتی پوست می‌شود. از آنجایی که این ماده به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود احتمال واکنش‌های آلرژیک را به حداقل می‌رساند.

مزایای تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل خط لبخند دارای مزایایی است که عبارتند از:

تزریق ژل خط خنده چگونه انجام می شود؟

ابتدا پزشک متخصص ناحیه مورد نظر را با محلول های ضدعفونی تمیز و سپس از بی حسی های موضعی برای احساس بهتر فرد استفاده می کند. همچنین اکثر ژل ها در ترکیبات خود دارای مواد بی حسی می باشد تا فرد در هنگام تزریق دردی احساس نکند. در مرحله تزریق پزشک با استفاده از سرنگ های مخصوص، ژل را بر زیر پوست قسمت مشخص شده تزریق می کند که این کار حدود نیم ساعت طول می کشد.

بیشتر بدانید: بوتاکس خط خنده و ژل خط خنده برای چه کسانی مناسب هستند؟

مراقبت های قبل از ژل خط خنده

درست است که نحوه عملکرد متخصص و نوع ژل مورد استفاده بر موفقیت تزریق ژل، تأثیر می گذارد؛ اما شما نیز باید نکاتی را قبل و بعد از تزریق رعایت کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود:

  1. اگر عادت به استفاده از مشروبات الکلی و دخانیات دارید، چند روز قبل از تزریق، این عادت را ترک کنید.
  2. در صورتی که از داروهای رقیق کننده و منعقد کننده خون و ویتامین E استفاده می کنید، دو هفته قبل از تزریق، مصرف را کنار بگذارید.
  3. روزی که قرار است تزریق فیلر خط خنده را انجام دهید، به هیچ عنوان آرایش نکنید.
رفع خط خنده

مراقبت های بعد از ژل خط خنده

  1. برای جلوگیری از ایجاد تورم و کبودی بهتر است از کمپرس سرد حداقل به مدت 24 ساعت استفاده کنید.
  2. تا یک هفته پس از تزریق ژل از فعالیت های ورزشی سنگین اجتناب کنید.
  3. از حضور در فضاهای گرم مانند سونا، حمام طولانی مدت به ویژه با آب داغ و استخر حداقل تا 14 الی 20 روز پس از تزریق ژل خط خنده اجتناب کنید.
  4. بهتر است تا چند روز پس از تزریق ژل خط خنده از کرم های آرایشی و سنگین روی پوست استفاده نکنید.
  5. از ماساژ و یا استفاده از کمپرس گرم در ناحیه ی تزریق ژل خنده جدا پرهیز کنید.
  6. از مصرف داروهای رقیق کننده خون تا 72 ساعت پس از تزریق اجتناب کنید.
  7. ناحیه ی تزریق را مرتباً لمس نکنید .

کاندیدای نامناسب تزریق ژل خط خنده

  1. سابقه در تبخال زدن
  2. افراد بارادار و شیرده
  3. کلوئید در پوست و ضعف سیستم ایمنی
  4. بیماری های انعقاد خون و مصرف داروهای آن
  5. مصرف داروهای مسکن چون آسپرین و دیکلوفناک و انجام عمل های زیبایی چون لیزر و میکرودرمی حین تزریق ژل نباید استفاده شود.

مدت زمان ماندگاری ژل خط خنده

ماندگاری ژل ها با توجه به نوع پوست، عمق چین و چروک و خطوط صورت برای هر فردی متغیر خواهد بود؛ ولی به طور کلی می توان ماندگاری ژل خط خنده را بین 6 ماه تا 18 ماه دانست. در صورتی که فرد مایل به تزریق مجدد ژل خط خنده باشد می تواند بعد از گذشت این مدت زمان و از بین رفتن اثر ژل، دوباره اقدام به تزریق آن کند.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض تزریق ژل خط خنده

  1. ورم، التهاب و کبودی پوست در محل تزریق، مسئله ای کاملاً طبیعی است. در واقع یک عارضه موقتی است که بعد از چند روز رفع می شود.
  2. متأسفانه در حال حاضر ژل های تقلبی در بازار وجود دارد که برخی از کلینیک ها از آن استفاده می کنند. این مواد باعث آسیب های پوستی و حتی عوارض خطرناک تر خواهند شد.
  3. برای تزریق ژل در هر قسمت از صورت، باید دوز مشخصی استفاده شود. در صورتی که دوز زیاد به خط خنده تزریق گردد، قابلیت تولید کلاژن سلول های پوستی، آسیب دیده و پوست این قسمت خشک و پوسته پوسته خواهد شد.
  4. استریل نبودن تجهیزات و محیط کار و عدم رعایت مراقبت های بعد از تزریق فیلر ، منجر به عفونت پوستی خواهد شد.

هزینه تزریق ژل خط خنده

هزینه تزریق ژل برای از بین بردن خط خنده، به عوامل گوناگونی بستگی دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به برند ژل مورد استفاده اشاره نمود. هر چه موادی که مورد استفاده قرار می گیرد مرغوب تر باشد، مطمئناً هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. فاکتور مهم بعدی عمق خطوط و چین و چروک های صورت است که هر چه عمیق تر باشد باید میزان ژل بیشتری تزریق گردد و در نتیجه هزینه نیز افزایش پیدا می کند. علاوه براین مسئله، عواملی دیگری همچون محل جغرافیایی، مهرات پزشک نیز در تعیین قیمت فیلر خط خنده بسیار مؤثر خواهد بود.

برای آشنایی با لیزر اندولیفت و آگاهی از کاربردهای آن، کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :خلیل شریفی [ 1402-07-08 ]
سلام خسته نباشی من ندانسته آمپول ای به صورتم تزریق کردم والان دو ماه صورتم باد می‌کنه میرم دکتر وهیج تعبیری یابهبودی نمیشه داخل پوست سفت شده که کار کنم آقای دکتر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا پی آر پی صورت را چاق میکند؟آیا پی آر پی صورت را چاق میکند؟

تزریق پی آر پی باعث می شود که بدن، کلاژن بیشتری در محل تزریق تولید کند که این میزان کلاژن بیشتر باعث می شود که حجم از دست رفته صورت جبران شود ... ادامه مطلب

ژل آبرسان صورت چیست؟ژل آبرسان صورت چیست؟

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که توسط بدن تولید می شود که به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌ کند. به این شکل، چروک های ظریف نیز گسترش پیدا نخواهند کر ... ادامه مطلب

دلایل ایجاد زائده های گوشتی (منگوله های گوشتی) و درمان آندلایل ایجاد زائده های گوشتی (منگوله های گوشتی) و درمان آن

منگوله‌ی پوستی یک ضایعه‌ی کوچک، نرم و‌ به رنگ پوست است که معمولا دارای یک ساختار ساقه‌ای‌شکل بوده و از پوست آویزان است. این ضایعات میزان بروز بالایی در جامعه داشته و حدود ۵۰ درصد افراد آن را در طول زندگی خود بروز می‌دهند، همچنین بروز آن در زن و مرد نیز یکسان است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین