منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع جوش و جای جوش / درمان آکنه روزاسه مقاوم به درمان با لیزر

درمان آکنه روزاسه مقاوم به درمان با لیزر

روزاسه یک شرایط مزمن اما قابل کنترل و درمان است که بخش مرکزی صورت را تحت تأثیر قرار داده که باعث قرمز شدن و برافروختگی و رگ‌های خونی قابل مشاهده در صورت می‌شود و همچنین ممکن است برجستگی‌های کوچک پر از چرک ایجاد کند. از آنجا که علت روزاسه به طور دقیق مشخص نیست درمانی برای روزاسه وجود ندارد؛ اما می‌توان علائم و نشانه‌ها را با درمان موضعی و تغییر سبک زندگی تا حدی زیادی کنترل کرد. درمان روزاسه با لیزر یا نور می‌تواند رگ‌های خونی قابل‌رؤیت را کاهش داده یا از بین ببرد.گرمای ناشی از لیزر به رگ‌هایی که گشاد شده و قابل‌رؤیت هستند آسیب می‌رساند و باعث کوچک شدن آنها می‌شود تا دیگر قابل ‌مشاهده نباشند. این فرایند با حداقل آسیب به ناحیه‌ی اطراف رگ‌ها اتفاق می‌افتد. این فناوری همچنین با القای یک فرایند طبیعی در سیستم ایمنی به کاهش التهاب کمک می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای لیزر روزاسه

نحوه لیزر روزاسه

در صورتی که فرآیند درمان با درد زیادی همراه باشد پزشک حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از شروع درمان استفاده از پماد بی حس کننده را توصیه می‌کند. پزشک از تنظیمات دستگاه برای برنامه دادن به آن استفاده می‌کنند و روند درمان را شروع خواهد کرد. طول موج لیزر با توجه به بیماری خاص شما، نوع پوست و سایر فاکتورهای فردی تنظیم خواهد شد. دستگاه را روی پوست بیمار قرار می‌‌دهد تا انرژی لیزر به آن ناحیه ارسال گردد. معمولاً دستگاه می‌‌تواند یک تا ۳ سانتیمتر از پوست را هدف قرار دهد. زمان لازم برای درمان با توجه به سایز قسمتی که باید درمان شود و نوع دستگاه مورد استفاده متفاوت است؛ اما به طور متوسط شما به ۱۵ تا ۳۰ دقیقه درمان نیاز خواهید داشت.

آمادگی جهت درمان با لیزر

  1. از برنزه کردن پوست خود اجتناب کنید.
  2. از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید و حتماً از کرم ضد آفتاب با حفاظتی بالا استفاده نمایید. هنگام خارج شدن از منزل از کلاه و لباس آستین بلند استفاده نمایید.
  3. حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از شروع درمان از کرم بی حس کننده استفاده کنید.
  4. از مصرف دارو و مکملی که باعث افزایش کبودی می‌شود خودداری کنید و در صورتی که از داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین ای، جینکو بیلوبا و جینسینگ، مکمل روغن ماهی یا داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین یا وارفارین استفاده می‌کنید به پزشک خود اطلاع دهید.
درمان روزاسه با لیزر

مراقبت‌های پس از درمان با لیزر

تعداد جلسات لیزر روزاسه

هنگامی که لیزر برای درمان عروق خونی قابل‌مشاهده استفاده می‌شود، اکثر بیماران پس از ۱ تا ۳ جلسه درمان شاهد کاهش ۵۰ تا ۷۵ درصدی رگ‌های خونی قابل‌مشاهده هستند. در برخی افراد قرمزی پوست و رگ‌های خونی کاملاً از بین می‌رود. بین جلسات معمولاً بین ۳ تا ۴ هفته فاصله وجود دارد. اگر پوست شما در اثر ابتلا به روزاسه ضخیم شده است، یک متخصص می‌تواند نتایج بسیار خوبی را با جراحی و درمان روزاسه با لیزر به شما بدهد. بیمارانی که زودتر برای درمان پوست ضخیم خود اقدام می‌کنند، نتایج بسیار بهتری را مشاهده می‌کنند.

اینستاگرام دکتر واعظ

نتیجه ی درمان روزاسه با لیزر

نتایج درمان روزاسه با لیزر بین ۳ تا ۵ سال باقی می‌ماند. رگ‌های خونی درمان‌نشده دوباره ظاهر نمی‌شوند؛ اما عروق جدید می‌توانند شکل بگیرند. پوست ضخیم بعد از درمان با لیزر امکان بازگشت دارد. برای جلوگیری از این امر و کمک به حفظ نتایج، متخصص پوست می‌تواند دارو تجویز کند. همچنین ممکن است در آینده به پیگیری درمان روزاسه با لیزر نیاز داشته باشید.

عوارض لیزر روزاسه

برای آگاهی از کاربردها و مزایای اندولیفت ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :کمالی [ 1402-08-07 ]
با سلام خدمت آقای دکتر من پوستم چرب و با روزاسه خفیف روی بینی و گونه هام رو درگیر کرده بعد از فروکش کردن قرمزی و برافروختگی روبه سیاهی و کبودی میره چ روش درمانی مناسبه برام ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برای جوانسازی پوست اندولیفت بهتر عمل میکند یا هایفوتراپی؟برای جوانسازی پوست اندولیفت بهتر عمل میکند یا هایفوتراپی؟

در حال حاضر روش درمانی و زیبایی که بدون عمل جراحی و غیرتهاجمی فقط با ارسال امواج اولتراسوند و گرم کردن لایه SMAS روی لیفت صورت تأثیر می‌گذارد، هایفوتراپی است. روش‌هایی که می‌توانند لایه SMAS را تحت تأثیر قرار دهند مانند لیفت با نخ یا عمل جراحی، روش‌های تهاجمی هستند که با عوارض جانبی زیادی همراه است. ... ادامه مطلب

اگزمای ناحیه پوشک در کودکان چیست و چگونه درمان میشود؟اگزمای ناحیه پوشک در کودکان چیست و چگونه درمان میشود؟

از مشکلاتی که در صورت حساسیت به پوشک و یا دیر تعویض کردن آن برای کودک ایجاد می شود اگزما ناشی از بستن پوشک است. این مشکل یک‌ نوع‌ درماتیت‌ تماسی‌ است که‌ در آن‌ پوست‌ در ناحیه‌ ای که پوشک‌ بسته می شود دچار تحریک‌ می‌شود ... ادامه مطلب

کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی چگونه برطرف می شود؟کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی چگونه برطرف می شود؟

مزوتراپی تکنیکی است که در طی آن، با استفاده از تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، هورمونها و سایر مواد مغذی، سلولهای پوست تحریک شده و در نهایت کشیدگی پوست و ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین