منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع جوش و جای جوش / هفت نکته برای حداکثر اثر درمان ضد آکنه ( جوش صورت )

هفت نکته برای حداکثر اثر درمان ضد آکنه ( جوش صورت )

در صورت داشتن جوش یا آکنه در صورت و بدن خود، با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید میزان جوش‌ها و عوارض آنها را به حداقل رسانید و آثار درمان‌های جوش یا آکنه را به حداکثر رسانید. در ادامه با ما باشید تا از این نکات آگاه شوید.

1- جوش‌های خود را فشار ندهید.این کار باعث تشدید آکنه و گسترش التهاب می‌گردد. فشار دادن جوش‌ها به ندرت لازم است ولی اگر لازم باشد که جوش‌های سر سفید و سر سیاه فشرده شوند باید این کار توسط متخصص پوست انجام شود.

2- صورت خود را روزی دو بار با آب ولرم و پاک کننده ملایم به آرامی بشویید. جوش صورت به دلیل بهداشت کم و نامناسب نیست.در واقع شستشوی شدید باعث تحریک پوست و تشدید آکنه می‌شود.

3- هنگام خرید مواد آرایشی پوست و مو دقت کنید که کومدون زا نباشد و لفظ non comedogenic روی آن حک شده باشد. این لفظ یعنی که ضد آفتاب یا ماده آرایشی کاربردی باعث انسداد سوراخ‌ها و نتیجتاً تشدید آکنه نمی‌شود.

4- موی چرب یا لوازم ورزشی در تماس با پوست می‌تواند باعث تحریک پوست و تشدید آکنه شود. پس اگر موی شما چرب است هر روز آن را شستشو دهید و از تماس آن با پوست جلوگیری کنید. دقت کنید موادی به موهای خود می‌مالید چرب نباشد. پوشیدن لباس نخی زیر لباس‌های ورزشی از تماس با پوست جلوگیری می‌کند.

بهترین درمان آکنه ، دکتر علیرضا واعظ شوشتری

5- اجازه دهید اثرات داروها با گذر زمان ظاهر شود.از پزشک خود راجع به شروع اثر داروها و زمان حداکثر اثر دارو بپرسید. به طور معمول 8-6 هفته طول می‌کشد تا اثر داروها شروع شود. پس تا این زمان داروها را منظم مصرف کنید.

6- داروها را دقیقا طبق نظر پزشکتان مصرف کنید. مصرف بیش از حد داروها نه تنها باعث بهبود سریعتر نمی‌شود بلکه گاهی آکنه را بدتر می‌کند.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

7- از آفتاب دوری کنید. بر خلاف نظر عامه مردم آفتاب گرفتن (tanning) و تابش معمول آفتاب آکنه را بدتر می‌کند. به علاوه بعضی از داروهای آکنه، پوست را به تابش آفتاب و اشعه ماورای بنفش حساس می‌کند و می‌تواند موجب آفتاب سوختگی شود. پس مهم است که از وسایل محافظت از آفتاب (کلاه، ضد آفتاب و...) استفاده کنید. دقت کنید ضد آفتاب شما حتما باید فاقد چربی باشد.

در این مقاله سعی شده که به تمام سوالات شما پاسخ داده شود. اگر سوالی در ذهن شما بوده که بعد از خواندن این مقاله هنوز پاسخ داده نشده است، لطفا آن را در قسمت پایین بنویسید. پاسخ سوال شما به ایمیل شما ارسال میشود و پرسش و پاسخ شما بدون ذکر نام شما به مقاله اضافه خواهد شد.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رویا نیکزاد [ 1400-06-12 ]
من ۴سال است صورتم بخار داره بعض ازپزشکان میگن جو انی دانه است وبعض میگن اکنه می باشد

ناهید یاراحمدی [ 1400-05-10 ]
۴۳ سالمه مدتی هست صورتم زیاد آکنه میزنه و صورت و موهام چربه چه دارو یا کرمی استقاده کنم؟؟ دخترم ۲۷ سالشه چند وقته چنتا لکه سفید اندازه بند انگشت روی گونش افتاده دلیلش چیه و چطوری میشه از بین برد؟؟؟ لطفا بگید ممنون میشم

فریبا [ 1400-04-03 ]
ایا درمان جای جوش هس باماسک خونگی

فاطمه مهریزی [ 1400-03-23 ]
درمان جوش صورتم بعد از عمل جراحی بینی

یونس خاوران [ 1400-03-07 ]
سلام وقتتون بخیر من صورتم زیاد جوش میزنه وجای جوش دارم

زهرا [ 1400-02-24 ]
سلام من ۱۷سالمه و ۳یا۴ساله جوش میزنم چن بارم دکتر رفتم باز فایده نداشته الان مشاورپوست و مو بهم گفته ک مرطوب کننده حاوی عصاره پرتغال وزنجبیل و آنتی آکنه ام ان دی استفاده کنم آیا این دو محصول تاثیرگذار هستن؟

ملیکا مروی [ 1400-02-01 ]
سلام خسته نباشین من خیلی صورتم جوش داره چکار کنم که زود خوب بشن بدم امده از صورتم

فهمیده [ 1399-12-19 ]
سلام دخترم16سالشه به شدت جوش میزنه پشت کمرش وصورتش دکترم زیاد بردن کپسول داکسی سایکلین خیلی استفاده کرده یکی دو ماه کم میشه باز دوباره شروع میشه جوشاشم بزرگ وبعد گود میشه جای جوش ولک میفت تورو خدا کمکم کنید بگید چیکار کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق چربی می‌ تواند علاوه بر برطرف کردن خطوط ناشی از پیری، خطوط اطراف چشم‌ ها، صورتی پرتر و جوان‌ تر و نمای بهتر و پوست صاف‌ تری را ایجاد کند. این روش با توجه به اینکه از سلول‌ های چربی بدن خود شخص استفاده می کند، دارای عوارض بسیار کمتری می‌ باشد. ... ادامه مطلب

درباره مراقبتهای روزانه انواع پوست بیشتر بدانیددرباره مراقبتهای روزانه انواع پوست بیشتر بدانید

پوست، بزرگ‌ترین و حساس‌ترین اندام حیاتی بدن است که هر مشکلی درونی را نمایان خواهد کرد. با ماشینی شدن دنیای روزمره و آلودگی هوا این پوست است که بیشترین ضرر را از این آلودگی خواهد دید. مراقبت از سلامت پوست در هوای آلوده باید یکی از اهداف شما در روتین پوست باشد. ... ادامه مطلب

آیا جراحی پلک فوقانی و تحتانی را می توان همزمان انجام داد؟آیا جراحی پلک فوقانی و تحتانی را می توان همزمان انجام داد؟

بلفاروپلاستی که بیشتر به عنوان جراحی زیبایی پلک نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی زیبایی است. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین