منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تیرگی لک و کک مک / لیزر هلیوس 3 چه تاثیری روی لک های پوستی ملاسما دارد؟

لیزر هلیوس 3 چه تاثیری روی لک های پوستی ملاسما دارد؟

لیزر هلیوس 3 یکی از کاربردی ترین و موثرترین روشهای درمان لک پوستی ملاسما است که بدون نیاز به طی دوران نقاهت و اثار درمان روی پوست انجام می شود. ملاسما یا لکه‌هایی با طیف رنگی خاکستری قهوه‌ای بر روی صورت يکي از مشکلات رایج پوستی است. اگر این عارضه درمان نشود، لکه های ملاسما بیشتر و گسترده تر و تیره تر می شوند و باعث مشکلات زیادی در روند درمان نیز می شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

دستگاه لیزر کیوسوئیچ هلیوس3 یکی از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه لیزر در زمینه جوانسازی و درمان ملاسما می باشد. این دستگاه با دارا بودن چندین هندپیس با کارایی های متفاوت و منحصر به فرد نوعی رویکرد درمانی مؤثر در بهبود ملاسما محسوب می‌شود. دستگاه لیزر کیوسوئیچ هلیوس 3 (Helios III) ساخت کمپانی لیزر اپتک (LaserOptek) کره جنوبی، به عنوان اولین دستگاه کیوسوئیچ فرکشنال دنیا توانسته است نظر متخصصین و کارشناسان برتر حیطه پوست، مو و زیبایی را به خود جلب کند.

این دستگاه با تکنولوژی های منحصر بفرد خود به طرز مؤثری طیف وسیعی از موارد درمانی را امکان پذیر می نماید. دستگاه هلیوس 3 از چهار طول موج Nd:YAG 1064 و KTP 532 و Dye 650 و Dye 585 نانومتر استفاده میکند و امروزه به عنوان یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر کیوسوئیچ موجود در بازار است که نتایج درمانی فوق العاده ای را به همراه دارد. یکی از نکات بارز درباره دستگاه هلیوس3 ، پایداری و دوام دستگاه هم از لحاظ نتایج درمانی و هم از لحاظ کارکرد آن است که منجر به اخذ تأییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده امریکا (FDA) گردیده است و امروزه به عنوان دستگاهی قابل اطمینان در دسترس پزشکان قرار دارد.

مزایای لیزر هلیوس 3

ازجمله نوآوری های هلیوس 3 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تکنولوژی RTP (Real Twin Pulse):

با استفاده از این تکنولوژی که به پالس دو قلو هم معروف است، به جای استفاده از یک پالس دو پالس با انرژی برابر و فاصله زمانی یکسان به سطح بافت تابیده می شود. در این حالت در مجموع دو پالس انرژی بیشتری را در مقایسه با یک پالس به بافت داده، با این تفاوت که از شدت آسیب گرمایی کاسته و امکان عمق نفوذ بیشتر به لایه درمیس افزایش پیدا کرده است. در این حالت ریسک آسیب به بافت را به حداقل رسانده و نتیجه درمان مطلوب تری را ممکن می سازد.

درمان لک با لیزر هلیوس

تکنولوژی Uniform Beam Profile:

با استفاده از یک لنز جبران کننده حرارتی در دستگاه هلیوس 3 از ایجاد تجمع حرارتی و اتلاف انرژی جلوگیری شده و انرژی به صورت کاملاً یکنواخت در ناحیه تلاقی با بافت اعمال می شود. در نتیجه می توان با خیال راحت و سرعت بالا به نتیجه درمانی مطلوب دست یافت.

تکنولوژی فرکشنال DOE (Diffraction Optical Element):

با استفاده از تکنولوژی انحصاری فرکشنال کیوسوئیچ دستگاه هلیوس 3 در دو طول موج Nd:YAG 1064 و KTP 532 نانومتر، انرژی هر پالس لیزر به صورت فرکشنال در 81 نقطه با انرژی و عمق نفوذ یکسان به بافت اعمال می شود. در نتیجه امکان عمق نفوذ انرژی در لایه درمیس افزایش یافته بدون اینکه عوارض همچون جراحت، سوختگی و PIH در لایه اپیدرم ایجاد شود.

طراحی چهار هندپیس منحصر بفرد:

دستگاه هلیوس 3 با طراحی چهار هندپیس مختلف، کاملترین طیف درمان را در میان دستگاه های کیوسوئیچ برای متخصصین زیبایی به ارمغان آورده است. این دستگاه به هندپیس های Fractional 1064 و Fractional 532 و Zoom و Collimator مجهز است که هر یک به صورت جداگانه می توانند تأثیر بسزایی در درمان مراجعین داشته باشند.

نحوه درمان ملاسما با لیزر هلیوس 3

نحوه درمان ملاسما با لیزر هلیوس 3 به این ترتیب است که ناحیه تحت درمان ضدعفونی می‌شود. بسته به وضعیت، پزشک پارامتر‌های درمانی را تنظیم می‌کند. ممکن است در حین لیزر درمانی کمی، درد و سوزش را در ناحیه تحت درمان احساس کنید. پزشک، پالس‌های نوری را به پوست و ناحیه‌ی تاتو شده می‌تاباند. این پالس‌ها توسط رنگ دانه‌های تاتو جذب شده و به ذرات کوچکتر تقسیم می‌شود. در نهایت ذرات کوچک شده‌ی جوهر توسط ماده‌ی لنفاوی از بدن دفع می‌گردد.

مراقبت قبل از درمان ملاسما با لیزر هلیوس 3

مراقبت بعد از درمان ملاسما با لیزر هلیوس 3

تعداد و فواصل جلسات لیزر هلیوس 3

تعداد جلسات درمانی در این نوع لیزر بسته به نوع ضایعه و محل آن متفاوت می باشد. به طور کلی طی 6 جلسه و هر دو هفته یک بار انجام می گردد.

روشهای درمانی مکمل لیزر هلیوس3

بی حسی در درمان ملاسما با لیزر هلیوس

طول درمان و دوران نقاهت لیزر هلیوس3

پس از انجام این روش پوست ممکن است تا نیم ساعت قرمز باشد و پس از آن اغلب اثری روی پوست باقی نمی ماند و به راحتی فرد تحت درمان می تواند به محل کار یا هر جای دیگر مراجعه نماید.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

موارد منع استفاده از لیزر هلیوس 3

عوارض لیزر هلیوس3

بروز لک های قهوه ای و قرمز بعد از درمان طبیعی است که بعد از مدتی پوسته پوسته شده و از بین می روند. این مورد به خودی خود درمان می شود؛ اما در مواردی که نادر است سبب زخم و عفونت می شود که باید به پزشک مراجعه کنند.

هزینه لیزر هلیوس3

عواملی که بر هزینه لیزر درمانی پوست، تأثیر دارند:

  1. مساحتی که باید تحت درمان قرار بگیرد.
  2. تعداد دفعات جلساتی که نیاز دارید.
  3. دستمزد پزشک

برای کسب آگاهی درباره لک ملاسما و نحوه درمان آن، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فتاحی [ 1402-09-09 ]
سلام من حدود 4 جلسه رفتم این لیزر رو برای لک جوش هام انجام دادم ولی جای یکی دو تا لک هام با رعایتی ک کردم تیره شده، دلیلش چیه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روش لیفت گونه بدون جراحیبهترین روش لیفت گونه بدون جراحی

لیفت گونه یک روش متداول برای از بین بردن چین و چروک و جوا‌نسازی صورت است که به دو روش با جراحی و بدون جراحی امکان پذیر است ... ادامه مطلب

پاکسازی و لایه برداری پوست با لیزر کربنپاکسازی و لایه برداری پوست با لیزر کربن

لیزر کربن یا پیلینگ نرم، نوعی روش پاکسازی پوست است که کاملاً بدون درد بوده، تقریباً بلافاصله اثر می‌کند. این روش درمانی به‌ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند یا از جوش سر سیاه، منافذ باز پوست، آکنه و کدورت پوست شکایت دارند، مفید واقع می‌شود ... ادامه مطلب

لیزر موهای زائد بدن و صورت آقایانلیزر موهای زائد بدن و صورت آقایان

در سال‌ های اخیر با پیشرفت علم و روی کار آمدن دستگاه‌ های پیشرفته لیزر موهای زائد مردان مورد توجه بسیاری از اشخاص واقع شده است. به کمک این روش مردان میتوانند برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین