منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع جوش و جای جوش / درمان جوش صورت با لیزر

درمان جوش صورت با لیزر

بیماری آکنه شایعترین بیماری پوستی دوره جوانی است که بدلیل مشکلات ظاهری که برای فرد ایجاد می‌کند، باعث مشکلات روحی و اجتماعی فرد می‌شود. بنابراین تمامی افراد مبتلا، به دنبال درمانی برای آکنه هستند تا هر چه زودتر از این بیماری خلاصی پیدا کنند. در بررسی‌هایی که در علل موثر در شدت آکنه انجام شده، مشاهده شده است که بیشتر بیماران مبتلا به آکنه در فصل تابستان بهبود می‌یابند.

ولی متاسفانه این بهبود بعد از فصل تابستان ادامه پیدا نمی‌کند. علت بهبود آکنه در تابستان افزایش نور فرابنفش (ultra violet) است بنابراین این فکر به ذهن می‌رسد که اگر ما از این اشعه، یا اشعه‌های مشابه استفاده کنیم، می‌توانیم به بهبود آکنه دست بیابیم. بنابراین در چند سال گذشته، شاهد افزایش علاقه در استفاده از نور و لیزر برای درمان آکنه بوده‌ایم.

لیزر یا نور با دو مکانیسم اصلی به درمان آکنه کمک می‌کنند

1- با نابود کردن میکرو ارگانیسم عامل آکنه ( acnes Propionibacterium )
2- با نابود کردن غده‌های چربی مولد آکنه ( pilosebaceous )

مکانیسم نابودی P. acne به این صورت است که این باکتری در طول رشد و نمو خود مواد شیمیایی به نام پورفیرین (porphyrins) تولید می‌کند. این ماده همان ماده‌ایست که باعث التهاب ضایعات آکنه می‌شود. این ماده دو طیف نوری یعنی 415 نانومتر(طیف آبی) و 630 نانومتر (طیف قرمز) را جذب می‌کند. تحریک این ماده توسط طیف خاص نور، باعث ایجاد اکسیژن رادیکال درون باکتری خواهد شد. بنابراین باکتری به طور انتخابی تخریب می‌شود و از بین رفتن باکتری باعث بهبود علائم بالینی آکنه می‌گردد.

منابع نوری و لیزرهای متفاوت در درمان آکنه

1- منبع نوری آبی و قرمز
2- لیزر نور سبز
3- لیزر نور زرد
4- لیزر IPL
5- امواج رادیویی (RF)

منبع نوری آبی و قرمز

این دستگاه‌ها از طیف نوری 420-405 نانومتر استفاده می‌کنند. مقالات مختلف موفقیت 63-40 درصد را برای این دستگاه‌ها ذکر کرده‌اند. معمولاً لازم است که بیمار دو بار در هفته به مدت 6-4 هفته به درمان بپردازد تا نتایج ظاهر شوند.

بهترین درمان جوش صورت با لیزر

لیزر نور سبز

لیزرهای نور سبز با طول موج 532 نانومتر در چندین مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند که بعد از یک ماه ضایعات آکنه حدود 36 درصد و میزان ترشح سبوم حدود 28 درصد کاهش یافته است.

منبع نور زرد

این منبع معمولاً به نام لیزر PDL با طول موج 585 - 595 نانومتر می‌باشد. 41 بیمار پس از دو جلسه درمان با لیزر PDL حدود 50 درصد کاهش در شدت آکنه داشتند.

لیزر IPL

منبع نوری IPL با استفاده از نور و گرم، باعث نابودی P. acnes می‌شود. این تکنولوژی که به فن آوری LHE معروف است روش نوینی در درمان آکنه محسوب می‌شود. در یک بررسی که بر روی 20 نفر انجام شد حدود 85 درصد بیماران، بهبود بیش از 50 درصد ضایعات آکنه را پس از 4 هفته لیزر IPL ذکر کردند.

در بررسی دیگری که بیماران 5 جلسه لیزر به فاصله 2 هفته داشتند، بهبود حدود 70 درصد را در ضایعات التهابی و غیرالتهابی جوش صورت گزارش کرده‌اند. از طرف دیگر لیزر IPL در درمان قرمزی بعد از درمان جوش نیز بسیار موثر است. برای از بین بردن قرمزی بعد از آکنه شاید یک جلسه IPL نیز کافی باشد.

نابود کردن غده‌های چربی

تعدادی از سیستم‌های لیزری جدید برای از بین بردن غدد چربی به کار می‌روند. این لیزرها اغلب از طول موج‌های نزدیک به مادون قرمزاستفاده می‌کنند .

دستگاه‌های رادیو فرکوئنسی

دستگاه‌های رادیو فرکوئنسی تک قطبی (monopolar RF ) با ارسال امواج رادیویی در درمان جوش موثر هستند. در بررسی‌های انجام شده با این دستگاه، پاسخ نسبتاً خوبی داشته است فقط لازم است برای بیماران از بیحسی موضعی استفاده شود زیرا درمان با این دستگاه می‌تواند باعث ناراحتی بیمار شود.آدرس اینستاگرام

به طور خلاصه لیزرها و تکنولوژی‌های نوری، نقش بسیار مهمی در درمان جوش صورت دارند. این نقش زمانی کاربرد بیشتری دارد که بیمار برای درمان جوش عجله دارد یا جوش‌ها مقاوم به درمان دارویی هستند.

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم و رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به این منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :یوسف عبدللهی [ 1400-09-01 ]
سلام من صورتم جای جوش به صورت فرو رفتگی عمیق هستش ایا با لیزر می شود این فرو رفتگی ها را از بین برد

حسین پیشداد [ 1400-07-02 ]
سلام خسته نباشید خواستم لیز صورت کنم جای جوش و لک صورت و قیمتش چقدر هست

سونیا [ 1400-06-23 ]
سلام آقای دکتر ، من جوش های صورتم خیلییییی زیاده صورتم یا کلا جای جوشه قرمز و زخم و کبودیه یا جوش های چرکی بزرگ حتی رو گونه هام جوش ها رو هم رو هم دراومدن و دوتایی شدن واقعا حالم بده از صورتم حالم بهم میخوره میشه کمکم کنید ممنونم

معین [ 1400-05-29 ]
سلام من خیلی بدم میاد از جوش های صورتم هر چقدر هم رفتم دکتر و عطاری نرفتن که نرفتن تازه جای جوش هم رو صورتم هست با لیزر یعنی کلا صورتم پاک پاک میشه؟ هزینش چقدره ؟

فهیمه جعفرزاده [ 1400-03-04 ]
جوش صورت داشتم بارکوتان درمان شد الان جاهاش یه خورده هست میخواستم ببینم لیزرجواب میده یانه

همایون نظری [ 1399-11-29 ]
لیزر جوز صورت

علی نخودیان اصفهانی [ 1399-11-13 ]
سلام دکتر من از حدود دوسال پیش یعنی حدود سن ۱۵ صورتم شروع کرد به جوش زدن بعد رفتم دکتر ولی بین. درمان فاصله انداختم با این حالا یکم صورتم بهتره شده ولی چندتا جوش دارم و همین طور قرمزی روی جای جوش و جای جوش ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

#geootrwonick[UDUDYYJJDDIY] [ 1391-07-27 ]
very good!

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان فرو رفتگی گیجگاه با تزریق فیلر شقیقهدرمان فرو رفتگی گیجگاه با تزریق فیلر شقیقه

تزریق فیلر شقیقه یکی از اقدامات جوانسازی و زیبایی است که چند سالی است با استقبال فراوانی روبه رو شده و متقاضیان زیادی برای این عمل به کلینیک های پوست و زیبایی مراجعه می‌نمایند ... ادامه مطلب

آنچه باید قبل از جراحی زیبایی پلک بدانیدآنچه باید قبل از جراحی زیبایی پلک بدانید

جراحی زیبایی پلك عملی است كه در جریان آن چربی ، پوست و عضله اضافی پلك های بالا و پایین برداشته می‌شود. این عمل افتادگی پوست و پف آلودگی پلك بالا كه می تواند حالت خستگی و پیری به چهره شما بدهد را بر طرف سازد ... ادامه مطلب

راهکارهای شگفت انگیز برای جوانسازی پوست دستراهکارهای شگفت انگیز برای جوانسازی پوست دست

بهترین روش جوانسازی دست‌ها درمانی است که عوارض و نشانه‌های افزایش سن را از بین ببرد. بسته به اینکه چه مشکلی در دستان شما ایجاد شده است و کدام عارضه بیشتر خود را نشان می‌دهد، باید یک روش مناسب را انتخاب کرد.روش‌های مختلفی برای درمان مشکلات مختلف پوست دست وجود دارد که در ادامه معرفی می‌شوند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین