منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پلک / آیا جراحی پلک فوقانی و تحتانی را می توان همزمان انجام داد؟

آیا جراحی پلک فوقانی و تحتانی را می توان همزمان انجام داد؟

چشم ها به دلیل خاصیتی که دارند از منظر زیبایی شناسی جزء مهم ترین اجزای صورت به حساب می آیند. علاوه بر این، علائم و نشانه های ضعف و پیری از چشم های فرد بیش از سایر اعضا بدن نمایان می شود. با افزایش سن، پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. عدم خاصیت ارتجاعی به علاوه کشش مداوم ناشی از جاذبه باعث می شود پوست اضافی روی پلک های بالا و پایین جمع شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

پوست اضافی در پلک پایین باعث ایجاد چین و چروک و برآمدگی می شود. در پلک های بالایی، یک چین اضافی از پوست می تواند روی مژه ها آویزان شود و مانع دید شود. بلفاروپلاستی که بیشتر به عنوان جراحی زیبایی پلک نیز شناخته می‌شود، یک عمل جراحی زیبایی است که هدف آن کاهش شلی پوست یا پوست اضافی پلک‌ها یا از بین بردن چربی زیر چشم (کیسه‌های چشم) است.

کاربرد جراحی زیبایی پلک

آیا جراحی پلک فوقانی و تحتانی را می توان همزمان انجام داد؟

در صورت آن که پلک فوقانی و تحتانی هر دو با افتادگی، پف و یا چین و چروک همراه باشند می توان به صورت همزمان برای زیبای پلک و چشم اقدام به جراحی پلک بالا و پایین نمود.

نحوه جراحی بلفاروپلاستی پلک فوقانی

در خصوص نحوه انجام جراحی باید اشاره کنیم که ممکن است تحت بیهوشی عمومی یا بیحسی موضعی انجام داده شود که انتخاب نوع آن بستگی به نظر جراح دارد که برحسب شرایط بیمار یکی از آن رو را انتخاب می نماید. بعد از بیهوشی، برشی برروی پشت پلک بالایی ایجاد می شود که از این طریق بتوان چربی و پوست اضافه پشت پلک را حذف کرد. توجه داشته باشید که این برش به گونه ای ایجاد می شود که بعد از دوران بهبودی و رفع زخم ها در پشت پلک بالایی کاملاً مخفی می شود.

جراحی پلک فوقانی و تحتانی

نحوه جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی

عمل جراحی بلفاروپلاستی ابتدا با بیهوشی یا بیحسی موضوعی شروع می‌شود. بیهوشی برای این جراحی الزامی نیست و عمل با بیحسی موضعی نیز صورت می‌گیرد، با ‌این ‌حال اگر بیمار تمایل داشته باشد، از بیهوشی نیز استفاده می‌شود. در مرحله بعد، جراح، طوری که قابل‌مشاهده نباشد، زیر مژه‌های پایین را برش می‌دهد، سپس چربی‌، پوست‌ و بافت‌های اضافه را برمی‌دارد و گاهی اوقات برای یک‌دست کردن زیر چشم، مقداری چربی به آن تزریق می‌کند.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی پلک

متقاضیان بلفاروپلاستی جهت جلوگیری از ایجاد عوارض احتمالی طی عمل مؤظفند در صورت مصرف هر گونه داروی خاص ، حساسیت دارویی و نیز ابتلا به بیماری های خاص، حتما پزشک معالج خود را در جریان بگذارند.
به توصیه جراحی پلک، افراد باید از مصرف ژلوفن، بروفن، آسپرین و به طور کلی هر نوع داروی رقیق کننده خون از 2 هفته قبل از عمل ، امتناع نمایند؛ زیرا این قبیل داروها می توانند منجر به تشدید ریسک بروز خونریزی حین جراحی گردند.
قبل از عمل پلک، بیمار باید از لحاظ وضعیت سیستمیک و سلامت بدن، مورد معاینه و بررسی قرار گیرد، لذا آزمایشات لازم در این راستا برای وی تجویز می گردد که ملزم به انجام آنها قبل از عمل خواهد بود.

اقدامات بعد از جراحی زیبایی پلک

جراحی پلک فوقانی برای چه کسانی مناسب است؟

  1. افتادگی پلک فوقانی
  2. پوست اضافی در پلک های فوقانی

جراحی پلک تحتانی برای چه کسانی مناسب است؟

وجود پف پلک، ناشی از کیسه های چربی زیر چشم می باشد که از طریق جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی می توان آن را درمان کرد؛ ولی انجام جراحی به بعضی از افراد که دارای شرایط زیر می باشند توصیه می شود:

موارد منع انجام جراحی زیبایی پلک

برخی از شرایط پزشکی که جراحی پلک را خطرناک تر می کند، از جمله:

عوارض جراحی زیبایی پلک

عوارضی که به صورت احتمالی و به ندرت ایجاد می شود عبارت اند از:

اینستاگرام دکتر واعظ

هزینه جراحی زیبایی پلک

نمی توان قیمتی واحدی از عمل جراحی بلفاروپلاستی قرار داد، لذا صرفاٌ به ذکر فاکتورهای مهم در برآورد هزینه ها اکتفا می کنیم:

  1. دستمزد جراح که به میزان تخصص، تجربه، تبحر و شهرت وی بستگی دارد.
  2. هزینه های داروی بیهوشی
  3. مکان محل جراحی از لحاظ خصوصی یا دولتی بودن
  4. میزان گستردگی جراحی

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شریفی [ 1402-06-02 ]
من زیر چشمم خیلی ورم داشت و پشت پلکم از اینکه انجام دادم حیلی راضیم

شکیب فر [ 1402-06-02 ]
یکی از آشناهای ما پیش آقای دکتر جراحی پلک رو انجام دادن فوقا لعاده بود به طور کل چهرش عوض شد

حسین [ 1402-06-02 ]
مادر من پف چشم دارند و قرص های قلب مصرف می کنند این جراحی براشون ضرری نداره ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قرص فیناستراید برای چیست؟ بهترین زمان مصرف قرص فیناسترایدقرص فیناستراید برای چیست؟ بهترین زمان مصرف قرص فیناستراید

قرص فیناستراید جهت درمان بزرگی پروستات مردان و ریزش مو به کار می رود.مصرف این دارو برای آقایان همراه با عوارض است که برای پیشگیری از این عوارض باید داروی فیناستراید را به میزان لازم و تحت تجویز پزشک مصرف کنند و از استفاده بیش از حد و دائم آن بپرهیزند. ... ادامه مطلب

نکات مربوط به لیزر موهای زائدنکات مربوط به لیزر موهای زائد

اگر برای اصلاح موهای زائد و ناخوشایند خود، از تراشیدن مو، استفاده که محصولات موبر، اپیلاسیون و غیره راضی نیستید ، لیزر موهای زائد گزینه ای است که قابل تأمل می‌باشد. لیزر موهای زائد یکی از روشهای ریشه کنی موهای ناخواسته بدن است که نور متمرکز لیزر را به فولیکول‌های مو می‌تاباند ... ادامه مطلب

کاربردهای درمانی رادیوسرجریکاربردهای درمانی رادیوسرجری

رادیو سرجری ضایعات پوست یکی از روش‌هایی است که پزشکان در بسیاری از موارد برای رفع عواملی که بر روی پوست مزاحمت ایجاد می‌کنند توصیه می‌کنند.کاربردهای این دستگاه در جراحی زیبایی پوست متنوع است از جمله برداشتن خال‌های سطحی و برجسته پوستی، کک‌ومک، تگ‌های پوستی و زگیل. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین