منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / بهترین روش غیر جراحی درمان افتادگی پلک

بهترین روش غیر جراحی درمان افتادگی پلک

یکی از اولین نواحی که با بالارفتن سن دچار کهولت می‌شود، پوست اطراف چشم است. از شایع ترین مشکلات ناشی از افزایش سن برای پوست اطراف چشم، افتادگی پلک است که ظاهری مسن، خسته و کسل به فرد می‌دهد. این در حالی است که از تاثیر چشم‌ها و نفوذی که بر مخاطب دارند نمی‌توان غافل شد. تا کنون روشهای گوناگونی برای رفع افتادگی پلک ابداع شده است که به دو بخش عمده جراحی پلک و غیر جراحی تقسیم می‌شوند. در ادامه به توضیحاتی در ارتباط با روشهای درمانی افتادگی پلک خواهیم پرداخت.

روش جراحی افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، قدمتی بیش از روشهای غیر جراحی درمان افتادگی پلک دارد. بلفاروپلاستی (جراحی پلک) به صورت سرپایی در کلینیک یا مطب، تحت بی حسی موضعی، با هوشیاری کامل شما ولی بدون حس درد و ناراحتی صورت می‌گیرد. در جراحی پلک پزشک با برش پوست و خارج کردن چربی‌های زیر پوست و پوست‌های اضافه پلک، و پس از آن متصل کردن دو لبه پوست به وسیله بخیه‌های بسیار ریز و ظریف، افتادگی پلک شما را برطرف می‌نماید.

اگر برش‌های لازم در عمل بلفاروپلاستی به وسیله تیغ جراحی انجام شود ولی خونگیری با لیزر انجام پذیرد، هم کنترل خون ریزی در حین عمل مناسب خواهد بود و هم به دلیل انقباضاتی که لیزر ایجاد می‌کند، بافت پلکتان سفت تر شده و به نوعی لیفت روی پلک صورت می‌گیرد که این امر به دوام جراحی بلفاروپلاستی کمک زیادی خواهد کرد.

از عوارض گذرای جراحی پلک می‌توان به کبودی، تورم و درد ناشی از عمل اشاره کرد که حدوداً پس از 7 الی 10 روز از بین خواهد رفت. به لحاظ بینایی هم پس از بلفاروپلاستی، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد ولی احتیاطاً بهتر است 2 الی 3 روز پس از جراحی پلک به تلوزیون خیره نشوید.

درمان افتادگی پلک در اصفهان

روش غیر جراحی افتادگی پلک یا پلکسر (پلاسما تراپی)

در این روش با استفاده از لیزر پلکسر ، چین و چروک‌ها و پوست‌های اضافه پلک برطرف می‌شوند. در این شیوه درمانی، پلاسما به عنوان چهارمین شکل ماده (پس از جامد، مایع و گاز) استفاده می‌شود که می‌تواند آثار بسیار خوبی برای درمان افتادگی پلک داشته باشد. در پلاسما تراپی یا پلاسما جت، با حرارت شدید که به گاز داده می‌شود، الکترون‌ها آزاد شده و یون‌ها باقی می‌مانند.

برای تحمل درد اندکی که در حین پلاسما تراپی ایجاد می‌شود، استفاده از کرم‌های بی حسی موضعی کفایت می‌کند. جلسات پلاسما جت برای اثر بخشی بیشتر نیاز به تکرار دارند که البته بسته به میزان افتادگی پلک و چروک‌های ایجاد شده متغیر است ولی به طور معمول نهایتاً 3 جلسه با فواصل زمانی یک ماهه، تکرار پلکسر برای درمان افتادگی پلک مناسب است.

آدرس اینستاگرام

این روش برای کسانی که به هر دلیل امکان انجام جراحی ندارند ولی می‌خواهند از روشهای جوانسازی اطراف چشم و لیفت پلک استفاده کنند، می‌تواند مناسب باشد. البته پلاسما تراپی در افتادگی‌های شدید پلک یا برخی افتادگی‌های مادرزادی پلک، ممکن است تاثیر جراحی بلفاروپلاستی را نداشته باشد.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهره آخوندی [ 1400-10-06 ]
سلام پدرم افتادگی پلک داشت دوبارعمل کرد چندبارآمپول دیس پونت۵۰۰تزریق کرده ولی تاثیری نداره چه کارکنه

رباب [ 1400-08-12 ]
ممنونم از توضیح کاملتون استفاده بردم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
واریس چیست و چگونه درمان می شود؟واریس چیست و چگونه درمان می شود؟

به افرادی که وریدهای واریسی دارند و دچار عارضه جدی نیستند، میتوان با اقدامات ساده‌ای کمک کرد، ازجمله این روشها لیزر واریس و اسکلروتراپی میباشد که در ادامه بدان میپردازیم ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی پوستکاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی پوست

دستگاه لیزر کیوسوئیچ یک دستگاه مخصوص است و باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا بتواند لک‌های قهوه‌ای پوستی که دارای عمق زیاد، کک و مک، خالکوبی یا تاتوی ابرو یا بدن و لکه های خورشیدی که بر اثر آفتاب به وجود آمده را از بین ببرد ... ادامه مطلب

اقدامات پس از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشماقدامات پس از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

بوتاکس از طریق مسدود کردن انقباض عضلانی، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و چین و چروک ها را رفع می کند. تزریق بوتاکس به راحتی توسط یک پزشک آموزش دیده انجام می‌ شود؛ اما این مراقبت‌ های بعد از بوتاکس هستند که اثر و ماندگاری آن را تضمین می‌ کند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین