منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع جوش و جای جوش / درمان اسکار آکنه با لیزر

درمان اسکار آکنه با لیزر

جوش صورت یا آکنه شایعترین بیماری پوستی جوانان است. این بیماری اغلب همراه با بلوغ شروع می‌شود و معمولاً در حدود سن 25 سالگی بهبود می‌یابد. جوش صورت خود به خود مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند ولی تغییرات ظاهری که در صورت بیمار بوجود مي‌آورد، اغلب باعث مشکلات روحی و اجتماعی او می‌شود.

از طرف دیگر در 95% افراد مبتلا به جوش صورت، پس از بهبود بیماری جای آکنه در صورت باقی می‌ماند که اصطلاحاً به آن اسکار يا جوشگاه آكنه گفته می‌شود.

ایجاد اسکار ناشی از آکنه به 3 عامل بستگی دارد که این عوامل عبارتند از:

1- شدت جوش صورت

هرچه جوش صورت فرد شدیدتر باشد احتمال ایجاد جوشگاه بیشتراست. جوش‌هايی كه به صورت برجسته و کیستی هستند تقریباً در100% موارد، اسکار به جا می‌گذارند.

2- استعداد خانوادگی

بعضي افراد از نظر خانوادگی مستعد اسکار آکنه هستند بدين معني كه در سایر افراد خانواده هم پس از ایجاد زخم یا ضایعه پوستی، جای آن باقی می‌ماند. اين بيماران بيشتر در خطر ايجاد اسكار در اثر جوش‌هاي صورت هستند.

3- مدت ابتلا به آکنه قبل از شروع درمان

هرچه فرد مبتلا به جوش صورت، درمان بیماری خود را دیرتر شروع کند احتمال ابتلا به اسکار آکنه در او بیشتر است. در صورتی که فرد بیش از 3 سال اقدام به درمان آکنه نکند، این احتمال به شدت افزایش می‌یابد. این مسئله لزوم درمان سریع جوش صورت را گوشزد می‌کند.

اصولاً اسکارهای آکنه به دو دسته فرورفته و برجسته تقسیم می‌شوند. برای درمان اسکارهای ناشی از جوش صورت از روشهای مختلفی استفاده مي‌شود.

روشهای مختلف درمان اسکار آکنه

از جمله آنها می‌توان به لایه برداری (Peeling)، میکرودرم ابریژن (Microdermabrasion) ، تزریق ژل، تزريق چربي و جراحي اشاره کرد.

بهترین درمان اسکار آکنه با لیزر در اصفهان

کاربرد لیزرها در درمان اسکار آکنه

یکی از بهترین درمان‌های اسکار آکنه که به دلیل دقت عمل زیاد اثرات بسیار خوبی دارد ليزر است. لیزرهای کاربردی برای درمان اسکار آکنه به سه دسته تقسیم می‌شوند:
دسته اول شامل لیزر دی اکسید کربن و لیزر اربيوم هستند. این لیزرها اغلب برای درمان ضایعات فرو رفته ناشی از آکنه به کار می‌روند. اين ليزرها با برداشت بسیار ظریف لایه‌های سطحی پوست با دقت میکرون باعث تحریک قسمتهای تحتانی پوست برای تولید کلاژن و در نتيجه درمان اسكار جوش‌ها مي‌شوند. قبل از انجام این لیزرها از کرم‌های بی حسی استفاده می‌شود که باعث می‌گردد عمل لیزر کاملاً بدون درد انجام شود. محل انجام لیزر معمولاً تا چند روز قرمز است که با انجام مراقبت‌هاي توصيه شده توسط پزشك بهبود می‌یابد. به طور متوسط 3 جلسه ليزر به فاصلة يك ماه براي بهبود اسكار آكنه با این روش لازم است.

دسته دوم لیزرهای کاربردی در درمان اسکار آکنه، لیزرهای غیر تخریبی هستند. این لیزرها با حفظ لایه های فوقانی پوست موجب اعمال تغییراتی در لایه‌های تحتانی پوست می شوند.این لیزرها معمولاً برای درمان اسکارهای برجسته و قرمزي ناشی از آکنه به کار می روند و نیاز به بی حسی قبل از عمل ندارند. در اين روش کبودی ناشی از عمل لیزر بعد از 7 تا 10 روز کاملاً از بین می‌رود. به طور متوسط 3 جلسه لیزر به فاصله یک ماه برای بهبود اسکارهاي برجسته آکنه لازم است .

دسته سوم از لیزرهای کاربردی در درمان اسکار آکنه نسل جدید لیزرها هستند که به نام لیزرهای فرکشنال ( Fractional ) شناخته می‌شوند. این لیزرها که چند سالی است که به بازار وارد شده اند با این روش عمل می‌کنند که بخش کوچکی از پوست را تخریب می‌کنند ولی قسمت بیشتر آن را سالم می‌گذارند. این مساله باعث می‌شود که قسمت سالم پوست سریعاً به ترمیم بخش تخریب شده آن بپردازد. با این تکنولوژی عوارض ناشی از لیزرهای تخریبی کاهش می‌یابد و بیمار سریع تر به سر کار بر می‌گردد ولی در عوض تعداد جلسات بیشتری برای رسیدن به اثرات درمانی لازم است. به هر حال افراد مبتلا به اسکار ناشی از جوش صورت با مشاوره با پزشک می‌توانند بهترین و کم عارضه ترین روش درمانی را انتخاب نمایند.

اینستاگرام دکتر واعظ

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرشاد قیامی [ 1400-06-09 ]
جای جوش اسکار

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای درمان خطوط کنار لب و بینیروشهای درمان خطوط کنار لب و بینی

خطوط کنار دهان و بینی زمانی ایجاد می‌ شود که پوست، کلاژن خود را از دست می‌ دهد. کلاژن فیبرهایی است که باعث محکم و انعطاف‌ پذیر بودن پوست می‌ شود.روش‌ های درمانی متفاوتی برای این موضوع وجود دارد که در ادامه، روش‌ های مناسب را معرفی می‌ کنیم. ... ادامه مطلب

مزونیدلینگ چیست و چه نقشی در جوانسازی پوست دارد؟مزونیدلینگ چیست و چه نقشی در جوانسازی پوست دارد؟

مزونیدلینگ ترکیبی از روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که یک متد بسیار خوب برای جوانسازی و سفت شدن پوست، رفع چروک های ظریف، بستن منافذ پوست، روشن شدن و شفافیت پوست و رفع اسکار آکنه می باشد. مزونیدلینگ در اصفهان توسط دکتر واعظ شوشتری با نتایج بسیار درخشان قابل انجام است ... ادامه مطلب

در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف فرکشنال؟در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف فرکشنال؟

هایفوتراپی و آر اف فرکشنال هر دو از موثرترین شیوه‌های درمانی غیرجراحی و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست هستند که با گرم کردن پوست موجب بازسازی کلاژن در لایه‌های عمیق پوست می‌شوند. اگرچه هر دو روش باعث کاهش چین و چروک پوست صورت خواهند شد اما در بکارگیری آنها از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌شود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین