منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ روشی موثر برای درمان اسکار آکنه و اسکار ناشی از زخم است که در آن یک لایه سطحی از پوست برداشته می‌شود. همچنین در این لایه برداری سطحی، لایه مرده پوست نیز از بین می‌رود که این امر باعث شفاف تر شدن و روشن شدن پوست می‌شود. زیرا این دستگاه میکروکانال و حفره‌های متعددی را در پوست ایجاد می‌کند و از این حفره‌ها ترشحات خون، سرم و پلاسما خارج می‌شوند، خروج این ترشحات جوانسازی پوست را درپی دارد.

در میکرونیدلینگ، دستگاه از طریق سوزن‌های بسیار ریز میکروکانال‌هایی را در قسمت اپیدرم و درم پوست ایجاد می‌کند؛ در اثر این آسیب کنترل شده، القای کلاژن و الیاف کلاژن و الیاف الاستین و تحریک سلولی را مشاهده خواهیم کرد. این تحریک سلولی رشته‌های فیبروبلاست که از ترکیبات اصلی کلاژن پوست‌ هستند را می‌سازد، به دنبال پاسخ التهابی بدن، ترمیم ایجاد و پوستی بهتر از پوست اول تشکیل می‌شود.

در واقع میکرونیدلینگ مقدار کلاژن صورت و همچنین ضخامت پوست صورت را افزایش داده و موجب شادابی آن می شود و برای مدت طولانی تری صورت نرم و درخشنده ای خواهید داشت.

کاربرد میکرونیدلینگ

بیشترین کاربرد میکرونیدلینگ برای درمان منافذ باز صورت و همچنین ترمیم جای جوش و اسکار زخم است.

میکرونیدلینگ در اصفهان

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

با توجه به استفاده از کرم‌های بی حسی بر روی نقاط مختلف پوست، دردی حس نخواهد شد. قابل ذکر است که بعد از اتمام درمان احتمالاً، پوست همان نقطه، به رنگ صورتی در خواهد آمد و یا در بدترین حالت نقطه‌های زخم مانند روی پوست ایجاد خواه شد که همه اینها پس از چند روز از بین می‌روند.

اقدامات قبل از میکرونیدلینگ

در روز انجام میکرونیدلینگ هیچ گونه آرایشی نداشته باشید و در صورت داشتن هرگونه ضایعه پوستی، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. (ممکن است نیاز به درمان ضایعه پیش از اقدام به میکرونیدلینگ باشد.)

مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ

- از گرفتن دوش آب گرم و رفتن به سونا در ۱-۲ روز اول بعد از درمان خودداری کنید.(چند ساعت بعد از درمان می‌توان ناحیه مربوطه را با آب به صورت خیلی ملایم شستشو داد.)
- کرم ترمیم کننده خود را روزانه ۲ بار و حداقل به مدت یک هفته استفاده نمایید.

- احساس سوزش در ناحیه درمان شده در چند ساعت اول شایع و طبیعی است. در این موارد استفاده از کمپرس یخ به بهبود این علائم کمک می‌کند. در صورت استفاده از کمپرس یخ، آنرا کاملا با یک گاز خشک یا حوله بپوشانید تا از نشت آب به داخل پوست در ناحیه درمان شده جلوگیری شود.
- بروز خونریزی نقطه ای و خفیف در روز انجام درمان در موضع طبیعی است. مقداری پنبه تمیز روی محل خونریزی قرار داده و فشار دهید.

- به صورت مرتب داروهای آنتی بیوتیک و کرم‌های تجویزی پزشک مصرف شود. از مصرف داروهای ضد التهاب جلوگیری شود . به علت احتمال بروز عوارض از مصرف هرگونه دارو و پماد بدون تجویز پزشک جدا خودداری شود. در 48 ساعت اولیه بعد از میکرونیدلینگ از انجام فعالیت‌های شدید بدنی (به دلیل عرق کردن) خودداری شود.

- درصورتی که جوش یا آکنه بعد از میکرونیدلینگ به وجود آمد، با استفاده از شستشو دهنده‌های مخصوص، صورت خود را قبل از خواب بشویید. در صورت نیاز می‌توانید با متخصص پوست خود مشورت نمایید.

- استفاده از کلاه و ضد آفتاب زمانی که بیرون از خانه و در معرض مستقیم نور خورشید هستید، ضروری می‌باشد .
به هیچ عنوان نگرانی در رابطه با عفونت بعد از میکرونیدلینگ نداشته باشید، زیرا احتمال بروز عفونت بسیار کم است و التهابات ایجاد شده به سرعت بهبود می‌یابند .

عوارض و خطرات میکرونیدلینگ

با توجه به این نکته که خطرات و عوارض میکرونیدلینگ در سطح حداقلی و بسیار کم است، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود، ریسک ایجاد خطرات و عوارض به حداقل ممکن خواهد رسید. عوارض میکرونیدلینگ معمولاً شامل خشک شدن و یا تشکیل فلس‌هایی بر روی پوست می‌باشد. عفونت از عوارض بسیار نادر بعد از میکرونیدلینگ می‌باشد.

از آنجا که کانال‌های ریز تشکیل شده در پوست بعد از گذشت چند دقیقه بسته می‌شوند و علاوه بر آن، این عمل در کلینیک و در شرایط عاری از عوامل عفونی انجام می‌شود، بنابراین خطر بروز عفونت بسیار کم خواهد بود. همچنین میکرونیدلینگ به صورت یک عمل غیر ساینده (نان ابلاتیو) پوست است، بنابراین خطر بروز عوارض رنگدانه‌ای یا تیره شدن رنگ پوست در آن بسیار کم است، اما به هر حال در موارد خیلی نادر ممکن است این عوارض هم مشاهده شود.

البته حتی در صورت بروز چنین عوارضی، حالت موقت داشته و بعد از یکی دو ماه خود به خود برطرف خواهد شد. شما می‌توانید در صورت لزوم با استفاده از یک آرایش مناسب، این عوارض را کاملاً مخفی نگه دارید. اگر شما قبلاً سابقه ابتلا به عارضه زخم سرد (Cold sore) را داشته‌اید، ممکن است علائم این عارضه در اثر عمل میکرونیدلینگ مجدداً در پوست شما پدیدار شود.

در صورت مشاهده چنین علائمی حتماً با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است قبل از انجام عمل میکرونیدلینگ برای جلوگیری از بروز مجدد علائم این عارضه، نیاز به تجویز داروهای ضد ویروسی مناسب توسط پزشک متخصص پوست باشد.

اینستاگرام دکتر واعظ

در صورت داشتن یکی از 4 مورد زیر ممکن است میکرونیدلینگ برای شما نامناسب باشد

1- در صورت ابتلا به پسوریازیس یا اگزما یا دیگر بیماری‌های پوستی
2- سابقه زخم‌های پوستی داشته یا زخم‌های باز داشته باشید
3- اخیرا پرتودرمانی شده باشید
4- در صورت بارداری

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :طباطبایی [ 1402-07-17 ]
جوانسازی با میکرونیدلینگ بسیار عالیه ولی من میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ هر دو رو انجام دادم و اثرش بیشتر شد

طباطبایی [ 1402-07-17 ]
جوانسازی با میکرونیدلینگ بسیار عالیه ولی من میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ هر دو رو انجام دادم و اثرش بیشتر شد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دلیل پوسته ریزی سر نوزاد چیست؟دلیل پوسته ریزی سر نوزاد چیست؟

اگزما (درماتیت آتوپیک) عارضه ای است که باعث قرمزی، خارش و التهاب پوست می شود.اگزما می تواند آلرژی های شدیدتری ایجاد کند، زیرا سیستم ایمنی را ضعیف می کند، می تواند تاول ایجاد کند و موانع پوستی را که از بیماری های پوستی محافظت می کند، می شکند. ... ادامه مطلب

دستگاه لیزر زئو با هندپیس ND-YAGدستگاه لیزر زئو با هندپیس ND-YAG

لیزر اندیاگ، در دسته لیزرهای جامد قرار می گیرد که از مواد نئودیمیوم ییتریوم آلمینیوم گارنت تشکیل شده است و به ان دیاگ معروف است. ... ادامه مطلب

تزریق چربی برای چه افرادی و در کدام نواحی مناسب است؟تزریق چربی برای چه افرادی و در کدام نواحی مناسب است؟

تزریق چربی بدن یکی از بهترین فیلرها (پرکننده‌ها) برای افزایش حجم و فرم دهی به اندام و صورت می‌باشد. با تزریق چربی (پیوند چربی) ، چربی از یک قسمت به قسمت دیگر بدن منتقل می‌شود تا در محل تزریق شاهد فرم بهتر و حجم بیشتری باشید ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین