منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / درمان عروق عنکبوتی زیر چشم

درمان عروق عنکبوتی زیر چشم

چشم‌ها و پوست اطراف آن تاثیر بسزایی بر جوانی و زیبایی چهره افراد دارند. یکی از معایب پوست اطراف چشم، که بدون شرط سن در هر فردی، چه زن باشد و چه مرد ممکن است دیده شود، گودی زیر چشم و وجود عروق آبی رنگ که خود، ایجاد تیرگی در این ناحیه می‌نماید است. این تیرگی و وجود عروق متعدد، می‌تواند به چهره حالتی خسته و کسل بدهد. خوشبختانه روشهای امتحان شده و خوبی برای رفع این مشکل ابداع گردیده که برای خلاص شدن از شر این رگ‌ها نتایج بسیار خوبی داشته‌اند. در این مقاله، به بررسی راه‌های درمان و رفع رگ‌های عنکبوتی زیر چشم می‌پردازیم.

.

دلیل بوجود آمدن رگ‌های عنکبوتی زیر چشم چیست؟

پوست زیر چشم بسیار نازک و ظریف است، و به همین دلیل زیر چشم جای مناسبی برای توسعه رگ‌های آبی، دایره‌های تیره و کیسه‌های زیر چشمی است. افرادی که پوست روشن‌تری دارند، بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به ایجاد رگ‌های عنکبوتی زیر چشم می‌باشند.

عوامل ژنتیکی، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب و پیری پوست نیز از عوامل تعیین کننده هستند. با گذشت زمان، پوست نازک‌تر شده و خاصیت کشسانی آن کمتر می‌شود که این پدیده، باعث پایدارتر شدن این رگ‌ها و دشواری در درمان آنها می‌شود. حال به معرفی لیزر به عنوان بهترین درمان رگ‌های زیر چشم خواهیم پرداخت.

درمان رگ‌های عنکبوتی زیر چشم با لیزر (لیزر درمانی)

لیزر به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تکنیک‌ها برای حذف این رگ‌ها، شناخته شده است. امروزه درمان لیزری دارای میزان بالایی از موفقیت است و به عنوان یک روش مناسب و غیر تهاجمی برای انجام این کار، محسوب می‌شود. نکته مهم در مورد درمان‌های لیزری آن است که این روش با تحریک جریان خون در ناحیه چشم مضاف بر رگ‌ها، عملاً دایره‌های تیره زیر چشم و قسمت‌های تیره را نیز مورد هدف قرار می‌دهد.

این درمان‌ها در جلسات 15 تا 30 دقیقه‌ای با استفاده از سیستم‌های لیزر ویژه‌ای، انجام می‌شود. اکثر دستگاه‌ها این رگ‌ها را با پالس‌های انرژی نور هدف قرار می‌دهند که باعث می‌شود خونِ در رگ‌ها لخته یا بسته شود. در ادامه رگ‌های خونی بازسازی شده، مجدداً به درون بدن جذب می‌شوند.

عوارض لیزر درمانی

در مورد عوارض احتمالی لیزر برای درمان رگ‌های عنکبوتی زیر چشم، می‌توان گفت این روش درمانی اگر توسط پزشک متخصص و مجرب، با مهارت بالا انجام شود، نسبتاً بسیار کم عارضه است و مشکلات پس از درمان، از جمله احساس سوزش، درد کم، یا احساس سوزن سوزن شدن هستند.

با این حال متذکر می‌شویم در صورتی که این درمان نزد افراد غیر متخصص انجام شود ممکن است عوارضی چون لخته شدن خون در محل را به دنبال داشته باشد. که این لخته خون می‌تواند عوارض جدی چشمی را ایجاد نماید. به همین علت، بسیاری از پزشکان از محافظ چشم برای محافظت از بیماران در هنگام انجام درمان استفاده می‌کنند. ژل خنک کننده نیز برای محافظت از پوست ظریف زیرچشم و احساس راحتی بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد. فراموش نشود درپی درمان رگ‌های عنکبوتی زیر چشم، ممکن است این رگ‌ها پس از مدت معینی مجدداً ظاهر شوند.

درمان عروق عنکبوتی زیر چشم

اشعه لیزرسطحی و نور (IPL)

این روش درمانی ممکن است به کاهش زمان بهبودی و آسیب کمتر پوست کمک کند. در این روش از اشعه ویژه‌ای استفاده می‌شود که بدون آسیب رساندن به لایه بالایی، به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کند. درمان IPL مشابه روش لیزر درمانی برای رگ‌های خونی عنکبوتی عمل می‌کند . با این حال ممکن است به چندین جلسه برای دست‌یابی به نتایج مطلوب نیاز باشد.

اینستاگرام دکتر واعظ

پیشگیری از ایجاد عروق زیر چشم

محافظت در برابر نور خورشید و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، کلاه و لایه های اضافی می‌تواند احتمال شکنندگی رگ‌ها را کاهش دهد. اجتناب از گرمای شدید و درجه حرارت بسیار بالا، قرار گرفتن در سونا یا هوای گرم نیز ممکن است رگ‌های خونی را منبسط کند و احتمال ظاهر شدن رگ‌های عنکبوتی را افزایش دهد.

تاثیر رژیم غذایی بر عروق زیر چشم

مواد غذایی حاوی کافئین، خوراکی‌های تند و الکل، می تواند باعث ایجاد قرمزی و مشاهده این رگ‌های خونی در برخی افراد شود.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل یا فیلر در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زندی [ 1402-07-01 ]
سلام خسته نباشید من زیر چشم چپم یک رگ سبز رنگه که بعضی مواقع کمتر دیده میشه ولی بعضی مواقع هم متورم میشه روی صورتم هم رگ های عنکبوتی وجود داره که وقتی پوست صورتم کشیده میشود دیده میشه.چه روشی بهتره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دلیل پوسته ریزی سر نوزاد چیست؟دلیل پوسته ریزی سر نوزاد چیست؟

اگزما (درماتیت آتوپیک) عارضه ای است که باعث قرمزی، خارش و التهاب پوست می شود.اگزما می تواند آلرژی های شدیدتری ایجاد کند، زیرا سیستم ایمنی را ضعیف می کند، می تواند تاول ایجاد کند و موانع پوستی را که از بیماری های پوستی محافظت می کند، می شکند. ... ادامه مطلب

درمان فرورفتگی های گونهدرمان فرورفتگی های گونه

با درمان فرورفتگی گونه‌ ها، صورت، هارمونیک‌ تر، جوانتر و زیبا تر شده و فرد احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌ کند. رویکرد پزشکان برای افزایش حجم گونه و درمان فرورفتگی آن شامل روش‌ های مختلفی است که در ادامه معرفی می‌ شود. ... ادامه مطلب

پوست به چه دلایلی دچار خارش میشود؟پوست به چه دلایلی دچار خارش میشود؟

خارش پوست که به آن پروریت (Pruritis) نیز می گویند ، یک حس آزاردهنده و ناخوشایند است که فرد را به خاراندن پوست واردار می کند. علل احتمالی خارش پوست عبارتند از بیماری های داخلی و پوستی بیمار. در مواردی که خارش علت خاصی ندارد باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین