منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف فرکشنال؟

در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف فرکشنال؟

چه بخواهیم و چه نخواهیم، امروزه مقوله جوانسازی پوست از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است. بخصوص در جامعه ایرانی که به دلیل فرا رسیدن میانسالی برای قشر عظیم و پر جمعیت جامعه، و بروز آثار افزایش سن برای اغلب افراد کشورمان، نیاز به جوانسازی نیز در حال افزایش است.

خوشبختانه روشهای فراوانی برای جوانسازی پوست وجود دارد که هایفوتراپی و لیزر آر اف فرکشنال از اهم آنها می‌باشند. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آر اف فرکشنال و هایفوتراپی در جوانسازی پوست بپردازیم و دریابیم کدام یک از این دو روش در رفع آثار پیری پوست و جوانسازی، موثرتر می‌باشند.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست مو و زیبایی در اصفهان، با سالها تجربه در زمینه جوانسازی پوست و اشراف بر اغلب روشهای جوانسازی، می‌توانند شما را در بازیابی پوستی جوان و شاداب و رفع آثار افزایش سن، یاری رسانند. در کلینیک دکتر واعظ در جلسه مشاوره بهترین و مناسب ترین روش جوانسازی برای شما انتخاب می‌شود. حتی در برخی موارد ممکن است تلفیقی از روشهای جوانسازی به شما پیشنهاد شود. شما پس از جوانسازی پوست در این مرکز، از تغییرات پوستتان شگفت زده خواهید شد.

هایفوتراپی و آر اف فرکشنال هر دو از موثرترین شیوه‌های درمانی غیرجراحی و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست هستند که با گرم کردن پوست موجب بازسازی کلاژن در لایه‌های عمیق پوست می‌شوند. اگرچه هر دو روش باعث کاهش چین و چروک پوست صورت خواهند شد اما در بکارگیری آنها از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌شود.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

لذا در برخی موارد ممکن است یکی از این دو روش مناسب‌تر از دیگری باشد. در اثر افزایش سن تغییراتی که به پیری پوست نسبت داده می‌شود عبارتند از:

برای اینکه بدانیم کدام یک از این روشها در رفع این عوامل تاثیر بیشتری دارند؛ باید هر دو روش را به طور مجزا و دقیق بررسی نماییم. در ادامه با ما باشید تا از تاثیرگذاری هر دو روش بر روی پوست آگاه شوید.

هایفوتراپی چگونه بر پوست اثر می‌گذارد؟

هایفوتراپی به معنای درمان با امواج اولتراسوند یا فراصوت پرتوان میباشد. هایفوتراپی برای لیفت و سفت کردن پوست صورت و گردن استفاده می شود. هایفو نسبت به سایر روشهای لیزری ،عمق نفوذ خیلی بیشتری دارد و امواج اولترا سوند در هایفوتراپی بدون آسیب به لایه اول (اپیدرم) از درم و هیپودرم می‌گذرد و مثل یک موشک نقطه زن، خیلی دقیق به لایه SMAS برخورد کرده و باعث کشیدگی عضله زیر پوست و متقابلا کشیدگی یا لیفت صورت و ابرو می‌شود، بدون آنکه به پوست و حتی عضله زیر پوست آسیب برساند.

البته به شرط آنکه انجام دهنده هایفو پزشک متخصص پوست باشد و با ساختمان پوست و با موقعیت اعصاب مهم و بزرگ لایه میانی پوست آشنا باشد. در واقع هایفوتراپی یکی از بهترین و جدیدترین درمانها برای کشیدن و سفت کردن پوست به شمار میرود و برای لیفت پوست صورت، گردن، چانه، ابرو و ... بکار برده می‌شود.

آر اف فرکشنال چگونه به جوانسازی پوست کمک می‌کند؟

در این روش درمانی از اشعه لیزر برای گرم کردن لایه درم پوست استفاده می‌شود. این گرما برای کمک به بهبود علائم چین و چروک و افتادگی پوست ، تولید کلاژن را تحریک می کند. تحقیقات نشان داده است که آر اف فرکشنال روش درمانی معمولاً بی خطری است و می تواند در درمان علائم خفیف یا متوسط پیری موثر باشد. آر اف فرکشنال با تحریک عمیق پوست، باعث تولید کلاژن بیشتر می شود.

تولید بافت جدید غنی از کلاژن باعث سفت شدن پوست، کاهش آثار اسکار، چین و چروک ها، افزایش قدرت کشسانی پوست، کاهش منافذ باز و بهبود خطوط ظریف پوست می شود و درکل شکل ظاهری پوست را به نحو مطلوبی تغییر می‌دهد. برای دستیابی به اثر مطلوب آر اف فرکشنال، 3 تا 4 جلسه درمانی توصیه می شود. پس از جلسه دوم درمان، مشاهده نتایج چشمگیر آر اف فرکشنال آغاز می‌گردد، اما بهترن نتایج آر اف فرکشنال سه ماه پس از آخرین جلسه درمان ظاهر می شود.

در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می‌کند یا آر اف فرکشنال؟

5 تفاوت عمده آر اف فرکشنال و هایفوتراپی

با اطلاعاتی که تاکنون در ارتباط با آر اف فرکشنال و هایفوتراپی در اختیارتان قرار دادیم و پس از مطاله ادامه مطلب در مورد تفاوتهای این دو روش؛ احتمالا باید بتوانید روش مناسب جوانسازی متناسب با پوست خود را شناسایی کنید. تفاوتهای هایفو و آر اف عبارتند از:

  1. اولین و آشکار ترین تفاوت این است که هایفو و آر اف برای حرارت دادن به بافت های عمیق پوست از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می کنند. هایفو انرژی امواج فراصوت را به صورت دقیق تر و شدید تر منتشر می کند در حالی که آر اف به صورت کلی گرما می رساند.
  2. هر تکنولوژی بر لایه های مختلفی (گاهی تا حدودی مشترک) از پوست اثر می گذارند. هایفو نفوذ عمیقی به پوست داشته، فراتر از لایه درم رفته و قادر است تا به لایه SMAS برسد. این در حالی است که آر اف به چنین عمقی نفوذ نمی کند. آر اف بر لایه های اپی درم تمرکز داشته و فراتر از لایه درم نفوذ نمی کند.
  3. در حالی که هایفو در یک جلسه انجام می شود امکان دارد آر اف به چندین جلسه درمانی نیاز داشته باشد. تعداد دقیق جلسات درمانی برای هر کدام از این روشها به نوع دستگاه استفاده شده و شرایط پوست فرد بستگی دارد. منظور از شرایط پوست مواردی از قبیل حالت ارتجاعی فعلی، صفات وراثتی، سبک زندگی و… هستند.
  4. استفاده از انرژی فراصوت در فرایند های زیبایی تکنیکی نسبتا جدید است. به همین دلیل، آر اف مدت زمان بسیار بیشتری در زمینه جوانسازی صورت به کار گرفته شده است.
  5. در استفاده از آر اف فرکشنال، علاوه بر مواردی که به طور مستقیم با جوانسازی پوست مرتبط هستند (مانند چین و چروک پوست، افتادگی پوست و ...)؛ موارد دیگری نیز بهبود می‌یابد که به طور کلی به افزایش کیفیت پوست کمک می‌کنند که درمان آکنه و کاهش منافذ باز پوست از آن جمله هستند.

لازم به ذکر است، پس از آر اف فرکشنال و هایفوتراپی، حجم از دست رفته پوست که یکی از نشانه‌های پیری است؛ جبران نخواهد شد؛ و برای آن باید به روشهای دیگری مانند تزریق ژل یا تزریق چربی متوسل شد.

یکی از عمده ترین مشکلاتی که با بالا رفتن سن یا در اثر عوامل وراثتی در اطراف چشم ایجاد می‌شود؛ افتادگی پلک است که با یک جراحی سرپایی (بلفاروپلاستی) درمان می‌شود. دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست، مو و لیزر با سالها تجربه در زمینه انجام جراحی بلفاروپلاستی در اصفهان، آماده ارائه خدمات به متقاضیان گرامی در این زمینه می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محدثه فاقعی [ 1402-09-02 ]
۴۵ سال سن دارم .خط خنده عمیق دارم هایفو تراپی انجام بدهم یا آر آف ویا روش بهتری پیشنهاد میکنید؟

صدیقه درخشنده [ 1400-03-02 ]
با سلام. اینجانب با ۵۵ سال سن دارای خطوط خیلی ریز ، زیر چشم و دو خط روی پیشانی و کمی خط خنده می باشم. لطفا برای استفاده ازآر اف و یا هایفو تراپی منو راهنمایی نمایید. باتشکر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق چربی می‌ تواند علاوه بر برطرف کردن خطوط ناشی از پیری، خطوط اطراف چشم‌ ها، صورتی پرتر و جوان‌ تر و نمای بهتر و پوست صاف‌ تری را ایجاد کند. این روش با توجه به اینکه از سلول‌ های چربی بدن خود شخص استفاده می کند، دارای عوارض بسیار کمتری می‌ باشد. ... ادامه مطلب

رعایت چه نکاتی به سلامت پوست در تابستان کمک میکند؟رعایت چه نکاتی به سلامت پوست در تابستان کمک میکند؟

گرمای شدید تابستان می‌تواند برای پوست ناخوشایند و مضر باشد. آلودگی هوا، آفتاب شدید تابستان، گرما و رطوبت همگی دست به دست هم داده و مسبب بسیاری از مشکلات پوستی می‌شوند. با این وجود اصلی ترین عامل تخریب پوست در این فصل تابش نور خورشید است ... ادامه مطلب

تأثیر آب در زیبایی پوستتأثیر آب در زیبایی پوست

یکی از اهداف اصلی آب در بدن انسان این است که سموم را از بدن خارج می‌کند. اگر به مقدار کافی آب در بدن شما وجود نداشته باشد، قادر نخواهد بود تمام سموم را از بین ببرد؛ به همین علت مشکلات پوستی مانند آکنه، کدر شدن رنگ پوست صورت و بدن و ایجاد لک در صورت را مشاهده خواهید کرد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین