منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / درمان مویرگهای کنار بینی با لیزر

درمان مویرگهای کنار بینی با لیزر

هنگامی که مویرگ‌های پوست درشت و گشاد شوند، قطر مویرگ‌ها نیز افزایش می‌یابد که این شرایط باعث تورم و سرخی رگ روی سطح پوست، در نواحی از بدن و صورت می‌شود؛ این اختلال پوستی را تلانژکتازی می‌نامند. ضایعات تلانژکتازی بیشتر در نواحی اطراف بینی و چانه دیده می‌شوند که شیوع آن در زنان و کودکان بیشتر است. در این اختلال پوستی، به دلیل آسیب رگ‌های سطحی، عروق ظاهری شبکه‌ای و قرمز به پیدا می‌کنند که این عمر باعث تورم و منبسط شدن‌ آنها نیز می‌شود.

به همین دلیل این اختلال به رگ‌های یا عروق عنکبوتی نیز معروف شده است. این رگ‌های کوچک و آسیب دیده در سطح پاها یا صورت که رشته‌ای و نخ مانند هستند باعث تشکیل عروق عنکبوتی می‌شوند. این رگ‌ها همراه با ظاهری رشته‌ای و شاخه‌دارند که دارای رنگ آبی، قرمز یا بنفش هستند. عروق عنکبوتی که به رنگ‌های آبی، قرمز یا بنفش دیده می‌شودن، خطرناک یا دردناک نیستند بلکه افراد به دلایل زیبایی و جظاهری به درمان آن می‌پردازند.

اصلی ترین دلیل ایجاد عروق عنکبوتی کنار بینی

رگ‌های موجود در بدن خون را به قلب باز می‌گردانند و برای جلوگیری از بازگشت خون به سمت مخالف، دریچه رگ‌ها بعد از خروج خون بسته خواهند‌ شد. اگر به هردلیلی، دریچه‌ها آسیب ببینند یا ضعیف شوند، خون به سمت مخالف حرکت کرده و درون رگ‌ها انباشته می‌شود. به مرور زمان این اختلال سبب ایجاد تورم و منشعب شدن آن و پارگی رگ‌های کوچک شده؛ در نتیجه رگ‌های عنکبوتی پدیدار می‌شوند.

سایر علائم دخیل بر ایجاد رگ‌های عنکبوتی کنار بینی

این ضایعه می‌تواند خود به خود یا بر اثر اشعه UV، بیماری کلاژن، آکنه روزاسه، حاملگی، مصرف الکل، تغییر هورمون استروژن و مصرف کورتیکواستروئید موضعی بوجود بیاید. گاهی نیز رد پای وراثت در ایجاد این عروق دیده می‌شود.

درمان مویرگهای کنار بینی با لیزر در اصفهان

روشهای از بین بردن عروق عنکبوتی بینی

رتینوئیدها

کرم‌های رتینوئیدی در درمان بیماری‌های پوستی همچنین ورید عنکبوتی موثر است و به افزایش سلامت پوست و کاهش تورم رگ‌ها کمک می‌کند. گاهی ممکن است باعث خشکی پوست، خارش و قرمزی شود.

اسکلروتراپی

در روش اسکلروتراپی با تزریق مستقیم موادی به درون رگ‌ها، عروق خونی عنکبوتی از بین می‌روند. امکان درد و ناراحتی وجود دارد اما این عوارض بعد از گذشت چند روز کاملا رفع خواهند‌شد.

لیزر درمانی

یکی از موثرترین روشهای کلینیکی از بین بردن عروق عنکبوتی کنار بینی، لیزر است. نور قوی لیزر با از بین بردن رگ‌های ضعیف و ناکارآمد، ظاهر واریس صورت یا رگ‌های عنکبوتی را به طور کامل از بین می‌برد؛ اما گاهی لازم است این متد درمانی تکرار و تمدید شود.

درمان عروق عنکبوتی با (IPL)

دستگاه آی پی ال مشابه روش لیزر درمانی برای رگ‌های خونی عنکبوتی عمل می‌کند، اما ممکن است به چند جلسه برای دستیابی به نتایج بهتر نیاز داشته باشید.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

راه‌هایی برای جلوگیری از ایجاد رگ‌های عنکبوتی

1- قرار گرفتن در مکان‌هایی با گرمای زیاد و حرارت بالا یا سونا، باعث منبسط شدن رگ‌های خونی شده و احتمال بروز آنها را افزایش می‌دهد.

2- استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، کلاه و لایه‌های اضافی می‌تواند احتمال شکنندگی رگ‌ها را تا حدی کاهش دهد.

3- همچنین وازودیلاتورها باعث پر شدن عروق خونی می‌شوند و برجسته کردن رگ‌های عنکبوتی را افزایش می‌دهند. این ماده موجود در کافئین، الکل و غذاهای تند است که سبب قرمزی رگ‌های خونی می‌شود و با زیاده روی در مصرف آنها احتمال ایجاد این ضایعات نیز افزایش می‌یابد.

همشهریان گرامی، برای جوانسازی با تزریق چربی در اصفهان، می‌توانید نزد متخصص پوست مجرب و مراکز پوست و موی معتبر رفته و بهترین نتایح این عمل را شاهد باشید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نسیمه حسینی [ 1400-06-23 ]
بنده بر اگزوما قرمزی صورت به حد شدید ومویرگ های عنکبوتی درگیرم

وحیدحامدی [ 1399-08-04 ]
من روی بینیم مویرگ قرمزوجودداره ی سالی هس چندسال پیشم عمل کردم بینی مو میخاسم بدونم چیکاربایدکنم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا داشتن پوست چرب از پیری پوست جلوگیری می کند؟آیا داشتن پوست چرب از پیری پوست جلوگیری می کند؟

پوست صورت و بدن از نظر ساختار و جنس، در افراد مختلف، متفاوت است. بعضی از افراد پوست چربی دارند، برخی دیگر پوستشان خشک است. آنچه در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت ، تاثیر پوست چرب بر پیر شدن پوست ‌می‌باشد. ... ادامه مطلب

مزوژل پروسترولین چیست؟مزوژل پروسترولین چیست؟

یکی از مطرح ترین و معروف ترین برندها در زمینه مزوژل ها پروسترولین است که با توجه به استانداردهای روز دنیا تولید شده است. ... ادامه مطلب

چرا پوست دچار لک و پیس پوست میشود؟چرا پوست دچار لک و پیس پوست میشود؟

بیماری پیسی نوعی بیماری است که باعث از بین رفتن رنگ پوست در بخش‌ های مختلف بدن می‌ شود. مناطق بی‌ رنگ معمولاً با گذشت زمان وسیع‌تر می‌ شوند. بیماری پیسی هنگامی رخ می دهد که سلول هایی که ملانین تولید می کنند از بین می روند یا از کار می افتند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین