منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / انواع روشهای لایه برداری پوست

انواع روشهای لایه برداری پوست

امروزه با توجه به درک اهمیت و نقش پوست در زیبایی، روشهای بسیاری برای بهبود و افزایش کیفیت پوست، جوانسازی پوست و رفع مشکلات پوستی ابداع شده که لایه برداری یکی از با سابقه ترین این اقدامات است. همانطور که از نام این روش پیداست با استفاده از لایه برداری، به شیوه‌های مختلف، می‌توان لایه سطحی پوست را برداشت و روند پوست اندازی را تسریع کرد و سلول‌های مرده پوست را از بین برد که در این حالت، پوست درخشان تر و صاف تر خواهد شد.

لایه برداری پوست جزو روشهای کم عارضه و تاثیرگذار است که به سرعت پوست را بهبود می‌بخشد. این روش توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

لایه برداری چه مشکلاتی در پوست را برطرف می‌کند؟

به وسیله لایه برداری پوست، می‌توان به درمان مشکلات پوستی مانند جای جوش (اسکار آکنه)، لک‌های پوستی و همچنین بهبود چین و چروک‌های سطحی در پوست و در نهایت جوانسازی پوست پرداخت. در ادامه به معرفی انواع شیوه‌های لایه برداری پوست خواهیم پرداخت.

5 روش لایه برداری پوست

1- لایه بردارهای لیزری پوست
2- لایه برداری شیمیایی
3- لایه برداری پوست با درماپن
4- لایه برداری پوست با میکرودرم ابریژن
5- لایه برداری پوست با درم ابریژن

انواع روش های لایه برداری در اصفهان

لایه برداری لیزری پوست

لایه برداری لیزری، یکی از بهترین و مؤثرترین روشهای لایه برداری و بازسازی پوست است که با پیشرفت‌های چشمگیر دستگاه‌های لیزر، تا حد زیادی جایگزین روشهای قدیمی مانند پیلینگ شیمیایی، میکرودرم ابریژن و درم ابریژن شده است. لیزرهای مورد استفاده در جوانسازی پوست، به دو دسته لیزرهای تخریبی و لیزرهای غیر تخریبی تقسیم می‌شوند.

لیزرهای تخریبی، لیزرهای لایه برداری مثل لیزر CO2 هستند که به صورت سراسری یک ناحیه از پوست را لایه برداری می‌کند. و لیزرهای غیر تخریبی مانند فراکشنال و آر اف فرکشنال که عوارض کمتری نسبت به نوع تخریبی دارند. در این روشها، طی هر جلسه، مقداری از سطح مورد درمان باقی می‌ماند، بنابراین به سرعت پوست ترمیم می‌شود. از این گروه لیزرها، برای درمان برخی لک‌های پوست و بهبود چین و چروک صورت استفاده می‌شود.

لایه برداری شیمیایی پوست

امروزه دانشمندان انواع متعددی از اسیدها را شناسایی کرده‌اند که می‌توانند برای ایجاد تغییرات مفیدی در پوست استفاده شوند، از جمله لایه بردارهای سالیسیلیک اسید، تری کلرو استیک اسید (TCA) و فنول. لایه بردارهای صورت در طول سال‌های اخیر، به شدت محبوبیت یافته و امروزه در صورتی که توسط متخصص پوست با تجربه اجرا شوند می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

لایه برداری با درماپن

درماپن با ورود سوزن‌هایی به داخل پوست باعث تخریب لایه سطحی در پوست شده و پوست را به کلاژن سازی تحریک می‌نماید. لایه برداری با درماپن برای متوقف کردن و معکوس کردن علائم پیری است. همچنین، آسیب هایی که در اثر آکنه یا جوش در پوست ایجاد می‌شود، زخم‌ها، بیماری‌ها و دست کاری پوست موجب می‌شود که در پوست ضایعاتی به وجود آید. با لایه برداری به وسیله درماپن، می‌توان این ضایعات را بهبود بخشید.

لایه برداری پوست با میكرودرم ابریژن

در میکرودرم ابریژن با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی كریستال بسیار ظریف از جنس اكسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده‌ای با سطح پوست در تماس قرار می‌گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه‌های فوقانی شاخی پوست ایجاد می‌كند. در ضمن یك مكش نیز روی پوست انجام می‌شود كه باعث جمع‌شدن كریستال‌ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال‌ شدن سلول‌های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می‌شود. بسیاری از افراد از جای جوش‌ها در صورت‌شان ناراضی‌ هستند كه به داروهای شیمیایی جواب نمی‌دهد از میكرودرم ابریژن می‌توان برای رفع جای ‌جوش‌ها در درمان جای آكنه و آبله‌ مرغان نیز استفاده كرد. جوشگاه‌های اسكارها نباید زیاد عمیق باشد و اغلب بر حسب نوع اسكار (جای جوش) و محل و عمق آن به چند جلسه درمان هفتگی نیاز دارد. درصورت عمیق بودن جای جوش و دفعات زیاد میكرودرم از لیزر می‌توان استفاده كرد.

لایه برداری پوست با درم ابریژن

درم ابریژن یک روش لایه برداری به مراتب قوی تر از میکرودرم ابریژن است. در این روش با استفاده از تیغه‌ای که با سرعت بسیار بالا در حال چرخش است، ناحیه مورد نظر تراشیده می‌شود. به این ترتیب، لایه برداری پوست تا رسیدن به عمق مورد نظرادامه پیدا می‌کند. ازآنجایی که در بسیاری موارد، بخش بزرگی از ضخامت پوست باید تراشیده شود، بنابراین احتمال بروزعوارضی مانند تغییرات رنگدانه ای پوست (PIH) وجود دارد.

آدرس اینستاگرام

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بهرام [ 1400-07-03 ]
درود اقای دکتر یه سوال دارم امید وارم پاسخ بدید من خودم با اسید ضد میخچه زیگیل از دارو خونه خریدم و لا یه بر داری پوست کردم 30 درصد راضی هستم به نقاط سیاه پوست خوب نفوذ نکرد ایا اسید قویتر از این هست؟ و ایا چیزی برای بی حس کردن پوست به صورت اسپری یا کرم هست ؟ با سپاس

متین [ 1400-05-24 ]
سلام خسته نباشید من لک هایی که توسط جوش ها ایجاد شده حدودا یک سالونیم میشه روی صورتم میشه لکه های قرمز رنگ هستش برای از بین بردنشون کدوم گزینه بهتره و اینکه کرمی وجود داره که نتیجه خوبی داشته باشه برای از بین بردنشون

نیلو [ 1400-03-16 ]
سلام وقت بخیر ببخشید این روش هایی که برا تراشیدن پوست گفته شده، فقط برای صورت است؟ یا برای بدن هم استفاده میشه؟ مثلا برای جای یک مدل حساسیت، روی قوزک پا و پایین تر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراقبت های پس از تزریق چربیمراقبت های پس از تزریق چربی

همه روشهای جوانسازی، افزایش حجم و درمانهای مشکلات و بیماری‌های پوست و مو، برای حصول بهترین نتایج، نیازمند مراقبت و رسیدگی‌ پس از عمل هستند. تزریق چربی نیز به عنوان یکی از روشهایی که به جوانسازی پوست می‌پردازد به مراقبتهای پس از تزریق نیز احتیاج دارد که در این متن به آن اشاره شده است. ... ادامه مطلب

لیزر موهای زائد بدن و صورت آقایانلیزر موهای زائد بدن و صورت آقایان

در سال‌ های اخیر با پیشرفت علم و روی کار آمدن دستگاه‌ های پیشرفته لیزر موهای زائد مردان مورد توجه بسیاری از اشخاص واقع شده است. به کمک این روش مردان میتوانند برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوند. ... ادامه مطلب

استرچ مارک چیست و چگونه درمان می شود؟استرچ مارک چیست و چگونه درمان می شود؟

ترکهای پوستی که با نام‌های استرچ مارک یا استریا نیز شناخته می‌شوند، از جمله مشکلات پوستی هستند که در اثر عوامل داخلی بدن ایجاد می‌شوند. در این مقاله به عوامل ایجاد آن و راه های درمان این مشکل پوستی اشاره شده است. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین