منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع جوش و جای جوش / کاربرد لیزر ان دیاگ در درمان جوش صورت

کاربرد لیزر ان دیاگ در درمان جوش صورت

کاربرد لیزر در درمان جوش صورت

داشتن پوستی صاف و با طراوت، عاری از چین و چروک، جوش و اسکار (آثار آسیب‌های وارده به پوست به شکل تغییر رنگ و ناهمواری‌های برجسته یا فرورفته) تیرگی و لک، بخصوص در بانوان بسیار مورد مطالبه می‌باشد. در برخی از افراد، با ایجاد عوامل عنوان شده، ظاهر پوست ناخوش آیند گردیده و شخص را وادار به قرارگیری در معرض درمان عوارض پوستی خود می‌نماید.

یکی از رایج ترین مشکلات پوستی، جوش صورت یا آکنه است که امروزه برای درمان آن، روشهای فراوانی مانند لایه برداری، میکرونیدلینگ و ... وجود دارد که با مراجعه به متخصص پوست می‌توان از این اقدامات درمانی بسته به نوع پوست و شرایط تعیین کننده دیگر، بهره مند شد و نتایج بسیار خوبی را هم شاهد بود. یکی از این روشها که به نوعی جزو بهترین روش درمان جوش صورت یا آکنه نیز می‌باشد، استفاده از لیزر است. در ادامه به بررسی لیزر ان دیاگ در درمان جوش صورت خواهیم پرداخت و جوانب استفاده از این تکنولوژِی را ارزیابی خواهیم نمود.

در کلینیک پوست و لیزر دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان، می‌توانید با بهره گیری از لیزر ان دیاگ برای درمان جوش صورت، از این ضایعات رایج پوستی رهایی یابید. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

جوش صورت چیست؟

آکنه یا جوش صورت، مشکلی است که بیشتر در ایام نوجوانی و با تغییرات هورمونی این سنین ایجاد می‌شود؛ البته در دوره‌های دیگر زندگی هم ممکن است شاهد جوش صورت و بدن باشید. جوش به خودی خود لطافت و زیبایی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد ولی پاسخ دهی خوبی به درمان دارد؛ در صورتی که اگر دچار اسکار ناشی از آکنه (جای جوش) شوید، بخصوص جای جوش‌های فرو رفته یا آتروفیک، دیگر به این سادگی‌ها نمی‌توانید از آنها خلاصی یابید. به همین جهت پزشکان پوست توصیه می‌کنند، جوش صورت حتماً درمان شود تا از خود، اسکار برجا نگذارد.

بهترین درمان جوش صورت با  لیزر ان دیاگ

علت ایجاد جوش صورت

اگر فولیکول‌های مو با چربی و سلول‌های مرده پوست بسته شوند، جوش یا آکنه که به شکل برجستگی‌های سر سیاه، سر سفید و التهابات قرمز رنگ هستند، در سطح پوست دیده می‌شود. جوش‌ها به طور معمول در صورت، زیر چانه، سینه، بازو،کمر و شانه‌ها پدیدار می‌گردند؛ و با انواع روشها، مانند لیزر می‌توان آنها را درمان نمود.

انواع جوش صورت

سر سفید : جوش‌هایی که سر بسته هستند
سرسیاه : جوش‌هایی که سرباز هستند
پاپول : برجستگی‌های قرمز رنگ کوچک
پوسچول : جوش‌های قرمز التهابی که چرکی می‌باشند

درمان جوش صورت با لیزر ان دیاگ (Nd-YAG)

لیزر ان دیاگ (Nd-YAG) در دسته بندی لیزرهای حالت جامد قرار می‌گیرد. لیزر (Nd-YAG) دارای طول موج 1064 نانومتر بوده که توانایی نفوذ به لایه‌های عمقی بافت پوست را نسبت به دیگر انواع لیزرها دارد. به طور کلی لیزر ان دیاگ، دو طول موج تولید می‌کند. یکی در محدوده مادون قرمز (1064 نانومتر) و دیگری یک پرتو دوم از طول موج 532 نانومتر ؛ که حالت اول برای رفع ضایعات پوستی و درمان جوش یا آکنه فعال و اسکار ناشی از آن مفید است.

عوارض جانبی لیزر ان دیاگ (Nd-YAG)

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی لیزر در پزشکی، عوارض جانبی استفاده از این ابزارها نیز روز به روز کاهش پیدا کرده است؛ به طوری که عوارض حاصل از درمان جوش با لیزر ان دیاگ (Nd-YAG) معمولاً بسیار جزئی و خفیف بوده و می‌توان گفت در اغلب موارد، درمان جوش با لیزر ان دیاگ (Nd-YAG) عارضه خاصی در پی ندارد حتی قرمزی که در بسیاری از روشهای درمانی قابل انجام روی پوست، امری بدیهی است، در این روش درمانی بسیار خفیف بوده و به سرعت پس از انجام لیزر، رفع خواهد شد و شما می‌توانید پس از آن بلافاصله به کار و زندگی روزمره باز گردید. البته در موارد بسیار نادری هم ممکن است درد در طول درمان، قرمزی، تورم و خارش بلافاصله پس از درمان، که گاهاً چند روز پس از جلسات درمانی نیز ادامه می‌یابد مشاهده شود.

همچنین به ندرت ممکن است رنگدانه پوست، انرژی بیش از حد نور را جذب کند و کمرنگ شود که این مشکل نیز خود به خود رفع خواهد شد. کبودی محل تحت درمان با لیزر ان دیاگ (Nd-YAG) نیز از مواردی است که در 10٪ بیماران ممکن است رخ دهد.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

تعداد جلسات درمان جوش با لیزر ان دیاگ (Nd-YAG)

برای درمان جوش صورت با لیزر ان دیاگ، لازم است جلسات درمانی هر دو هفته یک بار تکرار شود و تعداد جلسات هم معمولاً سه جلسه است. پس از طی این جلسات، تغییرات بسیار مطلوبی در رفع جوش ایجاد می‌شود و اکثر افرادی که تحت درمان جوش با لیزر ان دیاگ قرار گرفته‌اند، از میزان بهبودی خود رضایت دارند.

پاکسازی پوست جزو روشهای کم عارضه و تاثیرگذار است که به سرعت پوست را بهبود می‌بخشد. این روش توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مریم قاسمی [ 1400-03-26 ]
باسلام و وقت بخیر .آیا درمان جوش های سر سیاه بینی به روش لیزر ،یک درمان دائمی است؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دستگاه لیزر زئو با هندپیس پرلدستگاه لیزر زئو با هندپیس پرل

در لیزر زئو با هندپیس پرل به دلیل کنترل بالا در میزان انتشار حرارت، انعقاد در بافت به طور مشخص صورت می گیرد ... ادامه مطلب

رفع لک؛ تزریق ضد لک، میکرودرم ابریژن، درمان داروهای خوراکی و موضعی، لیزررفع لک؛ تزریق ضد لک، میکرودرم ابریژن، درمان داروهای خوراکی و موضعی، لیزر

لک به هر نوع علامت، لکه، تیرگی ها، قرمزی ها، نقاط تیره یا روشن، خطوط و خشکی های قابل لمس یا تغییر رنگی گفته می شود که روی پوست ظاهر شود ... ادامه مطلب

در کلینیک پوست مو و لیزر چه کارهایی انجام میشود؟در کلینیک پوست مو و لیزر چه کارهایی انجام میشود؟

بهترین خدمات پوست و زیبایی در کلینیک تخصصی دکتر علیرضا واعظ شوشتری، با بهره گیری از سالها تجربه و بکارگیری ابزار مدرن و مواد با کیفیت در اصفهان انجام می‌شود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین