منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / فرق بوتاکس دیسپورت و مصپورت چیست ؟

فرق بوتاکس دیسپورت و مصپورت چیست ؟

تزریق سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس) که با از بین بردن چین و چروک‌های صورت موجب جوانسازی پوست می‌شود، در حال حاضر پرطرفدارترین درمان زیبایی در سراسر جهان بشمار می‌رود. شرکت‌های مختلفی بوتاکس را تولید می‌کنند و برندهای متعددی از بوتاکس وجود دارد. سم بوتولینوم از هر نوعی که باشد در عضله‌های مسئول چین و چروک تزریق می‌شود تا انتقال تکانه‌های عصبی را برای مدتی مسدود و از انقباض‌های عضلانی جلوگیری کند.

امروزه بوتاکس در انواع مختلف و با نام‌های تجاری گوناگون در بازار وجود دارد که تمامی آنها برای درمان‌های زیبایی کاربرد دارند. از برندهای معتبر بوتاکس می توان دیسپورت و مصپورت را نام برد که در این مطلب آموزشی به شرح ماهیت، ساختار و تفاوت های این دو ماده پرداخته می‌شود.

بوتاکس و برندهای مختلف آن چین و چروک صورت، خط اخم ، چین و چروک پیشانی و چین و چروک دور چشم را به خوبی از بین می‌برند تا میل همیشگی ما یعنی جوان بودن دوباره به دست آید. جهت تزریق بوتاکس در اصفهان توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مصپورت یا مسپورت چیست؟

مصپورت توسط یک کمپانی ایرانی تولید شده و در بازار قابل ارائه می‌باشد. این ماده خطوط و چروک های معمول تا عمیق پیشانی و بین ابروها را که به دلیل حرکات عضلانی در این نواحی ایجاد می‌شوند؛ بطور موقت کاهش و رفع می سازد. این محلول تزریقی دارای تاییدیه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است. خطرات و عوارض استفاده از این محصول بسیار اندک است.

این دارو نیز همانند دیگر برندهای بوتاکس حاوی سم بوتولینوم است که جهت از بین بردن خطوط بین ابروها و چین و چروک های پیشانی کاربرد دارد. مصپورت نیز با فلج و بی حس کردن عضلات نواحی مورد نظر عملکردی کاملاً مشابه با دیسپورت و دیگر محلول های تزریقی بوتاکس دارد.

تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت

دیسپورت چیست؟

دیسپورت انگلیسی محلولی تزریقی است که برای رفع چین و چروک صورت و خطوط ظریف به کار برده می‌شود. دیسپورت عضله‌های اطراف ناحیه مورد نظر را بی‌حرکت می‌کند. دیسپورت از بسیاری جهات به مصپورت شباهت دارد، با این حال تفاوت هایی را هم بین این دو ماده می‌توان قائل شد. دیسپورت در اصل نوروتوکسینی است که مولکول‌های پروتئین آن را احاطه می‌کنند. نوروتوکسین با هدف مسدود کردن انتقال پیام از مغز به عضله‌های خاص طراحی می‌شود تا با جلوگیری از انتقال پیام چین و چروک و خطوط روی صورت را کاهش دهد.

تفاوت مصپورت و دیسپورت

تفاوت در ساختار مولکولی ماده

تفاوت اصلی بوتاکس و دیسپورت به اندازه مولکول‌های سرم و عمق تزریق مربوط می‌شود. مولکول‌های فعال بوتاکس و دیسپورت یکسان و نوعی نوروتوکسین است که در صورت استفاده در مقادیر زیاد منجر به بوتولیسم می‌شود. تفاوت این دو به میزان پروتئین‌های غیرسمی مربوط می‌شود که مولکول فعال را دربر می‌گیرند. از آنجایی‌که در دیسپورت پروتئین‌های کمتری مولکول فعال را احاطه می‌کنند، نتیجه تزریق دیسپورت سریع‌تر مشاهده می‌شود. به علاوه چون مولکول‌ها کوچک‌تراند، تفاوت بین ناحیه درمان شده و دیگر ناحیه‌ها بسیار ظریف و جزیی خواهد بود. به این ترتیب نتیجه تزریق دیسپورت طبیعی‌تر از بوتاکس است.

تفاوت در عمق تزریق

دیگر تمایز شاخص بوتاکس و دیسپورت تفاوت در عمق تزریق این دو ماده است. تزریق دیسپورت عمقی‌تر از تزریق بوتاکس است و دیسپورت بیشتر زیر پوست پخش می‌شود. دیسپورت معمولاً دو سانتی‌متر بیشتر از بوتاکس پخش می‌شود و به این ترتیب نتیجه فراگیرتری را به دست می‌دهد. شاید دو سانتی‌متر به نظرتان مقدار ناچیزی برسد، اما اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنید که پوشش دیسپورت دو برابر بیشتر از بوتاکس است، بهتر متوجه اهمیت این تفاوت خواهید شد.

تفاوت در زمان اثرگذاری

نتایج تزریق دیسپورت ظرف یک روز مشخص می‌شود. اکثر بیماران نتایج را در مدت یک تا هفت روز پس از درمان مشاهده می‌کنند. در صورتی که اولین نتایج تزریق مصپورت پس از 3 الی چهار روز دیده می‌شود و تا تکمیل اثرات تزریق این ماده حدوداً 14 روز زمان نیاز است.با این وجود نواحی مورد تزریق ، نحوه تزریق و دوز آن هم در نتایج تزریق همه بوتاکس ها موثر هستند.

تفاوت در ماندگاری

اگر ماندگاری تزریق مصپورت و دیسپورت را در نظر بگیریم، کفه ترازو کمی به نفع مسپورت سنگین می‌شود؛ در هر حال ماندگاری نتایج اکثر تزریق‌ها ۴ تا ۶ ماه است، اگر چه برخی بیماران ماندگاری بیشتر یا کمتری را نیز گزارش کرده‌اند. مدت ماندگاری تزریق انواع بوتاکس، بستگی به بدن افراد نیز دارد.

تفاوت در عوارض جانبی

عوارض جانبی دیسپورت انگلیسی به نسبت مصپورت کمی خفیف تر است و به تناسب محل تزریق و خود بیمار تغییر می‌کند. سردرد شایع‌ترین عارضه پس از تزریق است. افتادگی چشم نیز یکی از عوارض نادر تزریق انواع بوتاکس است که معمولاً به مرور زمان اصلاح می‌شود.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض تزریق بوتاکس تقلبی

مطلع شدن از عوارض تزریق انواع بوتاکس تقلبی که سازمان غذا و دارو FDA آنها را تایید نمی‌کند، بسیار مهم است. تایید نشدن بوتاکس توسط FDA به این معنا است که آزمایش‌های لازم تضمین کننده‌ی ایمنی درمان با این فراورده بر روی آن انجام نشده است. تزریق بوتاکس تقلبی عوارض جانبی بسیاری را به دنبال دارد که از آن جمله می‌توان به آسیب‌دیدگی دائمی اعصاب، فلج جزئی صورت، عفونت و حتی ورم و قرمزی بیش از حد محل تزریق اشاره کرد.

به همین دلیل توصیه می‌شود برای انجام این عمل به ظاهر ساده حتما به مراکز مجاز مراجعه نموده و تزریق بوتاکس را توسط پزشکان متخصصی انجام دهید که هم با تعهد اخلاقی از مواد غیر مرغوب استفاده نمی‌کنند و هم مهارت کافی در تزریق دارند.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مدیا صمدی [ 1402-02-08 ]
سلام و درود جناب دکتر شما بوتاکس دیستون هم تزریق میکنید؟

میناجوادی [ 1401-12-12 ]
باسلام وخسته نباشید خدمت استاد محترم من ۳روز دیسپورت تزریق کردم ولی هیچ علایمی نیست ،چون دکتر به من گفت دیسپورت بهتر از مسپورت هست ولی چندجا پرس وجو کردم گفتن مسپورت بهرته میخواستم ببینم دکتر راست گفته که دیسپورت بهتره یا ن

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نحوه آمادگی برای جلسه اول لیزر موهای زائدنحوه آمادگی برای جلسه اول لیزر موهای زائد

حذف مو‌های زائد باید در طول چند جلسه و با نظر مستقیم پزشک انجام شود. در جلسه اول، با استفاده از دستگاه لازم، اشعه و پرتو کافی به فولیکول های مو تابانده خواهد شد. تابش اشعه به فولیکول های مو در جلسه‌ی اول لیزر مو‌های زائد، باعث توقف ادامه‌ رشد مو از آن ناحیه می گردد. ... ادامه مطلب

انجام روشهای جوانسازی همراه با تزریق پرکننده های پوستیانجام روشهای جوانسازی همراه با تزریق پرکننده های پوستی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند آر اف فرکشنال و هایفوتراپی در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند ... ادامه مطلب

آیا چربی پوست سر موجب ریزش مو می شود؟آیا چربی پوست سر موجب ریزش مو می شود؟

یکی از عواقب رایج چرب شدن پوست سر، چرب شدن موها و در نتیجه افزایش میزان ریزش مو است. در این موارد زیاد شدن مقدار روغن و چربی بر روی پوست باعث می‌ شود که آلودگی‌ ها در میان موها گیر کنند و در نتیجه منافذ باز پوست بسته شده و مواد کافی برای رشد موها فراهم نشود و ریزش مو اتفاق بیوفتد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین