منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / برای جوانسازی پوست اندولیفت بهتر عمل میکند یا هایفوتراپی؟

برای جوانسازی پوست اندولیفت بهتر عمل میکند یا هایفوتراپی؟

کاهش الاستین و کلاژن در حوالی چهل‌سالگی سبب می‌شود تا چین‌وچروک‌های پوست به‌تدریج ظاهر شوند. از سوی دیگر، افزایش سن و در زنان، نزدیک شدن به سن یائسگی سبب می‌شود تا پیر شدن پوست سرعت بیش‌تری بگیرد و لکه‌های پیری که ظاهری قهوه‌ای‌رنگ دارند بر روی پوست پدیدار شوند. زیر پوست ترکیبی از بافت‌های مختلف چربی، سلولیت و عضلات همراه با لیگامنت ها قرار گرفته‌اند. افزایش سن، علائم پیری را روی پوست صورت نمایان می‌کند. برای افراد بالای ۴۰ سال مهم‌ترین لایه پوست که باید تحت تأثیر قرار بگیرد تا به جوانسازی و لیفت صورت کمک کند، لایه فیبروعضلانی SMAS است.

در حال حاضر روش درمانی و زیبایی که بدون عمل جراحی و غیرتهاجمی فقط با ارسال امواج اولتراسوند و گرم کردن لایه SMAS روی لیفت صورت تأثیر می‌گذارد، هایفوتراپی است. روش‌هایی که می‌توانند لایه SMAS را تحت تأثیر قرار دهند مانند لیفت با نخ یا عمل جراحی، روش‌های تهاجمی هستند که با عوارض جانبی زیادی همراه است. معمولاً پزشکی که لیفت با نخ را انجام می‌دهد باید مهارت بسیار زیادی را داشته باشد که بتواند درست انجام دهد. اگر نخ لیفتینگ نامرغوبی استفاده شود ممکن است با عفونت همراه باشد و در نتیجه ریسک بالایی را دارد.

کلاژن سازی در لیفت با نخ به تدریج و کم‌کم اتفاق می‌افتد و دوام کمتری به نسبت با هایفو دارد، در حالیکه هایفوتراپی علاوه بر اینکه خطر و مضرات خاصی ندارد، دارای دوام و ماندگاری بیشتر و کلاژن سازی آن خیلی سریع‌تر اتفاق می‌افتد. در نهایت خود شما و پزشک مربوطه هستید که انتخاب می‌کنید کدام یک از روش‌ها، برای جوانسازی صورت مناسب است. در ادامه این مطلب به بررسی اجمالی هردوی این روش‌ها می‌پردازیم و به ‌اختصار به تفاوت‌های آنها نیز اشاره خواهیم کرد.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

اندولیفت

اندولیفت از دو کلمه Endo و Lift تشکیل شده است. در این روش یک فیبر نوری بسیار نازک که قطری در بین ۲۰۰ تا ۳۰ میکرون (برای کاربردهای صورت) یا ۴۰۰ تا ۶۰۰ میکرون (برای کاربردهای مرتبط با نقاط دیگر بدن) دارد، به زیر لایه‌های پوستی وارد می‌شود. این فیبر نوری به یک منبع انرژی لیزری دایودی متصل است. این فیبر از لایه‌ی اولیه‌ی زیرین پوست به هیپودرم وارد می‌شود. لیزرهای پوست که برای رفع موهای زائد به کار می‌روند تنها توانایی اثرگذاری سطحی را بر پوست دارند؛ اما این روش قادر است که انرژی لیزر را به لایه‌های زیرین پوست منتقل کند.

دستگاه لیزر اندولیفت را می‌توان به‌تنهایی یا در کنار برخی دیگر از روش‌های جوان‌سازی پوست مانند هایفوتراپی به کار برد. اندولیفت از ویژگی فیزیکی مشخصی که در اشیاء گوناگون وجود دارد بهره می‌برد. هر یک از اجسام، توانایی دریافت طول‌موج‌های مشخصی را دارند و طول موج‌های دیگر را دریافت نمی‌کنند. لیزر اندولیفت این توانایی را دارد که با استفاده از طول موج ۱۴۷۰ نانومتری بر برخی از بافت‌ها به‌صورت مشخصی تأثیر بگذارد و بر بافت‌های دیگر بی‌اثر باشد.

انرژی منتقل‌شده از فیبر نازک نوری باعث عمل لیپولیز یا چربی‌سوزی بافتی می‌شود. اساس بسیاری از زیرمجموعه‌های اندولیفت مانند اندولیفت غبغب ، اندولیفت بینی، اندولیفت صورت، اندولیفت چشم و غیره همین است. غیر از سوزاندن چربی‌ها، اندولیفت باعث تحریک کلاژن سازی و ساخت الاستین می‌شود که سبب انعطاف‌پذیری و استحکام همزمان پوست خواهد شد. از دیگر موارد مثبتی که در این روش صورت می‌گیرد، بازسازی رگ‌های بدن است. حرارتی که در بافت‌ها ایجاد می‌شود سبب بالارفتن سوخت‌وساز سلول‌ها شده و غذارسانی بیشتر به آن‌ها سبب افزایش ساخت کلاژن در آنها و نیز در رگ‌های منتقل‌کننده آنها می‌شود.

روشهای جوانسازی اندولیفت و هایفوتراپی

مزایای لیزر اندولیفت

ماندگاری اندولیفت

دوام و ماندگاری اندولیفت نسبت به سایر روش‌های جوانسازی خیلی بیشتر است و حداقل زمان ماندگاری اندولیفت بین 2 تا 3 سال می‌باشد.

هایفوتراپی

هایفو از انرژی التراسوند متمرکز با شدت بالا برای لیفت صورت استفاده می‌کند. این تکنولوژی برای سفت شدن پوست در ناحیه هدف، کاملاً مؤثر است. اثر میکرو ترمال هایفو، نقاط یکنواختی را در عمیق‌ترین لایه‌های پوست به دمای بالا می‌رساند و در نتیجه رشد کلاژن را تحریک کرده و به کشیدن پوست و لیفت صورت در ناحیه درمان شده کمک می‌کند.

اصلی‌ترین لایه که هدف لیفت صورت با هایفو قرار می‌گیرد؛ لایه SMAS پوست است. این لایه از ساختارهای مهم صورت و پوست حمایت می‌کند. لیفت صورت با جراحی زیبایی نیز همین لایه را هدف قرار می‌دهد. هایفو صورت از طریق جوانسازی این لایه و در نتیجه کاهش علائم پیری، بهترین تأثیر را روی پوست شما خواهد داشت.

مزایای هایفوتراپی

ماندگاری هایفو تراپی

برخی از بیماران، نتایج هایفو صورت را بلافاصله بعد از جلسه درمانی مشاهده می‌کنند؛ اما معمولاً این تأثیر به علت تورم خفیفی است که بعد از درمان روی پوست ظاهر می‌شود. نتایج واقعی لیفت صورت با هایفو حدود ۳ تا ۶ ماه بعد روی پوست صورت ظاهر شده و اثرات لیفتینگ و جوانسازی پوست تا زمانی که تولید کلاژن جدید ادامه داشته باشد؛ ماندگار است.

عوارض روش‌های جوانسازی اندولیفت و هایفوتراپی

هر روش عوارض احتمالی به همراه دارد؛ اما احتمال وقوع آن اندک است. عوارض هر روش به شرح ذیل است:

عوارض اندولیفت

از عوارض اندولیفت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. قرمزی
  2. ورم
  3. کبودی
  4. خارش یا سوزش
  5. بی‌حسی

البته اگر اندولیفت توسط پزشک مجرب انجام شود و مراقبت‌های بعد از اندولیفت رعایت شود، هیچ‌گونه عوارضی نخواهد داشت.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض هایفوتراپی

از عوارض هایفوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. قرمزی پوست
  2. تورم
  3. بی حسی
  4. هایپر پیگمنتیشن (تیره شدن پوست یا افزایش رنگدانه)

اکثر عوارض فوق موقتی و خفیف است و درصد احتمال وقوع آن از یک فرد تا فرد دیگر متفاوت است.

هایفو صورت با روشی غیر تهاجمی و انتخابی لایه SMAS را هدف قرار داده و بدون عمل جراحی موجب لیفت این لایه می‌شود. تاکنون هیچ روش غیر جراحی به اندازه هایفوتراپی دقت بالایی نداشته است. اسکن التراسوند تعبیه شده در دستگاه‌های هایفو دقیقاً نواحی از لایه SMAS را که باید هدف قرار بگیرد، مشخص کرده و انرژی مورد نیاز برای لیفت لایه فیبروعضلانی را تعیین می‌کنند؛ چون هایفو می‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد. مشاهده نتایج آن حدوداً تا شش ماه بعد نیز ادامه دارد و ماندگاری نتایج آن با روش‌های تهاجمی دیگر مانند لیفت با نخ قابل مقایسه است.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه نواحی در بدن با کویتیشن لاغر میشوند؟چه نواحی در بدن با کویتیشن لاغر میشوند؟

دستگاه کویتیشن مشابه لیپوساکشن از لحاظ مناطق بدن است که از آن می‌توان استفاده کرد. شایع‌ترین قسمت‌های بدن که در آن دستگاه لاغری کویتیشن مورداستفاده قرار می‌گیرد شامل شکم، صورت، گردن، پشت، گونه‌ها، ران‌ها، چانه، ناحیه تناسلی، سینه‌ها و باسن است. ... ادامه مطلب

کاربردهای درمانی رادیوسرجریکاربردهای درمانی رادیوسرجری

رادیو سرجری ضایعات پوست یکی از روش‌هایی است که پزشکان در بسیاری از موارد برای رفع عواملی که بر روی پوست مزاحمت ایجاد می‌کنند توصیه می‌کنند.کاربردهای این دستگاه در جراحی زیبایی پوست متنوع است از جمله برداشتن خال‌های سطحی و برجسته پوستی، کک‌ومک، تگ‌های پوستی و زگیل. ... ادامه مطلب

مزوژل چیست و چه کاربردی دارد؟مزوژل چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوژل یکی از درمان های مؤثر چین و چروک و دیگر مشکلات پوستی در صورت است. در این شیوه درمانی از هیالورونیک اسید برای رفع مشکلات پوستی استفاده می شودکه می توانند به بهبود انواع آسیب های پوستی از جمله چین و چروک کمک کنند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین