منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / روشهای جوانسازی پوست گردن

روشهای جوانسازی پوست گردن

با افزایش سن، نور خورشید و لاغری بیش از حد، باعث افتادگی پوست گردن می‌شود و پوست گردن حالت شل به خود می‌گیرد. نشانه‌های پیر شدن پوست همان‌قدر که روی صورت تأثیرگذار است، روی پوست گردن هم خودش را به وضوح نشان می‌دهد. جوانسازی پوست گردن مجموعه‌ای‎ از روش‌های جراحی یا غیر جراحی برای جوانسازی و از بین بردن علائم پیری پوست است که در طول زمان یا بر اثر عوامل ژنتیکی پدید می‌آیند.

روش‌هایی که برای لیفت گردن یا جوانسازی پوست گردن وجود دارند به تنهایی هم انجام می‌شوند؛ اما توجه داشته باشید که جوانسازی پوست صورت و لیفت گردن بهتر است با هم انجام شود تا ظاهری هماهنگ ایجاد کند. امروزه روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی مختلفی برای زیباسازی گردن و جوانسازی پوست آن ابداع شده است. در ابتدا باید به پزشک مراجعه نمایید تا وی با توجه به میزان افتادگی پوست و چین‌وچروک‌های موجود در آن بتواند راه مؤثرتر را به شما توصیه نماید.

اصولاً اگر میزان افتادگی در گردن در سطح پایینی باشد، پزشک روش‌های غیرتهاجمی را که در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌گیرد را پیشنهاد خواهد داد. این در حالی است که اگر میزان افتادگی بیش از اندازه بود برای انجام عمل جراحی لیفت گردن باید به بیمارستان مراجعه نمایید. هرکدام از این روش‌ها معایب و محاسن خاص خود را دارد و بسته به شرایط بدنی شما انتخاب می‌شود. در ادامه به معرفی انواع روش جوانسازی پوست گردن پرداخته می‌شود.

در کلینیک دکتر واعظ شوشتری با بهره گیری از جدیدترین ابزار و تکنولوژی موجود، امکان بازگشت جوانی و جوانسازی پوست در اصفهان برای متقاضیان گرامی فراهم گردیده است.

علائم پیر شدن پوست گردن

ایجاد نوارهای عمودی

این نوارهای عمیق عمودی در طول زمان زیادی رو گردن به وجود می‌آیند. این در حالی است که با مراقبت و انجام ورزش‌های مختلف می‌توان عضلات گردن را تقویت کرد تا با پیر شدن پوست این خطوط نمایان نشوند. همچنین عوامل ژنتیکی و تابش مستقیم خورشید هم در به وجود آمدن آن مؤثر است.

ایجاد خطوط عرضی

خطوط عرضی روی گردن در اصل از ابتدای جوانی همراه ما بوده‌اند و فقط با افزایش سن، بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. این خطوط که اغلب مثل یک گردنبند هستند به دلیل کاهش کلاژن سازی پوست، از بین رفتن رطوبت و خاصیت کشسانی پوست پدید می‌آیند.

شل شدن و افتادگی پوست

اولین نشانه‌های پیری پوست که روی صورت و حتی دست به خوبی قابل مشاهده است شل شدن و افتادگی پوست می‌باشد. پوست ما روی ساختاری از استخوان، ماهیچه و چربی قرار گرفته است. با افزایش سن کم‌کم بافت‌های چربی و ماهیچه‌ای تحلیل می‌روند و پوست دچار افتادگی می‌شود.

به وجود آمدن ضایعات روی گردن

برخی افراد ممکن است به دلایل ژنتیکی با افتادگی پوست گردن مواجه نشوند؛ اما در اثر تابش نور خورشید لکه‌های تیره رنگی روی گردن و دکلته به وجود بیایند که با روش‌های مختلف جوانسازی پوست گردن و دکلته دوباره پوستی زیبا و جوان خواهند داشت.

کاندیدای مناسب جوانسازی پوست گردن

در هر عمل زیبایی، افرادی بهترین نتیجه را می‌گیرند که کاندیدای مناسبی برای آن عمل باشند؛ یعنی شرایط لازم را داشته باشند تا آن روش جوانسازی نتایج خوبی برایشان داشته باشد. در ادامه به این می‌پردازیم که چه کسانی کاندیدای مناسب جوانسازی پوست گردن هستند.

جوانسازی پوست گردن با تزریق بوتاکس

یکی از روش‌های مؤثر برای جوانسازی پوست گردن استفاده از بوتاکس است. توکسین بوتولینوم (بوتاکس) سمی است که از نوعی باکتری به‌دست می‌آید و می‌تواند عضلات را فلج کند. با تزریق بوتاکس در عضلات خاص می‌شود ظاهر صورت و گردن را تغییر داد.

روشهای جوانسازی پوست گردن

در مورد گردن، هدف از تزریق بوتاکس، فلج قسمت‌های خاص از عضله سطحی گردن یا عضله پلاتیسما است. این عضله از قفسه سینه شروع می‌شود و به بالا می‌آید و تا استخوان فک تحتانی می‌رسد و با عضلات پایین صورت ترکیب می‌شود.

مزوتراپی

همان‌طور که می‌دانید در مزوتراپی، محلولی به پوست تزریق می‌شود که حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، داروها و آمینواسیدهای لازم پوست است. پوست با دریافت آنچه به آن نیاز دارد تحریک می‌شود و روند تولید کلاژن و الاستین در آن سریع‌تر خواهد شد. با تولید الاستین و کلاژن، پوست، جوانی و قوام خود را مجدداً به دست می‌آورد. برای درمان افتادگی و چین‌وچروک پوست گردن نیز می‌توان از مزوتراپی استفاده نمود.

یکی از دلایل پیری زودرس در پوست عدم دستیابی پوست به مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز است. درمان به روش مزوتراپی چندان طولانی مدت نیست و فرد می‌تواند بلافاصله بعد از تزریق به زندگی عادی خود بازگردد. چند روز پس از تزریق مشاهده می‌نمایید که پوست چین و چروک خود را به مرور از دست می‌دهد و جوان‌تر می‌شود.

تزریق ژل

اگر بعد از کاهش وزن، دچار افتادگی در ناحیه پوست گردن شده‌اید و یا پوست گردنتان دچار افتادگی و چین و چروک سطحی است، تزریق ژل نیز می‌تواند روش مناسبی برای پر کردن گردن و از بین بردن چین و چروک آن باشد. تزریق ژل می‌تواند گردن شما را کمی چاق‌تر نموده؛ اما پوست آن را صاف و کشیده نماید.

بد نیست بدانید بسته به نوع ژلی که در پوست تزریق می‌کنید می‌توانید نتایج طولانی‌ مدت تری از این روش انتظار داشته باشید. از این روش در موارد خاص می‌توان استفاده کرد و اگر گردن چاقی دارید بهتر است از روش‌های دیگر برای جوانسازی پوست خود استفاده نمایید.

لیپوساکشن

لیپوساکشن گردن یکی از محبوب‌ترین روش‌های لیپوساکشن در جراحی‌های زیبایی است و اگر لازم باشد می‌توان آن را هم‌زمان با دیگر جراحی‌ها انجام داد. لیپوساکشن اجازه می‌دهد تا پزشک چربی موجود در لایه بافت زیر جلدی گردن را بردارد و در نتیجه گردن را جوان‌تر و فک را زاویه‌دار کند. در انجام لیپوساکشن، پزشک یک برش کوچک ۳ میلی‌متر زیر چانه و پشت هر لاله گوش میزند. یک کانول لیپوساکشن نازک از طریق این برش کوچک برای رفع چربی اضافی قرار داده می‌شود و گردن شکل بهتری به خود می‌گیرد.

اولتراسوند کویتیشن

کویتیشن یک تکنولوژی جدید مدرن است که به عمل جراحی نیاز ندارد. این روش می‌تواند برای لیفت پوست گردن و دیگر قسمت‌های بدن استفاده شود. کویتیشن یک پدیده طبیعی بر اساس اولتراسوند فرکانس پایین است. اولتراسوند حباب‌هایی در مایع ایجاد می‌کند که به‌تدریج رشد می‌کنند و با رسیدن به یک اندازه خاص از داخل منفجر می‌شوند. انرژی به شکل گرما (اثر جزئی) و موج فشار (اثر عمده) منتشر می‌شود. چون غشاء سلول‌های چربی ظرفیت ساختاری برای مقاومت در برابر ارتعاشات ندارد، اثر کویتیشن با متعادل کردن مقدار عروق، بافت عصبی و عضلانی، به‌راحتی آن‌ها را می‌شکند.

جراحی

در این روش برش‌هایی در پوست ایجاد می‌شود. از طریق این برش‌ها، هم می‌توان بافت اضافی چربی را جدا کرد و هم در صورت نیاز ماهیچه‌های اضافی گردن را برداشت. سفت کردن ماهیچه‌های گردن به خوش‌فرم شدن گردن بسیار کمک می‌کند. سپس پوست گردن کشیده می‌شود و بخش‌های اضافی آن برش می‌خورد. برش‌های مورد نیاز برای کشیدن پوست و لیفت گردن می‌تواند در چند نقطه ایجاد شود که به تکنیک جراحی بستگی دارد:

هایفوتراپی

دستگاه هایفو با استفاده از امواج فراصوت، لایه‌ای از پوست که زیر لایه سطحی پوست قرار دارد به صورت متمرکز مورد هدف قرار می‌دهد و به آن انرژی وارد می‌کند. با انرژی که توسط این امواج به سطح متمرکز پوست داده می‌شود، دمای این قسمت به سرعت افزایش پیدا می‌کند.

آسیب‌های سلولی باعث تولید پروتئین‌هایی از قبیل کلاژن می‌شوند . کلاژن نقش حفظ ساختمان طبیعی پوست را دارد، از این ‌رو هر چه میزان کلاژن تولید شده بیشتر باشد در نتیجه بافت پوست، سفت‌تر خواهد شد. با افزایش کلاژن می‌توانید پوستی سفت، صاف و بدون چین و چروک داشته باشید. امواج فراصوت، لایه‌ی خاصی از پوست را مورد هدف قرار می‌دهند؛ در نتیجه به بقیه لایه‌های زیرین و بالایی پوست هم، آسیبی وارد نخواهد شد. ماهیچه‌ها، اعصاب و دیگر سلول‌های پوست هم دست‌نخورده، باقی می‌مانند.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

لیزر

لیزر نوعی نور متمرکز است که می‌تواند پوست را گرم کند. گرم کردن پوست سبب ساخت کلاژن توسط پوست، تغییر شکل و بهتر شدن کیفیت کلاژن موجود در پوست و در نهایت سفت شدن پوست و کم شدن چین و چروک‌های آن می‌شود؛ بنابراین می‎توان به کمک روش‌های لیزری، وضعیت پوست گردن را بهتر کرد. توجه داشته باشید که سه روش اصلی جوانسازی لیزری وجود دارد:

یکی از بهترین لیزرهای غیرتخریبی لیزر جنسیس است که بدون آنکه به پوست آسیب برساند یا نیاز به مراقبت خاصی بعد از درمان داشته باشد، سبب بهبود کیفیت پوست می‌شود. لیزر جنسیس، سبب قرمزی پوست، زخمی شدن پوست و یا تغییر قابل مشاهده در پوست نمی‌شود و بلافاصله بعد از انجام لیزر می‌توانید به سر کار خود برگردید و مطمئن باشید که لیزر، تأثیر خوبی برای جوانسازی پوست شما دارد.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف فرکشنال؟در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف فرکشنال؟

هایفوتراپی و آر اف فرکشنال هر دو از موثرترین شیوه‌های درمانی غیرجراحی و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست هستند که با گرم کردن پوست موجب بازسازی کلاژن در لایه‌های عمیق پوست می‌شوند. اگرچه هر دو روش باعث کاهش چین و چروک پوست صورت خواهند شد اما در بکارگیری آنها از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌شود ... ادامه مطلب

ریزش مو در زنان بالای 40 سالریزش مو در زنان بالای 40 سال

هر زن جوان یا میانسالی می‌ تواند تحت تأثیر انواع ریزش مو قرار گیرد، اگرچه ریزش مو معمولاً در زنان بالای ۴۰ سال، زنانی که تازه بچه‌ دار شده‌ اند، زنانی که شیمی‌ درمانی کردند یا تحت تأثیر دارو های دیگر قرارگرفتند، شایع‌ تر است ... ادامه مطلب

ژل آبرسان صورت چیست؟ژل آبرسان صورت چیست؟

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که توسط بدن تولید می شود که به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌ کند. به این شکل، چروک های ظریف نیز گسترش پیدا نخواهند کر ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین