منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / کاربردهای متنوع تزریق بوتاکس

کاربردهای متنوع تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم که در ایران، با نام تجاری بوتاکس معروف است در حقیقت سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم بوده و با هدف ایجاد فلج موقت عضلات به کار می‌رود. امروزه کاربرد تزریق بوتاکس در علم پزشکی بسیار گسترده می‌باشد و در تخصص‌های مختلف پزشکی کاربردهای متنوع درمانی برای بوتاکس پیدا شده است.

امروزه تزریق بوتاکس پرطرفدارترین مداخله زیبایی است که بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود و با ایجاد فلج نسبی و موقت عضلات صورت باعث صاف شدن چین و چروک‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌تر در افراد می‌شود؛ شایع‌ترین موارد کاربرد بوتاکس در صورت استفاده از آن برای بهبود چین و چروک‌های ناشی از اخم کردن (که در بین ابروها یا روی پیشانی ایجاد می‌شوند) و چروک‌های اطراف چشم و دهان (که در موقع خندیدن ظاهر می‌شوند)، می‌باشد. از طرفی سود بخشی سم بوتولینوم در بیماران با سردرد های میگرنی که مقاوم به درمان‌های معمول هستند و یا به دلایل خاص قادر به استفاده همیشگی یا متناوب از داروهای مربوطه نمی‌باشند نیز ثابت شده است. در ادامه به معرفی کاربردهای درمانی و زیبایی بوتاکس پرداخته می‌شود.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد بوتاکس در زیبایی

کاربردهای درمانی تزریق بوتاکس

  1. رفع تعریق زیاد در کف دست و پا و زیر بغل (هیپروهیدروزیس)
  2. تحلیل عضله و کوچک کردن عضله در ساق پا
  3. رفع دندان قروچه با کاهش حجم عضلات مسئول جویدن
  4. درمان کجی گردن با رفع انقباض عضلات گردن (تورتیکولی)
  5. درمان کمردرد
  6. درمان پلک زدن بیش از حد و غیر قابل کنترل (بلفارواسپاسم)
  7. درمان اسپاسم های گردن
  8. رفع شل شدگی اسفنکتر تحتانی مری (آشالازی)
  9. رفع سفتی و اسپاسم عضلات پس از سکته
  10. رفع سفتی و اسپاسم عضلات ناشی از پارکینسون و فلج مغزی
  11. درمان میگرن و سردردهای تنشی و خوشه‌ای
  12. درمان اختلالات ماهیچه‌ای چشم همچون تنبلی و لوچی چشم
  13. رفع اسکارهای برجسته و گوشت اضافه
  14. درمان شقاق مقعد
  15. درمان مثانه بیش فعال و بزرگی پروستات
  16. پیشگیری از انقباض کپسولی در افراد دارای پروتز پستان
تزریق بوتاکس

افراد منع از تزریق بوتاکس

روند تزریق بوتاکس

با توجه به نوع عارضه، شدت عارضه و محل عارضه دوز مشخصی از بوتاکس با برند معتبری که مورد تایید وزارت بهداشت می‌باشد، در عضلات ناحیه‌ی مورد نظر تزریق می‌شود. بوتاکس نیازی به هیچگونه بیهوشی ندارد، فقط در برخی موارد می توان از بیحسی های موضعی استفاده کرد. پزشک ابتدا ناحیه انجام تزریق را ضدعفونی می‌کند، سپس محل دقیق انجام تزریق را علامت می‌گذارد و در نهایت با سوزنی بسیار کوچک، بوتاکس را تزریق می‌کند. پس از تزریق با توجه به محل تزریق، مدت زمان مشخصی که اکثراً یک هفته و در بعضی موارد دو تا سه روز می‌باشد، طول می‌کشد تا نتایج تزریق نمایان شود.

مدت ماندگاری تزریق بوتاکس

اثربخشی بوتاکس موقت بوده و در افراد مختلف بین سه تا شش ماه طول خواهد کشید.

نکات مهم قبل از تزریق بوتاکس

توصیه می‌شود مصرف داروهایی نظیر آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی از 2 هفته قبل از تزریق به منظور کاهش کبودی قطع شود. بهتر است حداقل به مدت یک هفته قبل از تزریق از مصرف الکل خودداری شود. اگر از ویتامین‌ها و داروهای گیاهی استفاده می‌کنید، به پزشک اطلاع دهید.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

عوارض جانبی تزریق بوتاکس

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آشنایی با کربوکسی تراپی دور چشمآشنایی با کربوکسی تراپی دور چشم

کربوکسی تراپی دور چشم یک روش برای جوانسازی پوست است که با تزریق گاز دی‌ اکسیدکربن سبب می‌ شود گودی و سیاهی دور چشم برطرف شود. در این روش با تزریق گاز دی‌ اکسیدکربن به زیر پوست موجب چسبیدن هموگلوبین به آن می‌ شود و اکسیژن رها می‌ کند. ... ادامه مطلب

هر اندولیفتی اندولیفت نیست!هر اندولیفتی اندولیفت نیست!

اندولیفت بدون ایجاد برش و سوراخ در پوست انجام میشود و به همین دلیل دستگاه اندولیفت از محبوب‌ترین دستگاه های جوانسازی پوست است ... ادامه مطلب

لزوم تخلیه کمدون ها و ماکرو کمدون هالزوم تخلیه کمدون ها و ماکرو کمدون ها

کومدون ها زمانی ایجاد می‌ شوند که منافذ پوست مسدود می‌ شوند. سلول‌ هایی که به فولیکول‌ های ریز مو منقبض می‌ شوند در آکنه بسیار چسبناک می‌ شوند و به یکدیگر می‌ چسبند و در نهایت منافذ را مسدود می‌ کنند و چربی تولید شده توسط غدد سباسه در پشت منافذ مسدود شده جمع می‌ شود و باعث تشکیل کومدون میشود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین