منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و چربی / تزریق ژل به صورت های لاغر و استخوانی

تزریق ژل به صورت های لاغر و استخوانی

یکی از مهم ترین تغییراتی که افزایش سن به وجود می آورد، کاهش کلاژن سازی و الاستین بدن است. کاهش کلاژن سازی و الاستیسیته پوست موجب می شود تا حجم چربی پوست در نواحی مختلف بدن کاهش پیدا کند. چاق شدن صورت به روش غیر جراحی ازجمله تزریق ژل می‌تواند موجب بازیابی فرم جوان صورت و بهبود هماهنگی صورت بدون خطرات بیهوشی و یا عمل جراحی شود. نتایجی که پس از تزریق ژل در صورت‌های لاغر به دست می‌آید بسیار مشهود است. این ژل‌ها نقش چربی را در زیر پوست بازی کرده و به قسمت‌هایی از صورت که لایه‌ چربی زیر پوست آن از بین رفته است، حجم می‌دهد تا زیبایی به این قسمت‌ها باز گردد. هیالورونیک اسید یکی از انواع ژل های تزریقی است که از مواد طبیعی ساخته شده است و کاملاً با بدن سازگار است. این نوع ژل به هیدراته شدن پوست و حجیم شدن آن کمک می کند.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای تزریق ژل

انواع ژل

انواع مختلفی از مواد وجود دارد که برای استفاده در تولید انواع پرکننده گونه تأیید شده است. اسید هیالورونیک و اسید پلی لاکتیک، دو نوع ماده پرکننده پوستی هستند که برای استفاده در صورت توصیه می‌شوند. از پرکننده‌های دیگری مانند هیدروکسیلاپاتیت نیز استفاده می‌شود. بسته به نوع فیلر یا ژلی که انتخاب می‌کنید، این مواد می‌توانند از ۶ ماه تا ۲ سال تأثیر خود را حفظ کنند و در نهایت در بافت پوست شما حل شده و متابولیزه می‌شوند. مواد مورد استفاده برای تزریق ژل گونه موادی کاملاً بهداشتی بوده و با سیستم بدن سازگاری دارند.

تزریق ژل برای صورت لاغر

نقاط تزریق ژل برای صورت لاغر

تزریق ژل برای صورت لاغر معمولا در نقاط زیر انجام می‌شود:

  1. خطوط اطراف بینی و دهان (مانند خطوط ماریونت و خط لبخند )
  2. گونه‌ها یا شقیقه‌های فرورفته
  3. خطوط عمودی دور لب
  4. لب‌ها
  5. چین چانه
  6. نقاط نامتقارن صورت

نحوه تزریق ژل برای صورت لاغر

قبل از تزریق ژل صورت، ناحیه مورد نظر باید تمیز و روی آن بیحسی موضعی زده ‌شود. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین هستند که یک بیحس کننده ملایم است و برای کاهش ناراحتی در طول و بعد از تزریق به کار می‌رود. سپس پزشک یک مقدار دقیق از ژل را بر اساس مشکل ناحیه مورد نظر، زیر پوست تزریق می‌کند. بسته به نوع ژل و نواحی تحت درمان، نتایج بلافاصله پس از تزریق ژل مشهود هستند.

اقدامات قبل از تزریق ژل

به منظور نتیجه‌گیری بهتر از تزریق ژل، تسریع در روند بهبودی و ترمیم و داشتن یک تزریق ایمن، بیمار می‌بایست اقداماتی را قبل و بعد از آن انجام داده و رعایت نماید. مهم‌ترین و اولین اقدام قبل از تزریق ژل، انتخاب یک پزشک مجرب و باتجربه است. انتخاب یک پزشک مجرب احتمال بروز عوارض را کاهش داده و در حصول بهترین نتیجه از تزریق ژل بسیار مؤثر می‌باشد.

اقدامات بعد از تزریق ژل

در طی چند روز اول پس از تزریق باید از خوابیدن به روی صورت خودداری کرد. سعی کنید رو به بالا و صاف به پشت بخوابید. همچنین لازم است بالاتر از بدن باشد. این کار برای جلوگیری از ورم زیر چشم ضرورت دارد. همچنین:

  1. باید تا چند روز بعد از انجام تزریق از انجام تمرینات سنگین و سخت پرهیز کنید.
  2. از دست زدن به ناحیه تزریق خودداری کنید و تا زمانی که خطر عفونت از بین نرود، صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید.
  3. اگر پزشک به شما دارویی داده است به طور منظم آن را مصرف کنید.
  4. سعی کنید در چند روز اولیه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا محل‌های گرم مثل حمام آفتاب و یا سالن سولاریوم قرار نگیرید.

افراد نامناسب جهت تزریق ژل

در حالت کلی توصیه می‌شود افرادی که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند از انجام عمل تزریق ژل، خودداری کنند:

ماندگاری تزریق ژل

دوام نتایج به نوع محصول، ناحیه مورد نظر و خود بیمار بستگی دارد. برای تثبیت نتایج، پزشک معمولاً عمل را تکرار می‌کند، روش‌ها و مقدار ژل را تغییر می‌دهد تا به نتایج مطلوب برسد. ژل های اسید هیالورونیک یک گزینه موقتی هستند و دوام آنها بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

هزینه تزریق ژل برای چاقی صورت

یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر تعیین قیمت تزریق ژل، میزان مورد نیاز برای تزریق می‌باشد. طبیعتاً مقدار مورد نیاز نقاط مختلف صورت جهت تزریق متفاوت بوده و همین امر بر قیمت آن تأثیر گذاشته است. هر چه مقدار بیشتری ژل به بدن تزریق شود هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد؛ چراکه پزشک مجبور است وقت بیشتری برای تزریق بگذارد و دستمزد بالاتری هم می‌گیرد و مواد مصرفی بیشتری هم استفاده می شود. یکی دیگر از عوامل مؤثر در هزینه تزریق ژل، دستمزد پزشک و خدمات کلینیک است.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض جانبی تزریق ژل

تزریق ژل هم مانند هر روش درمانی دیگر ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. هر چند این روش جزء روش‌های بدون عارضه محسوب می‌شود؛ اما ممکن است عوارضی زودگذر در برخی افراد بر جای بگذارد. برخی از عوارض تزریق ژل در زیر آمده است:

  1. کبودی یا خون‌مردگی در ناحیه ی تزریق که حداکثر تا یک هفته بعد از بین می‌رود.
  2. در صورت عدم تبحر پزشک ممکن است رگ‌های خونی آسیب ببینند.
  3. واکنش‌های آلرژیک که برخی افراد ممکن است از خود نشان دهند یا بر اثر تزریق ژل غیر استاندارد ایجاد شود.
  4. عدم ایجاد فرم دلخواه که می‌توان با ماساژ آن را تا حد زیادی برطرف کرد.

ضمنا یادآور می شویم؛ احتمال بروز عوارض و مشکلات رفع لاغری صورت به روش تزریق فیلر، نسبت به دیگر روش هایی که به کمک جراحی انجام میشود، خیلی کمتر است.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوست و موی خود، همچنین روشهای جوانسازی پوست، لیزر درمانی و ... می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین روش را برای شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

ایجاد خط اخم در چهره از جمله مشکلاتی است که برای افراد رخ می دهد. به خطوط عمودی که در بین دو ابروی افراد ایجاد می شود، خط اخم می گویند ... ادامه مطلب

رفع لک؛ تزریق ضد لک، میکرودرم ابریژن، درمان داروهای خوراکی و موضعی، لیزررفع لک؛ تزریق ضد لک، میکرودرم ابریژن، درمان داروهای خوراکی و موضعی، لیزر

لک به هر نوع علامت، لکه، تیرگی ها، قرمزی ها، نقاط تیره یا روشن، خطوط و خشکی های قابل لمس یا تغییر رنگی گفته می شود که روی پوست ظاهر شود ... ادامه مطلب

چرا جوش میزنیم؟چرا جوش میزنیم؟

جوش یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه‌ های مختلفی نظیر جوش‌ های سرسیاه، جوش‌ های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی‌ می‌ شود. مسدود شدن غدد مویی توسط چربی‌ های اضافه، پوست مرده و یا باکتریها باعث به وجود آمدن جوش صورت می‌ شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین