منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و چربی / آیا تزریق ژل های دائمی خطرناک است؟

آیا تزریق ژل های دائمی خطرناک است؟

امروزه تزریق ژل نیز مانند تزریق بوتاکس برای بسیاری از افراد، به امری مراقبتی و روتین برای پوست تبدیل شده که در دوره‌های زمانی مشخص انجام می‌شود و حجم و فرم بهتری به مناطق مختلف صورت و بدن می‌دهد. با گسترش استفاده از این محصول، ساختارهای متفاوتی از فیلر نیز به مرور زمان به بازار ارائه شد که اخیراً یکی از رایج ترین آنها، فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید می‌باشد. در حالی که کمی قبل تر یکی از پرکاربرد ترین نوع فیلر، فیلرهای دائمی بود که قابل جذب نبوده و با تزریق آنها برای همیشه در موضع باقی می‌ماند.

شاید شما هم هنگام تردد در خیابانها و اماکن عمومی به افرادی برخورده باشید که گویا چیزی در صورتشان نا هماهنگ و نامتقارن است. منظور از ناهماهنگی تزریق بیش از حد فیلر نیست؛ بلکه جابه جایی فیلر به مناطقی است که انگار نباید باشد. این عارضه یکی از بزرگترین عوارض تزریق فیلر دائمی است که خوشبختانه امروزه بسیار محدود و معدود انجام می‌شود. در دامه این مطلب بیشتر به این قبیل از فیلرها خواهیم پرداخت و عوارض آنها را با هم بررسی خواهیم کرد.

تزریق ژل یا فیلر در اصفهان، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست، با استفاده از با کیفیت ترین انواع فیلر، و با ارائه بهترین و طبیعی ترین نتایج، انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

تفاوت تزریق ژل دائمی و موقت چیست؟

تزریق ژل فرآیندی است که با افزایش حجم و فرم دهی بافت نرم توام می‌باشد. فیلرها به طور کلی به دو دسته دائمی و موقت تقسیم می‌شوند؛ که در هر دو روش، تزریق توسط پزشک از طریق سرنگ های نازکی صورت می گیرد که این مواد را در قسمت های مورد نظر تزریق می کند، در واقع با استفاده از تزریق پرکننده ها به زیر پوست در کنار جبران حجم از دست رفته، جوانسازی هم انجام می‌شود و چین و چروک ها را از بین می برد و بسته به انتظارات بیمار میزان تزریق ژل تعیین میگردد. میزان ماندگاری ژل های موقتی حدود 6 الی 18 ماه است که بسته به نوع ژل و قابلیت های فیزیولوژی فرد ممکن است متغیر باشد و تفاوت ژل های دائمی با موقتی، میزان ماندگاری آنها است.

آدرس اینستاگرام

آیا تخلیه ژلهای دائمی امکان پذیر است؟

همانطور که از اسم تزریق ژل دائمی پیداست یرای اینکه برای طولانی مدت زیر بافت های بدن بماند از موادی ساخته شده است که در بدن بسیار دیر جذب می شود. تزریق ژل دائمی بر خلاف تزریق فیلر موقت که سریعا جذب بدن می شود و نیازی به برداشت ندارد، تزریق ژل دائمی برای خارج شدن از بدن به عمل جراحی نیاز دارد و در این صورت نیز تمامی این موارد از بدن فرد خارج نمی شود. برای خارج کردن ژل های دائمی از قسمتهای تزریق شده باید به متخصص پوست مجرب و دارای مهارت بالا مراجعه نمود زیرا این عمل می‌تواند عوارض گاها ماندگار و ناخوش آیندی برای فرد به همراه داشته باشد.

بهتر است بدانید بعد از تزریق فیلر ممکن است فرد دچار حساسیت شود و مجبور باشد که ژل را از بدن خود خارج کند قابل ذکر است تزریق پرکننده دائمی به گونه ای است که تمامی آن با عمل جراحی نیز از بدن خارج نمی شود و فرد تا مدت ها مجبور است این حساسیت را در بدن خود تحمل کند. فیلرهای دائمی در واقع بسیار دیر جذب بدن می شود و به دلیل اینکه سلول های بدن نمی توانند آن را جذب کنند با آن مانند یک جسم خارجی اضافه رفتار می کنند در واقع تزریق پرکننده دائمی به بافت های بدن آسیب می رساند و در بدن افراد عفونت های داخلی ایجاد می کند.

عوارض تزریق ژل های دائمی

عوارض تزریق فیلرهای دائمی

عوارض جانبی مکرر حاد تزریق ژل دائمی شامل قرمزی ، تورم و درد است (معمولاً طی دو روز پس از تزریق). کبودی نادر است اما ممکن است تا یک هفته طول بکشد و ممکن است در ماه های اول خارش ایجاد شود. سایر عوارض جانبی شامل توزیع نابرابر مقدار بیش از حد ژل یا جابجایی آن است. رگهای کوچک نیز می توانند روی پوست نازک ظاهر شوند.

پرکننده های تزریقی مصنوعی با یک اثر دائمی، به طور گسترده ای مضر و غیر ایمن هستند؛ و از نظر ترکیب و از نظر خصوصیات شیمیایی و بیولوژیکی با ژل های موقتی تفاوت دارند. با این حال، ترس از این است که استفاده از مواد پرکننده دائمی ممکن است منجر به مشکلات دائمی شود. همه آنها به عنوان اجسام خارجی در بافت ها عمل می کنند و پاسخ میزبانی را که سعی در از بین بردن ژل دارد، ایجاد می کنند. گره‌های التهابی ممکن است سالها بعد در محل های تزریق بعضی از مواد پرکننده ایجاد شود. بنابراین ، هم بیماران و هم پزشکان مشتاقانه بدنبال محصولی بوده اند تا ناراحتی و هزینه تزریق های مکرر را به حداقل برسانند.

مواد پرکننده های تزریقی موقت مانند هیالورونیک اسیدها به قدری در صنعت پزشکی آرایشی پذیرفته شده اند که پرکننده های دائمی با اثرات طولانی تر به سرعت محبوبیت خود را از دست داده اند و امروزه به ندرت از آنها استفاده می‌شود.

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رویا غلامی [ 1400-10-06 ]
سلام خدمت شما این ژل کی تزریق میکنین برای همیشه هست اگر بیخای برای نوک بینی وبند بینی تزریق کنین چیغد هزینش میشه

نیوشا محمدی [ 1399-11-28 ]
سلام ،ببخشید یه سوال داشتم .آیا کلویید بزرگ پوستی مزمن ،باعث افزایش ای اس ار میشود؟

هیوا حسینی [ 1399-10-24 ]
با سلام ایا من موی سرم خیلی خشک هست برای ریزش مو میتوانم از ماینوکسیدیل استفاده کنم ایا موهارو سفید نمیکند ماینوکسیدیل در ضمن دوتاستراید مثل فیناستراید عوارض جدی نداره؟ واسه خشکی موهام چه کنم پوستمم خشکه اگه جواب بدی دکتر جان ممنونت میشم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود چه میشود؟اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود چه میشود؟

موهای زائدی که بر روی صورت و بدن افراد رشد می‌ کنند جلوه زیبایی نداشته و علاوه بر آن از لحاظ بهداشتی نیز افراد ترجیح می‌ دهند آنها را از بین ببرند. یکی از مهم‌ ترین و تأثیرگذارترین این روش‌ ها لیزر موهای زائد است. در ادامه این مطلب به تعداد و فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

درمان فرو رفتگی گیجگاه با تزریق فیلر شقیقهدرمان فرو رفتگی گیجگاه با تزریق فیلر شقیقه

تزریق فیلر شقیقه یکی از اقدامات جوانسازی و زیبایی است که چند سالی است با استقبال فراوانی روبه رو شده و متقاضیان زیادی برای این عمل به کلینیک های پوست و زیبایی مراجعه می‌نمایند ... ادامه مطلب

روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) چیست و چگونه درمان میشود؟روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) چیست و چگونه درمان میشود؟

آکنه روزاسه یا آکنه دوران بزرگسالی نوعی بیماری پوستی است که با التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت (معمولاً گونه‌ها، بینی و پیشانی) دیده می‌شود. در واقع این بیماری آکنه نیست ولی به آکنه روزاسه معروف می‌باشد ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین