منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تناسب اندام و لاغری / عوارض کاهش وزن و لاغری برای پوست صورت و بدن چیست؟

عوارض کاهش وزن و لاغری برای پوست صورت و بدن چیست؟

لاغری و متناسب بودن اندام تأثیر زیادی در زیبایی افراد دارد؛ اما تأثیر پوست بر زیبایی را نیز نمی‌ توان نادیده گرفت. تأثیر لاغری بر پوست معمولاً با مشاهده‌ ی چین و چروک‌ ها، لاغر شدن صورت در رژیم و یا افتادگی پوست شروع می‌شود، پس اگر به دنبال این هستید که تأثیر لاغری بر پوست را از بین ببرید و پوست خود را برای همیشه سالم، زیبا، با‌نشاط و جذاب نگه دارید می‌بایست که اصول خاصی را در رژیم غذایی خود رعایت کنید. بسیاری از افراد با پیگیری رژیم غذایی نامناسب و کاهش وزن سریع بدون توجه به عوارض و مشکلات پس از مدتی دچار مشکل متعددی می شوند. پوست از پروتئین های کلاژن و الاستین تشکیل شده است. کلاژن تقریباً 80 درصد از ساختار پوست را تشکیل می دهد و به آن استحکام می بخشد. الاستین به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد و به سفت ماندن آن کمک می کند. با این حال، زمانی که رویدادهای خاصی مانند افزایش سن و کاهش وزن چشمگیر رخ می دهد، پوست ممکن است نتواند شکل قبلی خود را حفظ کند. در اثر کاهش وزن، بدن به پوست اضافی نیازی ندارد و به تدریج شروع به حذف سلول‏های اضافی پوست می ‏کند؛ اما هنگامی که کاهش وزن بسیار سریع اتفاق بیافتد بدن قادر به حذف پوست اضافه نیست و این پوست‏های اضافه حالت آویزان و شل پیدا می ‏کنند. از آنجایی که پوست بزرگ‌ ترین عضو بدن است و اولین چیزی است که افراد متوجه آن می‌شوند، افرادی که مشکلات پوستی ناشی از کاهش وزن دارند، می‌توانند طیفی از ناراحتی‌های روحی و جسمی را تجربه کنند.

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوست و مو ، می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

عوامل تأثیرگذار بر شل شدن پوست بعد از لاغری

پس از کاهش وزن، عوامل متعددی باعث شل شدن پوست می‌شوند که برخی از آنها عبارتند از:

شل شدن پوست پس از لاغری

عوارض کاهش وزن سریع بر پوست

کاهش و افزایش وزن ممکن است به دلیل عوامل متعددی باعث مشکلات پوستی شود. تغییرات در هورمون ها ممکن است باعث آکانتوز نیگریکانس شود که نواحی تیره و مخملی در گردن و چین های بدن مانند زیربغل و کشاله ران رخ می دهد، در حالی که کشش پوست ممکن است منجر به ترک های پوستی (استریا) شود. افتادگی و شلی پوست یکی از عوارضی است که می تواند در نتیجه کاهش وزن رخ دهد. برای تعداد زیادی از افرادی که اضافه وزن دارند، با گذشت زمان، اگر مشکل اضافه وزن به سرعت برطرف نشود، کلاژن و الیاف الاستین می توانند آسیب ببینند و مانند گذشته عمل نکنند. به همین دلیل است که وقتی یک فرد وزن زیادی را از دست می دهد، با یک دسته پوست اضافی و افتاده در بدنش روبرو می شود. به طور کلی، هر چه فرد وزن بیشتری از دست بدهد، پوست اضافی بیشتری خواهد داشت.

روشهای کاهش وزن سالم

  1. مصرف پروتئین بدون چربی
  2. کم کردن قند و کربوهیدرات‌های ساده
  3. مصرف چربی‌های سالم
  4. استراحت کافی
  5. مدیریت استرس
  6. تمرینات قدرتی و شدید

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

درمان افتادگی پوست پس از کاهش وزن

افتادگی و شل شدن پوست پس از کاهش وزن می‎تواند تأثیر بسیاری در کاهش زیبایی ظاهری فرد داشته باشد؛ اما لازم است بدانید امروزه روش‎های بسیاری جهت درمان این مشکل وجود دارد که برخی از آنها‎ خانگی و برخی دیگر پزشکی است. درمان خانگی پوست می‎تواند در برخی موارد بی‌تأثیر باشد و یا سبب بروز آلرژِی گردد بنابراین پیش از انجام لازم است با پزشک معالج خود مشورت نمایید. انواع روش‎های درمان افتادگی پوست پس از لاغری عبارت است از:

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بهنوش فاطمی [ 1402-08-30 ]
به نظر من کسانی ک برای لاغری اقدام میکنن حتما باید به فکر بعد ش باشند چون صورت خیلی لاغر میشه و باید از روش‌های زیبایی استفاده کنن مثل تزریق چربی یا تزریق ژل

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربردهای متنوع تزریق بوتاکسکاربردهای متنوع تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم که در ایران، با نام تجاری بوتاکس معروف است در حقیقت سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم بوده و با هدف ایجاد فلج موقت عضلات به کار می‌ رود. امروزه کاربرد تزریق بوتاکس در علم پزشکی بسیار گسترده می‌ باشد و در تخصص‌ های مختلف پزشکی کاربرد های متنوع درمانی برای بوتاکس پیدا شده است. ... ادامه مطلب

جوانسازی پیشانی با تزریق ژل الانسهجوانسازی پیشانی با تزریق ژل الانسه

الانسه یکی از جدیدترین فناوری های روز ژل تزریقی در جهان است که برای نوسازی و جبران حجم تحلیل رفته، فرم دهی، لیفت، کاهش چروک و خطوط عمیق صورت و جوانساز ... ادامه مطلب

عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشمعوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم

زمانی که بوتاکس به ماهیچه‌ی مورد نظر تزریق می‌ شود ماهیچه ریلکس شده و به سمت بالا کشیده می‌ شود و به این ترتیب چروک‌ ها و خطوط برطرف خواهند شد. با استفاده از بوتاکس می‌ توان از پدید آمدن خطوط بر روی پیشانی و دور چشم جلوگیری نمود و یا آنها را کاهش داد و درمان نمود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین