منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / استرچ مارک چیست و چگونه درمان می شود؟

استرچ مارک چیست و چگونه درمان می شود؟

پوست بدن هر انسانی مهمترین دیوار حفاظتی در مقابل عوامل بیرونی محسوب می‌شود؛ که از نظر زیبایی نیز برای فرد بسیار تأثیرگذار است. گاهی به عناوین مختلف سلامت پوست به خطرمی‌افتد و زیبایی آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بسیاری از این مشکلات در نتیجه تماس پوست با محیط ایجاد می‌شوند مانند، چین و چروک، لک و کک مک، اسکارهای ناشی از صدمات و موارد بسیار زیاد دیگر؛ ولی در مواردی هم تغییر و تحولات درونی زمینه ساز ایجاد عوارض در پوست می‌باشد. استرچ مارک یا ترکهای پوستی از جمله مشکلاتی هستند که در اثر عوامل داخلی بدن ایجاد می‌شوند. در ادامه به این مقوله می‌پردازیم و جوانب آن را بررسی می‌نماییم.

با توجه به مقاوم بودن استرچ مارک نسبت به روشهای درمانی، نیاز است به طور اصولی و با مهارت خاصی اقدام به درمان صورت گیرد تا نتایج، حتی المقدور رضایت بخش باشد. دکتر علیرضا واعظ شوشتری با توجه به تخصص، تجربه و تبحری که در درمان انواع ضایعات پوستی دارند، می‌توانند در بهبود استرچ مارک نیز نتایج درخشانی در پوست ایجاد نمایند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

استرچ مارک یا ترک بدن چیست و چگونه درمان می‌شود؟

اغلب مردم حتی نوجوانان هم با استرچ مارک‌ آشنا هستند. این ترک‌های سفیدرنگ پوست، در 70 درصد بانوان باردار دیده می‌شود، این رگه‌های سفید گاه به ایجاد افسردگی و آزردگی های روحی در افراد منجر می‌شود. ترک‌های پوستی به دلیل کشیدگی لایه‌های پوست ایجاد شده که با جدا شدن لایه‌هایی از پوست به دلیل چاقی، بارداری و ... به وجود می‌آیند.

گاه این ترک‌ها به‌ رنگ قرمز، صورتی مایل به قرمز، بنفش و قهوه‌ای یا سفید نمایان می‌شوند؛ در ادامه مواردی را بازگو می‌کنیم که سبب می‌شوند این ترک ها بر روی پوست به وجود آیند. بارداری، افزایش وزن، رشد ناگهانی، بلوغ و چاقی از مواردی هستند که باعث به وجود آمدن این خطوط بر پوست می‌شوند. البته عوامل تشدید کننده‌ای مانند ژنتیک، جنسیت و سن نیز در استرچ مارک بی ‌تاثیر نمیباشد.
علت اصلی ایجاد این ترک ها به زبان ساده، کشیده شدن ناگهانی پوست ظرف مدت کوتاهی است که به دلیل رشد اندام ایجاد می‌شود. در واقع پوست بدون آمادگی شوک می‌گردد و سطحی ترین لایه آن پاره و از هم گسیخته می‌گردد. این ترک‌ها معمولاً در مناطقی مانند: باسن، ران، بازوها، سینه و شکم دیده می‌شوند. حتی برخی از ورزشکاران هم دچار استرچ مارک می‌شوند و در اندامی که به طور انفجاری رشد می‌کنند، ترک پوست را می‌بینند.

راههای درمان استرچ مارک

اگر به هر دلیلی در پوست خود شاهد خطوط استرچ مارک شدید، بدون نگرانی می‌توانید اقدام به درمان نمایید. خوشبختانه روشهای فراوانی بر اساس میزان و شدت ضایعه برای درمان استرچ مارک وجود دارد که به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود.

بهترین درمان استرچ مارک  در اصفهان

میکرودرم ابریژن

یکی دیگر از روش های درمان استریا میکرودرم ابریژن شامل صاف کردن پوست با کریستال های ریز برای از بین بردن پوست قدیمی و بیرون آمدن پوست جدید است که در زیر علائم استریا، کشش بیشتری وجود دارد. میکرودرم ابریژن می تواند ظاهر استرچ مارک قدیمی را بهبود بخشد.

آر اف فرکشنال

در روش آر اف فرکشنال نحوه کار به این صورت است که امواج الکترومغناطیسی که در فرم فرستنده و گیرنده هستند در لایه های مختلفی از بافت پوست حرکت کرده و جابجا می شوند و موجب ایجاد گرما شده، و در نهایت با ایجاد کلاژن و تحریک آن ها منجر به رفع استرچ مارک و درمان استریا می شود.

فرکشنال co2 لیزر

این روش از نظر اسمی و ماهیتی به روش بالا شباهت زیادی دارد اما روش درمانی متفاوتی برای استریا است در این روش با تاباندن شعاع های بسیار باریک نور لیزر به درمان موضعی استریاها می پردازید و دیگر نیازی به حجم های بزرگی از نور لیزر نمی باشد. این پرتوها به لایه میانی پوست می روند و سبب عدم آسیب به مناطق دیگر بدن می شوند با این روش ممکن است پوست دچار زخم های سطحی شود که با استراحت و تنها پس از چند روز می توانید به بهبودی کامل برسید.

مزوتراپی

یکی از راه‌های درمان ترک‌های پوستی مزوتراپی است. این روش که از جدید‌ترین روش‌های درمانی و مراقبت پوست محسوب می‌شود؛ حدود 60 سال پیش توسط پزشکی فرانسوی اختراع شد. مزوتراپی غیر تهاجمی و بدون درد است. این روش به دلیل استفاده از مواد طبیعی و مورد نیاز پوست برای کلاژن سازی می‌تواند در ترمیم پوست دچار استرچ مارک مفید باشد.

لیزر PDL

درموارد خاص و بویژه برای خطوط قرمز درمانهای اختصاصی مثل لیزر PDL هم می تواند، کمک کند باشد، ولی بطورکلی بهترین ومؤثرترین درمان ترک های پوستی میکرونیدلینگ وپس ازآن لیزرco2 فرکشنال است.

آدرس اینستاگرام

کلام آخر

محصولاتی که به عنوان کرم های ضدترک پوست درحاملگی وچاقی لاغری و… عرضه می شوند، بیشترجنبه پیشگیری داشته ومؤثربودن آن دردرمان ترک های پوستی به اثبات نرسیده است.

همشهریان گرامی، اگر می‌خواهید موهای زائد خود را در سریع‌ترین زمان ممکن، با حداقل عوارض و با استفاده از بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان از بین ببرید، حتما به کلینک‌های مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کرده و با اطمینان خاطر اقدام به این عمل نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ستاره احمدزاده [ 1400-10-20 ]
سلام خسته نباشید من میخواستم بدونم استرچ مارک خطر ناک هس یا نه؟؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع ریزش موی زنانانواع ریزش موی زنان

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص می‌شود که فرد به طور غیرمنتظره‌ای ، مقدار زیادی مو از دست می‌دهد. به طور طبیعی همه‌ی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست می‌دهیم ، ریزش موها بخشی از چرخه‌ی طبیعی رشد مو است ... ادامه مطلب

بیماری آلوپسی چیست؟بیماری آلوپسی چیست؟

آلوپسی یک واژه یونانی به معنای کاهش موی سر یا هر قسمتی از بدن است. بیماری آلوپسی Alopecia نوع بیماری شایع است که روی موی انسان اثر می گذارد. این بیماری باعث می شود که موهای سر، ابرو، مژه، ریش و سبیل به شکل سکه ای یا دایره ای شکل ریزش کند. این ریزش به صورت پراکنده و دارای مرز مشخص است ... ادامه مطلب

آیا ملانوم قابل درمان است ؟آیا ملانوم قابل درمان است ؟

ملانوم خطرناک ترین نوع سرطان پوست است که می تواند در هر قسمتی از پوست بدن و یا اطراف خال های پوستی به وجود بیاید . ملانوم همچنین می تواند در چشم ها و به ندرت در داخل بدن مثلا بینی یا گلو تشکیل شود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین