منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / مواد غذایی مفید برای تقویت و رشد موها

مواد غذایی مفید برای تقویت و رشد موها

موهای سر علاوه بر زیبایی ظاهری از پوست سر انسان نیز محافظت می کند که باعث می شود تا مو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. درحالی که عواملی مانند سن، تأثیر ژن و تغییرات هورمونی هم روی رشد و ریزش مو تأثیر دارند، مصرف بهینه مواد مغذی مانع ریزش مو می شوند. در واقع عامل ریزش مو در برخی موارد کمبودهای تغذیه ای و رژیم غذایی ناسالم می باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که امکان پیشگیری از ریزش مو و حتی ضخیم کردن و تقویت موها از طریق ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی امکان‌ پذیر است . می توان با داشتن یک رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی از ریزش موهای ناشی از تغذیه نا مناسب و عدم تأمین مواد معدنی و ویتامین مورد نیاز بدن جلوگیری کرد. زمانی که الگوی غذایی که باعث ریزش موی شما شده است را شناسایی کردید باید بر غذاهایی که می‌توانند باعث افزایش سلامت و تقویت موی شما شوند تمرکز کنید. مطمئن شوید که مقادیر کافی از مواد مغذی زیر که باعث افزایش سلامت مو می‌شوند در رژیم‌های غذایی خود استفاده می‌کنید. برای دریافت رژیم کامل و جامع برای درمان قطعی ریزش مو لازم است به پزشک مراجعه نمایید.

تقویت موها و درمان ریزش مو با روشهای مختلف و تجویز داروهای موثر، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

ویتامین های مؤثر بر رشد و تقویت مو

یک رژیم غذایی سالم که حاوی 13 ویتامین ضروری برای بدن باشد می تواند در حفظ سلامت مو مؤثر باشد. ویتامین های اصلی و ضروری شامل ویتامین A، C، D، E و K و همچنین B کمپلکس هستند. با این حال هیچ مدرکی برای اثبات اینکه ویتامین های خاصی بر رشد مو مؤثر هستند وجود ندارد.

نقش تغذیه در ریزش مو

خوراکی های تقویت کننده مو

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری، متخصص پوست، مو و زیبایی در اصفهان، تکنولوژی لیزرسرد ، برای رفع موهای زائد ، جوانسازی پوست و بسیاری دیگر از اقدامات کلینیکال زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد. شما می توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بهمن بهرامی [ 1402-10-29 ]
سلام. پسرم ۱۵ سالشه، مدت دو ساله بدون ریزش خیلی زیاد، حجم و تراکم موهاش کم شده، آزمایشات چیزی نشون نداده و مصرف ویتامین و داروهای پزشک متخصص اثری نداشته. لطفا راهنمایی کنید. ضمنا خودم تا ۳۰ سالگی موهام پرپشت بود و الان هم که ۴۷ سالمه، معمولی هست. ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاول چیست و چه مناطقی از پوست را درگیر می کند؟تاول چیست و چه مناطقی از پوست را درگیر می کند؟

تاول در واقع نوعی برآمدگی و جوش روی پوست است که درون آن پر از مایع بوده و ممکن است بر روی قسمت‌های مختلف بدن به وجود بیاید. تاول‌ها به‌شدت آزاردهنده هستند و حتی اگر هیچ دردی ایجاد نکنند، ظاهر ناخوشایندی دارند ... ادامه مطلب

روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) چیست و چگونه درمان میشود؟روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) چیست و چگونه درمان میشود؟

آکنه روزاسه یا آکنه دوران بزرگسالی نوعی بیماری پوستی است که با التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت (معمولاً گونه‌ها، بینی و پیشانی) دیده می‌شود. در واقع این بیماری آکنه نیست ولی به آکنه روزاسه معروف می‌باشد ... ادامه مطلب

همه چیز در مورد پمفیگوسهمه چیز در مورد پمفیگوس

پمفیگوس بیماری نادری است که افراد مبتلا به آن دچار تاول ها و حباب های مشتق شده از آن می‌شوند. این بیماری با علت نقص در سیستم ایمنی بدن بروز پیدا می‌کند و پوست و غشاهای مخاطی را در بر میگیرد ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین