منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / علائم و علل ریزش مو ارثی

علائم و علل ریزش مو ارثی

ریزش مو دارای علت ها و دلایل مختلفی می باشد که هریک به تنهایی می تواند مو را ضعیف کرده و دچار ریزش کند. عوامل ژنتیکی یکی از شایع ترین علت ریزش مو در زنان و مردان می باشد. به ریزش مو در اثر عوامل ژنتیکی آلوپسی آندروژنیک و در مردان طاسی با الگوی مردانه و در زنان طاسی با الگوی زنانه گفته می شود. ریزش موی ارثی یک بیماری نیست، بلکه وضعیت طبیعی ناشی از تأثیر عوامل ژنتیکی است. ریزش مو ارثی بیشتر در مردان رایج است و مشاهده می شود؛ اما در زنان نیز رخ می دهد و به ازای پنج مرد سه زن نیز به آن مبتلا می شوند. برای ریزش موی ارثی هیچ درمانی وجود ندارد؛ اما با یکسری روش ها می توان باعث کندی یا متوقف کردن ریزش مو شد. درمان زود هنگام بهترین روش برای جلوگیری از ریزش موی بیشتر می باشد. چنانچه درمان به موقع انجام نشود تنها راه بازگشت موهای از دست رفته تکنیک کاشت مو می باشد.

تقویت موها و درمان ریزش مو با روشهای مختلف و تجویز داروهای موثر، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علائم ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی با نازک شدن مو آغاز می شود و اغلب با ریزش مو در قسمت های پوست سر پیشرفت می کند. در مردان، ریزش مو به طور معمول در تاج سر شروع می شود و در یک الگوی M شکل ادامه پیدا میکند. در مرحله پیشرفته تر، تنها یک قسمت از مو در کنار و پشت پوست سر باقی می ماند. در زنان، ریزش مو بیشتر گسترش می یابد؛ اما پنهان تر است، بالا و وسط سر اغلب تحت تأثیر قرار می گیرد. در مقایسه با مردان، خط مو در پیشانی معمولاً باقی میماند.

علائم و علل ریزش مو ارثی

تشخیص ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی از دو طریق قابل تشخیص است:

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

درمان ریزش موی ارثی

تمام روشهای درمان ریزش موی سر موضعی و خوراکی تنها تا زمانی تأثیر دارند که از آنها استفاده می‌شود. به علاوه، هیچ یک از این درمان‌ها تأثیر چشمگیری ندارد.

  1. درمان‌های موضعی و خوراکی مجاز: استفاده از داروی ریزش مو ماینوکسیدیل ۲ یا 5 درصد بر روی پوست سر سرعت ریزش مو را کاهش داده و در درمان ریزش مو در زنان و مردان مؤثر است و در برخی افراد باعث می‌شود بخشی از موها دوباره رشد کنند. در مواردی که درمان ریزش موی ارثی نتیجه می‌دهد نیز، بهبود حاصله تنها تا زمان استفاده از محلول حفظ می‌شود.
  2. بهترین قرص برای ریزش مو در مردان ، قرص های فیناستراید است. قرص‌های فیناستراید جهت کاهش سطح هیدروتستوسترون استفاده می‌شود که باعث کم شدن و درمان ریزش مو در مردان شده و احتمالاً به رویش مجدد موها کمک می‌کند.
  3. درمان‌های تأیید نشده: استفاده از داروی ریزش مو مثل اسپیرونولاکتون، سیپروترون استات، فلوتامید و سایمتیدین در زنان باعث مهار عملکرد دی‌هیدروتستوسترون در پوست سر شده و تا حدودی در درمان ریزش مو و بهبود آن مؤثر است.
  4. تزریق استروئید: گاهی اوقات دلیل ریزش موی ژنتیکی، نقص سیستم ایمنی بدن است، به این معنی که سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های موی شخص حمله می‌کند و باعث ریزش مو می‌شود. این نوع ریزش مو تحت عنوان آلوپسی آره آتا شناخته می‌شود که ریشه ژنتیکی دارد. در اغلب موارد این نوع ریزش مو به صورت خود به خودی درمان می‌شود؛ اما در برخی از موارد نیز بهبودی حاصل نمی‌شود که در این موارد پزشکان از تزریق استروئید برای توقف ریزش مو و درمان استفاده می‌کنند. ریزش مو در این بیماری به صورت سکه‌ای مشاهده می‌شود و ممکن است نقاط دیگر بدن مانند ریش و سبیل را نیز درگیر کند. تزریق استروئید باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌شود و سیستم ایمنی دیگر به فولیکول‌های مو حمله‌ور نمی‌شود.
  5. لیزر و نور درمانی: لیزر و نور درمانی ، روش‌های محبوبی به حساب می‌آیند؛ اما تاکنون مشاهده نشده که این روش‌ها باعث کندی یا جلوگیری از روند ریزش مو در مردان شود، حتی FDA نیز اثربخشی آنها را تأیید نکرده است. یک دوره لیزر درمانی ممکن است 6 تا 12 ماه طول بکشد.
  6. کاشت مو: به طور قطع مطمئن‌ترین روش برای درمان طاسی کاشت مو است. کاشت مو به روش‌های مختلف تهاجمی و غیر تهاجمی انجام می‌شود. روش‌هایی مانند fut، sut،,fit کاشت مو با ربات،SFU پلاس تنها بخشی از روش‌های کاشت مو در ایران هستند که توسط کلینیک‌های معتبر پزشکی انجام می‌شوند. خواب مو، عمق ریشه مو، تراکم بانک موی هر فرد، ضخامت تارهای مو، سن فرد، بودجه فرد، امکانات و خدمات کلینیک پزشکی، مهارت پزشک و دلیل ریزش مو از جمله پارامترهای مؤثر در تعیین روش کاشت مو به حساب می‌آیند.

تزریق بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :احمدرضا یوسفی [ 1402-08-30 ]
سلام آقای دکتر پدر بنده اصلا مو ندارن با اینکه 60 سال بیشتر ندارن و خیلی زود موهاشون شروع به ریزش کرد من الان 28 سالمه و بچه آخر هستم دو تا برادر دیگه دارم ک ب تازگی موهاشون کم پشت شده من چه اقدامی باید از الان انجام بدم ک ریزش نگیرم تو سن بالا

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوتراپی جوانسازی چیست و چگونه انجام میشود؟مزوتراپی جوانسازی چیست و چگونه انجام میشود؟

مزوتراپی یک روش ایمن، ضدپیری، بسیار مؤثر در جوانسازی پوست و گزینه مناسبی در مقایسه با روش‌های تهاجمی زیبایی است. این روش درمانی غیرتهاجمی را می‌توان به منظور توقف علائم پیری و جوانسازی بسیار مؤثر پوست استفاده نمود ... ادامه مطلب

آیا لیزر اندولیفت برای درمان جای جوش هم موثر است؟آیا لیزر اندولیفت برای درمان جای جوش هم موثر است؟

اندولیفت یکی از بهترین روش های لیزری برای درمان و محو کردن جای جوش است که به سرعت نتایج آن قابل مشاهده است. ... ادامه مطلب

تیکسل چیست و چه کاربردی دارد؟تیکسل چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه تیکسل یک دستگاه توسعه یافته و نوآورانه‌ی فرکشنال برای زیبایی و جوانسازی پوست است که با فناوری جدید، ثبت اختراع جهانی کمپانی نووکسل در آلمان ساخته شده است. این دستگاه جوانسازی پوست از فناوری نوینی برخوردار است که ترمومکانیکال ابلیشن نام دارد و یک شیوه نوآورانه است. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین