منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / خال مادرزادی بکر چه شکلی دارد؟

خال مادرزادی بکر چه شکلی دارد؟

رشد بیش از حد سلول‌های رنگدانه (ملانوسیت‌ها) در اپیدرم (لایه بالایی پوست) و فولیکول‌های مو، باعث ایجاد خال بکر می‌شود؛ اما علت اصلی آن هنوز ناشناخته است. تصور بر این است که یک عامل ژنتیکی، باعث بروز خال بکر می‌شود که هنوز شناخته شده نیست. خال بکر، یک لکه پوستی مادرزادی غیر سرطانی بزرگ و قهوه‌ای است که بیشتر در مردان مشاهده می‌شود. خال بکر معمولاً در زمان بلوغ بروز پیدا می‌کند؛ ولی در برخی موارد می‌تواند از بدو تولد وجود داشته باشد. در سال 1949 دکتر ساموئل بکر دو مرد را که دارای عارضه لکه پوستی قهوه‌ای‌رنگ با موهای زیاد در بالاتنه خود بودند را به‌عنوان نمونه‌هایی از یک بیماری خاص معرفی کرد. از این‌رو این عارضه به نام دکتر بکر نامگذاری شد. خال بکر صورت معمولاً بیشترین نگرانی را از نظر زیبایی برای بیماران ایجاد می‌کند. این عارضه معمولاً فقط پوست را درگیر می‌کند؛ ولی در مواردی ممکن است بافت‌های زیر پوست مثل پستان و عضلات را درگیر کند که در این صورت به نام سندرم خال بکر شناخته می‌شود. معمولاً مردان 5 برابر زنان به این عارضه دچار می‌شود. افراد در اغلب موارد فقط یک خال بکر دارند؛ ولی در موارد نادر احتمال بروز تعداد بیشتر هم وجود دارد.

برای درمان خال‌ مادرزادی در اصفهان، با مراجعه به کلینیک دکتر واعظ شوشتری از بهترین خدمات در این زمینه بهره مند شوید. جهت مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

چه عواملی باعث ایجاد خال بکر میشوند؟

علت دقیق خال بکر هنوز مشخص نیست. تصور می‌شود که علت آن نقص ژن است. یک ژن مهم مرتبط با سندرم بکر نووس ACTB (اکتین بتا) است. اگر چه برخی از کودکان از بدو تولد این خال را با خود دارند؛ اما معمولاً در کودکی و اوایل نوجوانی خال پدیدار می‌شوند. یک نظریه در مورد خال بکر این است که برخی افراد از بدو تولد یک لکه پوستی کوچکی با زمینه خال بکر با خود دارند. تصور می‌شود این لکه پوستی به هورمون‌های مردانه حساس‌تر است و اغلب در دوران بلوغ تغییر می‌کند.

خال مادرزادی بکر

علائم خال بکر

خال بکر ابتدا به صورت یک لکه نامنظم قهوه ای روشن روی پوست ایجاد میشود که هنگام بلوغ شروع به بزرگتر، ضخیم تر و تیره تر شدن میکند. با این که اغلب در بالاتنه دیده میشود؛ ولی ممکن است در صورت، دست و پا هم ایجاد شود. خال بکر به ‌طور معمول در دوران کودکی یا نوجوانی در یک شانه و قسمت بالای تنه ظاهر می‌شود؛ اما گاهی اوقات ممکن است در جای دیگری از بدن نیز پدیدار شود. در مردان در سنین بلوغ بیشتر دیده می‌شود و همانطور که گفته شد گاهی اوقات با آکنه و رشد مو همراه است.

تشخیص خال بکر

خال بکر معمولاً با معاینه فیزیکی و بررسی سابقه ایجاد ضایعه توسط پزشک تشخیص داده میشود و پزشک برای اطمینان بیشتر میتواند از نمونه برداری یا بیوپسی و ارسال آن به آزمایشگاه کمک بگیرد.

عوارض خال بکر

به ندرت مانند سایر خال های مادرزادی، ممکن است برخی ناهنجاری ها در بافت های زیرین ناشی از همان نوع سلول جنینی، اکتودرم وجود داشته باشد. این به عنوان سندرم نایوس بکر، نوعی از سندرم نایوس اپیدرمی شناخته می شود. این ناهنجاری ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

درمان خال بکر

هر چه گستردگی خال بکر بیشتر باشد درمان آن چالش‌برانگیزتر است. به همین دلیل روش صد در صد مؤثر برای از بین بردن کامل عارضه وجود ندارد.

به دلیل وسعت زیاد این عارضه نمی‌توان از روش جراحی برای برداشتن خال بکر استفاده کرد.

هزینه لیزر خال بکر

با توجه به موقعیت جغرافیایی مطب و پزشک و تعداد و وسعت خال، هزینه برداشت خال با لیزر متغیر است.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دلیل پوسته ریزی سر نوزاد چیست؟دلیل پوسته ریزی سر نوزاد چیست؟

اگزما (درماتیت آتوپیک) عارضه ای است که باعث قرمزی، خارش و التهاب پوست می شود.اگزما می تواند آلرژی های شدیدتری ایجاد کند، زیرا سیستم ایمنی را ضعیف می کند، می تواند تاول ایجاد کند و موانع پوستی را که از بیماری های پوستی محافظت می کند، می شکند. ... ادامه مطلب

نحوه تزریق بوتاکس چگونه است؟نحوه تزریق بوتاکس چگونه است؟

در حال حاضر روش‌ های مختلف بسیاری با هدف جلوگیری و حتی رفع نشانه‌ های پیری پوست ایجاد شده‌ اند. یکی از رایج‌ ترین و مؤثرترین این روش‌ ها تزریق بوتاکس به صورت است. این ماده جهت درمان برخی از بیماری ها نیز استفاده می شود؛ اما عمده تمرکز بر روی رفع چروک های پوستی است. ... ادامه مطلب

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق چربی می‌ تواند علاوه بر برطرف کردن خطوط ناشی از پیری، خطوط اطراف چشم‌ ها، صورتی پرتر و جوان‌ تر و نمای بهتر و پوست صاف‌ تری را ایجاد کند. این روش با توجه به اینکه از سلول‌ های چربی بدن خود شخص استفاده می کند، دارای عوارض بسیار کمتری می‌ باشد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین