منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / درمان و اصلاح صورت نامتقارن بدون جراحی با تزریق فیلر

درمان و اصلاح صورت نامتقارن بدون جراحی با تزریق فیلر

بسیاری از ناهنجاری‌ها یا مشکلات مرتبط با ویژگی‌های صورت ممکن است به صورت مادرزادی و یا تغییر اکتسابی بعد از عمل جراحی، ضربه یا سوختگی‌های شدید به وجود آمده باشند. ناهنجاری‌های صورت باید اصلاح شوند تا ویژگی‌های نرمال صورت حفظ گردد و از ناتوانی‌های روانشناختی جلوگیری شود تا افراد بتوانند زندگی خود را به صورت طبیعی ادامه دهند. بسیاری از پزشکان روش‌های غیر جراحی را برای درمان نامتقارن بودن صورت پیشنهاد می‌دهند. روشهای بدون جراحی در حال حاضر برای درمان و اصلاح صورت استفاده می‌شوند. قرینه سازی صورت با فیلر یکی از روش های موقت و رایج زاویه سازی صورت است. طی جلسه درمانی، مقادیر مختلفی از فیلرهای پر کننده، به قسمت‌های مختلفی از صورت تزریق می‌شود. در این فرایند، با پر کردن بعضی از قسمت‌های صورت از داخل، فرم زوایا و منحنی‌های صورت را تغییر می دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت قرینه نبودن دو طرف صورت

علائم قرینه نبودن صورت

  1. یک طرف صورت کوچک‌تر از طرف دیگر است.
  2. وجود استخوان کوچک در گردن یا فک
  3. وجود توده در اطراف چشم‌ها
عدم تقارن صورت

انواع فیلر

برای رفع چین و چروک پوستی از فیلرهای مختلفی استفاده می‌شود و امروزه تزریق فیلر با تنوع بالایی صورت می‌گیرد. برخی از انواع فیلر موجود در بازار شامل موارد زیر است:

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید را می‌توان محبوب ترین ماده پر کننده چین و چروک پوستی دانست. البته این ماده به صورت طبیعی در زیر پوست وجود داشته و توسط بدن تولید می‌شود که به علت افزایش سن، مقدار آن کمتر شده و پوست چروک می شود. از این رو در مواد تزریقی جدید برای رفع چین و چروک از آن بهره می‌برند.

کلسیم هیدروکسی آپاتیت

کلسیم هیدروکسی آپاتیت در استخوان ها وجود دارد. این فیلر از هیالورونیک اسید غلیظ تر می باشد. ممکن است در بعضی موارد غلظت بالای ژل کلسیم هیدروکسی آپاتیت ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین این ماده پوست را برای افزایش تولید کلاژن تحریک می کند. نسبت به هیالورونیک اسید برای چین و چروک های بسیار عمیق، کاربردی تر است.

اسید پلی ال لاکتیک

اسید پلی ال لاکتیک یک ماده مصنوعی زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است. این محصول در تولید طبیعی کلاژن، تأثیرگذار است. فیلر چند روز بعد از تزریق در آن ناحیه حل می شود؛ اما به تدریج پوست را وادار به کلاژن سازی می کند، به همین علت نتیجه نهایی بعد از چند ماه قابل مشاهده می باشد. اسید پلی ال لاکتیک برای ایجاد ساختار، چارچوب و حجم برای صورت استفاده می شود.

پلی متیل متاکریلات

پلی متیل متاکریلات یک فیلر قدیمی است که در سال های گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. این ماده حاوی کلاژن می باشد. گاهی برای بهبود چاله های عمیق جای جوش و یا زخم از این فیلر استفاده می شود.

مزایای تزریق فیلر

فیلرها کاربرد بسیار وسیعی در جوانسازی پوست و پر کردن صورت دارند.

  1. برای تمامی افراد بالای 18 سال کاربرد دارد.
  2. روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی است.
  3. نیاز به بیمارستان و اتاق عمل نیست.
  4. این روش نیاز به بیهوشی ندارد و فقط بیحسی موضعی و موقتی کفایت می‌کند.
  5. زمان بهبودی برای تزریق فیلر، سریع است و بسیاری از افراد می‌توانند بلافاصله به محل کار یا فعالیت‌های منظم خود برگردند.
  6. پس از تزریق، خطر بسیار کمی ناشی از عوارض جدی یا عفونت‌ها متوجه افراد خواهد بود.
  7. فیلرهای تزریقی را می‌توان مجدداً شارژ نمود. به این معنی که می‌توان حجم بیشتری را به نواحی مورد نظر اضافه کرد تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسید.
  8. انتخاب فیلرها نسبت به جراحی پلاستیک تهاجمی ارزان‌تر است، بنابراین صرفه اقتصادی نیز دارد.

درمان و اصلاح صورت نامتقارن بدون جراحی

محل های تزریق با یک ماده ضد باکتری تمیز می شوند. برای جلوگیری از درد در محل تزریق با هدف بیحسی پوست می توان از پماد بیحس کننده یا یک سوزن بیحس کننده موضعی استفاده کرد. تزریق معمولاً در هر قسمت فقط چند دقیقه زمان می برد. تزریق، ماساژ و ارزیابی انجام می شود و در صورت لزوم، فیلر اضافی تزریق می شود.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر

  1. در صورت ابتلا به بیماری‌های ویروسی مختلف در روزهای منتهی به انجام تزریق فیلر، به پزشک خود اطلاع دهید و درمان‌های مخصوص ویروس‌ها را دریافت کنید.
  2. برای جلوگیری از ایجاد کبودی‌های وسیع و یا خونریزی‌های احتمالی حین و پس از تزریق فیلر، مصرف هرگونه مسکن‌ و رقیق کننده‌های خون نظیر آسپیرین را یک هفته قبل از انجام تزریق فیلر (تحت نظر پزشک) قطع کنید.
  3. استفاده از کرم‌ها و یا لوسیون‌های جلوگیری کننده از پیری پوست را در روزهای منتهی به انجام تزریق فیلر قطع کنید.
  4. دو هفته قبل از انجام تزریق فیلر برای هیچگونه عمل جراحی نظیر جراحی‌های دندان، تاتو و دیگر موارد این چنینی اقدام نکنید.
  5. در هفته منتهی به فرایند تزریق فیلر از هرگونه درمان پوستی نظیر عکس‌برداری با اشعه، انواع لیزرها و یا سایر اقدامات شیمیایی روی پوست خودداری کنید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر

افراد منع از تزریق فیلر

  1. افرادی که دارای بیماری های سیستم ایمنی مانند لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیک هستند.
  2. کسانی که سابقه سکته قلبی دارند.
  3. زنان باردار یا شیرده
  4. افرادی که مبتلا به آسم و حساسیت های شدید هستند.
  5. کسانی که مبتلا به دیابت هستند و از انسولین استفاده می کنند.
  6. افرادی که داروی آسیپرین یا وارفارین مصرف می کنند.
  7. افراد دارای بیماری قلبی تحت درمان
  8. کسانی که دارای سابقه سکته مغزی هستند.
  9. کسانی که دارای مشکلات مربوط به انعقاد خون هستند.
  10. کسانی که در 6 ماه گذشته و یا 6 ماه پیش رو قصد یا سابقه مصرف راکوتان را دارند؛ چراکه این دارو خطر کلوئید یا اسکار به همراه دارد.
  11. افرادی که پلاک دهان و دندان دارند.

مدت ماندگاری فیلر

طول عمر فیلرها بستگی به نوع و برند آنها دارد؛ زیرا برخی از فیلرها می توانند 5 تا 7 ماه دوام داشته باشند، در حالی که برخی دیگر حدود 5 سال ماندگاری دارند.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض جانبی فیلر

هزینه قرینه سازی صورت بدون جراحی

هزینه تزریق فیلر، بستگی به نوع و برند فیلر استفاده شده میزان تزریق، ناحیه درمان، تعداد سرنگ‌های تزریق فیلر و دستمزد متخصص برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد، بنابراین هزینه تزریق فیلر در افراد مختلف متفاوت است. همچنین انتخاب کلینیک نیز در هزینه ی تزریق تأثیرگذار است.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
راهکارهای شگفت انگیز برای جوانسازی پوست دستراهکارهای شگفت انگیز برای جوانسازی پوست دست

بهترین روش جوانسازی دست‌ها درمانی است که عوارض و نشانه‌های افزایش سن را از بین ببرد. بسته به اینکه چه مشکلی در دستان شما ایجاد شده است و کدام عارضه بیشتر خود را نشان می‌دهد، باید یک روش مناسب را انتخاب کرد.روش‌های مختلفی برای درمان مشکلات مختلف پوست دست وجود دارد که در ادامه معرفی می‌شوند. ... ادامه مطلب

کاربرد تزریق فیلر در جوانسازی گردنکاربرد تزریق فیلر در جوانسازی گردن

کلینیک‌های زیبایی مخصوصاً برای درمان خطوط افقی پوست، به دنبال روش‌های کمتر تهاجمی هستند. مطالعات نشان داده‌اند که فیلرهای اسید هیالورونیک برای درمان خطوط گردن مناسب هستند. ... ادامه مطلب

درماپن چیست و کاربردهای آن کدام است؟درماپن چیست و کاربردهای آن کدام است؟

روش درمانی میکرو نیدلینگ با استفاده از درماپن یک روش کم تهاجمی است که با ایجاد سوراخ هایی کنترل شده در خارجی ترین لایه پوست انجام می شود. سوزن های ظریف مینیاتوری که در درماپن وجود دارد؛ صدمات میکروسکوپی بر روی پوست ایجاد می کنند و سپس تولید کلاژن و الاستین را تحریک می نماید ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین