منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / بیماری اریتراسما Erythrasma چیست؟

بیماری اریتراسما Erythrasma چیست؟

از دلایل تیرگی بدن، بیماری اریتراسما است که یک عفونت سطحی پوست است که باعث ایجاد لکه های قهوه ای پوسته پوسته می شود. این بیماری توسط باکتری Corynebacterium minutissimum، بخشی طبیعی از فلور پوست (میکروارگانیسم هایی که به طور معمول روی پوست وجود دارند) ایجاد می شود. از عوامل مهم در ایجاد این عفونت، ضعف سیستم ایمنی است که با افزایش سن همراه است، بنابراین افراد مسن بیشتر از جوانان مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

آنچه در این مطلب میخوانید

بروز این بیماری با افزایش سن بیشتر می شود؛ ولی در هر سنی قابل رؤیت است. علائم به صورت تیرگی چین های بدن که بیشتر مرطوب می مانند، دیده می شود. ممکن است عفونت غیر علامت دار باشد و دوره بیماریها ممکن است از چند ماه تا چند سال وجود داشته باشد. این عفونت در نواحی که روی هم قرار می گیرد از جمله زیر بغل، زیر سینه ها و کشاله ران می باشد. وجود اریتراسما تقریباً 4 درصد است و در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری نسبت به سایر نقاط جهان بیشتر دیده می شود.

عامل ایجاد اریتراسما

اریتراسما ناشی از باکتری کورینه باکتریوم مینوتیسیموم می باشد. این باکتری به طور معمول روی پوست زندگی می کند و می تواند در نواحی گرم و مرطوب رشد کند. به همین دلیل این باکتری معمولاً در لایه های پوستی یافت می شود.

همچنین بخوانید: سیاهی و تیرگی پشت کتف

عوامل خطر اریتراسما

اگر شما دارای شرایط زیر هستید، احتمال بیشتری وجود دارید که مبتلا به اریتراسما شوید:

بیماری اریتراسما

علائم اریتراسما

تشخیص بیماری اریتراسما

این بیماری با روش های زیر قابل تشخیص است :

تشخیص افتراقی اریتراسما

تینه آورسیکالر، درماتیک تماسی ، گال ، شپش عانه، کچلی کشاله ران، کاندیدیازیس، فیتریازیس.

درمان اریتراسما

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

چگونه می توان از اریتراسما جلوگیری کرد؟

اریتراسما را می توان درمان کرد. اکثر افراد در طول 2 تا 4 هفته به درمان پاسخ می دهند. اگرچه اریتراسما قابل بازگشت است. اگر شما مبتلا به بیماری باشید که بر سیستم ایمنی بدنی شما تأثیر بگذارد، احتمال این اتفاق وجود دارد.

شما می توانید برای تزریق فیلر در اصفهان ، به کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری ، متخصص پوست و مو مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در این صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :محمد عباسی [ 1402-07-22 ]
با سلام بنده در ناحیه کشاله ران و زیر بغلم موها دارای غلافهایی از آلودگی هستند که اطراف موها را پوشانده اند آیا این هم اریتراسما هست و یا چیز دیگری هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهبود تقارن اجزا صورت با تزریق ژلبهبود تقارن اجزا صورت با تزریق ژل

عدم تقارن صورت به اینگونه است که دو طرف صورت دارای اجزای یکسانی نیستند. برای اصلاح عدم تقارن های جزئی ولی قابل توجه، می توان از تزریق ژل استفاده کرد ... ادامه مطلب

دستگاه لیزر زئو با هندپیس پرلدستگاه لیزر زئو با هندپیس پرل

در لیزر زئو با هندپیس پرل به دلیل کنترل بالا در میزان انتشار حرارت، انعقاد در بافت به طور مشخص صورت می گیرد ... ادامه مطلب

لیزر زئو چیست و چه کاربردهایی برای پوست دارد؟لیزر زئو چیست و چه کاربردهایی برای پوست دارد؟

دستگاه لیزر Xeo همه کاره ترین و سازگارترین پلت فرم زیبایی شناسی یکپارچه است که برای رفع موهای زائد، لایه برداری فرکشنال و فرسایشی نشان داده شده است. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین