منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل

درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل

در این مقاله قصد داریم به پرسش و پاسخ‌های متداول در ارتباط با درمان ریزش مو توسط ماینوکسیدیل بپردازیم. در ادامه به مواردی که بیشتر مورد سوال قرار گرفته، و بهترین درمان ریزش مو، اشاره خواهیم کرد.

ماینوکسیدیل با چه مکانیسمی باعث رشد مو می‌شود ؟

ماینوکسیدیل دوره فاز رشد فعال مو(Anagen) را افزایش داده و باعث ضخیم شدن موهای نازک (موهای مینیاتوری) می‌شود. در واقع ماینوکسیدیل باعث تقویت موهای کرکی سر می‌شود و به تدریج موها بلندتر و کلفت‌تر می‌شوند. مکانیسم دقیق اثربخشی ماینوکسیدیل معلوم نیست ولی تقویت موی سر با مصرف طولانی مدت ماینوکسیدیل اغلب اتفاق می‌افتد.

آیا می‌توان ماینوکسیدیل را بعد از کاشت مو استفاده کرد؟

بله. اغلب متخصصین پوست بعد از کاشت مو داروهای رشد موی موضعی مثل ماینوکسیدیل استفاده می‌کنند. این داروها آسیبی به موهای کاشته شده نمی‌زنند بلکه باعث تحریک رشد آنها هم می‌شوند.

آیا ماینوکسیدیل را می‌توان برای ریش و سبیل هم استفاده کرد؟

بله. از ماینوکسیدیل می‌توان برای درمان افرادی که ریش‌های کم پشت دارند استفاده کرد. در ابتدا بهتر است این افراد زیر نظر متخصص پوست یا غدد بررسی شوند تا مشخص شود که مشکل هورمونی ندارند و سپس درمان با مینوکسیدیل را شروع کنند. ماینوکسیدیل برای افزایش موهای ریش، بهتر است از درصد کمتر(۲٪) برای شروع استفاده شود ولی می‌توان در ابتدای درمان از ۵٪ هم استفاده کرد.

بهترین روش استفاده صبح و شب ، هربار حدود ۲۰ قطره است. درصورتی که ماینوکسیدل به صورت اسپری است ۷ پاف کافی است. دقت کنید مینوکسیدیل با مناطقی که مایل نیستید، تماس نداشته باشد چون امکان رشد مو در این مناطق وجود دارد.

آیا در هنگام مصرف ماینوکسیدیل امکان ریزش بیشتر مو هم وجود دارد؟

در ابتدای مصرف ماینوکسیدیل احتمال افزایش ریزش مو وجود دارد. معمولا این حالت حدود یک ماه ادامه می‎یابد و سپس قطع خواهد شد. بنابراین در صورت مشاهده ریزش موها در ابتدای مصرف مینوکسیدیل نگران نشوید و به درمان ادامه دهید. درصورتی که درمان با ماینوکسیدیل هنگام افزایش ریزش اولیه قطع شود، امکان ریزش بیشتر وجود دارد ولی موقت است. در واقع با قطع مصرف ماینوکسیدیل، موهایی که دارو رشد داده است ریزش پیدا می‌کند نه موهایی که از قبل وجود داشته است.

ماینوکسیدیل و درمان ریزش مو

برای مشاهده اثرات ماینوکسیدیل چه مدت باید مصرف کنیم؟

برای بروز اثرات مثبت محلول ماینوکسیدیل حداقل 4 تا 6 ماه استعمال مداوم آن لازم است و نهایتاً طی یک‌سال بعد از شروع مصرف اثر درمان، آشکار می‌گردد . همان‌طور که ذکر شد، در اوایل درمان ممکن است ریزش موها بدتر شود که نباید اهمیت داد و باید به درمان ادامه داد تا به تدریج اثرات مفید آن آشکار گردد .

تا چه زمانی باید به مصرف ماینوکسیدیل ادامه بدهیم؟

متاسفانه برای اینکه ماینوکسیدیل بتواند موهایی که رشد داده را حفظ کند باید به مصرف آن همچنان ادامه داد. این موضوع به این معنی است که پس از قطع مصرف ماینوکسیدیل اثرات مثبت درمانی آن، به تدریج از بین رفته و تمامی موهایی که به کمک دارو رشد مجدد داشته‌اند ، به تدریج می‌ریزند. به عبارت دیگر برای حفظ اثرات ماینوکسیدیل باید مصرف دارو را تا آخر عمر ادامه داد.

اگر کسی قصد پیوند مو دارد، چگونه باید از ماینوکسیدیل استفاده کند؟

در این مورد تئوری‌های متفاوتی از سوی متخصصین مطرح است ولی ایده‌ای که احتمالاً درست‌تر به نظر می‌رسد، آن است که اگر فرد می‌خواهد اقدام به کاشت موی طبیعی نماید، استعمال ماینوکسیدیل را از چند هفته قبل از عمل باید قطع کند. زیرا این دارو عروق خونی را گشاد کرده، لذا احتمال خونریزی در حین عمل را افزایش می‌دهد.

از طرف دیگر فرد باید دو هفته بعد از عمل مصرف ماینوکسیدیل را از سر گیرد. رعایت این دوره‌ی زمانی موجب می‌گردد از ریزش موقتی موهای اطراف منطقه کاشت (به دلیل شوک ناشی از عمل) تا حدودی کاسته شود.

چه کسانی کاندید كاشت مو هستند؟

اگر فردی از مصرف ماینوکسیدیل نتیجه نمی‌گیرد و هزینه کاشت مو برای او قابل پرداخت است می‌تواند اقدام به کاشت مو نماید. علاوه برکاشت مو برای سر، کاشت ریش وکاشت ابرو هم امکان پذیر است. کاشت مو هم مثل هرعمل جراحی دیگری ممکن است عوارض داشته باشد. حتماً کاشت مو را نزد متخصص انجام دهید که پس از انجام، پشیمانی به دنبال نداشته باشد و هزینه‌ای که پرداخت نموده‌اید، بی‌ثمر نباشد.

اینستاگرام دکتر واعظ

برخی از سوالات کاربران

1- سلام . ماینوکسیدیل پنج درصد رو چند ساعت تو سرمون نگه داریم بعد بشویم. آیا میشه شب زد و صبح شست؟

اصولا ماینوکسیدیل اگر حدود یک ساعت برروی سر بماند کافی است. پس اگر حتی قبل از حمام به مدت یک ساعت بماند و بعد حمام بروید هم کافی است. این مطلب در مورد همه برندهای ماینوکسیدیل ( آلوپکسی، روگین و ....) هم صادق است. طبیعی است که اگر شب ماینوکسیدیل استفاده شود و صبح شسته شود اثر خود را خواهد داشت.

2- آیا باید درکنار ماینوکسیدیل حتما از فیناستراید هم استفاده کرد؟

مقالات و بررسی‌ها نشان داده است که استفاده از این دو دارو در کنار هم اثر هم‌افزایی دارد. به عبارت دیگر مصرف این دو در کنار هم بهتر از مصرف هر یک به تنهایی است ولی مصرف این دو در کنار هم الزامی نیست.

3- من شنیدم اگر ماینوکسیدل زیاد توسط پوست سر جذب بشود باعث کاهش میل جنسی می‌شود من سه ماه و نیم است که از ماینوکسیدل استفاده می‌کنم و دیگه ریزش مو ندارم ولی میل جنسی من مثل قبل نیست کمتر از قبل شده این خطرناک نیست لطفا توضیح دهید ممنون

در هیچ مقاله علمی رابطه‌ای بین ماینوکسیدیل و کاهش میل جنسی یا اختلال نعوظ گزارش نشده است. طبیعی است که ماینوکسیدیل خارجی و ایرانی هم در این مسأله تفاوتی ندارند. اختلالات جنسی اغلب در افرادی ظاهر می‌شود که فیناستراید (پروپشیا) مصرف می‌کنند. درصد این افراد هم ۱ تا ۲ درصد است.

در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری، همواره تلاش می‌شود با تکیه بر دانش و مهارت بالا، بهترین روشهای جوانسازی پوست در اصفهان به متقاضیان گرامی ارائه شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فردین حیدری [ 1402-09-22 ]
با سلام موهای سر منم داشت از کف سر کم پشت میشد و رو به طاسی میرفت که از این قطره استفاده کردم الان بهتر شده و داره به حالت عالی برمیگرده اما واقعا نمیدونم ایا از این محلول استفاده نکنم دوباره ریزش مو میگرم و موهام کم پست میشه؟؟؟

فاطمه [ 1402-06-16 ]
موهام تا زانوهام بود یهو ریزش گرفت الان ۱۵ روزه ماینوکسیدل میزنم ریزشم ۱۰ برابر شده😑

حامدمیری [ 1402-04-21 ]
سلام خدمت دوستان من کاشت مو کردم و از مانکسیدان۵ استفاده کردم حرف نداره علیه نزدیک دو ماه مصرف نکردم موهام کم پشت شد دوباره استفاده کردم روزیم یه دونه قرص زینگ پلاس یا هیرویت میخورم که نتیجسش عایه دباره پرپشت شد ممنونم از مانکسیدان خیلی مرده

ناهید کرمی [ 1402-03-19 ]
متأسفانه ماینوکسیدیل اصلا تاثیری نداره که هیچ،به موها آسیب هم میزنه.خواهشا نسخه نکنید خیانت هست در حق مراجعه کننده

ناهید کرمی [ 1402-03-13 ]
نسل کلاه بردارای متخصص مو از زمین جمع بشه . با ماینوکسیدیل ملت رو بدبخت کردین بیسوادا

محمد [ 1402-02-09 ]
سلام وقت بخیر. کاشت مو انجام دادم بعداز مصرف مونوکسیدیل باید بعداز چند ساعت شتشو بدم یا احتیاجی نیست شتشو بدم سرم را ممنون میشم راهنمایی کنید

علی اکبر [ 1402-02-04 ]
سلام من میخواستم بدونم اگه از ماینو کسیدل استفاده کنم مو هایی که در اثر ماینو کسیدل رشد نکرده یعنی مو های طبیعی خودمم میریزه

کریم [ 1401-12-23 ]
ماینوکسیدل موهای نازک سرمو ضخیم تر کرد

فریدون کدخدایی [ 1401-12-17 ]
از مطالبی که بار گزاری کردید سپاسگزارم و واقعا عالی بود بنده حدود یک ماه که از این محلول استفاده میکنم و نتیجه کار هم مثبت

محمدحسین جمشیدیان [ 1401-09-23 ]
آیا میشه برای سری که مو دارد و ریزش هم ندارد از مانوکسیدیل استفاده کرد یا نه

زهرا [ 1401-04-17 ]
من استفاده کردم عالیه

ابوالفضل [ 1401-04-07 ]
سلام.من تقریبا شش ماهه دارم قرص دوتاسرابد مصرف میکنم دکترم در کنارش ماینوکسیدیل تجویز کرده و الان دارم یک ماهه مصرف میکنم خواستم بپرسم میشه دوتاسرایدو قطع کنم و فقط از ماینوکسیدیل استفاده کنم ؟

پیام [ 1400-12-23 ]
با درود میخواستم بپرسم شامپوهای حاوی ماینوکسیدیل و کافئین مثل دئودراگ در عمل روی پیشگیری از ریزش موی آندروژنیک و ارثی تاثیر دارن.

علی [ 1400-11-14 ]
سلام من 19 سالمه ریزش مو شدید دارم خیلی سرم کم پشت شده دوما دارم ماینوکسیدیل میزنم هنوزم مثل قبله چکار کنم

شبنم صالحی [ 1400-11-13 ]
سلام من دارم استفاده میکنم چند روزه واسه ریزش سکه ای مو خدا کنه منم جواب بده

مینا یوسف پور [ 1400-08-28 ]
سلام دوستان کامنت های شما دوستانم بهم انرژی و امیدواری داد من ۴۴ سالمه موهام به خاطر استرس و رنگ زیاد جلو ش خالی شده از امشب ماینوکسدیل استفاده کردم به نظر شما شرایط سنی مانع رشد مجدد نمیشه

سجاد [ 1400-07-30 ]
تاثیر خوبی داره من استفاده کردم راضی هستم

رضا علینژاد [ 1400-07-21 ]
سلام ماینوکسیدل رو که به موها میزنیم بعداز چند ساعت باید بشوریم ،یا اصلا لازم نیست بشوریم

بیژن [ 1400-07-09 ]
سلام محلول 5 درصد یعنی چی

امید ابراهیم زاده [ 1400-06-31 ]
سلام من تا ۴ماه اول مو هام خوب بود بعد ریزش موی ناگهانی پیدا کردم کسی میدونه چرا

حسین ربانی [ 1400-06-30 ]
من ۲۵ سال سن دارم بنظر شما ماینوکسیدیل ۵٪ یا۱۰٪ استفاده کمم

سلوا [ 1400-06-18 ]
سلام من ماینکسیدیل میزنم تا هفت ماه اول عالی بود بعدش کم کم ریزشم شروع شد با زدن ماینو 2 درصد الان که 11 ماه میگزره با زدن ماینکسیدیل ریزشم برگشته بخاطر چیه و چیکار کنم آيا 5 درصد بزنم

حسین ندایی [ 1400-06-09 ]
والا من یک ماه هستش شروع به استفاده کردم ولی فقط ریزشش بیشتر شده .من موندم اونایی ک میگن سه هفته مصرف کردم وجواب داده٬چه جوابی داده اخه در عرض سه هفته

رضا [ 1400-06-01 ]
قیمت چنده؟؟ از کجا باید تهیه کرد ؟؟ یه دونه اش چقدر میشه استفاده کرد؟؟

سبا [ 1400-05-30 ]
سلام محلول ماینوکسیدیل مینا بهتره یا ناژو؟

حمیرا [ 1400-05-23 ]
من چندسال پیش ریزش مو داشتم استفاده کردم عالی بود ولی گفتند تاخر عم باید ایتفاده کنی وناراحتی قلب وعروق میاره قطع کردم مجددا شروع شده الان هم موهام خیلی کم شده .حالاابنکه نراحتی قلب وعروق میاره صحت داره ؟ کسی هست ج منو بده.؟

محمد [ 1400-05-02 ]
چه مارکی از ماینوکسیدیل خوبه ؟

جواد [ 1400-04-30 ]
اغا من میترسم استفادع کنم میترسم همین کم پشتی رو هم ازم بگیره و یا اینکه تا بخواد رشد کنن مو هام ی مدت کچل باشم

علی احمدی [ 1400-04-20 ]
سلام در طول دوره استفاد بهتره موها کوتاه باشه یا اینکه فرقی نداره ؟

محمدی [ 1400-04-17 ]
سلام من یک پسر ۲۰ ساله هستم و از ماینوکسیدیل ۲ درصد استفاده میکنم الان ۶ ماه گذشته ولی هیچ تاثیری نداشته میخواستم بدونم محلول ۲درصد ماینوکسیدیل روی مردان تاثیر نداره؟

سجادسنجری [ 1400-04-15 ]
سلام دوستان.من یک ماه ازمایونکسیدل استفاده میکنم ی کم ریزش دارم بنظرتون عادیه خوب میشه یا مصرف رو قطع کنم؟؟بخداهمه نوع دارو وتونیک مو رو استفاده کردم باهزینه های بالا ولی بدترشدن موهام. واینکنه من این فیناسترایدرو گیرنیاوردم آیا ب تنهایی جواب نمیده؟؟

مسعودی [ 1400-04-09 ]
سلام 18 ساله هستم سه ماه مصرف کردم ماینوکسیدیل رشد ریشام عالی بود ولی با یکبار با تیغ صورتمو اصلاح کردم رشدش متوقف شده و همون قبلیا فقط رشد داره و اضافه نشده به حجم ریشام . لطفا راهنماییم کنید

احمد [ 1400-04-02 ]
با عرض سلام منم یک هفته ازین دارو دارم استفاده میکنم برای موی سرم که ریزش سکه ای داشتم امیدوارم جواب بده

ممدیار [ 1400-03-24 ]
من ریزش موسکهای دارم مانیکسیل۵دکتر دادهمه موهای سروابرو موژهم ریخته دو ماه مصرف میکنم ایاموهام دوباره درمیاد

سپیده حسینی [ 1400-03-21 ]
من یک ماهی است که استفاده میکنم وحشتناک موهام میریزه از مطالب شما دوستان خیالم راحت شد که این ریزش موقت هست و خوب میشه ممنون از شما فقط یک سوال،؟ اینکه میگین تا آخر عمر استفاده کنیم همیشه باید صبح و عصر استفاده بشه؟ اگه یه صبح یا یه روزنزدیم مشکلی پیش میاد؟ ممنون از همگی

یک ناشناس [ 1400-03-16 ]
سلام من یک پسر ۱۷ساله هستم و متاسفانه و بدبختانه ربزش شدید مو دارم در حدی که بعضی جاها خالی شدن میخواستم بدونم که آیامحلول ماینوکسیدیل واقعا خوب میکنه؟ حتی اگه ارثی باشه؟ و اینکه شنیدم یکی از عوارض این محلول مشکلات و اختلالات جنسی میاره آیا حقیقت داره؟ واینکه تا کی باید این محلول را استفاده کرد واقعا سخته تا آخر عمر استفاده کرد از این سن افسردگی دارم میگیرم ممنون میشم بابت پاسخگویی

سجاد [ 1400-03-08 ]
سلام خسته نباشید من 18 سالمه دارم میرم 19 به دلیل مشکلات ارثی دیر تر ریش هام در میاد من دارم از ماینوکسیدل استفاده میکنم ریش یا هیچی هم ندارم اگ بعد مدتی دیگه ماینوکسیدیل نزنم ریش های پر پشتم مثل اول نازک میشه؟؟؟؟؟

س ج [ 1400-02-31 ]
سلام حدوداً دوماهه مصرف دارو رو شروع کردم و از همون هفته های اول تأثیر دارو مشخص شد البته به مدت شش هفته هم آمپول بیوتین و بپانتین بصورت تزریق عضلانی هر هفته از هر آمپول یک عدد استفاده کردم ولی مشکلی که برام پیش اومده اینه که میل جنسی ام کم شده و میزان اسپرمم خیلی کم شده البته باید به این نکته اشاره کنم که غلظت اسپرمم چند برابر شده یه جنبه مثبت دیگه این کم شدن اسپرم و میل جنسی اینه که دیر تر ارضا میشم و هرچند برای اختلال و ایجاد نازائی می ترسم اما در کل راضی ام

وهاب [ 1400-02-30 ]
یک ماه میشه استفاده میکنم ریزش مو هایم را زیاد کرده قطع کنم مصرفش را یا نه

فرهاد [ 1400-02-17 ]
من دارم استفاده میکنم برای ریش امیدوارم جواب بده

بهاررجبی [ 1400-02-09 ]
من دخترم سه سالشه ازیک سالگیش موهاش هر شش یا هفت ماه یه دفعه موهاش دسته دسته می ریزه فقط قسمت وسط سرش مو می مونه بعدموهایی که ریخته جاش موهای جدید درمیادچندجابردم دکتر فقط زینک سولفات دادن ولی بازم بعدازچندماه بازمیریزه جدیدن بردم دکترفاطمی زینک سولفات دادن بامانیکسیدیل ۲درصدبامومتازون فوروات الان یه هفته ست استفاده میکنم خیلی نگرانم نمیدونم چیکار کنم یعنی منم بایدتاآخرعمرش ازدارواستفاده کنه

فاطمه دهقانی [ 1400-01-16 ]
من ۲۰ سالمه و از ماینوکسیدیل واسه ی ابروهام استفاده میکنم به نظرتون قطعش کنم ابروهام همشون میریزه کلا دیگه ابرویی ندارم اگر قطع کنم و واسه ی باردار شدن تاثیر منفی نداره

نوشین موچگانی [ 1400-01-03 ]
سلام من ریزش شدید مو دارم مصرف این محلول برای من مشکل نداره چون تا اونجایی که متوجه شدم برایرشدموهای کرکی هست

حمیدشاکری [ 1400-01-02 ]
سلام موهای من براثر تیرویید پرکار ریزش داره.میخوام بدونم با ماینوکسیدیل از ریزش جلوگیری میشه یا حتی رویش مجدد خواهد داشت؟

مهدی اصغری [ 1400-01-01 ]
من حدودا یه ماه استفاده میکنم ولی ریز شش خیلی زیاد شده دارم دیونه میشم به نظرتون بزنم یا قطع کنم ممنونم جواب بدین

حمزه [ 1399-12-13 ]
سلام چه راه حلی برای شوره سر پس از استفاده از ماینوکسیدیل دارین؟؟؟ راهنمایی بفرمایین ممنون میشم

زهره محمدپور [ 1399-12-12 ]
من ماینوکسیدیل استفاده کردم و ریزش موهام کلا قطع شد و پرپشت عااالیه عالی فقط تنها مشکلش استفاده کردنش تا اخر عمره

مهسا کریمی [ 1399-12-08 ]
سلام.ریزش موی ناشی از لستفاده از محلول ماینوکسیدل تا چقدر وقت ادامه داره؟اخه من تازه یه بار استفاده کردم و ریزش موهام شدید تر شده و واقعا نگراتم

سجاد [ 1399-12-06 ]
من محلول ۵٪رو برای ریش دارم استفاده میکنم حدودا دوهفته میگذره ازاستفاده وچیزی درنیومده ان شاءالله هرموقع دراومد نظرم را اعمال خواهم کرد

سارا [ 1399-11-28 ]
سلام. من قصد بارداري دارم اما همسرم ماينوكسيديل مصرف ميكنن. ميخواستم ببينم ايا ايشون بايد دارو را قطع كنن در صورت پاسخ مثبت ، چه مدت بايد از قطع دارو بگذره تا تراتوژن نباشه؟ ممنون

صبا امیری [ 1399-11-21 ]
من موهامو کراتینه کردم اگه از ماینوکسیدین استفاده کنم دوباره موهام فر و وز نمیشه یعنی تاثیری رو حالت مو نداره؟

زهرا [ 1399-11-13 ]
دوستان بعد از مصرفش حتمن باید برم حموم؟؟؟

حسن فرید [ 1399-11-04 ]
من ۳ هفته هست شروع کردم ریزشم بیشتر شده ولی امید وارم با صبر کردن و استفاده مداوم بهتر بشه

رضا [ 1399-11-03 ]
سلام. محلول ماینوکسیدول برای سن 50 سال به بالا تاثیر دارد. موهای ریخته شده با ستفاده از محلول رویش ـپیدا می کند.

پروین کیوان [ 1399-10-29 ]
سلام از داروی ماینوکسیدل میشه برای ابرویی که در اثر تتو ریخته استفاده کرد و موثر هست؟ لطفا راهنمایی کنید متشکرم

علی اهواز [ 1399-10-24 ]
سلام دوستان من ۲ ماه استفاده کردم و دارم هم ادامه میدم ولی هیچ نتیجه ای بمن نداد الان خیلی نگرانم ک استفاده کنم یا خیر خواهشا کمکم کنین

مهدی اسلام [ 1399-10-07 ]
استفاده کنید عالیه

محمد [ 1399-09-26 ]
سلام قیمت این دارو چنده

حسین رمضانی [ 1399-09-14 ]
با سلام می خواستم ببینم ماینو کسیدیل برای کسانی که فرق سرشان موهاش ریخته در میاد

موسوی [ 1399-09-02 ]
سلام میشه فقط شبا استفاده کرد ؟

حانیه [ 1399-08-21 ]
درسته میگن باعث چاقی بدنم میشه و عوارض گوارشی داره ؟

علی جلیلیان [ 1399-08-09 ]
فعلا که یه ماهه دارم استفاده میکنم خیلی ریزش موهام بیشتر شده خدا کنه قطع بشه که طاقت این همه ریزش مو رو ندارم

مرضیه [ 1399-06-17 ]
من یکسال هست که از ماینوکسیدیل استفاده میکنم خیلی عالی بود در یکسال کلی موهام پر شد ولی الان دو هفته هست که ریزش شروع شده.

میلاد [ 1399-04-20 ]
سلام دوستان ایا ماینوکسیدل باعث قرمز ی سر میشه

رضا جعفری [ 1399-03-30 ]
سلام میخواستم بدونم برای شستشوی سر قبل و بعد از استفاده از ماینوکسیدیل حتما باید از شامپو استفاده کرد ؟

حسین رباحی [ 1399-03-16 ]
دوستان من هفده سالمه کسی کسی می دونه لگه ماینوک سبدیل اشکالی ایجاد نمی کنه

کامران محمدپور [ 1399-03-08 ]
دکتر میگن ماینوکسیدیل بعد دوره ی مصرف دیگه جواب نمیده و اثرش از بین میره درسته این خرف؟

میلادجهانیان [ 1399-02-23 ]
سلام من حدود6الی 7ماهه ازماینوکسیدیل پنج درصداستفاده میکنم وجلوی ریزش موی سرموگرفت الان حدوددوماهه ریزش موی سرم شروع شده وقرص زینگ وبیوتین هم استفاده میکنم حالا چیکارکنم ایاداروی روقطع کنم مشکلی برای موی سرم پیش نمیادیاادامه بدم دارورو

میلادجهانیان [ 1399-02-20 ]
سلام من 5ماهه ازمینوکسیدیل 5درصداستفاده میکنم ولی هنوزموهام کمی ریزش داره وموهام درنیومده میشه قطع کردیادوباره استفاده کنم

آرش ع [ 1398-07-15 ]
استفاده از ماینوکسیدیل ۵ درصد برای مردان به شرط صبوری و تداوم درمان حتما جواب میده.قرص فیناستراید یک میلی گرمی بسیار موثر تر از ماینوکسیدیل هست منتها عوارض بسیار جدی و شدیدی داره.قطعا و بلاشک ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ پیدا میکنید که برگشت ناپذیره.در عده ای از افراد هم سرطان گزارش شده و همچنین اختلال در پوست مثل چین و چروک و خشکی چشم هم ایجاد میکنه.اما ماینوکسیدیل شاید مصرف اش مشکل تر باشه ولی تقریبا همون اثر فیناستراید رو داره اما عوارض شدید و جبران ناپذیر فیناستراید رو نداره.

ابراهیم [ 1396-09-24 ]
باسلام من برای ریش صورتم استفاده میکنم تقریبا دو هفته است انگاری داره نتیجه میده

فرزاد فیروزه [ 1396-09-05 ]
سلام .من الان سال چهارم که دارم از این دارو استفاده میکنم واقعا ازش راضیم تاثیرش فوق العاده بوده همه مدل شامپو و تونیک و دارو رو هم استفاده کردم ولی این دارو در کنار فینستراید واقعا فوق العادس

صادق طاهانی [ 1396-08-24 ]
سلام . تو یک کلام رو صورت تاثیرش فوق العاده میباشد.فووووووووق العاده.به خدا پشیمون نمیشین حتما استفاده کنین

مجتبی [ 1396-08-24 ]
سلام.تاثیرش عالیه.من دو ساله دارم مصرف میکنم. مصرفشم که راحته و اصلاً مشخص نیست روی سر،اگه نشوری تا چند ساعت ضرر به مو نمیزنه،قیمتشم که خیلی مُفته،عوارضم که نداره پس ایرادی نداره که تا آخر عمر استفاده بشه

مهدی صادقی [ 1396-08-06 ]
عالیه فقط ی بدی داره اونم اینه که باید تا آخر عمر استفاده کنی حتما امتحان کنید من ک راضیم

امين [ 1396-05-31 ]
با سلام من ٦ سال ماينوكسيديل استفاده كردم موهام خوب بود اين شامپوي ٥٠٤٠ رو كه زدم بعد ٤ ماه همه موهام ريخت الان دوباره برگشتم ماينو كسيديل خدا كنه برگرده

امیرحسین [ 1396-05-18 ]
من دو ماهه استفاده می کنم ازش راضیم خیلی خوب و عالیه ، اولش ریزشم زیاد شد ولی ادامه دادم بعدش موهای نازک اورد و الان داره کم کم بیشتر و پر تر هم میشه

مهدی حمزه لو [ 1396-04-21 ]
قبلأ استفاده کردم خیلی خوب بود،بعد یه مدت نزدم برگشت به حالت اول، الأن دوباره دارم استفاده میکنم که خداروشکر خوبه،،قرص زینک وفینایستراید هم باهاش مصرف میکنم. از این شامپو سیصدهزارتومنیا۵۰۴۰ سه ماه زدم اصلأ اثری نداشت،بهترین دارو همون مانیوکسیدله

سعید از کرمانشاه [ 1396-04-09 ]
دوستان من سه ماهه استفاده میکنم و از ماه دوم ب بعد کاملا جواب داد و الان حدود پنجاه درصد از موهام برگشته ، بی نظیره

علی میرزئیان [ 1396-04-07 ]
سلام ممنون از متنتون فقط دو تا سوال داشتم یکی اینکه شامپو تاثیر داره اگه داره چه شامپوی خوبه و این که در کنار ماینوکسیدل حتما باید از فیناستراید هم استفاده بشه؟

سید مسعود فتاحی [ 1396-02-24 ]
با سلام خدمت دوستان من از محلول الان به مدت ۳ هفته متوالی استفاده کردم به طور شگفت انگیزی در نقاطی که به شکل سکه ای ریزش مو داشتم خیلی عالی جواب گرفتم واقعا فوق العاده است. حتی دوستان و اشنایان هم در تعجب هستند خیلی ممنون.

حمید رضا [ 1395-11-13 ]
با سلام ممنون از مطالب خوبتون امیدوارم روی منم اثر کنه

فرهاد رازقی [ 1395-10-23 ]
سلام .من 18 ساله هستم .مو های صورتم خیلی خیلی کم بود . الان حدود 2ماه هست که استفاده میکنم از محلول پنج درصد ما ینوکسیدیل تو این دو ماه تاثیر خیلی خیلی عالیه روی ریش هام گذاشته . طوری تمام جای خالی صورتم پر شده . حتی گونه هام هم ریش در اومده . حتما برای کسایی که ریش درست و حسابی ندارن توصیه میکنم. خیلی ممنون .

پیمان [ 1395-10-12 ]
اقا رو صورت خیلی تاثیر داره فوق العاد.ی بخشی از صورتم مو نداشت به خاطر همین ب صورتم میزدم 2ماه طول نکشید صورتم پره مو شد من خیلی راضی ام

یاسر الماسی [ 1395-08-02 ]
قابل استفاده و عالی بود ممنون.

حیدر پایدار [ 1395-07-29 ]
از مطالب قشنگتون کلی استفاده کردم واقعا ممنونم

حسین [ 1395-07-22 ]
سلام . ممنون از نظراتتون

علی [ 1395-06-18 ]
سلام من یه مدت ازش استاده کردم اٱرش خوب بود ولی یه ماهه قطع کردم موهام برگشته به حالت اولش

مهداد [ 1395-06-07 ]
سلام من سی و سه سالم هست و 6 سال هست که مایندکسیدیل میزنم، اگه نزده بودم الان طاس بودم ولی خدا را شکر روند ریزش مو را در من خیلی کند کرده، من دایی و عموها و پدرم طاس هستند، البته یه دوران هایی هم خارش اینجاد کرد که گاهی چند هفته ای قطعش کردم ولی الان از ماینوکسیدیل ساختنی بدون پروپیلن گلیکل استفاده می کنم.

ماجد شادگادن [ 1395-06-05 ]
سلام ماینوکسیدیل عالیه ولی باید مصرفشو قطع نکنی و همیشه موهاتو تمیز حفظ کنی تا بعد 6 ماه نتایج خوبی رو بدست بیارید.

حامدعلميرزالو [ 1395-04-16 ]
روصورت تاثيرش فوق العادس.ولى سرونميدونم.دارم استفاده مى کنم

علی محمدی [ 1395-04-13 ]
سلام به همه دوستان.اقا من هجده سالمه ریزش موی ژنتیکی دارم. حدود سه هفته اس ماینوکسیدیل و فین پشیا استفاده میکنم واقعا عالیه سرم موهاش خیلی ضخیم تر شده و شکر خدا موهای تازه هم در اورده خودم تعجب کردم چطور تو این مدت کوتاه موی تازه رشد کرده روی سرم واقعا اثرش عالی بوده واسه من.

سوسن قانع [ 1395-04-08 ]
من مریض دکتر شوشتری بودم کارش فوق العادس توهر بیماری پوستی که باشه واقعا ممنون

یونس ایکس [ 1395-01-12 ]
سلام من بیستویک سالمه تا یه ماه پیش حتی پرز هم روی صورتم نبود چه برسه به ریش یک ماهه تحت نظر پزشک ماینوکسیدین پنج درصد میزنم و قرص زینک پلاس میخورم الان الحمدولله روی چانم پر مو شده و بقیه صورتم هم داره پر میشه ممنون

صابر [ 1394-11-23 ]
من بعد از استفاده و نتیجه گرفتن انشالله نظر هم میدم.اگع رو من اثر کنه پس مطمئن باشید رو همه اثر میکنه.

مهدی [ 1394-10-20 ]
من امتحان کردم ریش هم میاره

فرزاد [ 1394-10-13 ]
سلام من بیست روز استفاده میکنم ریزش موهام زیادشده ولی عجیب اینه پرپشت هم شده همزمان.

علیرضا [ 1394-10-10 ]
سلام میخاستام بدنم ماینو کسییدیل ریشم در میاره یا نه؟؟؟؟

رضا صالح [ 1394-10-02 ]
سلام. من حدودا دو سال هست که استفاده می کنم. خواستم بدونم اگر مصرف رو قطع کنم ریزش مو بیشتر میشه یا نه. اگر ریزش زیاد میشه که کماکان استفاده کنم. این کار تا کی باید ادامه داشته باشه. ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

علی [ 1394-10-02 ]
سلام. من ریش هام خیلی کم پشته میخاستم ببینم استفاده کنم تاثسر داره یا نه ؟ یا اگر هم تاثیر داره باید ادامه بدم یا نه؟ ممنون

سعید [ 1393-12-26 ]
سه ماهه دارم استفاده میکنم فقط میتونم بگم فوق العاده س

علی [ 1393-12-16 ]
سلام میخواستم بگم من دو ماه هست که استفاده میکنم واقعا نتیجه دیدم

میلاد [ 1393-10-12 ]
ممنون از سایت خوبتون

علی [ 1393-10-07 ]
سلام.من چند سال مدام دارم ازش استفاده میکنم خیلی راضی کنندس.راستشو بخواین یه جورایی از مصرفش هم خسته شدم.خداکنه دوستان با بار اول دیگه ریزش مو نداشته باشن.موفق باشید

حامد زارعی [ 1393-09-21 ]
باسلام من قبلا استفاده میکردم جواب خیلی خوبی داد اما یه دو ماهی قطع کردم موهام به حالت اول برگشت الان دوباره دارم استفاده میکنم تقریبا نزدیک دوماه ولی تا حالا جوابی نگرفتم

رضا [ 1393-07-05 ]
من استفاده کردم و میکنم عالیه حرف نداره ولی نباید مصرفشو قطع کنی .

عرفانه [ 1393-03-17 ]
از مطالبتون استفاده کردم. متشکر

زهرا [ 1392-08-13 ]
با تشکر.من یه ماهه که از ماینوکسیدیل استفاده میکنم موهام ریزشش خیلی بیشتر شده بود میخواستم مصرفشو قطع کنم اما با خوندن این مقاله فهمیدم باید صبر کنم تا نتیجه بده انشاا...

باسط [ 1392-04-27 ]
Jame va mokhtasar bod.vali mitarsam estefade konamo rizesham bishtar she.

مهدی [ 1392-02-30 ]
مرسی از زحمتتان

رضا [ 1392-02-28 ]
thanks

محمدرحیمی [ 1392-01-05 ]
سلام باتشکر از شما....بعد از استفاده انشاالله درنظر سنجی شرکت خواهم کرد.سال نوبرشما مبارکباد

باتیستا [ 1391-10-24 ]
tank you

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر هلیوس جدیدترین درمان لک و کک و مک پوستلیزر هلیوس جدیدترین درمان لک و کک و مک پوست

روش لیزر هلیوس یک روش لیزردرمانی برای جوانسازی پوست است که جهت درمان کک مک استفاده می شود. ... ادامه مطلب

آشنایی با متد تزریق ژل لب طبیعیآشنایی با متد تزریق ژل لب طبیعی

لب های حجیم و خوش فرم، یکی از نشانه های زیبایی و جوانی محسوب می‌شوند. تزریق ژل لب تکنیکی است که می‌تواند حجمی ایده آل و فرمی مناسب را در لبها ایجاد کند. تزریق ژل لب بسته به تمایل فرد، حالت چهره، شکل و حجم اولیه لبها و تناسب مورد نیاز لبها با اجزای دیگر صورت انجام میشود ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با لیزر جنسیسجوانسازی پوست با لیزر جنسیس

پوست شفاف و سالم، خواسته تمام افراد فارغ از سن و جنسیت است.گذر زمان به ‌مرور شادابی چهره را می گیرد و چین ‌و چروک ‌ها، خطوط ریز و حتی لکه‌ هایی به پوس ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین