منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / گرانولوم چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

گرانولوم چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

گرانولوم نوعی بیماری پوستی است که اغلب شامل ضایعاتی برآمده به رنگ پوست و یا قرمز رنگ می‌باشد که الگویی حلقه‌ای را معمولاً روی دست‌ و پا ایجاد می‌کند. گرانولوم ها زمانی تشکیل می شوند که سلول های ایمنی به هم چسبیده و گره های ریزی در محل عفونت یا التهاب ایجاد می کنند. گرانولوم می‌تواند در اثر آسیب‌های اندک پوستی و یا مصرف برخی داروها ایجاد شود. برخی انواع بیماری گرانولوم، افراد بالغ را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برخی انواع آن کودکان را دچار می‌کند. انواع مختلفی از گرانولوما می توانند روی پوست تأثیر بگذارند که شایع ترین آن گرانولوم حلقوی است که باعث برآمدگی های صورتی یا گوشتی در زیر پوست می شود.

برجستگی‌ها معمولاً در نواحی استخوانی مانند آرنج دیده می‌شوند و ممکن است شکل حلقه‌ای مشخصی داشته باشند. آنها اغلب دست ها و بازوها را درگیر می کنند؛ اما می توانند پاها، پاها، تنه یا صورت را نیز درگیر کنند. در اغلب موارد گرانولوم با خارش و درد همراه نیست و درمانی برای آن لازم نخواهد بود. ضایعات معمولاً خود به خود و ظرف دو سال از بین می‌روند. اگر شما از ظاهر پوست خود ناراحت باشید در آن صورت پزشک می‌تواند داروهایی را برای شما نسخه کند که فرآیند ناپدید شدن ضایعات گرانولوم را تسریع می‌بخشد.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوست و موی خود، همچنین روشهای جوانسازی پوست، لیزر درمانی و ... می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین روش را برای شما تجویز کرده و اعمال نماید.

علل ایجادگرانولوم

هنوز مشخص نیست که چه عواملی باعث ایجاد گرانولوم می شود؛ اما در برخی موارد توسط موارد زیر ایجاد میگردد:

گرانولوم پوستی چیست

انواع گرانولوم

علائم گرانولوم

علائم گرانولوم بسته به انواع آن می تواند متفاوت باشد:

  1. موضعی: این نوع، شایعترین حالت گرانولوم آنولار است. مرزهای ضایعه مدور یا نیم دایره‌ای هستند و قطر آن تا ۲ اینچ (۵ سانتی متر) میتواند باشد. برجستگی های مایل به قرمز یا پوستی بیشتر در دست، پا، مچ دست و مچ پا در بزرگسالان رخ می دهد.
  2. عمومی: این نوع، به طور معمول، در بزرگسالان مشاهده میشود. در این حالت برآمدگی، خارش، قرمزی در پوستی در بیشتر نقاط بدن از جمله تنه، بازوها و پاها ایجاد می گردد.
  3. زیر جلدی: نوعی که معمولاً کودکان خردسال را تحت تأثیر قرار می دهد، گرانولوم زیر جلدی آنولار نامیده می شود. این حالت، به جای بثورات، توده های ریز و سفت در زیر پوست دست و پوست سر ایجاد می کند.

عوامل خطر گرانولوم

گرانولوم آنولار گاهی اوقات در نتیجه ابتلا به دیابت یا بیماری تیروئید به وجود می آیند. این مورد بیشتر در مواردی که ضایعات به وجود آمده پوستی بی شمار یا گسترده هستند، اتفاق میفتد. در موارد نادر به خصوص در افراد میانسال که گرانولوم آنولار شدت زیادی داشته و نسبت به درمان ها پاسخگو نیست، ممکن است این بیماری پوستی به سرطان مرتبط بوده یا بعد از درمان سرطان مجدداً عود کند.

تشخیص گرانولوم

پزشک می تواند به سادگی و با معاینه پوست آسیب دیده، گرانولوم را تشخیص دهد. در بعضی موارد برای اطمینان از تشخیص یا تشخیص نوع آن پزشک ممکن است آزمایش‌هایی مانند آزمایش خون، اشعه ایکس یا سی تی اسکن، آزمایش‌های ژنتیکی یا بیوپسی سوزنی را درخواست کند.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

درمان بیماری گرانولوم

در اغلب موارد اقدامی برای درمان گرانولوم پوستی لازم نمی باشد. اغلب ضایعات ظرف چند ماه از بین می روند و به ندرت بیش از دو سال به طول می انجامند. اگر ظاهر پوست شما را آزار می دهد پزشک می تواند برخی گزینه های زیر را به شما پیشنهاد دهد:

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چرا پوست دچار لک و پیس پوست میشود؟چرا پوست دچار لک و پیس پوست میشود؟

بیماری پیسی نوعی بیماری است که باعث از بین رفتن رنگ پوست در بخش‌ های مختلف بدن می‌ شود. مناطق بی‌ رنگ معمولاً با گذشت زمان وسیع‌تر می‌ شوند. بیماری پیسی هنگامی رخ می دهد که سلول هایی که ملانین تولید می کنند از بین می روند یا از کار می افتند. ... ادامه مطلب

دلایل ایجاد زائده های گوشتی (منگوله های گوشتی) و درمان آندلایل ایجاد زائده های گوشتی (منگوله های گوشتی) و درمان آن

منگوله‌ی پوستی یک ضایعه‌ی کوچک، نرم و‌ به رنگ پوست است که معمولا دارای یک ساختار ساقه‌ای‌شکل بوده و از پوست آویزان است. این ضایعات میزان بروز بالایی در جامعه داشته و حدود ۵۰ درصد افراد آن را در طول زندگی خود بروز می‌دهند، همچنین بروز آن در زن و مرد نیز یکسان است ... ادامه مطلب

مزونیدلینگ چیست و چه نقشی در جوانسازی پوست دارد؟مزونیدلینگ چیست و چه نقشی در جوانسازی پوست دارد؟

مزونیدلینگ ترکیبی از روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که یک متد بسیار خوب برای جوانسازی و سفت شدن پوست، رفع چروک های ظریف، بستن منافذ پوست، روشن شدن و شفافیت پوست و رفع اسکار آکنه می باشد. مزونیدلینگ در اصفهان توسط دکتر واعظ شوشتری با نتایج بسیار درخشان قابل انجام است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین