منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / مزونیدلینگ برای کوچک کردن منافذ پوست

مزونیدلینگ برای کوچک کردن منافذ پوست

منافذ پوستی، روغن ضروری طبیعی را به پوست می‌ دهند که آن را مرطوب و لطیف حفظ می ‌کند و اجازه می ‌دهد تا پوست نفس بکشد و مسئول دفع سموم بدن هستند، با این حال این منافذ زمانی که مسدود یا باز شوند، گسترش می‌ یابند. به طور معمول، افرادی که دارای پوست چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، منافذ بازتری دارند. این منافذ روی بینی و گونه ها بیشتر دیده می ‌شوند. یکی از روش های درمانی برای کوچک شدن منافذ پوست استفاده از مزونیدلینگ است که با استفاده از آن منافذ باز پوست جمع می شود. مزونیدلینگ صورت یک روش پیشرفته از دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی به منظور جوانسازی صورت است. کلمه مزونیدلینگ از دو بخش مزو و نیدلینگ که به معنای سوزن است تشکیل شده است. همانطور که از نام آن مشخص است طبق این روش سوزن‌ها زخمی سطحی روی پوست ایجاد می‌کنند و سپس کوکتل‌های تقویتی اعمال می‌شود. نفوذ سوزن‌ها پوست را تحریک به تولید کلاژن می‌کند. این سوزن‌های ظریف با ایجاد کانال میکرو در لایه های زیری پوست باعث می‌شود قدرت جذب مواد توسط لایه‌های عمیق پوست چند برابر شود. نتیجه این روش، درمان منافذ باز پوست و بازگشت زیبایی پوست به مرور زمان است.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل منافذ باز پوست

در صورتی که عوامل خارجی مانند چربی، پوست مرده، جوش و آکنه جلوی تنفس پوست را بگیرند، پوست برای تنفس، منافذ خود را بازتر می‌کند. طبق آخرین تحقیقات انجام شده، تصور می‌شود که چربی و سبوره، از بین رفتن الاستیسیته و قوام پوست و اندازه بزرگ فولیکول مو بیشترین ارتباط را با بزرگ شدن منافذ پوست دارند و علل اصلی باز شدن منفذهای پوست هستند. سایر عواملی که موجب باز شدن منافذ پوست می‌شوند عبارتند از:

هزینه مزونیدلینگ برای منافذ باز پوست

عوامل تشدید کننده منافذ باز پوست

برخی عوامل هستند که در کنار دلایل ایجاد منافذ باز پوست ، روی تشدید آن تأثیرگذار ‌می‌باشند:

روش مزونیدلینگ منافذ پوست

در جلسه درمان، پزشک ابتدا پوست شما را تمیز میکند و با استفاده از یک بی حس کننده ناحیه تحت درمان را بی‌حس میکند. در طول این عمل پوست بیمار با استفاده از دستگاهی که دارای سوزن های جراحی ظریفی است پوست شما سوراخ میشود و آسیب‌های کوچک و کنترل شده ای روی پوست ایجاد میشود. این کار باعث تولید طبیعی مویرگ ها، کلاژن و الاستین میشود. در نتیجه خطوط ریز، چین و چروک ها و اسکار آکنه را کاهش میدهد. به این روش درمان القای کلاژن (CIT) یا القای کلاژن از راه پوست (PCI) هم گفته میشود. بعد از ایجاد سوراخ های ریز در پوست، سرم های مغذی و کوکتل هایی نیز روی پوست شما اعمال میشود تا جذب منافذ ایجاد شده در پوست شوند. همچنین در روشی دیگر این سرم های مغذی توسط سوزنها وارد پوست می‌شوند.

اقدامات قبل از مزونیدلینگ پوست

  1. حداقل 24 ساعت قبل از درمان از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید. (الکل ممکن است خون را رقیق کند و خطر کبودی را افزایش دهد).
  2. در صورت امکان به مدت 2 هفته قبل از درمان از مصرف داروهای ضدالتهاب یا رقیق کننده خون خودداری کنید. رقیق کننده خون می تواند خطر کبودی و تورم بعد از تزریق را افزایش دهد.
  3. اگر سابقه تبخال دارید، لطفاً به پزشک خود اطلاع دهید، ممکن است قبل از درمان شما از یک داروی ضد ویروسی استفاده کنند.

اقدامات بعد از مزونیدلینگ پوست

هزینه مزونیدلینگ برای منافذ باز پوست

تعیین مقدار هزینه مزونیدلینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین فاکتور تعیین هزینه در این روش نوع و مقدار مواد مورد استفاده است. مقدار این مواد با توجه به هدف و محل درمان مشخص می‌شود و با توجه به تفاوت قیمت مواد مختلف، قیمت‌های متفاوتی نیز دارد. به‌علاوه سن، نوع پوست، نوع آسیب و شدت آن نیز از عوامل تعیین‌کننده قیمت مزونیدلینگ هستند. علاوه بر این موارد شهر محل زندگی، محل کلینیک و دستمزد پزشک نیز در هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد. بدیهی است که هرچه تعداد جلسات موردنیاز برای درمان بیشتر باشد، هزینه مزونیدلینگ بالاتر می‌رود.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض مزونیدلینگ

معمول ترین عوارضی که پس از مزونیدلینگ در بیماران مشاهده می شود به شرح زیر است:

پسوریازیس بیماری پوستی شایع و مزمن با بثورات پوسته دار است که امروزه روشهای درمانی موثری برای کنترل و درمان این بیماری توسط متخصصان پوست تجویز و اجرا می شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :یراحی [ 1402-07-30 ]
خانمهای باردار میتونند انجام بدند ؟ اگه میشه لطفا بگید

بیتا صالح پور [ 1402-07-17 ]
چند جلسه نیازه که متافذ باز درمان بشه و هر چند ماه باید انجام بشه ؟ عوارضی نداره ؟

سپیده [ 1402-07-14 ]
من برای منافذ باز پوستم امزونیدلینگ انجام دادم بهتر شده ولی کامل برطرف نشده البته شنیدم که میگن که منافذ باز پوست هیچوقت کامل بسته نمیشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لک سفید روی آلت تناسلی نشانه چیست؟لک سفید روی آلت تناسلی نشانه چیست؟

مهمترین علل ایجاد لک سفید ناحیه تناسلی، پیسی یا ویتیلیگو است. بیماری ویتیلیگو هنگامی ایجاد می شود که سلول های پوست، دیگر ملانین، رنگدانه ای که رنگ طبیعی پوست را ایجاد می کند، تولید نکنند. ویتیلیگو به طور معمول مناطقی مانند آرنج و زانو را تحت تأثیر قرار می دهد اما ممکن است در هر نقطه از بدن ایجاد شود ... ادامه مطلب

قرص فیناستراید برای چیست؟ بهترین زمان مصرف قرص فیناسترایدقرص فیناستراید برای چیست؟ بهترین زمان مصرف قرص فیناستراید

قرص فیناستراید جهت درمان بزرگی پروستات مردان و ریزش مو به کار می رود.مصرف این دارو برای آقایان همراه با عوارض است که برای پیشگیری از این عوارض باید داروی فیناستراید را به میزان لازم و تحت تجویز پزشک مصرف کنند و از استفاده بیش از حد و دائم آن بپرهیزند. ... ادامه مطلب

تزریق ژل به صورت های لاغر و استخوانیتزریق ژل به صورت های لاغر و استخوانی

نتایجی که پس از تزریق ژل در صورت‌ های لاغر به دست می‌ آید بسیار مشهود است. این ژل‌ ها نقش چربی را در زیر پوست بازی کرده و به قسمت‌ هایی از صورت که لایه‌ چربی زیر پوست آن از بین رفته است، حجم می‌ دهد تا زیبایی به این قسمت‌ ها باز گردد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین